Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Gratisgrupper ØstlandetNy gruppe?

Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.
Myha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 23 Jan 2010 17:02
14
Blitt takket: 2 ganger

Ny gruppe?

Innlegg av Myha »

Heisann :)

Jeg lurte på om det var noen som kunne være interessert i å starte en ny gruppe her på østlandet. Jeg har veldig lyst til å finne andre med interesse for det paranormale som kunne tenke seg å utforske steder rundt omkring som har rykte på seg for å være hjemsøkt på en eller annen måte. Er du interessert så legg igjen en melding da vel :)
Antall ord: 67
~Myha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Okt 2008 23:36
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Re: Ny gruppe?

Innlegg av shane the prince »

jepp, jeg er meget interesert... håper det kan bli noe av, hadde hvert veldig kult å faktisk dra ut å virkelig prøve å skaffe bevis^^
Antall ord: 24
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 23 Jan 2010 17:02
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Myha »

Flott! Venter littegrann på flere svar og så kan vi jo diskutere hvor vi skal begynne jakten ;)
Antall ord: 17
~Myha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Okt 2008 23:36
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Re: Ny gruppe?

Innlegg av shane the prince »

høres bra ut, er bare det spørsmålet, hvor grundig vi skal gjøre det, pesonlig vil jeg gjøre det så grundig som mulig. dvs. være på stedet kanskje så mye som 24timer^^ men det blir kanskje litt volsomt å starte med?
Antall ord: 45
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 23 Jan 2010 17:02
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Myha »

Kommer sikkert litt an på hvor det er og sånn... det vil vi sikkert finne ut av. Hele natten må man vel iallfall regne med...
Antall ord: 26
~Myha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Okt 2008 23:36
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Re: Ny gruppe?

Innlegg av shane the prince »

håper det blir med noen fler da, er mye lettere å få tilatelse til å undersøke et sted om det er en "gruppe" isteden for "2 personer"...
Antall ord: 27
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg har veldig lyst til å finne andre med interesse for det paranormale som kunne tenke seg å utforske steder rundt omkring som har rykte på seg for å være hjemsøkt på en eller annen måte.
Hjemsøkte steder??
Du er klar over, at akkurat der du nå sitter å taster på tablaturet foran din Pc, er det i mange 100 år vært mennesklig aktivitet, og det er mye som skal til for at akkurat der du holder til, ikke skal være en og annen ånd som ennå ikke har funnet frem til "lyset".?
jepp, jeg er meget interesert... håper det kan bli noe av, hadde hvert veldig kult å faktisk dra ut å virkelig prøve å skaffe bevis^^
Desverre, så kan jeg formidle dette til dere småivrige eventyrere at det å fange opp bevis på det åndelige er svært så vannskelig, og om ikke helt umulig. Beklager, det er ikke meningen å bryte ned deres visjoner om et "Ghost-hunt" samarbeid i nær omerådet.
Men, jeg vil alikevel kunne ha muligheten for å dele med dere at denne åndelige dimensjon ikke er lett å "mane" frem.. Man bør kanskje inneha noe erfaring med det å håndtere ånder og Poltergeistere.
Har noen av dere dette?
Ikke for å "gruse" deres lille eventyr, men Åndeverde er ingen lek..
Kan jeg spørre om deres alder?
høres bra ut, er bare det spørsmålet, hvor grundig vi skal gjøre det, pesonlig vil jeg gjøre det så grundig som mulig. dvs. være på stedet kanskje så mye som 24timer^^ men det blir kanskje litt volsomt å starte med?
Nu er det jo slik at Ånder ikke fremmer sin matreie så fort en gjeng med unge ivrige personer er ute etter spenning, og opplevelser.
Jeg gir dere en advarsel om at Ånde-verden ikke er å leke med..
Det er IKKE som på film.
Beklager hvis jeg satte deres sinne i kok, da det ikke var meningen, annet enn å ymte frempå at det hinsidige er så veldig mye større enn dere selv antar, og er ikke å leke med..

MVH: Happe....
Antall ord: 350
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Okt 2008 23:36
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Re: Ny gruppe?

