Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Alver, Troll, Underjordiske osv..Alver

Alver, Troll, underjordiske, - overnaturlige vesener, - med mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

lillemy00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Des 2013 20:16
10

Alver

Innlegg av lillemy00 »

Hei!
Hva er betydninger med det å se alver? min mor så i dag tidlig 3 alver, hva vil de, og hvorfor viser de seg for henne, i tillegg var det en som plystret, og og "ga" henne et brev. Før hun så alvene, kunne hun se to hender, som lå over hverandre, slik man ligger når man er død. Hun forstår ikke sammenhengen. Noen har som har en forklaring? :)
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Borte..

- Alver

Innlegg av Borte.. »

Jeg er ikke helt med her. Hun fikk et brev av en plystrende alv?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillemy00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Des 2013 20:16
10

- - Alver

Innlegg av lillemy00 »

Vermilion Oriol skrev:Jeg er ikke helt med her. Hun fikk et brev av en plystrende alv?
Det som plystret kom etter at hun hadde sett disse alvene, det var noe som plystret, da så hun bare to hender og ingen ansikt. Forstår at det virker innviklet, det synes hun selv også..:) jeg har ingen svar å gi henne, annet enn at dette brevet kan inneholde en beskjed? :)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Alver

Innlegg av Borte.. »

Så brevet er ikke fysisk med andre ord. Hvordan såg hun dette da? Jeg har ikke noe svar selv, jeg ville bare prøve å forstå greien.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillemy00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Des 2013 20:16
10

- - Alver

Innlegg av lillemy00 »

Vermilion Oriol skrev:Så brevet er ikke fysisk med andre ord. Hvordan såg hun dette da? Jeg har ikke noe svar selv, jeg ville bare prøve å forstå greien.
Hun så ikke dette fysisk, men inni hodet, så klart som et bilde, eller en film. Hun ser ofte ting når hun skal slappe av, da kommer det ofte masse, men dette skjønte hun ingenting av, men hun bet seg veldig merke i dette brevet, fordi det var så nært, utstrakte armer med et brev, virker på meg som en beskjed, men aner ikke. ville bare lufte det, for å høre om andre har opplevd noe lignende. Vet ikke om du forstår noe av det jeg skriver heller men, hehehe :) er jo selv ny i dette, så jeg har selv mange spørsmål :)
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Alver

Innlegg av Lilja »

I dag har mor di sett alver, i går var det en bekjent av deg som så engler: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 37&t=25660
Det skjer tydeligvis litt av hvert med menneskene rundt deg, men hvorfor er det din oppgave å finne ut av disse tingene og gi dem svar?
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Alver

Innlegg av Svartepus »

lillemy00 skrev:
Vermilion Oriol skrev:Så brevet er ikke fysisk med andre ord. Hvordan såg hun dette da? Jeg har ikke noe svar selv, jeg ville bare prøve å forstå greien.
Hun så ikke dette fysisk, men inni hodet, så klart som et bilde, eller en film. Hun ser ofte ting når hun skal slappe av, da kommer det ofte masse, men dette skjønte hun ingenting av, men hun bet seg veldig merke i dette brevet, fordi det var så nært, utstrakte armer med et brev, virker på meg som en beskjed, men aner ikke. ville bare lufte det, for å høre om andre har opplevd noe lignende. Vet ikke om du forstår noe av det jeg skriver heller men, hehehe :) er jo selv ny i dette, så jeg har selv mange spørsmål :)
Først lå hendene over hverandre og nå var armene utstrakt? Var det det ene eller det andre, eller begge deler? Nå ble det veldig forvirrende her.

