Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynHvordan begynner en religion?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Hvordan begynner en religion?

Innlegg av xyrea »

xyrea skrev:
jeditrond skrev:
xyrea skrev:The Pseudonomicon, av Phil Hine.. om å bruke gudene til H.P. Lovecraft i kaosmagi.
Fascinerende, funker det altså å bruke noe "skjønnlitterært" i magi?
Jepp, men dette er en interessant diskusjon faktisk. For å si det litt kort, navn og utseende kan sees som ett av mange mulige bilder på noe annet.. og hvilken religion er ikke skrevet ned/oppfunnet av mennesker? Hva som fikk dem til å skrive det de gjorde, er vel den delen som kan diskuteres.. men blir det sannere eller mer ekte fordi det er gammelt? Eller riktigere?
For å ikke okkupere boktråden med denne lager jeg en ny tråd.. å bruke guder fra bøker er en sånn 'hææææ for noe tull!!!'-greie som egentlig ikke er så enkel hvis man begynner å tenke litt. Alle guder er noe fra bøker, og det som er skrevet ned er historier om dem. Hvis noen religioner er 'sannere' enn andre, hvorfor er de det? Hvis man sier at 'dette må være den beste religionen siden den har mange tilhengere', kan man også si at 'engelsk er det beste språket, siden så mange snakker det'. Utbredelse av religion, kultur og språk er litt den samme greia, men er det en ny gud for hver religion, eller en ny version av guden, og hva er grensa? Er den protestantiske og den katolske guden den samme, og hvis ja, er Jahve den samme som disse? Allah? Hvis man lager seg en ny version av denne guden selv, er den feil, eller er det dette alle gjør? Hvis alle har sin helt egen version, spiller det noen som helst rolle hvor inspirasjonen til denne kommer fra?

Hva er en gud, og skjønner den at du vil ha tak i den spesielt, samme hva du kaller den, eller må du ha riktig navn og uttale? Eller kan de lære å bli kalt noe anna? Eller tenker de sånn "Å hei, det der høres ut som meg, jeg svarer"? Eller er alt deler av oss selv? Noen som har tanker om dette?

Man trenger selvsagt ikke å snakke om sin egen tro hvis det blir for personlig, det er helt lov å være generell eller bruke andre religioner som eksempel.
Antall ord: 378
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

- Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Asbjørn »

Godt spørsmål, noe jeg tror mange har tenkt over opp igjennom.

Personlig tror jeg religion er personlig tro satt i system, for deretter å bli tatt over noen som skal sjefe.

Jeg tror at det kun finnes EN GUD - en skaperkraft, en energi som ligger under alt det vi kjenner.
Kansje vi skal kalle det for en bevisst energi ?

Iallfall jeg tror denne energien er så dyptgående, at vi vil finne den også "under" de elementene som inngår i kvantemekanikken,
hvorpå elektroner, protoner osv danner atomer over dette "kvantelaget".
Dette betyr at den gudommelige skaperenergi / GUD befinner seg i alt - altså alle steds nærværende.

Med andre ord en energi så stor at den omfatter ALT både kjent og ukjent.

Jeg tror det er denne intelligente energien som skapte big bang, og alle andre dimensjoner / univers / paralelle verdener, osv.

Vi mennesker oppfatter fra tid til annen denne energien, og opplever hvordan den griper inn i våre liv.

Og når vi opplever "mirakler" - eller andre "overnaturlige" fenomen, så vil mange forsøke å finne forklaringer.

Litt slik arkeologene gjør når de finner fossiler.

Siden den enkelte person bare finner en liten bit av "noe" - blir dette "noe" brukt til å lage teorier. Teorier er noe mennesket er utrolig god til å opprette.
Vi bruker et snev av kunnskap, og masse fantasi, og oppretter de underligste fortellinger, gjerne basert på glimt av noe uforståelig, og ofte langt utenfor hva det vi har observert virkelig er.

Noen av de eldste "religioner" -som vi finner spor av over hele verden, er naturreligioner - sjamanisme, "heksedoktorer", voodoo, osv, som så har videreutviklet seg etterhvert som mennesket har utviklet seg .