Innlegg av shane the prince »

er fulstendig klar over at det ikke er noe lett sak, men det skal da være mulig, og nei, jeg er ikke ute etter et barnslig spøkelses-eventyr, men heller faktisk etterforskning av steder folk hevder er hjemmsøkte, om ikke annet for å avkrefte det, slik at hvis noen er plaget med det kan de komme seg over det. jeg tar heller ikke inspirasjon fra film, men fra en bok skrevet av grunnleggeren for the american ghost society, troy taylor. og selv om jeg vet at det er meget vanskelig å skaffe bevis, vet jeg også at du i allefall aldri kommer til å greie det om du ikke prøver, noe som vil innebære at de som ikke tror på en overnaturlig verden vil vinne debatten om hvorvidt det eksisterer eller ikke selv om de heller ikke har bevis for at det ikke eksisterer,

når det gjelder alder skal ikke det ha noe å si, en skal ikke dømmes etter alder, men etter personlighet
Antall ord: 167
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 23 Jan 2010 17:02
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Myha »

HappeTittenTooYouNow skrev:Hjemsøkte steder??
Du er klar over, at akkurat der du nå sitter å taster på tablaturet foran din Pc, er det i mange 100 år vært mennesklig aktivitet, og det er mye som skal til for at akkurat der du holder til, ikke skal være en og annen ånd som ennå ikke har funnet frem til "lyset".?
Tja... Når du sier det sånn så kan jeg jo fortelle at her som jeg bor har det ikke vært noe form for bosetting frem til min grandonkel bygget her på 1940-tallet. Ellers har jeg hatt opplevelser i dette huset flere ganger som jeg ikke har klart å finne noen naturlig forklaring på, men jeg er veldig åpen for nye forklaringer eller teorier. Om det nå har seg slik at det er en ånd som ikke har funnet frem til lyset så er jo det litt trist såklart... min forståelse av lyset er at det er et bra sted, så hvis en ånd eventuelt ikke har klart å finne det er jo det litt trist. Det betyr ikke at eg tror at jeg på noen som helst måte kan "krysse noen over" eller hva man skal kalle det.
HappeTittenTooYouNow skrev:Desverre, så kan jeg formidle dette til dere småivrige eventyrere at det å fange opp bevis på det åndelige er svært så vannskelig, og om ikke helt umulig. Beklager, det er ikke meningen å bryte ned deres visjoner om et "Ghost-hunt" samarbeid i nær omerådet.
Men, jeg vil alikevel kunne ha muligheten for å dele med dere at denne åndelige dimensjon ikke er lett å "mane" frem.. Man bør kanskje inneha noe erfaring med det å håndtere ånder og Poltergeistere.
Har noen av dere dette?
Ikke for å "gruse" deres lille eventyr, men Åndeverde er ingen lek..
Kan jeg spørre om deres alder?
Intensjonen er ikke å "mane frem" noe som helst. Intensjonen er å reise til steder som folk sier er hjemsøkt og å observere og eventuelt dokumentere det man finner eller ikke finner.

Jeg hadde gjerne ønsket å bli med i en allerede eksisterende gruppe og få dele i deres erfaringer, men siden det ikke er så enkelt å finne en slik gruppe så valgte jeg å starte denne tråden for å iallfall måle interressen for å starte opp. Hvis det da blir slik at vi velger å starte en slik gruppe vil noe av poenget være å lære av det andre har gjort før oss, og litt etter litt forsøke på egen hånd.

Jeg er ikke helt sikker på intensjonen ved å spørre etter alderen til folk i dette tilfellet. Kanskje du tenker at en gjeng med dumme tenåringer ikke kan ta noe slikt seriøst? La meg da berolige deg med at jeg ikke er så langt unna de 30, og har hatt interesse for dette her i lang tid og lest masse uten å føle noen som helst trang til å "gni det inn".
HappeTittenTooYouNow skrev:Nu er det jo slik at Ånder ikke fremmer sin matreie så fort en gjeng med unge ivrige personer er ute etter spenning, og opplevelser.
Jeg gir dere en advarsel om at Ånde-verden ikke er å leke med..
Det er IKKE som på film.
Beklager hvis jeg satte deres sinne i kok, da det ikke var meningen, annet enn å ymte frempå at det hinsidige er så veldig mye større enn dere selv antar, og er ikke å leke med..

MVH: Happe....
Og du.. det skal litt mer til for å sette mitt sinne i kok... ymt i vei du.

Må også si det er trist at det er slik man behandler nye brukere på dette forumet. Ikke rart det blir sånn som noen sa til meg før i dag at mange slutter å komme hit relativt fort.
Antall ord: 634
~Myha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shane the prince
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Okt 2008 23:36
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så!
Lokalisering: n. eggedal

Re: Ny gruppe?

