Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Aktuelle tvprogrammerJakten på den sjette sans 08.03

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
trollia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 11 Sep 2006 01:14
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av trollia »

Amfelia skrev:Vi snur litt på det: hvorfor kan ikke skeptikerne oppsøke de med evner....
da får de jo erfart.
ja for det skjer jo..
Antall ord: 27
Litt kjedelig at det kansje står en hel forsamling spøkelser og ser på deg når du sitter på do?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
s0rlie

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av s0rlie »

det er greit håpløst å få sketikere til å tro oss, de forlanger bevis som er så heavy at det er umulig :S de tror liksom det skal gå an å skaffe bevis som DE faktisk tror på, å uans hvordan bevis det er så er det ikke bra nok!!
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av helgemann »

Men prøv å få en skeptiker til å oppholde seg på en plass, hvor det er voldsom aktivitet, og h*n ikke klarer å finne verken logisk, eller rasjonell forklaring....... he he :lol:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Asbjørn »

Har fått sett opptak av programmet...

Jeg tror egentlig at skeptikerene ikke skal overbevises, - rett og slett fordi om mange nok blir klar over at dette er reelt, vil hele verdensbildet bli forandret.

Krig, "Må ha" mentalitet, hjelpsomhet, osv, ville bli totalt endret, og hele verdensbildet, hvor vi skal erfare både godt og vondt, ville falle sammen...

Med det resultat at "erfaringsmulighetene" våre ville bli sterkt redusert.
og da er endel av vitsen borte...

My 5¢

A
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ingenemner
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 09 Mar 2009 12:01
15

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av ingenemner »

Kjempebra progam. Endelig kan svindlere avsløre seg selv i beste sendetid.

Jeg tror det finnes folk med emner.. Men et en del av de som var med i gårdagens progam hadde mindre evner en meg selv og jeg har ingen. Fatter ikke at noen gidder å dumme seg så ut på TV.

Men hun ene som var med hadde evner og imponerte i allefall meg. Ellers så var det tynt i rekkene.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Moonstone »

U.t.r.o.l.i.a skrev:
Amfelia skrev:
s0rlie skrev:
DAMN, endelig en person som er enig med meg :D. TAKK!!!!
Stiller meg bak dere her!
Det skulle være helt unødvendig å måtte bevise sine evner....
men det ER det ikke!
skeptikere landet rundt trenger denne serien for å overbevises.
vi andre underholdes og fascineres
Uansett syns jeg ikke deltagerne der var gode eksempler på at det Paranormale/Alternative
er sant.
Mange der som har illusjoner om at de har evner.
Skeptikerne blir vel bare ENDA mer skeptiske etter slike program?
Da takker jeg meg til Åndenes Makt istedenfor.
DET programmet gjør MYE MER for den kollektive bevisstheten.
Antall ord: 111
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
s0rlie

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av s0rlie »

helgemann skrev:Men prøv å få en skeptiker til å oppholde seg på en plass, hvor det er voldsom aktivitet, og h*n ikke klarer å finne verken logisk, eller rasjonell forklaring....... he he :lol:
Tro meg på EN eller ANNEN syk måte så klarer de å finne en eller annen syk forklaring uansett :S
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
s0rlie

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av s0rlie »

Bra sagt, det er derfor jeg ikke liker programmet fordi det stiller oss med evner i ett dårlig lys i forhold til sketikere osv, de tror bare mindre på oss de som faktsk ikke har noen tro AT ALL.. de som er på vippe pungtet slik som kjæresten min syns faktisk det er arti å se på :S :P for min del er det bare kjempe bra egentlig ^^
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Satsuki »

Synes det er grei underholdning.

Men huff, syntes synd på han unge gutten som gikk ut i går. Han klarte jo ingenting. Sikkert mye press med kameraer rundt seg og tanken på hvor mange som skal se på. Man melder seg vel ikke på noe sånt, med mindre man er rimelig sikker på sine evner.

Forresten, en ting som har slått meg, virker som jo mer skeptiske folk er, jo vanskeligere er det å nå inn til dem. Tenker på å "lese" andre mennesker, nesten som om de setter opp et skjold eller lignende. Kanskje er det derfor de aldri kan leses og overbevises?
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
s0rlie

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av s0rlie »

Satsuki skrev:Synes det er grei underholdning.