Som Egypterene hadde sin solgud, og de 12 stjernetegn, har dette utviklet seg til kristendommen med Jesus og de 12 disipler, noe en annen her på forumet kan fortelle mye mer om ;)

Vi har funnet ei fjær, og utviklet den til ikke bare en hel hønsegård, men også strutseoppdrett, og gåsegård, osv.

altså funnet noen små "spor", og ut ifra det laget ørten forskjellige teorier.

Når så mange begynner å følge teoriene, har en religion oppstått.

Omtrent som et slektstre....

Frøet til dette treet, er fjæra, eller skal vi helle si det uforståelige lille frøet vi har funnet, og i menneskets bevissthet har det vokst til et utall av religioner.

Derfor tror jeg det jeg tror, at Den Allmektige Gud er frunnlaget for det hele, - en energi vi bare kan få mikroskopiske glimt av i den fysiske verden.

Men samtidig, alt som skjer her, kan påvirkes av den samme GUD.

Og navnet på denne guden, - er helt avhengig av hvilken grein vi sitter på , hvilken religion vi har.

De fleste religioner har sine "vise" - eller "Guds sønner/døtre" - "Guds Utvalgte" , osv.
Som "liksom" skal representere Gud her på jord.

I virkeligheten tror jeg det er folk som har forstått litt mer enn folk flest, og som har sett en sammenheng de fleste ikke skjønner bæret av.
Siden har disse "vise" blitt opphøyet, ikke minst pågrunn av den kunnskap de har formidlet.

Men vi vet at det som blir fortalt fra munn til munn - forandrer seg underveis, og ei fjær blir igjen til 5 høns eller mer.

Dermed har vi og forklaringen på "trostreet" - eller "livets tre" - fordi forandring er en naturlig utvikling.

Jeg tror derfor at "Gud's representanter" her på jorden er "folkevalgt", og historiene er skrevet av folk.
Siden har andre tatt denne maktikilden i bruk, og satt det hele i system, ( som kirken, den katolske kirke, , diverse sekter, osv.).

Religion er derfor noe menneskelaget, på toppen av noe "uforklarlig" for oss andre.

Det Guddommelige er her, overalt rundt oss,
men våre teorier om det har vi stort sett mekka sjøl.


DET er min mening ;)

A
Antall ord: 651

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvordan begynner en religion?

Innlegg av jeditrond »

Interessant tråd! Jeg er tildels enig med Asbjørn at til syvende og sist er alt en del av den samme urkraften som noen da velger å kalle Gud, Allah, Jahve m.m. og lage religion ut av det. Hva da med disse som fremstår som egyptiske guder o.l.? Utfra egen erfaring har ingen av disse avkrevd noen som helst form for tilbedelse. Kanskje de bare er meget gamle sjeler som er høyt "utdannet" og har plenty med erfaring fra det fysiske som har fått utdelt attributtene til disse gamle gudene. Men da må de jo være litt tilpasningsdyktige og gjenkjenne når de blir tilkalt siden navn forandres over tid f.eks.

Utfra rent religionshistorisk perspektiv er Allah og Jahve samme guden, det hevder ihvertfall muslimer jeg har snakket med :) Enkelte kristne derimot var ikke like enige med meg om dette.
Antall ord: 147
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

jeditrond skrev: Enkelte kristne derimot var ikke like enige med meg om dette.
det er fordi de ikke har lest koranen
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Høretil »

Jeg må si meg veldig enig med Asbjørn her. Gud finnes i alt som finnes rundt oss, det er bare en gud! Altså så kan man vel og si at man er sin egen gud? :) gud er energi, en bevisthet som jeg mener flere og flere nå våkner opp til!
Antall ord: 52
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Diablesse »

Høretil skrev:Jeg må si meg veldig enig med Asbjørn her. Gud finnes i alt som finnes rundt oss, det er bare en gud! Altså så kan man vel og si at man er sin egen gud? :) gud er energi, en bevisthet som jeg mener flere og flere nå våkner opp til!
Men hva med alle dem som ikke tror på noen gud, eller noen "altomfattende energi" eller "høyere makt"? Er ateisme på en måte en... "religion", det også, eller fordrer begrepet at overbevisningen ens er at det finnes en gud?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvordan begynner en religion?

