Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssyn1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7956
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Asbjørn »

1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified
http://higherperspective.com/2014/05/15 ... n-awe.html

Eller via google translate :

http://translate.google.no/translate?u= ... 1&ie=UTF-8

Hva skal man si om dette da ?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Terra »

Nei, det er ikke godt å si hva en skal si om dette. Interessant er det i alle fall. Mye har vært skjult og trukket fra i historiens gang så det er ikke mye som forundrer meg lenger for å si det sånn.
Antall ord: 43
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av jeditrond »

Interessant :)
Antall ord: 1
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magos
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 08 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 211 ganger
Blitt takket: 32 ganger

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Magos »

Takk for interessant lesning. :)
Antall ord: 4
"Ikke vann i min whisky!"
- kaptein Haddock

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av UFO »

Har aldri hatt noe forhold til (Hoved)boka bibelen uansett jeg, så det at det dukker opp "morsomme" ting i ettertid som lager bølger både her og der, blir jo egentlig bare litt "gøy" for å bruke det ordet. :pray
Antall ord: 41
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Terra »

Synes bare det er spennende når det kommer opp noe nytt og nye teorier jeg, tenk om den fulle og hele sannheten kom for en dag til slutt. Det hadde vært virkelig interessant. :)
Antall ord: 35
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucifie

Innlegg av UFO »

Terra skrev:Synes bare det er spennende når det kommer opp noe nytt og nye teorier jeg, tenk om den fulle og hele sannheten kom for en dag til slutt. Det hadde vært virkelig interessant. :)
Sannheten vil alltid seire til slutt "Terra". Det er bare synd det skal ta så lang tid.

Den dagen vi mennesker ikke er slaver i et system av grådighet, makt og penger, har kvittet oss med alt som heter relegion og selgode/falske politikk - da er vi frie. Men, det kommer ikke til å skje i min tid for å si det mildt. Kanskje i neste liv ;)
Antall ord: 103
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- - - 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucif

Innlegg av Terra »

ufo skrev: Sannheten vil alltid seire til slutt "Terra". Det er bare synd det skal ta så lang tid.

Den dagen vi mennesker ikke er slaver i et system av grådighet, makt og penger, har kvittet oss med alt som heter relegion og selgode/falske politikk - da er vi frie. Men, det kommer ikke til å skje i min tid for å si det mildt. Kanskje i neste liv ;)
Sånn tenker jeg også "Ufo." En del snakker i disse tider om at om noen få år vil alt bli så mye bedre og at sannheten vil komme frem og det vil bli fred og fordragelighet. Man kan jo alltids håpe de har rett, men tvilen sitter der godt plantet et sted gitt...

Ikke kom det noen romskip med aliens for å redde oss i år 2000, enda jeg så og så etter dem, men neida. Ikke'no skjedde da heller og jeg husker jeg var bare sååå skuffet! :haha

Men kanskje en vakker dag...
Antall ord: 163
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7956
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror ikke at "den totale sannheten" blir avslørt, noe som vil innebære "død" for alle religioner, og det blir verdensfred.

Tanken på reinkarnasjon, og at vi er her for å lære, krasjer noe med en slik tanke.

Hvorfor ; Jo, fordi jeg mener at jorden er som en skole, hvor vi får utfordringer og oppgaver, vi har forskjellige skolelag, som kjemper mot hverandre ( les religioner), for at vi virkelig skal kunne høste disse erfaringene.
Dersom alle blir enige, ender vi opp med at det ikke lenger blir utfordringer, ikke blir det oppgaver vi skal lære av osv.

Dette fristedet alle ønsker, tror jeg er "den andre siden" eller Lyset som man og kaller det.
Der er ikke de problemer og utfordringer vi har her et alternativ.
Derfor har vi jorden, og går skoleår etter skoleår for å lære forskjellige sider av vår egen sjel, hvordan vi reagerer når forutsetningene er slik , og hvordan vi reagerer under de motsatte fortegn. Rik/fattig, Gift/Singel, og slik kan vi liste opp motsetningsforhold hele veien.
Erfaringen det er å drepe f.ex, avtaler vi gjerne med en sjelevenn, slik at i ene livet dreper A B, og i neste liv blir det motsatt. Dermed får begge både erfaring fra å bli drept, men også å bli drept.

En spesiell tankegang / tankespinn dette, og det er ikke alle som er enige med den måten å se "det store bildet" på.

Men for å få det bildet til å virke, kreves akkurat de motsetninger vi har her på jorden...

Noe å tenke på iallfall ?

