Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynLitt om veien min tilbake til livet og det spirituelle

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

alexanderfrank
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Mai 2021 22:08
2
Blitt takket: 4 ganger

Litt om veien min tilbake til livet og det spirituelle

Innlegg av alexanderfrank »

Heisann, ny her, tenkte å bare dele noen tanker om det å være spirituelle, jeg har alltid vært ganske sensitiv og omsorgsfull og tidlig i livet prøvde jeg meg på arbeidslivet, men jeg var liksom aldri bra nok, så stemningen ble litt dårlig og jeg sluttet etterhvert i alle jobber, så istedet begynte jeg å synge og sånt da, har blitt ganske flink til det og nå nylig nådde jeg det nivået jeg ville være på, noe må man jo nesten gjøre også når man går uten jobb, men kort sagt da, jeg ble mer og mer deprimert av å sitte i leiligheta foran dataen og ha masse møbler og ting fordi andre ønsker det, så jeg fjernet alle møblene på soverommet nylig og bare la madrassene på gulvet, det var ganske tungt å gjøre det fordi jeg var litt vant til å ha ting på en bestemt måte, men det var det beste jeg har gjort så langt i livet faktisk, jeg begynte å sette pris på livet igjen og naturen og føler meg mye mer spirituell, kjøpte litt røkelse og urtete og sånt idag for å hjelpe kroppen litt med å føle seg bedre, har slitt med vondt i kroppen i lang tid, tror nå at det hele kom fra at jeg levde litt feil, kort sagt da, jeg leser litt horoskopet og sånt da, har litt tro på at ting er annerledes når på året man blir født, jeg tror ikke akkurat på en gud eller flere, men jeg tror på naturen at den er gammel og vis og jeg er veldig glad i dyr også, jeg er trettiseks-år gammel nå og har akkurat begynt å leve livet egentlig, jeg setter som sagt veldig pris på det igjen, mens jeg hadde det vondt og var litt vekk fra naturen, så lå jeg ofte i senga om kvelden etter leggetid og ønsket meg borte vekk og død, jeg lå og så litt frem til det på en måte, å bare være borte, men som sagt setter jeg veldig pris på livet igjen, jeg måtte bare kvitte meg av med litt materielle ting, har lagt ved et lite bilde av katta mi og hvordan jeg har det nå i leiligheta: https://imma.gr/103036x3d9f6
Antall ord: 392
Det ordner seg alltid til slutt da, antar jeg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Litt om veien min tilbake til livet og det spirituelle

Innlegg av Terra »

Hei, og velkommen hit!
Ja, livet har sannelig sine opp- og nedturer, men godt du har funnet "tilbake til deg selv igjen."
Tror vi er flere her som kan kjenne seg igjen i det du forteller.
Fin katt du har. :kosepus
Og veldig stas med en ny bruker på forumet.
Antall ord: 49
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Litt om veien min tilbake til livet og det spirituelle

Innlegg av jeditrond »

Velkommen hit :)
Antall ord: 2
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polarlyset
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 09 Feb 2017 05:57
7
Kjønn (valgfri): Samemann
Har takket: 43 ganger
Blitt takket: 31 ganger
Kjønn:

Re: Litt om veien min tilbake til livet og det spirituelle

Innlegg av polarlyset »

Velkommen hit til ParaNøttene! :salute:

Har også kvittet meg med det jeg ikke trenger, solgte sofaen, senga, og annet møblement jeg ikke trengte. Så nå har 2 saccosekker, et lite rund bord av metall, og 2 oppblåsbare madrasser. Pluss sammenleggbar spise-bord og stoler som jeg kan ta med. Utrolig hvor luftig og rå flott det ble! :luv Selv om andre klager på avgjørelsen. :lol3
Har også gitt bort mye av jeg ikke trengte lengre, som andre kan få bruk for. :)
Så bra å høre, om endringene dine. Til det positive. Jeg har vært, og er litt der ennå, om det å ønske meg bort. Livet føles litt meningsløst uten innhold. Men så tenker jeg på alle de som er glade i meg, de vil jeg ikke skuffe. Så jeg kjenner meg litt igjen i din situasjon. Uten innhold, er livet liksom meningsløst, ikke sant? :) Jeg vil nok tro, at av og til, havner man i en slik situasjon. Men alt har en mening, til tross for det en ikke ser og føler. :) Å ha en katt, er veldig meningsfylt. Den forstår deg, gir det du trenger, og krever at du tar vare på den. Og du har et ansvar for et lite vesen, som liker deg for den du er. :)
Antall ord: 216

Vi er mer enn det skapte, sjelens rekkevidde er det uendelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magos
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 08 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 211 ganger
Blitt takket: 32 ganger

Re: Litt om veien min tilbake til livet og det spirituelle

Innlegg av Magos »

Hei og velkommen! :-)
Antall ord: 3
"Ikke vann i min whisky!"
- kaptein Haddock

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links