Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynAutistisk guttunge i direkte kontakt med Gud..

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Autistisk guttunge i direkte kontakt med Gud..

Innlegg av g.r.y »

Hva i himmelens navn er det som egentlig foregår her?..

V64DSYX_9QI
Antall ord: 13
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Autistisk guttunge i direkte kontakt med Gud..

Innlegg av Asbjørn »

Har sett på videoen, og må si at jeg ikke er så veldig imponert...

At det finnes en Gud, og at ting skjer, - ja, men - og her er et viktig men :

En autist er en som har sine spesifikke områder - hvor man nærmest er ekspert (savant) , mens på andre områder er vedkommende betydelig tilbakesatt.
https://no.wikipedia.org/wiki/Autistisk_savant
For de som har sett filmen "Rainman" - så skjønner en hva jeg sikter til.
https://no.wikipedia.org/wiki/Rain_Man

Denne gutten har vokst opp i et kristent hjem, og her ligger det i kortene at han har blitt inndoktrinert om Jesus, Bibelen, osv. Dette var også noe som skjedde daglig.

Selv om det her snakkes om at metoden de brukte, bare hadde vært i bruk i ett år,
så vil jeg anta at denne familien hele veien, har hatt sine stunder med tilbedelse, bønn, osv.
Med andre ord, gutten har blitt påvirket siden fødselen.

Med denne nye metoden har han så fått en måte å gi utrykk for sine tanker, og somsagt,
dette er en autist, som ofte er sær-fokusert på sine spesielle områder.

Husk at en autist fokuserer så mye på sine særlige interessefelt, og i tillegg ofte har en fotografisk hukommelse når det kommer til disse spesielle interessefeltene.

Andre ting som IKKE interreserer, blir totalt sjaltet ut, og blir totalt oversett / ignorert.

En skal huske på at i en familie som dette, står somregel radio og tv på "preke-kanaler" - så gutten har helt siden fødselen helt sikkert fått masser av input om kristendommen,
så når han tilslutt gir utrykk for dette, så er det en oppsamling av alt han har fått inn via syn og hørsel.

- Altså : At en autistisk savant har et område hvor hen kan alt om et spesielt tema, er i seg selv imponerende, men et faktum som vi har sett mange ganger.
https://www.youtube.com/watch?v=WZsJ6BtOh60

Så alt i alt, dette er en autistisk savant, som her demonstrerer sine spesielle interesser.

A
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Autistisk guttunge i direkte kontakt med Gud..

Innlegg av g.r.y »

Det var temmelig spot-on hva som var min teori, hvilken jeg var nysgjærrig på om oxo var det som ville slå andre som mest sannsynlig, i tillegg til hva annet som ev. kunne dukke opp som mulige forklaringer på dette her.

Jeg har imidlertid oxo tenkt på muligheten for at det kan være noen form for paranormal(e) evne(r) involvert i denne miksen her. -Hvorav denne guttungen kobler disse 'synene' til den eneste 'knaggen' han har å henge det på; Denne guddommelige abstraktheten hvis ord & gjerninger står for en uforskammet stor del av de 'inputs' han har motatt på gitte tidspunkt i livet..

Det som iallefall er sikkert, er at biblens gude-skikkelse ikke har åpenbart seg på noen annen måte enn i form av fantasier, hallusinasjoner/psykoser, eller rett & slett en misoppfatning av noe annet paranormalt hverken for denne guttungen eller noen andre. -Han er nemmelig alt for opptatt med ikke å eksistere til den slags (he, he) ;)
Antall ord: 163
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links