A
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Terra »

Når vi går over til åndenes rike etter dette livet ser vi nok fordelene ved disse motsetningene og dualiteten som råder her på jorden. Som menneske er det jo heller vanskelig å se det hele og store bildet og all urettferdighet og nød og all ondskap som mennesker gjør mot hverandre. Vi har nok vært i alle mulige situasjoner gjennom flere liv og prøvd ut det meste... Din tankegang her er ikke ukjent for meg Asbjørn. :)
Antall ord: 83
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucifie

Innlegg av UFO »

Asbjørn skrev:Hvorfor ; Jo, fordi jeg mener at jorden er som en skole, hvor vi får utfordringer og oppgaver, vi har forskjellige skolelag, som kjemper mot hverandre ( les religioner), for at vi virkelig skal kunne høste disse erfaringene.
Dersom alle blir enige, ender vi opp med at det ikke lenger blir utfordringer, ikke blir det oppgaver vi skal lære av osv.
Kanskje jeg misforstår, men hadde det ikke vært enklest om "skolegangen" engang tok slutt
her på jorden. (Men det er vel utopi ja).
Asbjørn skrev:Dette fristedet alle ønsker, tror jeg er "den andre siden" eller Lyset som man og kaller det.
Der er ikke de problemer og utfordringer vi har her et alternativ.
Mener du med det Asbjørn at det aldri vil bli fred på jorden, at den til evig blir en "skole" ?
Men at vi når vi dør kommer et sted hvor jordens "skole" ikke eksisterer, og man lever uten krig, religion, maktkamp, grådighet, penger, og ikke minst politikere. :oops:

Om så, da hørtes det godt ut og "reise over" dit. Det at man ikke vet hva som skjer etter døden er kanskje fordi at - da ville ingen vært levende på jorden slik den er idag. Hm.

Regner med at det er det som kalles å bli hevet til neste trinn/dimensjon etc.
Mon tro om ens forrige liv kan ha betydning for hvordan man får det? eller at det ikke spiller noen
rolle. At alle får det likt på "den andre siden". Mao. Uansett hvordan man har vært i sitt
jordiske liv
Asbjørn skrev:En spesiell tankegang / tankespinn dette, og det er ikke alle som er enige med den måten å se "det store bildet" på.
Jo, men det synes jeg er alletiders, og leke med tankene/tankegangen. Ikke mindre tankespinn det jeg "Lirer" ut av meg her. Hi hi. [/quote]
Antall ord: 321
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Cruc

Innlegg av UFO »

Terra skrev: Ikke kom det noen romskip med aliens for å redde oss i år 2000, enda jeg så og så etter dem, men neida. Ikke'no skjedde da heller og jeg husker jeg var bare sååå skuffet! :haha
Men kanskje en vakker dag...
Og vi ble jo snytt i 2012 også da. :? Nei, de er ikke til å lite på. Det er helt sikkert.
Men, vi har vel ikke andre muligheter enn å vente da.

Kan det være noe lureri tro :D
Antall ord: 79
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7956
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Asbjørn »

Et lite tankeeksperiment :

Du og dine venner ligger på stranda, temperatur på 23 grader, både i vannet og i lufta. Passelig med sol, som er der hele tiden, døgnet rundt.. For du trenger ikke søvn.
Om du har behov for mat eller drikke, får man det man trenger.
Man dør ikke. Man eldes ikke. Man er fast på en etter vår målestokk en alder på 25-30.
Og slik går no dagan. år etter år, 1000år etter 1000år

Etterhvert begynner dette å bli kjedelig.
Så man finner på å gjøre som på hytta i påska når været ikke er bra : man finner frem et spill eller 2.
Men etter atter noen tusen år, blir man lei av de vanlige brettspillene.
Så kommer rollespill på banen. Men da må man ha en egen verden for å kunne spille disse rollespillene.
og så er vi igang :
BLI LYS....

Og likesom vår verden utvikler seg, så utvikler rollespillet seg, og man ser at man kan lære mer om seg selv, ved å sette spillebrikka inn i spesielle situasjoner.
At man legger inn visse oppgaver spillebrikka SKAL igjennom, mens andre ting er tilfeldig, - litt for å se hva som skjer eller kan skje.

