Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynHer kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Terra »

Denne synes jeg var fin, så deler den med dere:

Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel. :666 :jesus

I Juliet Sharman – Burkes bok kunsten å mestre tarot, skriver hun om katarene, en dualistisk sekt som trodde at universet var delt i to av to motstående krefter. De mente at den fysiske verden var ond, skapt av djevelen, som de trodde var Gud i Det gamle testamente. Kristus var frelseren som var sendt for å vise mennesket hvordan det kunne fri seg fra båndene til den materielle verden, avsløre den sanne naturen til mørkets gud i Det gamle testamente og bli ett med lyset. De mente at menneskets ånd var Guds guddommelige gnist som var fanget i den materielle verden. Videre hevdet de at mennesket led, ikke på grunn av arvesynden, men heller fordi det hadde skjedd en tragedie i urtiden som var utenfor deres kontroll. Som en konsekvens av dette ville menneskets frelse også bli Guds frelse, og når den onde verden var overvunnet, ville den delen av Gud som var fanget i materie, bli forløst og i stand til å vende tilbake til sin kilde.
Antall ord: 190
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Morris »

Ja, teorier er morsomme saker så lenge de bare er akkurat det! Hvis det hadde vært fakta ville vel verden vært noe annerledes.

Heldigvis kan det faktisk se ut som at "Skriftene" er i stand til å røpe seg selv ved at man søker svar gjennom alle tekstene siden Skriften allikevel ikke har noen helhetlige sammenheng slik andre bøker har i sine fortellinger. Ved å lete finner man ut at Skriftene for det første er et eldgammelt bildespråk iblandet gåter som skal løses, men vil bli oppklart når tiden er inne for det; i Salm.78 som er en læresalme av Asaf; v2: Jeg vil åpne min munn og tale i bilder, la gåter fra gammel tid strømme fram.

- Man kan faktisk forbinde dette med noe jeg har skrevet om tidligere i ' Ufoer beskrevet i skriften' - der kommer jeg inn på "Obelisken" på Lisan som vitaliserer det som på fagspråket kalles en 'bibelkode' i dagens ende. - Hans tavle vitaliserte obelisken – Dette er de inngraverte bokstavers område, skjult. - https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 33&t=27350

Det finnes steder i Bibelens åpne skrift som røper hvem Gud og djevelen er. I Jes.45 er det en inngående forklaring på at det ikke finnes noen annen enn Herren - punktum! Han former lys og mørke etter behov, stifter fred og lager ulykker - Jeg Herren gjør alt dette. (Jes.45.45) I Matt.10.25 er djevelen kalt for Beelsebul som først ansees som lærling og får mesterens stilling i betydning av en husherre, som ansees som et lands overordnede. Det heter her at har de kalt husherren for Beelsebul, kan da husfolket hans vente noe bedre? - Note : Beelsebul: navn på =djevelen.

I Matt.12.26-28 heter det: Om nå Satan driver ut Satan, er han kommet i strid med seg selv. Hvordan kan da riket hans bli stående? Og om det er ved Beelsebul jeg driver ut de onde åndene, hvem er det da deres egne folk driver dem ut ved? Derfor skal deres egne dømme dere. Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da har jo Guds rike nådd fram til dere.

Totalt sett finnes Gud i alle mennesker, men det tar tid før det blir oppfylt, først må en gå i seg selv og forakte seg selv forteller skriften. Det er det som skjer her med Satan som gjør seg om til en lysets engel etter å ha kommet i strid med seg selv. (2.Kor.11.14-15) Fra behageligere temaet om Jesus heter det først at han vil komme som en tyv (Åp.16.15-16) men i Joh.10.1-10 advarer Jesus mot denne tyven som bare kommer for å stjele, drepe og ødelegge. - Så disse skriftstedene gir egentlig lik forklaring, men på ulike måte, men begge er i strid med seg selv. En falsk messias er i utgangspunktet lærlingen som setter seg på Mose stol og vil at folk skal kalle ham (dem) rabbi. Jesus advarer om dette i Matt.23.1-9 - altså en vesentlig forskjell mellom det jordiske (og sjelelige og det himmelske (og åndelige).

At det er avvik om tiltaleform (ham/de) har å gjøre med det Åp.17.17 beskriver: For Gud ga dem i hjertet å fullføre hans plan og ha én og samme vilje... de er flere mennesker med forskjellige oppgaver men har samme vilje - Hos 1.Kor.6.15 karakteriseres apostlene som Kristi lemmer på hams kropp > 1.Kor.12.27.

Hos Matt.1.21-23 heter det at Maria (som betyr fager og sikter til Guds fagre by) skulle gi ham navnet Jesus (som egentlig betyr frelser / redningsmann) men v22-23 avbryter med å fortelle at for at alt som profeten har fortalt om skulle oppfylles, ble jomfruen - (spesifisert som Sions datter i 2.Kong.19.21/ Jes.37.22 - som igjen er spesifisert som en omringet by - en ny by som er oppstått etter at det nåværende Jerusalem er falt (Esek.36)
Sions datter er byen Jesus rir gjennom på en eselfole, byen betegnes i Sak.9.9/ Joh.12.15 som datter Jerusalem.

