Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..De Underjordiske

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: De Underjordiske

Innlegg av karina »

Skjønner heller ikke helt det bildet på photobucket altså. Skjønner ikke noe av proposjonene der og hva det egentlig er bilde av.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Re: De Underjordiske

Innlegg av Arven »

Litt til venstre for midten er det en brunaktig skikkelse, en underjordisk. det ser ut som han sitter med ryggen mot og snur hodet sitt mot kameraet. Resten skal være noe av en hund. Hvis du forstørrer bildet litt er det lettere å se skikkelsen
Antall ord: 46
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: De Underjordiske

Innlegg av karina »

Skjønner hva du mener, men syns ikke det er så tydelig akkurat. Dette kan være mye forskjellig. Og hvorfor er egentlig bildet så uklart?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nuggets
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 15 Mar 2011 11:26
13

- De Underjordiske

Innlegg av Nuggets »

Husker min far fortalde at de hadde smånisser da han var liten, en av de lugget søsteren hans! Hun hadde lange fine fletter, og nissen syntes det var morsomt å lugge henne.

Vet at i nabolaget der jeg bor nå, så en mann fra island småfolk. Han advarte derfor mot å bygge hus der, noe som ikke ble tatt hensyn til. Folk som bor i husene klager på steinsprang, men alle undersøkelser viser at der ikke finnes løs stein.

I mitt hus og nabohuset er der smånisser, naboen har sett de flere ganger. Jeg har ikke sett dem hos meg, hører bare lyder. De liker ikke forandringer utendørs!! Jeg dreiv og plantet og ryddet på baksiden av huset, dette gikk over flere dager. Da fikk jeg et spetakkel på rommene som vender mot denne baksiden. Når jeg var ferdig med ryddingen på baksiden, ble det også stilt igjenn. En som ser var på besøk, og gjorde meg obs på disse smånissene. Skal jeg gjøre noe på baksiden av huset i dag, gir jeg alltid beskjed om hva jeg skal gjøre. Har ikke hatt bråk etter dette.

Vet også at der er smånisser i hagen til mine foreldre. Min far har sett ham som en skygge i øyekroken flere ganger, han liker å følge med på hva som skjer ute. En gang mistet min far en kniv, og klarte ikke å finne den igjenn. En stund senere satte han seg ned på en trapp, da han så ned lå kniven forrann føttene hans!

I huset der går også en eldre mann igjenn, og en katt! Men dette opplever ikke noen av oss som uhyggelig, vi kjenner røyklukt og vet at dette er mannen. Rett og slett fordi en i familien ser ham. Katten ser vi strekke seg mot dørhåndtaket for å slippe inn i stuen, synest det er koselig jeg! Men blir litt flau når jeg går for å slippe han inn!

Så ja, jeg er ikke i tvil om at disse småfolkene eller nissene finnes, og jeg tror det er viktig å vise dem respekt!
Antall ord: 362

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minikrisla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 03 Sep 2011 14:00
12
Kjønn (valgfri): Frøkensen
Lokalisering: Paradis
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: De Underjordiske

Innlegg av Minikrisla »

Bearchild skrev:Disse "underjordiske" er vel kanhende ikke så ivrige på å bli sett tror jeg? ;)

Like ved der foreldrene mine bor har jeg flere ganger sett "noe" i øyekroken når jeg har gått på tur i skogen. Fler ganger på omtrent samme sted. De første gangene tenkte jeg på fugl som fløy opp eller bare innbildning, disse "skyggene" var uhyre raske og på ett vis gjennomsiktige/ transparente.. de gikk i ett med omgivelsene, men jeg så dem jo alikavel..

Når jeg så Ronja Røverdatter kjente jeg igjen disse "rumpenissene" ("vãrfor då,då??") med en gang. De var liksom like i høyde og fasong med "skyggene" i skogen hjemme.

Neimen om jeg vet.. men opp gjennom årene har jeg sett disse skyggene og har en greie med å legge igjen noe når jeg passerer en spesiell trerot i området. Litt "barnslig" kanskje.. men det har nå bare blitt sånn. :lol:

Koselig med småtroll i skogen. ;)

Haha! Kanskje det er derfor du har funnet disse spesielle "skattene" i skogen? At de belønner deg for samarbeidet..? :mozilla_wink:
Antall ord: 186
"Den mann som vet han er uvitende, er ikke dum."
(Kashmirske ordtak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av Bearchild »

Minikrisla skrev:
Bearchild skrev:Disse "underjordiske" er vel kanhende ikke så ivrige på å bli sett tror jeg? ;)

Like ved der foreldrene mine bor har jeg flere ganger sett "noe" i øyekroken når jeg har gått på tur i skogen. Fler ganger på omtrent samme sted. De første gangene tenkte jeg på fugl som fløy opp eller bare innbildning, disse "skyggene" var uhyre raske og på ett vis gjennomsiktige/ transparente.. de gikk i ett med omgivelsene, men jeg så dem jo alikavel..