Dersom alvene ønsker å gi et budskap tror jeg de klarer å gi et såpass klart budskap at den som mottar det skjønner poenget. Ellers er det vel ikke noe poeng utover å tulle med hodene til folk?
Antall ord: 204
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillemy00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Des 2013 20:16
10

- - Alver

Innlegg av lillemy00 »

Lilja skrev:I dag har mor di sett alver, i går var det en bekjent av deg som så engler: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 37&t=25660
Det skjer tydeligvis litt av hvert med menneskene rundt deg, men hvorfor er det din oppgave å finne ut av disse tingene og gi dem svar?
Vi er en ganske belastet familie på mange områder, kanskje derfor det skjer mye rundt oss? jeg vet ikke hvorfor jeg påtok meg oppgaven med å prøve å finne det ut, men det var kun av hjelpsomhet jeg tenkte på det da, sa jeg kunne spørre noen her, fordi jeg fant et seriøst forum..
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillemy00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Des 2013 20:16
10

- - - - Alver

Innlegg av lillemy00 »

Svartepus skrev:
lillemy00 skrev:
Vermilion Oriol skrev:Så brevet er ikke fysisk med andre ord. Hvordan såg hun dette da? Jeg har ikke noe svar selv, jeg ville bare prøve å forstå greien.
Hun så ikke dette fysisk, men inni hodet, så klart som et bilde, eller en film. Hun ser ofte ting når hun skal slappe av, da kommer det ofte masse, men dette skjønte hun ingenting av, men hun bet seg veldig merke i dette brevet, fordi det var så nært, utstrakte armer med et brev, virker på meg som en beskjed, men aner ikke. ville bare lufte det, for å høre om andre har opplevd noe lignende. Vet ikke om du forstår noe av det jeg skriver heller men, hehehe :) er jo selv ny i dette, så jeg har selv mange spørsmål :)
Først lå hendene over hverandre og nå var armene utstrakt? Var det det ene eller det andre, eller begge deler? Nå ble det veldig forvirrende her.

Dersom alvene ønsker å gi et budskap tror jeg de klarer å gi et såpass klart budskap at den som mottar det skjønner poenget. Ellers er det vel ikke noe poeng utover å tulle med hodene til folk?
hun så to armer som lå over hverandre først, så kom alvene. Da brevet dukket opp var det utstrakte armer. Som sagt så kan jeg lite om dette, derfor jeg spør, og prøver å forklare, på en dårlig måte kanskje, vet ikke, men som ny, er det kjedelig å bli møtt med negativitet, og det å ikke bli trodd, slik som kommentaren over din igjen, kjente den som litt småspydig, litt trist. men men :)
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Alver

Innlegg av Svartepus »

Du forteller om en opplevelse som din mor har opplevd og spør oss hva vi mener. Problemet er at det er en personlig opplevelse som kan ha vært alt fra drøm/hallusinasjon/innbildning til kontakt med andre vesener. Det er veldig vanskelig å vite hva det var og hva det eventuelt betydde når vi ikke var til stede og opplevde det selv. Det er en av grunnene til at folk stiller spørsmål for å komme til bunns i opplevelsen. Dersom du oppfatter det å stille spørsmål som negativitet skjønner jeg ikke helt hva du hadde forventet av oss. Jeg vil påstå at det er adskillig mer useriøst å bare skumlese det du skriver og gjette/synse/anta en hel masse.

Det er nok din mor som må finne ut av dette selv. Dersom hun ikke skjønte noe er det enda vanskeligere for oss å skjønne hva som skjedde og hva det eventuelt betydde.
Antall ord: 161
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Energier/ ånder med humor. ;)

Innlegg av Fero »

Kan jeg bare få spørre om det er samme person som har sett alver og engler? Og er det egentlig deg, bare at du kanskje ikke følte deg komfortabel med å innrømme det?

Her er vi alle litt sprø, så det er i allefall bare å hoppe i det. Og om det ikke er deg, så synes jeg heller du skal hjelpe disse personene til å google, oppsøke, lese, meditere og reflektere over, og lære seg å akseptere det paranormale. Det er jo tross alt noe flott!

Så hva er din "agenda"? Er du nysgjerrig fordi noen du kjenner har hatt en rar opplevelse, og DU ønsker å lære mer om dette? Eller er du bare på utkikk etter enkle svar du kan videreformidle?