- Matt.1.23 fullfører med at denne jomfruen skulle føde (fostre) opp et barn, en sønn og de kalte ham Immanuel som betyr "Gud (er) med oss - en flertallsform som man også ser igjen hos Jes.66.8: Hvem har hørt slikt? Hvem har sett sådanne ting? Kommer et land til verden på en dag, eller fødes et folk på en gang? For Sion har vært i barnsnød og med det samme født sine sønner. - For så vidt også kalt en ætt (Gal.3.16/ Åp.22.16)
Antall ord: 812

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Morris »

Morris skrev: 22 Okt 2020 16:43 jomfruen - (spesifisert som Sions datter i 2.Kong.19.21/ Jes.37.22 - som igjen er spesifisert som en omringet by - en ny by som er oppstått etter at det nåværende Jerusalem er falt (Esek.36)
Her vil jeg rette opp en liten feil hvor jeg vil rette opp Esek.36 til Esek.26.2 som stemmer bedre og var det verset jeg tenkte på.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marie_93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 29 Okt 2020 10:51
3
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Marie_93 »

IKKE helt svar på emne.. men jeg får ikke laget nytt emne eller kontaktet admin?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Terra »

Marie_93 skrev: 29 Okt 2020 17:46 IKKE helt svar på emne.. men jeg får ikke laget nytt emne eller kontaktet admin?
Har du logget inn en gang med feil passord?

Hvis så, kan det være grunnen. Når du så har logget ut og logget inn på nytt med riktig passord, skjer det samme da?
Antall ord: 59
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Terra »

Da roper jeg på Asbjørn for hjelp for deg Marie ;-)
Antall ord: 11
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Morris »

Kanskje skjer det samme som det skjer meg hvis jeg skriver et svar eller innlegg, når jeg trykker "send" så får jeg beskjed om at jeg ikke er innlogget selv om jeg var innlogget. Når en da må logge seg inn på nytt hender det at det en har skrevet blir borte/ tapt hvis en ikke har lagret det en har skrevet før en trykker på "send" - jeg pleier å markere det jeg har skrevet (klippe/limefunksjonen - feltet blir blått) og trykker ctrl + c knappen (klippe), da er det man har markert lagret på maskinen hvis innlegget skulle feile eller på annen måte bli borte! )+ Sikrest er det å overføre det til skriveark.(lime)
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Her kommer en annen teori rundt Gud og djevel.

Innlegg av Asbjørn »

Dette har ikke med tema å gjøre, - er offtopic, men tar det her siden det ligger i denne tråden.
Vi kan overflytte det til FAQ ( Frequently Asked Questions) senere.

Har du brukt feil passord, får du beskjed om det, og blir IKKE logget inn, og kan ikke svare på noe.
Har du brukt riktig passord, blir du logget inn.
Innloggingen styres av cookies, smså tekstfiler som lagres lokalt på DIN pc ( eller mobil/nettbrett).
Med andre ord, når du kommer inn på en av sidene i systemet, så vil phpBB sjekke om du har gyldig adgangsnøkkel ( cookies) når siden lastes. Har du ikke det, vil du ikke få skrivetilgang.
Dette sjekkes OGSÅ når du trykker send, - da en ellers åpner for søppelposting.
( Det er da bare å sende en tekst med hvasomhelst, og "send" melding, så legger det seg inn...)
Det kan vi ikke ha, derfor sjekkes innloggingsnøkkelen også når en trykker SEND.

Dersom du ikke er innlogget etter å ha skrevet en tekst, bør en se på hvaslags programvare en har innstalert på egen maskin. Noen slike "ryddeprogram" sletter nemlig cookies som standard, og da mister du innloggingsnøkkelen !
Og DA - da tar ikke Paranormal imot det du sender. Fordi du mangler adgangsnøkkelen !
( du må også logge inn igjen.)

NÅr det gjelder skrivetilgang, så har vi en sperre for nye brukere, som jeg skal se litt nærmere på ( skal i møte om 1/2 time).
Om jeg ikke tar feil er det minst 5 innlegg i noen tema før man får skrivetilgang i andre.
( noen utvalgte tema må man ha minst 50 innlegg for å få skrivetilgang).
Men skal se nærmere på det senere.

TIPS: Lagre utkast, save draft osv, er ekstrafunksjoner du kan bruke til å lagre arbeid som ikke er postet.
Der kan du laste inn slike utkast og redigere senere.
Men igjen - er ikke innloggingsnøkkelen tilgjengelig på din pc/tlf osv - så vil de ikke virke !

Asbjørn
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links