Når jeg så Ronja Røverdatter kjente jeg igjen disse "rumpenissene" ("vãrfor då,då??") med en gang. De var liksom like i høyde og fasong med "skyggene" i skogen hjemme.

Neimen om jeg vet.. men opp gjennom årene har jeg sett disse skyggene og har en greie med å legge igjen noe når jeg passerer en spesiell trerot i området. Litt "barnslig" kanskje.. men det har nå bare blitt sånn. :lol:

Koselig med småtroll i skogen. ;)

Haha! Kanskje det er derfor du har funnet disse spesielle "skattene" i skogen? At de belønner deg for samarbeidet..? :mozilla_wink:
Damn!! :shock: At jeg ikke har tenkt på det! :lol:
.. men kanskje det er noe i det gitt..
Antall ord: 204
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pygmyink
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 22 Sep 2011 12:32
12
Kjønn (valgfri): F = female
Lokalisering: Ghostville

- De Underjordiske

Innlegg av Pygmyink »

Kanskje disse underjordiske folket eksistere dypt inne i skogen men er ganske sky, samme som andre dyr, de er ganske sjelden å få syn av. Når jeg var i skauen med klassen for lenge siden, så så jeg en slags huler under jorda og trærne, men dette kan nokså være andre dyr som hadde lagt disse hulene uansett.

Allikevel, jeg synes de må eksistere, det er mer enn himmelen og jord enn vi kan oppfatte. Ikke akkurat at de ligner på Hobbit fra Ringens Herre, men det hadde vært kult hvis de gjorde det.
:D
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- De Underjordiske

Innlegg av Asbjørn »

Det finnes nok skapninger som vi ikke har "kontroll" på , - det bevises jo stadig ( man oppdager stadig nye arter )...

Jeg vet at folk som har bygget hus, og ikke tatt hensyn til naturen rundt,- har fått problemer.
At ting liksom "skjer" - av seg selv,- ting som tyder på at "noe" ikke liker huset / at de er der.

Selvfølgelig er det mye fantasi ute å går, - som sagt i en annen tråd, grensen mellom fantasi og virkelighet kan være veldig tynn av og til.

Men sammenligner man gamle sagn, og fortellinger, - med opplevelser folk har i våre dager, - kan man virkelig begynne å lure.

Vi ser ikke disse skapningene, fordi de er intelligente nok til å ikke bli sett, - dersom de ikke ønsker det.
Og i tillegg har jeg en mistanke om at vi også snakker om dimensjoner utover våre kjente 4 dimensjoner ( 3 dimensjoner + tiden ).

A
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av jeditrond »

Det at de underjordiske eksisterer i andre dimensjoner utenom de sedvanlige 4 tror jeg har noe for seg. Det forklarer jo hvordan de forsvinner så fort midt ute på åpne jorder o.l.

Har ikke sett noen selv, men mulig katta mi ser dem. Hender han stirrer ut i lufta uten noe spesielt å se på som jeg kan se ihvertfall :mozilla_smile:
Antall ord: 62
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lönndom

- De Underjordiske

Innlegg av Lönndom »

http://www.youtube.com/watch?v=zaRyTXipqso :D



zaRyTXipqso

Endret: Lagt inn Youtube tagger . Admin
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alvekriger
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 07 Nov 2011 15:07
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av alvekriger »

I en barnebok om alver jeg har, står det om småfolket, men neppe det du tenker på.

"Småfolket består av bittesmå vesener med vinger, oppstopper-neser og spisse ører. De er veldig snille og hjelper til med alt i hagen. De liker også å spille oss mennesker et puss. For eksempel liker de å gjemme hageredskaper og de får blomster til å gro på en merkelig måte. Har du noen gang sett en krøllete agurk? Slikt er det morsomste småfolket vet."

I boken står det også litt om hvordan man skal lokke til seg alver.

"Når det er fullmåne er magien i naturen ekstra sterk - Det er derfor den beste tiden hvis du ønsker å lokke til deg alver.
Noen av blomstene har spesielle alver som passer på dem. Solsikker og tulipaner er hagealvenes favoritter, og det er sannsynlig at de oppholder seg i nærheten av disse blomstene. Frukt, bær(for eksempel jordbær), gir alvene mat. Og duftende blomster, som lavendel og kaprifol kan lokke til seg alver fra enda lengre unna. Hvis du bygger et alvehjem og setter små kopper med vann inn i huset så vil alvene føle seg velkomne hos deg.