Men huff, syntes synd på han unge gutten som gikk ut i går. Han klarte jo ingenting. Sikkert mye press med kameraer rundt seg og tanken på hvor mange som skal se på. Man melder seg vel ikke på noe sånt, med mindre man er rimelig sikker på sine evner.

Forresten, en ting som har slått meg, virker som jo mer skeptiske folk er, jo vanskeligere er det å nå inn til dem. Tenker på å "lese" andre mennesker, nesten som om de setter opp et skjold eller lignende. Kanskje er det derfor de aldri kan leses og overbevises?
Der må jeg si meg enig.. jeg har prøvd å analysere enkelte jeg også, men jeg tror de nekter så fælt fordi de er nervøse osv så de stenger av elns.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Amfelia »

Her må vi også huske på presset og stresset de utsettes for, de er noe som heter dagsform, også her. De er heller ikke alt som kan gjøres på kommando...
Selv om jeg ikke har sett programmet er jeg sikker på at det vil ta seg opp underveis!
Deltakerne blir tryggere på seg selv og bedre kjent med de andre, dette vil gjøre at de slapper mer av og yter bedre.


Amfelia
Antall ord: 74
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Junita
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 10 Mar 2009 14:38
15

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Junita »

Er jo spennende å se om de klarer oppgavene de får,men når de endelig klarer noe blir de overlykkelig og overrasket. Synes man bør være ganske sikker på seg selv for å være med i et slikt program. Useriøst er det,men kommer vel til å følge med på det alikevel :mozilla_smile:
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Kimbara »

Dette programmet er selvfølgelig bare underholdning fra ende til annen, og bør og skal ikke betraktes som noe annet. Det fungerer hverken som avkreftende eller bekreftende iht. såkalte "psykiske evner".
Antall ord: 33
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Panda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 02 Mar 2005 00:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Panda »

Kimbara skrev:Dette programmet er selvfølgelig bare underholdning fra ende til annen, og bør og skal ikke betraktes som noe annet. Det fungerer hverken som avkreftende eller bekreftende iht. såkalte "psykiske evner".
Jeg er uenig, til en viss grad. Dette programmet er jo bygget rundt en hel del forskjellige tester. Ut fra det jeg har sett fra forrige sesong, var det folk der som klarte tilsynelatende umulige oppgaver, gang på gang. Ting de ikke hadde forutsetning for å vite i det hele tatt. Andre igjen, klarte seg ikke så bra.

Hvis vi går ut fra at det vi ser på skjermen ikke er klipt sønder og sammen, og redigert kløktig sammen etter tv-selskapets masterplan; men derimot etter WYSIWYG (What you see is what you get)-prinsippet (innenfor konseptets rammer, selvsagt)...da vil jeg påstå at denne programserien bekrefter psykiske evner i høyeste grad.

Vet ikke helt hva jeg skal tro, men har førstehåndserfaring med et par av deltagerne, og vet også litt om hvordan det ble spilt inn. Så jeg er litt "biased" der.

Men du har rett, det er bare underholdning fra ende til annen. Om den er god eller dårlig får noen andre diskutere :mozilla_cool:
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Jakten på den sjette sans 08.03

Innlegg av Kimbara »

Panda skrev: Jeg er uenig, til en viss grad. Dette programmet er jo bygget rundt en hel del forskjellige tester. Ut fra det jeg har sett fra forrige sesong, var det folk der som klarte tilsynelatende umulige oppgaver, gang på gang. Ting de ikke hadde forutsetning for å vite i det hele tatt. Andre igjen, klarte seg ikke så bra.
Hehe, ja. De kaller det "tester", men det har ingenting med skikkelig vitenskap å gjøre - kun underholdning.
Hvis vi går ut fra at det vi ser på skjermen ikke er klipt sønder og sammen, og redigert kløktig sammen etter tv-selskapets masterplan; men derimot etter WYSIWYG (What you see is what you get)-prinsippet (innenfor konseptets rammer, selvsagt)...da vil jeg påstå at denne programserien bekrefter psykiske evner i høyeste grad.
Men det er -ikke- klippet sammen på den måten. Det er laget fra konsept til produkt som et underholdningsprogram. Med mindre det er virkelige vitenskapsmenn og skikkelige dobbeltblinde tester involvert bekrefter ikke programmet noe som helst annet enn folks godtroenhet ;)
Antall ord: 176
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links