Jeg håper du forstår at jeg i all oppriktighet prøver å svare deg skikkelig, så tenk godt over hva som er riktig i ditt tilfelle. Fred ut :smoke
Antall ord: 154
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillemy00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Des 2013 20:16
10

- - Alver

Innlegg av lillemy00 »

Svartepus skrev:Du forteller om en opplevelse som din mor har opplevd og spør oss hva vi mener. Problemet er at det er en personlig opplevelse som kan ha vært alt fra drøm/hallusinasjon/innbildning til kontakt med andre vesener. Det er veldig vanskelig å vite hva det var og hva det eventuelt betydde når vi ikke var til stede og opplevde det selv. Det er en av grunnene til at folk stiller spørsmål for å komme til bunns i opplevelsen. Dersom du oppfatter det å stille spørsmål som negativitet skjønner jeg ikke helt hva du hadde forventet av oss. Jeg vil påstå at det er adskillig mer useriøst å bare skumlese det du skriver og gjette/synse/anta en hel masse.

Det er nok din mor som må finne ut av dette selv. Dersom hun ikke skjønte noe er det enda vanskeligere for oss å skjønne hva som skjedde og hva det eventuelt betydde.
Var vel aldri min mening at dere skulle fortelle meg hva dette er, lurte bare på hva og hvorfor! ikke at spørsmål stilles, men når man starter setningen med " I går skrev du om en bekjent, som så engler, i dag er det alver, og henviser til kopi av linken med mitt innlegg, kanskje ikke det jeg forventet, men ok :) like blid jeg :)
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillemy00
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 14 Des 2013 20:16
10

- - Energier/ ånder med humor. ;)

Innlegg av lillemy00 »

Fero skrev:Kan jeg bare få spørre om det er samme person som har sett alver og engler? Og er det egentlig deg, bare at du kanskje ikke følte deg komfortabel med å innrømme det?

Her er vi alle litt sprø, så det er i allefall bare å hoppe i det. Og om det ikke er deg, så synes jeg heller du skal hjelpe disse personene til å google, oppsøke, lese, meditere og reflektere over, og lære seg å akseptere det paranormale. Det er jo tross alt noe flott!

Så hva er din "agenda"? Er du nysgjerrig fordi noen du kjenner har hatt en rar opplevelse, og DU ønsker å lære mer om dette? Eller er du bare på utkikk etter enkle svar du kan videreformidle?

Jeg håper du forstår at jeg i all oppriktighet prøver å svare deg skikkelig, så tenk godt over hva som er riktig i ditt tilfelle. Fred ut :smoke
Det er ikke meg, da ville jeg ha skrevet det :) jeg har bedt dem google, lese og oppsøke, men tror de synes det er litt "skummelt" derfor jeg ville prøve her da :) så jeg er vel kanskje ute etter å hjelpe dem med svar :) Takk for svar :)
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Alver

Innlegg av xyrea »

lillemy00 skrev: Var vel aldri min mening at dere skulle fortelle meg hva dette er, lurte bare på hva og hvorfor!
......så vi skulle ikke fortelle deg hva det var, men du lurer på 'hva og hvorfor'? Kan du forklare litt nærmere hvordan du mente vi skulle svare, siden vi tydeligvis ikke helt skjønner hva du vil.
Antall ord: 59
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Alver

Innlegg av Lilja »

lillemy00 skrev: Var vel aldri min mening at dere skulle fortelle meg hva dette er, lurte bare på hva og hvorfor! ikke at spørsmål stilles, men når man starter setningen med " I går skrev du om en bekjent, som så engler, i dag er det alver, og henviser til kopi av linken med mitt innlegg, kanskje ikke det jeg forventet, men ok :) like blid jeg :)
"Noen" var meg Bilde
Og linken var rett og slett en "kildehenvisning" for dem som ikke måtte ha fått med seg den andre tråden. All den tid sånne opplevelser ikke er dagligdagse, syns jeg det var pussig at du fikk henvendelser om to forskjellige i løpet av så kort tid. Men "kristisk" og "spydig" er ikke synonymer, altså.

Hva tror du selv dette dreier seg om, da? Nøyaktig hvilke forventninger hadde du, som ikke ble innfridd?
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links