Hvis du har lyst til å lage et flott hjem til alvene, kan du samle materialer fra hagen eller skogen. Treverk, fjær, furukongler, steiner og nøtter er fine byggematerialer. Vær nøye på at du ikke brekker noe som lever, verken kvister eller blomster. Alvene blir veldig lei seg om du ødelegger noe i naturen.
Finn et tre, en stein eller en vegg hvor du kan stable opp kvister slik at du kan lage et trygt gjemmested for alvene. Småstein eller skjell kan brukes til å lage en sti eller mur. Sett kopper med vann i huset, eller et lite kakestykke i huset. Så må du trekke deg unna og la alvene utforske huset i fred. Dagen etter kan du se etter - har alvene spist kakestykket tro?"

Kanskje ikke det var helt det småfolket du tenkte på, men de er et veldig fint og vakker lite folk disse også. :)
Antall ord: 357
~ Those who dwell among the beauties and mysteries of the Earth are never alone or weary of life.~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rikkibalboa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 14 Nov 2011 12:21
12

- De Underjordiske

Innlegg av rikkibalboa »

Jeg er ny her på forumet og trenger litt råd/tips/hjelp.. Vår datter på snart 3 har et lite "vesen" på rommet.. vet ikke helt hva det kalles. Husnisse, gnom, småfolk e.l.
Synes jo slike ting er spennende, men nå går det utover nattesøvnen til oss alle for dattera vår blir våknet om natta av "trollet" som hun kaller det - hun sier at det klyper henne..
Er det noen som har noen tips til hvordan vi kan enten bli kvitt det, eller eventuelt få det til å slutte og plage datteren vår om natten?
:sov
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av Heksepusen »

Dette hørtes ikke greit ut. Men jeg vet at i gammle dager så risset folk inn kos eller la stål over døren for at slike ting ikke skulle komme og gjøre ugang, er jo hvert et forsøk. Jeg har også hørt at en bjelle over sengen til små barn har blitt brukt.
går jo ann og prøve, men jeg vet ikke om det virker.
Antall ord: 72
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rikkibalboa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 14 Nov 2011 12:21
12

- De Underjordiske

Innlegg av rikkibalboa »

Tusen takk for svar. Det er absolutt verdt et forsøk, så vi får prøve noe av dette.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- De Underjordiske

Innlegg av Mei987 »

Hm hvor skal jeg begynne her mon tro. Fjøsnissenene som har vært rundt på gårdene har visst hatt sansen for meg siden jeg var ganske liten. Lærte tidlig respekt for dem, men å fortelle en nylig hendelse med disse småfolkene. I fjor høst "drømte jeg" At jeg gikk inn i en hule av noe slag, også kom jeg inn i en sal. Med mange barnelignende vesner som spiste,danset og drakk. Full fest kan man si, jeg hadde mennesklig normal høyde. Og jeg ble invitert til å danse og synge sammen med dem, åh! det var gøy skal jeg si.

Etterhvert måtte jeg ha en pause og satte med ned ved noen bord, og det kom bort en gammel krok i vest of vademels bukser å tresko. Grått skjegg og et vennelig gammelt ansikt. Han fortalte meg at han er den eldste nissen rundt eiendommen jeg bor på. Sa han var 500 år gammel eller no sånt, han fortalte også at det var 4 andre nisser på eiendommen. Han hadde sett etter meg når jeg var liten, og han var visst fornøyd med at jeg alltid var snill med dyrene vi hadde. Han vet jeg er "fjøsnissen" og de to som bor mest inne i huset spesifikt er "husnisser" de er mindre enn fjøsnissen. Men er rundt om i krikene og krokene, og liker å erte hunden vi har også. Men de er veldig flinke til å finne ting.
Men også og "låne" visse ting slik at jeg forskylda......hmph ja ja kan ikke gjøre så mye med det. Tilbake til den drømmen fjøsnissen jeg snakket med var veldig snill og svarte på noen av spørsmålene jeg hadde. På slutten av dette besøket ble jeg slept ut i en morsom rund dans. Før jeg fikk beskjed om at det var på tide å gå, jeg likte ikke det nå særlig men fjøsnissen sa jeg kunne komme tilbake en annen gang.

I løpet av det siste året har jeg fått lov til merke dem litt bedre en før. Og det er betryggende på en måte, jeg var ute å hentet ved i skjulet rundt Januar. Og jeg mistet en jade ring jeg hadde fått av mamma i snøen, jeg prøvde å finne den men fant den ikke. Jeg bare spurte "kan dere finne ringen min?" Jeg fikk ikke noe svar men uti Mars lå ringen ikke langt fra soverommet mitt.


Så dette er min historie...
Antall ord: 429
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links