Innlegg av jeditrond »

Diablesse skrev:
Høretil skrev:Jeg må si meg veldig enig med Asbjørn her. Gud finnes i alt som finnes rundt oss, det er bare en gud! Altså så kan man vel og si at man er sin egen gud? :) gud er energi, en bevisthet som jeg mener flere og flere nå våkner opp til!
Men hva med alle dem som ikke tror på noen gud, eller noen "altomfattende energi" eller "høyere makt"? Er ateisme på en måte en... "religion", det også, eller fordrer begrepet at overbevisningen ens er at det finnes en gud?
Strengt tatt kan jo ateisme kalles religion, det er jo en filosofi som fornekter eksistensen av guder, dermed støtter de oppunder idéen om at slikt finnes selv om de ikke tror på det selv. Terry Pratchett sa det langt bedre enn meg i boken Feet of Clay;
“No it's not!" said Constable Visit. "Atheism is a denial of a god."

"Therefore It Is A Religious Position," said Dorfl. "Indeed, A True Atheist Thinks Of The Gods Constantly, Albeit In Terms of Denial. Therefore, Atheism Is A Form Of Belief. If The Atheist Truly Did Not Believe, He Or She Would Not Bother To Deny.”
Antall ord: 205
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

- Hvordan begynner en religion?

Innlegg av g.r.y »

Ut i fra det jeg innehar av kunnskap om menneskets utvikling, synes de første religiøse tendenser å være utslag av vår trang til forklaring på naturen/omgivelsene som omgir oss. Skremmende fenomener som lyn/torden, jordskjelv, orkaner, etc. var noe de første menneskene ikke hadde noen forutsetninger for å kunne finne en naturlig forklaring på, og styrken/voldsomheten i disse, la forholdene vel til rette for en gryende forestilling om noe langt større & sterkere enn dem selv.
Da menneskeheten i tillegg er bevisst sin egen dødelighet fra barnsben av, -uten å få noe håndfast viten om hva som følger etter det ´jordiske` legemeet er har utspilt sin rolle, var grunnlaget lagt for en altoverskyggende frykt. Legg til maktsyke og mangel på kunnskap, -og det formelig ynglet gudeforestillinger som igjen la grunnlaget for religioner, -og galskapen var komplett..
Det jeg dermot finner besyndelig, er at brorparten av jordens befolkning ikke kan sies å ha utviklet seg en dritt på dette feltet, og fortsatt lever i den overbevisning at den kraft/fenomen som står bak skapelsen og utviklingen av universet har sentrert hele sitt enorme og utrolige skaperverk rundt en i beste fall middelmådig utviklet livsform som holder hus på ei blå klinkekule i melkeveiens ytterkant.. Og når det i tillegg skal ha seg til at denne altoverskyggende kraften har tildelt denne primaten et snev av sine egne evner og "intelligens", for så, på en eller annen måte å la seg affisere av at det innen denne apearten eksempelvis finnes individer som har sex før ekteskap, -som alle andre aper med respekt for seg selv, har den menneskelige arroganse nådd hysteriske høyder..
Misforstå meg rett.. Jeg er selv av den oppfatning at det venter en fortsatt eksistens etter at vårt nåværende legeme har tatt kvelden, men dette er basert på fysikkens lover, hvis opphav og langsiktig formål er utenfor min begrensede menneskelige forstand..

:vels :wx
Antall ord: 326
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- - Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Thulr »

