Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Aktuelle tvprogrammerDen andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

For "egen sannhet", hva er det?
Egen sannhet vil jeg tolke som et "felles-begrep" om det å tro på hva selv opplever, og har tro på.

Jeg selv healer endel og er i kontakt med "hjelpere", (som Märta kaller engler).
Jeg VET de er der, men min sannhet er at de er en form for hjelpere...
Märtas sannhet er at de er f.eks. Engler..

Jeg har stått face 2 face mot en person son fader ut, og forsvinner i løse luften..
Min sannhet: Jeg sto å kopet inn i et gjenferd for en tid tilbake.
Mange andre her vil mene at dette er bare TULL, men jeg vet hva jeg så, jeg VET det, derfor er dette min sannhet.. osv, osv..
Antall ord: 125
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Bearchild »

Jeg forstår egentlig ikke problemet..?
Er det det at prinsessa tar betalt for å dele sin sannhet? Kan hun gjøre noen uopprettelig skade med disse kursene sine? Se på det som et "egenutviklingskurs". Hvis det kan få folk i bedre humør og kanhende tilogmed mer empatiske, så er det verdt hver krone. Er det noe vi trenger mer av i dagens samfunn er det blide og omtenksomme mennesker. :coffe2
Antall ord: 70
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Vilya »

Alva26 skrev:Jeg må si meg enig med DD, og forstår godt hva han mener med at det virker snålt å poengtere at man har funnet sin egen sannhet.
For "egen sannhet", hva er det?
Hvis alle og enhver har egne sannheter, er det da en sannhet? Eller kan man da kalle det innbildning, eller EGEN MENING? Mening og sannhet, er det det samme? :mozilla_wink:
Sannhet er et vanskelig begrep, og det kan selvfølgelig diskuteres hva som skal legges i det begrepet. For hva er en sannhet- en absolutt sannhet? De er ikke lette å finne.

Et eksempel er religion, i Norge idag har vi mange religioner f.eks Kristendom, Islam, Buddhisme, Hinduisme, vi har Human -Etikere og vi har Skeptikere, vi har Åsatro. Alle disse mener å ha funnet sannheten- alle mener at de har rett. Hvem skal vurdere hvem av dem som har rett- hvem som har funnet sannheten? Kanskje ingen av dem?

Et annet eksempel er Vitenskapelige sannheter, de forandrer seg hele tiden. Før man fant opp fly som kunne bevege seg så fort at det gikk gjennom lydmuren var det en sannhet at dette ikke lot seg gjøre. Nå er det en sannhet at det lar seg gjøre.

Verden går fremover og nye ting oppdages fordi mennesket utfordrer den etablerte Sannheten. Sannhet er dermed ikke statisk, den er i bevegelse hele tiden.

Når jeg snakker om min sannhet så tenker jeg på det som føles ekte og riktig i mitt liv. Og jeg er glad for at jeg bor i et land der jeg får lov til å utforske de ulike "sannheter" og selv få bestemme hva jeg skal tro.
Antall ord: 281
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av GJEST »

Syns du gav et meget fint svar, vilya :P
Sannhet er vanskelig å beskrive, når man tenker sånn på det, enig i det du skriver :)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Slettet_Lilije »

DamageDone skrev:
Vilya skrev:Jeg likte veldig godt det hun sa om å finne sin egen sannhet. Prinsessen sa at de ikke hadde funnet sannheten, men DERES sannhet. Og slik jeg oppfattet det så anbefalte hun andre å gjøre det samme. Finne det som kjennes sant og riktig for DEG
Finne den fantasien som passer best for DEG?

Dette er jo bare tull. Det å lage en "sannhet" som ingen kan hverken bevise eller motbevise er å gå mange skritt tilbake i dette såkalte nye og åpne alternativmiljøet. "Egen overbevisning" holder ikke lengre. Ihvertfall ikke når en skal gå ut å misjonere på den måten det blir gjort i denne typen tv-programmer. Fatter ikke at så mange mennesker kan gå på dette tullet. Men det klirrer da godt i pengekassa til disse "misjonærene".
Jeg synes ikke det er tull eller fantasi. For meg er det min sannhet.
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Slettet_Lilije »

Lilije skrev:
DamageDone skrev:
Vilya skrev:Jeg likte veldig godt det hun sa om å finne sin egen sannhet. Prinsessen sa at de ikke hadde funnet sannheten, men DERES sannhet. Og slik jeg oppfattet det så anbefalte hun andre å gjøre det samme. Finne det som kjennes sant og riktig for DEG
Finne den fantasien som passer best for DEG?

