Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Aktuelle tvprogrammerDen andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Slettet_Lilije

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Slettet_Lilije »

DamageDone skrev:Jeg syntes ikke det er feil å kritisere denne skolen som koster 25000,- å delta på. Og disse TV-opptredene hennes som gir henne reklame for denne skolen. Jeg syntes at dette er å utnytte mennesker. Rett og slett. Dette er en fremgansmåte jeg ikke klarer å respektere.
Mjaaa.. Kanskje, men er ikke andre skoler mye dyrere? Nå har jeg ikke satt meg inn i hvor dyrt det er, så jeg skal ikke si så mye på det der, men jeg vet om andre type kurs/skoler som det som ligger i samme prisklasse. Har nemlig deltatt på et par sånne selv og jeg har fått veldig mye ut av det. Så jeg tror det kommer an på hvem som er med på det - altså hva en vil ha ut av det :) Og det Prinsessen gjør er jo en slags selvutviklingssak (jeg har hørt boken noen ganger på lydbok) så jeg ser ikke hvorfor det skulle være galt at hun står i spissen for det. Det er jo først og fremst for å hjelpe folk - ikke at hun får så mye fordeler av det. Har du lest boken forresten? Den er veldig interessant. Jeg tror kanskje du ville fått et annet syn på det om du hadde gjort det? :)
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Slettet_Lilije »

Astarte skrev:Ja, det er litt sånne tanker jeg sitter med også. Hun KUNNE strengt tatt selv jobbet i kulissene, og latt sin partner stå for publisiteten. Da hadde dette straks sett mer seriøst ut i mine øyne, hvis tanken er budskapet og ikke personen.

Og det er jo å skyte seg i foten, hvis budskapet er det viktigste. Eller ?
Jeg tror mange flere folk blir interessert når hun står for publisiteten og det vil jo bety at flere leser boken osv. Og da vil jeg tro at flere kan få nytte av de teknikkene som boken beskriver :)
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Astarte »

Jupp, jeg ser poenget ditt. Mitt ankepunkt er da at hun bevisst bruker sin status for å dra kunder. En status hun egentlig har gitt fra seg.

Og jeg tror du tar litt feil når du skriver at hun ikke tjener på det. DET gjør hun.
Antall ord: 47
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Slettet_Lilije »

Astarte skrev:Jupp, jeg ser poenget ditt. Mitt ankepunkt er da at hun bevisst bruker sin status for å dra kunder. En status hun egentlig har gitt fra seg.

Og jeg tror du tar litt feil når du skriver at hun ikke tjener på det. DET gjør hun.
Ja, men tror du hun gjør det for å være grådig? Jeg kan bare ikke tenke meg til det. Hun virker som et så herlig menneske.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Lilije

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Slettet_Lilije »

Lilije skrev:
Astarte skrev:Jupp, jeg ser poenget ditt. Mitt ankepunkt er da at hun bevisst bruker sin status for å dra kunder. En status hun egentlig har gitt fra seg.

Og jeg tror du tar litt feil når du skriver at hun ikke tjener på det. DET gjør hun.
Ja, men tror du hun gjør det for å være grådig? Jeg kan bare ikke tenke meg til det. Hun virker som et så herlig menneske.
Og forresten! Det var ikke at jeg mente at hun ikke tjente penger på det :) Men at hun kanskje ikke tjener på det med det at mange kanskje går imot henne. Altså selve statusen sin. Ah, det var kanskje litt utydelig formulert fra min side.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Astarte »

Lilije skrev:
Lilije skrev:
Astarte skrev:Jupp, jeg ser poenget ditt. Mitt ankepunkt er da at hun bevisst bruker sin status for å dra kunder. En status hun egentlig har gitt fra seg.

Og jeg tror du tar litt feil når du skriver at hun ikke tjener på det. DET gjør hun.
Ja, men tror du hun gjør det for å være grådig? Jeg kan bare ikke tenke meg til det. Hun virker som et så herlig menneske.
Og forresten! Det var ikke at jeg mente at hun ikke tjente penger på det :) Men at hun kanskje ikke tjener på det med det at mange kanskje går imot henne. Altså selve statusen sin. Ah, det var kanskje litt utydelig formulert fra min side.
Tror jeg skjønner hva du mener, selv om jeg ikke er helt enig. Egentlig klarer jeg ikke bli enig med meg selv, så da er ikke det så rart :roll: :lol:

Men det er nok et dobbeltegget sverd det der. Grådig? Kommer ikke det an på øynene som ser?

Jeg vet ikke jeg, om hun er et hærlig menneske eller ikke vet jeg jo ingenting om. Men jeg føler det er noe som skurrer, uten at jeg kan sette helt fingeren på det.

Det har unektelig vært mye svindel og bedrag innen denne "bransjen", som DD også skriver her.
Antall ord: 229
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Heksepusen »

Ber dere vennligst holder dere til tema da jeg ser at det har sklid ut litt her.
Resten av diskusjonen som ikke hører til tema kan tas på pm. tråden blir holdt øyre med så ting ikke utvikler seg negativt.
Klager på dette kan tas med meg eller adm på pm
Mvh
Mod Heksepusen.
Antall ord: 56
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av ludoburgero »

Hvis hvis, sant versus usant, tro versus skepsis.