g.r.y skrev:Ut i fra det jeg innehar av kunnskap om menneskets utvikling, synes de første religiøse tendenser å være utslag av vår trang til forklaring på naturen/omgivelsene som omgir oss. Skremmende fenomener som lyn/torden, jordskjelv, orkaner, etc. var noe de første menneskene ikke hadde noen forutsetninger for å kunne finne en naturlig forklaring på, og styrken/voldsomheten i disse, la forholdene vel til rette for en gryende forestilling om noe langt større & sterkere enn dem selv.
De første menneskene trengte ikke å ha noen forklaringer på lyn og torden for at de skulle greie hverdagen. De bare visste at det var slik det var. Hva de trodde kunne ikke forandre på det. Men mye fikk de greie på av ånder, og derfor visste de at lyn og torden var en naturlig del av den jordiske tilværelse. Andre ting de ikke fikk svar på grublet de ikke over, siden de visste at naturen er slik den skal være.
Da menneskeheten i tillegg er bevisst sin egen dødelighet fra barnsben av, -uten å få noe håndfast viten om hva som følger etter det ´jordiske` legemeet er har utspilt sin rolle, var grunnlaget lagt for en altoverskyggende frykt. Legg til maktsyke og mangel på kunnskap, -og det formelig ynglet gudeforestillinger som igjen la grunnlaget for religioner, -og galskapen var komplett..
Alle mennesker vet instinktivt at det finnes et liv etter det materielle livet. Dette ligger i menneskets natur. Men så er det slik at menneskets åndelige utvikling har blitt forstyrret, så derfor er det mange som avviser det åndelige. Vissheten om guder og andre ånder oppsto som et resultat av menneskenes naturlige harmoniske utvikling. Men etter at menneskenes åndsliv ble forstyrret er det mange som av frykt, mangel på kunnskap, egoisme og overtro lot seg lede bort fra det åndelige.
Det jeg dermot finner besyndelig, er at brorparten av jordens befolkning ikke kan sies å ha utviklet seg en dritt på dette feltet, og fortsatt lever i den overbevisning at den kraft/fenomen som står bak skapelsen og utviklingen av universet har sentrert hele sitt enorme og utrolige skaperverk rundt en i beste fall middelmådig utviklet livsform som holder hus på ei blå klinkekule i melkeveiens ytterkant.. Og når det i tillegg skal ha seg til at denne altoverskyggende kraften har tildelt denne primaten et snev av sine egne evner og "intelligens", for så, på en eller annen måte å la seg affisere av at det innen denne apearten eksempelvis finnes individer som har sex før ekteskap, -som alle andre aper med respekt for seg selv, har den menneskelige arroganse nådd hysteriske høyder..
Er det en altoverskyggende kraft som lar seg affisere av at folk har sex før ekteskapet?
Misforstå meg rett.. Jeg er selv av den oppfatning at det venter en fortsatt eksistens etter at vårt nåværende legeme har tatt kvelden, men dette er basert på fysikkens lover, hvis opphav og langsiktig formål er utenfor min begrensede menneskelige forstand..

:vels :wx
Nå er det ikke den menneskelige forstand som er begrenset. Det er vel heller du...
Antall ord: 525
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Terra »

Jeg søkte på illuminati, og fikk 0 treff her i forumet, så jeg legger dette ut her siden det jo passer inn her i alle fall, da jeg hadde lyst til å dele denne videoen med dere da den berører temaet for religion ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=Rx2EME9 ... Bz7am8Q-Go
Antall ord: 53
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Asbjørn »

Ingen treff ? Kansje du brukte Google-søk ?
Intern søk står det bare "Søk" i
paransok.jpg
Internt søk gav iallfall meg:
Søket gav 496 treff: illuminati
Søkte med spørring: +illuminati
http://paran.no/forum/phpbb3/search.php ... illuminati

Tallet kan være noe mindre for en som ikke er administrator,
da noen gamle innlegg ligger i lukka mapper, for vurdering om de skal ut igjen i forumet.
Tråder med mye spam, som er luka vekk for kontroll før de publiseres igjen.


Oppdatering: Har endret teksten i søkefeltet, nå står det "Paran Søk..." i det interne søkefeltet !
paransok2.jpg
A
Du har ikke de nødvendige tillatelsene til å se filene vedlagt dette innlegget.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Morris »