Innlegg av shane the prince »

Må også si det er trist at det er slik man behandler nye brukere på dette forumet. Ikke rart det blir sånn som noen sa til meg før i dag at mange slutter å komme hit relativt fort.
det har seg desverre slik at når det kommer til diskusjoner angående det paranrmale har det lett for å gå i sterke ord, enten det er her, på et hvilket som helst annet forum,en eller annen paranormal-messe, you name it. :(
Antall ord: 82
mhv
the prince of the night

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Eaglespirit »

Myha skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev:Hjemsøkte steder??
Du er klar over, at akkurat der du nå sitter å taster på tablaturet foran din Pc, er det i mange 100 år vært mennesklig aktivitet, og det er mye som skal til for at akkurat der du holder til, ikke skal være en og annen ånd som ennå ikke har funnet frem til "lyset".?
Tja... Når du sier det sånn så kan jeg jo fortelle at her som jeg bor har det ikke vært noe form for bosetting frem til min grandonkel bygget her på 1940-tallet. Ellers har jeg hatt opplevelser i dette huset flere ganger som jeg ikke har klart å finne noen naturlig forklaring på, men jeg er veldig åpen for nye forklaringer eller teorier. Om det nå har seg slik at det er en ånd som ikke har funnet frem til lyset så er jo det litt trist såklart... min forståelse av lyset er at det er et bra sted, så hvis en ånd eventuelt ikke har klart å finne det er jo det litt trist. Det betyr ikke at eg tror at jeg på noen som helst måte kan "krysse noen over" eller hva man skal kalle det.
HappeTittenTooYouNow skrev:Desverre, så kan jeg formidle dette til dere småivrige eventyrere at det å fange opp bevis på det åndelige er svært så vannskelig, og om ikke helt umulig. Beklager, det er ikke meningen å bryte ned deres visjoner om et "Ghost-hunt" samarbeid i nær omerådet.
Men, jeg vil alikevel kunne ha muligheten for å dele med dere at denne åndelige dimensjon ikke er lett å "mane" frem.. Man bør kanskje inneha noe erfaring med det å håndtere ånder og Poltergeistere.
Har noen av dere dette?
Ikke for å "gruse" deres lille eventyr, men Åndeverde er ingen lek..
Kan jeg spørre om deres alder?
Intensjonen er ikke å "mane frem" noe som helst. Intensjonen er å reise til steder som folk sier er hjemsøkt og å observere og eventuelt dokumentere det man finner eller ikke finner.

Jeg hadde gjerne ønsket å bli med i en allerede eksisterende gruppe og få dele i deres erfaringer, men siden det ikke er så enkelt å finne en slik gruppe så valgte jeg å starte denne tråden for å iallfall måle interressen for å starte opp. Hvis det da blir slik at vi velger å starte en slik gruppe vil noe av poenget være å lære av det andre har gjort før oss, og litt etter litt forsøke på egen hånd.

Jeg er ikke helt sikker på intensjonen ved å spørre etter alderen til folk i dette tilfellet. Kanskje du tenker at en gjeng med dumme tenåringer ikke kan ta noe slikt seriøst? La meg da berolige deg med at jeg ikke er så langt unna de 30, og har hatt interesse for dette her i lang tid og lest masse uten å føle noen som helst trang til å "gni det inn".
HappeTittenTooYouNow skrev:Nu er det jo slik at Ånder ikke fremmer sin matreie så fort en gjeng med unge ivrige personer er ute etter spenning, og opplevelser.
Jeg gir dere en advarsel om at Ånde-verden ikke er å leke med..
Det er IKKE som på film.
Beklager hvis jeg satte deres sinne i kok, da det ikke var meningen, annet enn å ymte frempå at det hinsidige er så veldig mye større enn dere selv antar, og er ikke å leke med..

MVH: Happe....
Og du.. det skal litt mer til for å sette mitt sinne i kok... ymt i vei du.

Må også si det er trist at det er slik man behandler nye brukere på dette forumet. Ikke rart det blir sånn som noen sa til meg før i dag at mange slutter å komme hit relativt fort.
Må bare stå på myha, håper du deler med oss hvis du finner ut noe.
Antall ord: 652
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 23 Jan 2010 17:02
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Myha »

Selvsagt skal dere få vite hvis det resulterer i noe :)

Takk for oppmuntring :)
Antall ord: 13
~Myha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av tvilerlitt »

Hva med å samles for å bli med på en guidet rundtur, for å ha noe å starte med???

http://www.finnalle.no/oslo_city_and_na ... 94677.html

http://www.oslowalks.no/?q=node/7
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av eile-joha »

de har mediumvandring i gamlebyen i Fredrikstad og mener de har begynt med det på Elingård i Onsøy også. Dette er kanskej ikke helt hva dere er ute etter, men et lite tips iallefall. :)


Lykke til..
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 23 Jan 2010 17:02
14
Blitt takket: 2 ganger

Re: Ny gruppe?

Innlegg av Myha »

Takk for tipsene. Ser artig ut de der :)
Antall ord: 8
~Myha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links