Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..De Underjordiske

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

hildius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 08 Okt 2010 19:43
13
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av hildius »

i den ,når jeg har vært i skogen,og spesielt etter at jeg har beg med tromming,så
har jeg fått en "venn".tror han er en av disse skogs voktarne.lenge siden jeg har møtt han nå,men han er nok alltid i nærheten i skogen.det er uansett godt og vite,at man har en "venn",når man ferdes i skogen alene.ser han for meg i mitt indre.han er litt høy,og langt skulder langt,lyst hår,og litt sånn oppover lugg.
tror til og med,at jeg har merka han utafor verandan her,
så de finnes de,de som skulle være i tvil :sang
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
monicair
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 26 Okt 2013 14:45
10
Kjønn (valgfri): kvinne!
Lokalisering: sør-trøndelag
Blitt takket: 2 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av monicair »

om det er småfolket eller nisser sannelig om jeg vet;o) men igjennom glassdøren inn til det gamle soverommet vårt så hadde jeg hengt opp en gardin, og en kveld jeg hadde lagt meg så ser jeg 2 små skygger som farer fort forbi, hva det var er jeg sannelig ikke sikker på, men jeg har mine mistanker;o).
Må tilføye att jeg bor inni skogen på ett småbruk.
I sommer så var jeg å min sambo på ferie, min datter og hennes kjæreste var hjemme alene, å da jeg kommer hjem kan hu fortelle att hun hadde sett 2 små nisser på stuen, de var igjennomsiktige, men de så ut som nisser.
Jeg hadde ikke fortalt min datter om de skyggene som jeg hadde sett, har også opplevd andre ting i dette huset, det er heldigvis ganske stilt nå, men skygger og orbs dukker opp av og til.
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MystiqueAkasha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Jan 2014 02:18
10
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Kristiansund
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av MystiqueAkasha »

Jeg har opplevd småfolket/lånerne, aldri fått gleden av å se de, men har fått merke deres glede i å låne ting fra meg. Så her i huset hvis noen ikke finner noe så pleier vi ofte si høyt at kan den som har lånt det å det om de kan være så snill å levere tilbake da vi trenger det selv. Og da dukker det ofte opp der hvor vi mener vi la det fra oss sist vi rørte det.
For eks. Ungene skulle spille singstar og trengte mikrofonene de gikk i skapet hvor de alltid lå, men der lå de ikke. Jeg ble irritert og gikk for å se, overbevist på at ungene måtte være blinde, men nei da de lå ikke i skapet. Jeg tømte hele skapet flere ganger for sikkerhets skyld for jeg visste jo at de lå der. Til slutt ga jeg opp. Gikk ut på trappa. Og sa høyt. Kan dere som har lånt mikrofonene være så snill å legg de tilbake, ungene sto ved siden av meg med øyne som sa at nå har mamma klikka. Vi gikk inn igjen jeg satte meg i stua og ungene gikk opp til seg selv, etter ca en halv time så kom mannen hjem og jeg spurte han hvor mikrofonene var og da gikk han inn i skapet å tok de ut, de lå fremerst ungene bare gapte og skjønte at mamma var ikke gal, dette er bare en hendelse. Har aldri sett de men føler de, hører og opplever de.
Antall ord: 266
Hvis jeg kan varme ditt hjerte. Hvis jeg kan få deg til å smile. Da vil jeg kalle det en god dag.
Klem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: De Underjordiske

Innlegg av Atmosphere »

Gammel tråd, men må bare fortelle hva pappa og tantebarnet mitt opplevde her for et par år siden. Jeg var ikke med selv, men har hørt dem fortelle flere ganger og jeg tror faktisk ikke de tuller med oss. De greier aldri å holde maska ellers når de finner på tøys!
De skulle på telttur, usikker på når på året det var, men det var snø og kaldt, så et sted mellom nyttår og påske var det nok. Jenta var ca 7-8 år og hadde gledet seg veldig til telttur på fjellet. Det er et ganske øde sted like ved et vann, mulig det kanskje ligger en hytte i nærheten, men man må gå på ski helt opp dit, evt scooter. Det er ganske lite brukt som turområde utenom påsken og sommeren.
Pappa ble litt nervøs på kvelden, for det var mye kaldere enn han hadde trodd på forhånd. Han bestemte seg for å la primusen stå på i forteltet for å holde varmen. Litt skummelt, men han sørget for at den sto støtt og la seg til å sove.
Primusen suser jo ganske mye. Han våkna etter noen timer, iskald, primusen hadde slokket og teltet var iskaldt. Hadde vært slukket en stund altså. Da han skulle fylle på rødsprit så han at det var masse igjen, og bryteren på primusen var skrudd til!
Han tenkte at jentungen hadde våknet, irritert seg over lyden og skrudd den av. Så han satte den på igjen og la seg igjen.
Det samme gjentok seg enda en gang! Han våknet, det var stille og bryteren var skrudd til! Nå ble han nervøs, vekka ungen og sa at hun ikke måtte røre primusen. Hun skjønte ingenting og sa at hun ikke hadde rørt den. Hun visste at det ikke var lov, dessuten hadde hun sovet godt.

Husker ikke om de tente den en tredje gang eller om de bare frøs til morgenen kom. De var faktisk litt nervøse da de kom hjem igjen. De løp rett til PCen for å lese om småfolk på nettet, og der sto det faktisk at sånne underjordiske setter pris på fred og ro, ofte lot seg irritere av lyder, og kunne finne på å tukle med motorer, scootere etc som lager skarpe lyder!
Så hvem vet, kanskje det var noen små gråfolk som syns det bråka for mye :)
Antall ord: 416
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: De Underjordiske

Innlegg av Terra »

Ikke umulig det. Har hørt folk fortelle at de underjordiske ikke liker at man forstyrrer dem. At man skal spørre dem før man bygger hus osv. så man ikke bygger rett over der de bor, for det liker de ikke. Så hvis teltet sto rett over der de oppholdt seg og de følte seg forstyrret, er det jo en mulig forklaring at de tuklet med primusen, som dere tenkte. Herlig historie :)
Antall ord: 75
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: De Underjordiske

Innlegg av g.r.y »

Veldig interessant historie som gjør at jeg får lyst til å lære mer om de der!..
Antall ord: 18
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links