Er det virkelig nødvendig å krangle om helt fundamentale greier som sannhet?
Det er jo derfor det er krig i verden; fordi folk lever i overbevisning om at det de gjør er rett og at de lever med en sannhet de vil prakke på andre. Sannhet tåler alle typer kritikk og man kan diskutere seg grønn og blå, for det forandrer ingen ting. Sannheten er sånn den er uansett, den.

Jeg ser Astarte tar opp et poeng her som jeg finner interessant:
Hvis prinsesse Märtha ikke hadde vært prinsesse, hadde det kanskje vært annerledes?
For det er klart at autoritet gir en viss innflytelse og makt. Folk ser ikke nødvendigvis opp til en med den rette tittelen, men man får definitivt oppmerksomhet uansett. Både av haterne... ja, disse som ikke unner noen suksess fordi de lever et miserabelt liv selv... og på den annen side de idiotene som skal forsvare dem og roper moteuttrykket: "typisk janteloven her i Norge!".

Hva er egentlig greia? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være ute etter å verken forsvare eller å arrestere noen her... spiller det virkelig noen rolle? La nå folk få drive med sitt så lenge de ikke ødelegger seg selv eller andre. Som Bearchild nevnte: blir det gjort noen uopprettelig skade?
Personlig er jeg enig i at det er stygt gjort å gjøre suksess på andres elendighet og/eller usikkerhet, men på den annen side tenker jeg som noen andre kloke hoder her har sagt at det er jo tross alt å gi dem et håp. Og om dette håpet da er falskt, vel - enn så lenge..?
Det er kanskje bedre å leve i en illusjon for å få følelsen av lykke, slik at man kan bruke denne tilstanden av lykke til å faktisk opprette en mer ekte glede i livet. For sånn er det jo!

Et annet medlem her sa en gang noe som har fått meg til å tenke litt... og det er at hvis man smiler, så lurer man kroppen til å tro at man er glad. Og hvis man er positiv og glad, noe man jo blir av å lure kroppen da (tydeligvis!), så blir man jo enda mer glad igjen... sånn i henhold til loven om tiltrekning. Og da blir jo alt i sin skjønneste orden. Så jeg roser samtidig Bearchild for å si at det verden trenger er mer blide og omtenksomme mennesker.

Saken dere diskuterer her kjenner jeg ikke til i detalje, for jeg ser ikke på TV, og glad er jeg for det. For meg er det å bytte ut rene tanker med illusjoner og propaganda og reklame, som bare blir støy i bakgrunnen og grums i underbevisstheten min. Det er synd at jeg ikke kan bidra mer i debatter som angår "aktuelle ting", siden jo 99% av verdens vestlige befolkning på et og annet vis sitter klistret foran skjermen til tide og utide, men ok. Jeg prøver iallefall her å si at det er så mange typer sannhet man kan selge om man formidler det på den rette måten og har den rette tittelen - et poeng som jeg synes er mer enn godt - men likevel... vi bør ikke kødde for mye med andres sannhet. Selv om den bør tåle kritikk.

Det er derfor jeg ikke skjønner hva som skjer når folk fyker i tottene på hverandre over noe slikt.
Hvor mange selverklærte skeptikere har for eksempel vært villig til å delta i en seanse selv?
Og hvor mange troende jobber egentlig innenfor mer vitenskapelige arbeidsplasser, er det f.eks. mange leger, CERN-ansatte, kjernefysikere og arkeologer som tror på det paranormale?

Og igjen - spiller det noen rolle hva man tror på? Så lenge vi fremdeles har viten om hvordan vi lager kjeks og boller og TV-apparater bør vi vel være fornøyde. Og jeg tror neppe at noen profesjonelle mennesker som skal lappe sammen folk på sykehuset kontakter ånder fremfor å drive med alminnelig praksis, slik de er lært opp.

Vi kan jo stole på at det paranormale fremdeles er for diffust til å praktiseres på et anerkjent nivå, og dermed så får vi heller ta det som et godt og mirakuløst tilskudd i hverdagen. Litt krydder.
Antall ord: 725
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

=D>
Antall ord: 0
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av GJEST »

Ah, nytt bilde igjen... :D
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Re: Den andre siden, idag med bla.a. Prinsessen . .

Innlegg av Diffusa »

Litt avsporing her men.. Er det vanlig at hun blir kalt prinsessen???? Det føltes så feil ut det der, jeg hadde aldri klart å kalle henne det :? .

Jeg så litt av det programmet og må ærlig innrømme at jeg tolket det som om Martha ikke "turte" eller hadde peiling nok til å la være å titte bort på partneren sin hver gang hun skulle si noe, som om hun letet etter et godkjennende tegn fra henne. Fikk inntrykk av henne som en person uten egne meninger om temaet. Ellers så hadde hun ikke noe sælig givende å si heller.

Jeg likte dama fra Rogaland som var så oppslukt av seg selv og sine egne synspunkter at hun til og med klarte å snappe ordet fra "prinsessen" :D
Antall ord: 125
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links