Dette er jo bare tull. Det å lage en "sannhet" som ingen kan hverken bevise eller motbevise er å gå mange skritt tilbake i dette såkalte nye og åpne alternativmiljøet. "Egen overbevisning" holder ikke lengre. Ihvertfall ikke når en skal gå ut å misjonere på den måten det blir gjort i denne typen tv-programmer. Fatter ikke at så mange mennesker kan gå på dette tullet. Men det klirrer da godt i pengekassa til disse "misjonærene".
Jeg synes ikke det er tull eller fantasi. For meg er det min sannhet.
Åh, forresten. Det ser jo ut som om du har funnet din egen sannhet: at du ikke tror på det. Så hvorfor gidder du å provosere med å skrive noe slikt? Alle har jo egne meninger og det burde du respektere. Jeg respekterer at du ikke tror på det. Ingen tvinger deg. Men ikke rakk ned på noens tro eller sannhet. Det er lavmål.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av DamageDone »

Lilije skrev: Åh, forresten. Det ser jo ut som om du har funnet din egen sannhet: at du ikke tror på det.
Nå antar du. Poengløst.
Lilije skrev: Så hvorfor gidder du å provosere med å skrive noe slikt? Alle har jo egne meninger og det burde du respektere. Jeg respekterer at du ikke tror på det. Ingen tvinger deg. Men ikke rakk ned på noens tro eller sannhet. Det er lavmål.
Provosere? Bare fordi jeg ikke respekterer måten Prinsessen "arbeider" på?
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Slettet_Lilije »

DamageDone skrev:
Lilije skrev: Åh, forresten. Det ser jo ut som om du har funnet din egen sannhet: at du ikke tror på det.
Nå antar du. Poengløst.
Lilije skrev: Så hvorfor gidder du å provosere med å skrive noe slikt? Alle har jo egne meninger og det burde du respektere. Jeg respekterer at du ikke tror på det. Ingen tvinger deg. Men ikke rakk ned på noens tro eller sannhet. Det er lavmål.
Provosere? Bare fordi jeg ikke respekterer måten Prinsessen "arbeider" på?
Okei. Da antar vi begge :)

Ja, du provoserer meg. Ikke det at du "ikke respekterer måten Prinsessen arbeider på", men at du ikke respekterer alle som faktisk tror på det samme som Prinsessen gjør. "Fatter ikke at så mange mennesker kan gå på dette tullet" skrev du. Da er det jo ikke bare Prinsessen du ikke respekterer.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 10 Okt 2010 02:16
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av gullhår »

Det "prinsessa" hadde å komme med i dette programmet var mest bare tåkeprat.
Og det forundrer meg at hun og hennes partner får så mye pressedekning for å
prate så mye tull/svada. Mærta er "flink" til å snakke for seg (tåkeprat), og gestikulerer noe veldig..
Jeg er en "troende".. - men det "prinsessa" og hennes kompagnjong farer med, tror jeg er bare tull og tøys.. og kun en måte å tjene penger på.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gullhår
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 10 Okt 2010 02:16
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av gullhår »

gullhår skrev:Det "prinsessa" hadde å komme med i dette programmet var mest bare tåkeprat.
Og det forundrer meg at hun og hennes partner får så mye pressedekning for å
prate så mye tull/svada. Mærta er "flink" til å snakke for seg (tåkeprat), og gestikulerer noe veldig..
Jeg er en "troende".. - men det "prinsessa" og hennes kompagnjong farer med, tror jeg er bare tull og tøys.. og kun en måte å tjene penger på.
Før noen kommer med kritikk her, vil jeg bare si at det er sunt med skepsis.
Mærta og hennes makker tror jeg driver en 'skitten' business.. Dvs: jeg tror nok at de tror.. men jeg tror ikke at de har noen slags forutsetninger for å drive en sånn type undervisning enn noen andre.. Min personlige mening er at de har kasta seg på en "trend i tiden". Der det er penger å tjene. At de selv har evner, har jeg ingen tro på. Alle intervju og samtaler med Mærta, tilsier at hun kun er "flink" til å snakke for seg... For hun gir aldri svar på direkte spørsmål ang det paranormale. Det hele koker ned til bare et ullent svada-svar.

