Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynA Medium talks about the Other Side

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

A Medium talks about the Other Side

Innlegg av Terra »

G7pmecSkyr8
Her kjenner jeg igjen mye av det jeg selv tror på <3
Antall ord: 12
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: A Medium talks about the Other Side

Innlegg av Morris »

Opplever det vi skaper
Beskjeder Lilli skal ha fått fra sjeler i åndeverden, tyder på at vi fortsetter å skape vår egen virkelighet etter at vi går over til den andre siden. Det kan virke som om vi også får oppleve mye mer av det vi virkelig drømmer om å gjøre, fordi vi ikke blir hindret av materie og penger.
For eksempel har avdøde som var religiøse mens de levde og trodde veldig på Jesus, formidlet gjennom Lilli at Jesus stod og tok imot dem.
Sjeler skal ha formidlet til Lilli at astralverdenen, eller det vi populært kaller den andre siden, består av mange hus, etasjer og rom. Også i Bibelen står det at himmelen har mange rom, og at det er et rom for hver enkelt av oss. (Joh.14.2)
https://mittmedium.no/paranormale-fenom ... dre-siden/
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: A Medium talks about the Other Side

Innlegg av Terra »

Det stemmer at det står i bibelen at i min fars hus er det mange rom. Da tenker jeg på at det også siktes til det vi gjerne kaller "aliens." En slags dobbel betydning om en vil.
Antall ord: 38
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: A Medium talks about the Other Side

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 26 Mar 2020 21:58 Det stemmer at det står i bibelen at i min fars hus er det mange rom. Da tenker jeg på at det også siktes til det vi gjerne kaller "aliens." En slags dobbel betydning om en vil.

Jeg kan prøve å sette opp noen punkter med forbindelse med den bibelske guddommeligheten, som utrykker et jordisk opphav og tjeneste?: Gud talte til Moses og sa: Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud.

2.Mos.20.4-5: Du skal ikke lage deg gudebilder, ingen etterligning av noe som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke la deg lokke til å dyrke dem...

Joh.14.2 lyder faktisk slik: I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, hadde jeg da sagt dere at jeg går og vil gjøre i stand et sted for dere? (Tar dette opp igjen i en annen form #)

Dette oppfatter jeg som at stedet ikke finnes enda? Verset viser dessuten til Heb.6.19: Dette håpet er et trygt og fast anker for sjelen. Det når innenfor forhenget, dit Jesus gikk inn som forløper for oss... Note : forhenget: skilte Det hellige fra Det aller helligste i tempelet. Jf. Matt 27,51. = Guds bolig.

Guds bolig: Og jeg hørte fra tronen en høy røst som sa: «Se, Guds bolig er hos menneskene. Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem. Han skal være deres Gud. (Åp.21.)

Det det står ikke at vi skal bo hos ham, nei, det står at han skal bo hos dem å være deres Gud; fra 2.Mos.3.11f.: Moses sa til Gud: «Hvem er jeg? Kan jeg gå til farao og føre israelittene ut av Egypt? Han svarte: «Jeg vil være med deg! Dette skal du ha til tegn på at det er jeg som har sendt deg: Når du har ført folket ut av Egypt, skal dere tjene Gud på dette fjellet.»*

Da sa Moses til Gud: «Sett at jeg går til israelittene og sier til dem: Deres fedres Gud har sendt meg til dere, og de så spør meg: Hva er hans navn? Hva skal jeg da svare dem?» Gud svarte Moses: «Jeg er den jeg er.» Og han sa: «Slik skal du svare israelittene: Jeg er har sendt meg til dere.»  Og Gud fortsatte: «Du skal si til israelittene: Herren, fedrenes Gud, Abrahams Gud, Isaks Gud og Jakobs Gud, har sendt meg til dere. Dette er mitt navn til evig tid, dette skal jeg kalles fra slekt til slekt.

* Dette fjellet:
Forklaring til dette fjellet finnes i Heb.12.18f.: Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på, ikke til flammende ild, skyer, mørke og storm, 22 Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem, til ti tusener av engler, til en høytidsfeiring, til forsamlingen av de førstefødte som er oppskrevet i himmelen. Dere er kommet til en dommer som er alles Gud, til åndene av de rettferdige som har nådd fullendelsen, til Jesus, mellommannen for en ny pakt... Åp.21. Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. Og jeg så den hellige byen, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom. Og jeg hørte fra tronen en høy røst som sa: «Se, Guds bolig er hos menneskene.

Alt tyder på en fortsatt jordisk tilstand, men i en ny skikkelse. (Det nye mennesket, Kol.3)
#
Igjen talte Jesus til dem: «Jeg går bort, og dere skal lete etter meg, men dere skal dø i deres synd. Dit jeg går, kan dere ikke komme.» Jødene sa da: «Han vil vel ikke ta sitt eget liv, siden han sier: Dit jeg går, kan dere ikke komme?» Han sa til dem: «Dere er nedenfra, jeg er ovenfra. Dere er av denne verden, jeg er ikke av denne verden.

Dette utsagnet kan jo brukes til å styrke ditt utsagn Terra, men bibelen står fast på at Herren er av jordisk opprinnelse; Det er velkjent at vår Herre stammer fra Juda, og Moses har aldri sagt noe om prester fra den stammen. (Heb.7.14)
Med slike tekster er det vanskelig å danne seg sikre bilder om saken, men siden frelseren også nevner at når han blir løftet opp (Note : bli løftet opp: Det gr. ordet betyr både løfte opp (korsfeste) og opphøye) skal jeg dra alle til meg – kan det bety at oppdraget blir fullført på et annet sted i himmelen. (refr.: Jes.65.17:  Se, jeg skaper en ny himmel og en ny jord)

Dette er imidlertid en fast bopel da alle er reist opp fra de døde, får en ny jord med rettferdighet. I mellomtiden kan det tenkes at «rom» her er et uttrykk for forskjellighet i sinn og tanker? Bibelen er egentlig ikke en egen religion i seg selv, men tilbyr alle religioner inn under seg, altså en frelse for hele verden. I mellomtiden virker det som at dødsriket er der alle befinner seg inntil da. (Jes.14.9, Åp.20.13)
Antall ord: 935

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: A Medium talks about the Other Side

Innlegg av Morris »

Da har jeg funnet frem en del opplysninger som er fra engelen Uriel som medium, fra selveste Skriften. Det handler om Sjelens lodd etter døden:
https://www.bibel.no/Nettbibelen
4.Esra 7.75-101 = Sjelens lodd etter døden
+ 4.Esra 8.46f
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links