Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Alver

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

Alver

Innlegg av moltepia »

Nå har jeg lest et innlegg om fjøsnisser, noe jeg ikke trudde fantes, og er veldig skeptisk.
Men hva med Alver? Jeg er veldig fasinert av alver, men da i fantasiverdenen.
Men finnes de også? Og gjør de det så håper jeg virkelig jeg en dag vil oppleve å få se alver.
Jeg er veldig begeistret for alvene i Ringenes herre f.eks, som da er selvsagt i katogorien "fantasi".
Men så noen nevnte noe om alvedans i et innlegg. Fantasi? Eller ekte? Jeg er selvsagt skeptisk igjenn hehe.
Må si jeg trur på mye annet rart. At noen går igjenn, at de som går over på den andre siden lever paralelt med oss i en annen verden, men kan ta kontakt med oss igjennom de som har evner til det osv. Jeg er veldig åpent for det ukjente. Så er ikke skeptisk der. Men alver og nisser? Tja den må jeg faktisk tenke litt på.
Noen som har noen synspunkt?
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- Alver

Innlegg av Diablesse »

Jeg tenker om alver, som med mye annet, at det er en myte i den gamle overtroiske folkeånden. Det kan jeg selvsagt ikke vite, og det hadde jo vært dødskult å finne ut at alver finnes. Men jeg vet at "alvedans" blant annet brukes om det "fenomenet" som oppstår når damp eller tåke letter fra små sjøer (har selv sett dette et par ganger, og lar man fantasien løpe fritt, er det ikke vanskelig å se for seg grasiøse figurer i tåken). Derfor tror jeg at det hovedsakelig tilhører overtroen og de gamle historiene; folk var eksperter på å skape myter ut fra naturfenomener på grunn av uvisshet.

Skjønt dette er hva jeg tror, og ikke noe jeg vet.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links