Heisann!
Interessant tråd i alle fall – jeg tror bøkenes bok som Bibelen blir kalt tar et oppgjør om akkurat det denne tråden handler om? (Jefr.: 1.Mos.32.39: Se nå, jeg er han! Det finnes ingen annen gud enn meg…) Denne guden påstår noe andre guder aldri vil kunne gjøre, eller utføre. Han påstår å kun være Israels gud – alene, og at han kun er gud for levende, oppstandene mennesker (Mark.12.26-27: Men at de døde står opp – har dere ikke lest om det i Moseboken, i fortellingen om tornebusken? Gud talte til Moses og sa: ‘ Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud.’Han er ikke en Gud for døde, men for levende. Dere er helt på villspor.» )
Det er i grunnen vanskelig å tenke seg denne guden og gudstroen som en personlig tro satt i system… hvilket system har mennesker tilgang til om opplysninger om et liv etter døden? Men jeg er enig i at alle annen gudstro er menneskelig tro satt i system. Det betyr at jeg er delvis enig med Asbjørn her, men den kristne guden som en kaller ham, er en såkalt verdensfrelser som gjenoppretter livet etter at alle Adams etterkommere har nedlagt det man hadde? (1.Kor.15.(de dødes oppstandelse)- v21-23;
Fordi døden kom ved et menneske, er også de dødes oppstandelse kommet ved et menneske. 22 For slik alle dør på grunn av Adam, skal alle få liv ved Kristus. 23 Men hver i sin tur: Kristus er førstegrøden. Deretter, ved hans gjenkomst, følger de som hører Kristus til - og 51-57,51-52; Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles, 52 brått, på et øyeblikk, ved det siste basunstøt. For basunen skal lyde, de døde skal stå opp i uforgjengelighet, og vi skal bli forvandlet.)
Men denne guden (Israels gud) har jo satt seg over alle andre guder, så hvordan har han oppstått? Det kan vel neppe være en menneskeskapt tanke, i og med at han både er først og sist? Dette må vi først prøve å finne grunnlaget for i en tro med systematikk? Bibelen er vel i sin helhet en tro med profetiske (fremtidige) perspektiver? (Jes.46.10 Fra begynnelsen forteller jeg slutten, på forhånd forteller jeg det som ikke har hendt...)
Hvem planla en forutsagt fremtid?
Antall ord: 426

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Terra »

Asbjørn skrev: 11 Mar 2019 10:29 Ingen treff ? Kansje du brukte Google-søk ?
Intern søk står det bare "Søk" i

paransok.jpg

Internt søk gav iallfall meg:
Søket gav 496 treff: illuminati
Søkte med spørring: +illuminati
http://paran.no/forum/phpbb3/search.php ... illuminati

Tallet kan være noe mindre for en som ikke er administrator,
da noen gamle innlegg ligger i lukka mapper, for vurdering om de skal ut igjen i forumet.
Tråder med mye spam, som er luka vekk for kontroll før de publiseres igjen.


Oppdatering: Har endret teksten i søkefeltet, nå står det "Paran Søk..." i det interne søkefeltet !
paransok2.jpg

A
Hei du, jeg har gått på den google søk greia før, men ikke nå, fordi jeg har skjønt den greia der. Jeg søker alltid på paran søket ;)

Jeg har merket dette problemet i det siste, etter noen nye omgjøringer som har blitt gjort her på forumet. Før hadde jeg ikke problemer med å søke opp temaer jeg ønsket å post i. Vet ikke om det bare er jeg som har det sånn eller om det er flere som opplever det samme for tiden?
Antall ord: 212
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Asbjørn »

Prøv den linken jeg delte, noen ganger, og se om du får forskjellige resultater.
( Disse meldingene får vi flytte etterhvert)

A
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hvordan begynner en religion?

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 10 Mar 2019 18:12 Jeg søkte på illuminati, og fikk 0 treff her i forumet, så jeg legger dette ut her siden det jo passer inn her i alle fall, da jeg hadde lyst til å dele denne videoen med dere da den berører temaet for religion ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=Rx2EME9 ... Bz7am8Q-Go
Bruk "Paran søk", (rett under feltene Ny - Aktive - Uleste - Mine) der er det en rubrikk hvor det står paransøk etter å ha klikket deg inn på Forum først og fått opp den gule velkomstsiden, jeg fikk 496 treff med en gang. Jeg prøvde den første velkomstsiden (den med Paranormal i sort bilde) der er det også et søkefelt hvor det bare står Søk, da jeg prøvde dette feltet fikk jeg også "Ingenting funnet" - så du har kanskje brukt dette søkefeltet?
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links