Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynLoven om tiltrekning

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Hege899
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 30 Apr 2017 20:48
6

Loven om tiltrekning

Innlegg av Hege899 »

Jeg har en utrolig tung periode nå med bla. en spontanabort og permittering på jobb. Dette førte til en psykisk smell og jeg må til samtale med sjefen tirsdag fordi jeg er sykemeldt. Prøver å blokke ut spontanaborten og tenke positivt, da jeg ønsker at det skal klaffe denne mnd. Barn nr 1 ble til (mnd og kjønn) under en god periode og mye visualisering..



Jeg er nødt til å fortelle om spontanaborten til sjefen men jeg er redd for at jeg kommer til å fokusere negativt pga dette og at jeg kommer til å tenke på det både før og etter. At det tar opp for mye tid.. Noen med gode råd ang positiv tenkning etter en slik periode? Spesielt hvordan jeg kan unngå at fremtidige planer blir ødelagt fordi jeg må tenke på det som har skjedd. er livredd det skjer igjen
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Loven om tiltrekning

Innlegg av Terra »

Så vondt å høre hva du har vært igjennom. Det er vel ikke så mye du kan gjøre annet enn å prøve å tenke på at ting vil gå bra, og forsøke å tenke på de målene du har nå. Så er det vel å håpe på at det går bedre neste gang.

Og om du ikke allerede har gjort det, snakk med fastlegen din og fortell hvordan du har det. Det er godt å få snakket om disse tingene med en profesjonell.
Antall ord: 85
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Loven om tiltrekning

Innlegg av Artemis »

Så leit og vondt. Det slår meg at det virker som du prøver veldig hardt å ikke føle noe, at du er redd for at det å kjenne på og tenke på det som har skjedd skal være noe negativt.

Det som egentlig er naturlig når noe slikt skjer er at man føler. Tenk på et barn som slår seg eller blir lei seg eller sint. Barn uttrykker følelsene sine uten å prøve å trykke dem ned eller avlede seg selv, de føler, og så går det over. Det er nettopp når man IKKE kjenner på hva man føler at man kan gå på en smell. Vi blir så ofte opplært til å undertrykke følelser og som du sier, "tenke positivt". Jeg er veldig imot den tankegangen! Det kan være veldig vondt å kjenne på følelser, men de forsvinner ikke selv om man lar være å tenke på dem, da blir de værende i systemet og belaste, noe som kan føre til både psykiske og fysiske plager og sykdom. Men om man tillater følelsene å være der, føler dem, så renses de etterhvert ut av systemet.

Så jeg vil si at den beste måten du kan forberede deg på et nytt svangerskap på er å sørge over det livet som ikke ble noe av, og la evt. andre følelser og tanker du har også få plass. Prøv å akseptere hele deg, med alle følelser og tanker du har. Da tror jeg du vil kunne føle deg gladere og lettere til sinns, og dermed også mer positiv til fremtiden. Det er sikkert mange som vil være uenige med meg her, men det er i alle fall mitt råd til deg. Ikke prøve å tenke positivt eller blokke ut noe som faktisk har skjedd, men bare jobbe med å akseptere at det har skjedd og følelsene dine rundt det. Da skal du se at det blir bedre av seg selv.


Gode tanker til deg.
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Loven om tiltrekning

Innlegg av Terra »

Siden du har Loven om tiltrekning som overskrift, kan det hende at du får noe ut av denne videoen som jeg fant på et annet forum. Her forklarer damen hvordan det fungerer for henne.

https://www.facebook.com/mindvalleyacad ... 062789769/
Antall ord: 41
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links