Oi, der døde den spillebrikka, - da får vi få igang en ny en....
altså reinkarnasjon.
Men det er viktig at spillebrikka ikke husker fra tidligere liv, for da vil vi få situasjoner som låser spillebrikka.
Eksempel ; en dame blir voldtatt og mishandlet i ett av livene.
Hvis dette huskes, vil den dama aldri stole på menn igjen, og dermed vil den forbli singel for resten av sine liv.
Etterhvert blir det ikke spillebrikker igjen for å leve parvis / formere seg, slik at nye spillebrikker er klar til å motta rollespilleren. ( sjela )
Derfor blir de fleste minner fjernet fra spillebrikka.
Men av og til slipper enkelte ting likevel forbi, systemet er ikke helt perfekt.
Noen får fobier mot vann ( druknet under voldsomme omstendigheter i forrige liv ),
andre får andre fobier, og det uten at man kan finne noe i dette livet som skulle tilsi en slik fobi.
Andre ting er fødselsmerker som passer utrolig bra med historikk på tidligere liv man klarer å grave opp.

Jeg har både hørt og lest om at "den andre siden" er mer opptatt at man virkelig opplever ting, enn hva som er godt og vondt. ( husker ikke referanse på det nå ).
Alle opplevelser / lærdommer er bra for sjela.

Men det er ikke ensbetydende med at man skal gå mot egne moralske legninger. Man skal følge den moral man har.

Så slik sett kan spillebrikka i ett liv være muslim, i neste kristen, heksejeger, bøddel, soldat, gartner, osv osv osv...
Etterhvert må spillet gå til nye nivåer, fordi man etterhvert har vært igjennom alle de ting som tenkes kan.

Kansje vil man ha flere roller ( brikker ) i samme spill for å få flere utfordringer ?

Og det er kansje i denne setting man kan legge inn de paranormale "evner" at sjela som styrer disse brikkene, gir beskjeder om forskjellig ?
Det kan iallfall forklare noen av mine opplevelser, plutselig vite at nå kommer et vogntog imot bak svingen, og det kommer fort og midt i veien.... ( og jeg ikke kan se rundt svingen, fordi det er fjell iveien...)
Og om så er tilfelle, kan kansje healing være noe som skjer, fordi spillebrikka egentlig ber sjela om å få gjort noe med den man vil heale, og sjela da ordner opp ?

Egentlig er det fantasien som begrenser hvor dette tankespillet skal ende...

A
Antall ord: 604

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av Terra »

:notworthy: Bare så herlig innlegg Asbjørn, herlig! :mrgreen:

Det der med rollespill kan virke nærmere sannheten enn vi aner. Flere av dem som kanaliserer og har nær døden opplevelser forteller jo akkurat om dette. At vi kommer sammen liv etter liv og har forskjellige roller for hverandre når vi lever ut og erfarer våre liv her på jorden som mennesker.

Litt annet, men kom akkurat over dette. Har ikke fått sett på videoene med intervjuene eller lest noe om det så aner ingen ting om innholdet annet enn at jeg ble nysgjerrig og skal se det siden. ;)

Sherry Wilde om Jordens ukjente historie og nåtid, det er jo litt innenfor tema i alle fall...
http://www.nyhetsspeilet.no/2014/05/she ... -og-natid/

Ble fristet til å legge ved denne også har aldri hørt noe fra denne mannen før så er jo spennende.
Camillo Loken-The Paradox of Creation
http://wisdomfromnorth.com/camillo-loke ... -creation/
Antall ord: 162
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- 1500 Year Old Bible Claims Jesus Christ Was Not Crucified

Innlegg av UFO »

Artig innlegg Asbjørn. Det som slår meg med det hele, er jo at vi ikke har noe valg om vi vil være med på denne "karusellen" eller ei. Om det skulle være slik da. På en måte synes jeg det er leit at vi ikke husker tidligere liv. Men, som du beskriver så er det vel en mening med det.

Er en troende reinkarnasjon'er jeg. Det må jo være noe mere enn de "få årene" man får i ETT liv.

Mest sannynelig aner jeg ikke i "neste gang/liv" at jeg har sittet og skrevet på paranormal.no
6 mai 2014 eller eksistert i den formen jeg er nå. :oops:

Jeg drømte mye før, men etter de snart 8 årene på paranormal har drømmeaktiviteten tatt meg til nye høyder. :D Det er kanskje ikke så rart med så mye interessant og ikke minst morsomt som vi diskuterer her. Det tar man jo med seg når man skifter bevisshet til drømmeland.

"Terra", jeg så denne videoen på nyhetsspeilet. Men tja, hm, jeg vil helst være godtroende, men så er det ett eller annet som "slår inn" og sier.. hmm.. nei det er noe som skurrer. Det selv om dama kan ha mange gode poeng. Det blir litt "Fru Thorstensen" for meg da. :oops:

Så var det denne boka da - som tråden startet med.
Blir det til at Mr. jesus skrues ned og Judas henges opp på korset i kirkene nå da eller ? :vels
Antall ord: 255
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links