Jeg tror flere her på forumet er bedre i stand til å undervise - og opplyse - mennesker som søker svar, enn det Mærta kan.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av DamageDone »

Lilije skrev:
DamageDone skrev:
Lilije skrev: Åh, forresten. Det ser jo ut som om du har funnet din egen sannhet: at du ikke tror på det.
Nå antar du. Poengløst.
Lilije skrev: Så hvorfor gidder du å provosere med å skrive noe slikt? Alle har jo egne meninger og det burde du respektere. Jeg respekterer at du ikke tror på det. Ingen tvinger deg. Men ikke rakk ned på noens tro eller sannhet. Det er lavmål.
Provosere? Bare fordi jeg ikke respekterer måten Prinsessen "arbeider" på?
Okei. Da antar vi begge :)

Ja, du provoserer meg. Ikke det at du "ikke respekterer måten Prinsessen arbeider på", men at du ikke respekterer alle som faktisk tror på det samme som Prinsessen gjør. "Fatter ikke at så mange mennesker kan gå på dette tullet" skrev du. Da er det jo ikke bare Prinsessen du ikke respekterer.
Nei, jeg respekterer ikke kvakksalveri. Enkelt og greit.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Astarte »

Jeg spør meg selv om Martha hadde blitt tatt like seriøst, så umiddelbart, hvis hun ikke hadde blitt født inn i den rollen hun har. Kan det tenkes at hun får mer cred enn et "vanlig" menneske hadde fått for å si det samme? Er det mulig at det kan finnes litt snodige motiv her?

Sånne ting tenker jeg på.

Ellers er jeg enig med henne i at alle får finne ut av ting selv, men jeg kaller det ikke sannheter, og jeg vil ikke misjonere om n oe som helst. Det har jeg ikke behov for. Det jeg derimot HAR behov for, er å undre meg over at til og med her er det ikke takhøyde til å diskutere dette med respekt og saklighet.

Hvis jeg tror på gjenferd, betyr ikke det umiddelbart at jeg tror på UFOer. Er jeg mindre troende da? Mindre kvalifisert for å uttale meg?

Hvis jeg er kristen, så kan jeg ikke mene noe om hvordan eksempelvis muslimer lever?

Kan det hende at det heller er ekstremister av forskjellige slag man blir litt allergisk mot?

Jeg tror ikke nødvendigvis på alt som blir sagt, men jeg tror på å finne sin egen vei å gå. Og å tillate andre å gjøre det samme.
Antall ord: 211
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av DamageDone »

Jeg syntes ikke det er feil å kritisere denne skolen som koster 25000,- å delta på. Og disse TV-opptredene hennes som gir henne reklame for denne skolen. Jeg syntes at dette er å utnytte mennesker. Rett og slett. Dette er en fremgansmåte jeg ikke klarer å respektere.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av DamageDone »

Astarte skrev:Jeg spør meg selv om Martha hadde blitt tatt like seriøst, så umiddelbart, hvis hun ikke hadde blitt født inn i den rollen hun har. Kan det tenkes at hun får mer cred enn et "vanlig" menneske hadde fått for å si det samme? Er det mulig at det kan finnes litt snodige motiv her?
Store sjanser for at hennes medfødte tittel blir utnyttet mye her ja. Hadde hun ikke vært prinsesse, så hadde disse kursene hatt like mye cred som et kurs med Smålav Svindelstad.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Astarte »

Ja, det er litt sånne tanker jeg sitter med også. Hun KUNNE strengt tatt selv jobbet i kulissene, og latt sin partner stå for publisiteten. Da hadde dette straks sett mer seriøst ut i mine øyne, hvis tanken er budskapet og ikke personen.

Og det er jo å skyte seg i foten, hvis budskapet er det viktigste. Eller ?
Antall ord: 59
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links