Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerDet store løftet

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Gjest

Det store løftet

Innlegg av Gjest »

Begynte å interesere meg for åndelige saker for ca 10 år sidan. Leste bøker og på nett.

Det siste 4-5 åra har eg registrert att nesten alle lysarbeidere åndelige mestre på denne jorda og dei som går litt dypere å åndelige saker meiner at mennesker er godt igang med å transformere sin bevissthet frå 3 Dimensjonal til 5 Dimensjonal bevissthet.

Det skal vist skje store ting og forandringer på denne jorda. Dei fleste meiner utviklinga går fortere og fortere.

I 2008 begynte eg ein forløsningsprosess, følelser og tanker forløser og forløser og forløser, ser det som mørke felt og tråder som berre slipper taket, og gir ein liten tilfredsstilelse.

Men eg må seie at eg begynner å bli luta lei heile forløsninga, venter på det store løftet som tydligvis lar vente på seg, blir berre frustrert av heile greiene, synest det går meget seint dette her. Skjønner ikkje heilt hvem eller hva som bestemmer farten på denne forløsninga, eller farten når det gjelder at dei store menneske massene skal begynne å vokne. Kva er det som avgjør om det skal ta 2 eller 20 år før ein er fri.

Er det nokon som har ein god teori, eller sannhet på det spørsmålet?

Det kan jo vere motstand eller frykt som kanskje ligger i kroppen eller ubevisst som er ein brems, men kvifor blir då ikkje motstand og frykt forløst litt fortere?

Er berre så frustrert over at "alle" snakker om store løft og fantastisk bevissthet, men til dags dato ser det ut for meg att dei fleste fortsatt strever med livene sine og sine problemer.
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Det store løftet

Innlegg av Arven »

Jeg skjønner godt hva du mener. Har følt på dette selv.
Har ikke noe svar, men jeg tenker at det har med egoet å gjøre.
Mennesket er så bundet i higen etter egen vinning. Materiell velstand. Jaget etter perfeksjonisme. Kroppsideal og populæritet.
Forløsningen skjer ved at vi gir avkall på dette, lærer oss å elske oss selv for de fantastiske skapningene vi er og søker det åndelige.
Bevissthetsskiftet er i gang, men det vil ta litt mer tid enn 2-3 år. Det er mange bindinger som skal forløses.
Vi kan hjelpe på forvandlingen ved å sende ut kjærlighetsenergi til den kollektive bevisstheten under meditasjon. Morten Eriksen har fått kanalisering som viser til 2017 som et viktig år. Et år for globalt store dyptgripende forandringer. Kanskje er det da oppstigningen vil skje ....
Antall ord: 139
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Det store løftet

Innlegg av Moonstone »

Jeg tror folk også forventer for mye,kanskje pga misforståelser eller feiltolkninger av visse New-Age folk, som igjen lovet gull & grønne skoger til et folk som hungrer etter forandring.

Også skjer ikke bevissthetsskifte på et blunk, det er en gradvis forandring over flere hundre år, iværtfall ifølge Antikkens mestre og okkultister.
Siden New-Age kun er en tilbakevending til en slik visdom, velger jeg heller å høre på Mesterne fra Antikken enn en ny bølge fortolkninger fra 70-80 tallet.
Begreper som "Lys-arbeidere" "Ashtar-kommandoen" og "fra 3-5 dimensjon" interesserer meg lite.

Selvom vi offisielt entrer Vannmannens tidsalder,eller Kepher-alderen i desember 2012, så blir det ingen brå forrandring.
Forrandringen har egentlig funnet sted i noen hundre år allerede, og vil fortsette i noen hundre år til.
Det passer fint inn i bildet den gamle Egyptiske Mesteren Ab'Del Hakim Awyan hevder Egypterne observerte i Antikken..
Antall ord: 155
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Det store løftet

Innlegg av Arven »

Hvorvidt det skal skje i vår tid eller senere er ikke godt å si og det betyr ikke så mye heller. Det viktigste er AT det skjer, og så tenker jeg at det viktigste vi kan gjøre er å være i det livet vi har, lære, elske og søke det som gir åndelig næring og vekst
Antall ord: 60
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

- Det store løftet

Innlegg av Gjest »

100% prosent einig med deg at ein må berre være i det livet ein har. Men er ikkje alltid like enkelt med så mykje informasjon om kva som sansynligvis skal skje.

Vertfall i meg, så er det eit aspekt som går og venter på noko. Vil tru at det aspektet bidrar til at eg ikkje er tilstede i nuet, men er i tankene litt i fremtida også. Trur det kan bidra til min missnøye.

Så det beste er å være heilt tilstede i det som er, som du seier, så er det balanse.

Ser du nevner Morten Eriksen, han seier jo det samme, at ein skal være i det som er å akseptere det.

Men på ei ana side så er jo Morten ein mester til å få sine tilhøyrarar til å vente på denne framtida, han snakker så mykje om lys og kjærlighet som er på veg at det er uungåelig, for dei fleste ivertfall, å ikkje vente og glede seg til dette.

Ser det er mange på chaten hans som venter , budskapet hans er jo sikkert sant nok det, men det tar mange ut av nuet av å høre på det kvar mandag også.

Er no min opplevelse ivertfall.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Det store løftet

Innlegg av Kiara »

Tror ikke bevisthetsskiftet går så raskt, at du får oppleve den største forandringen,, av alle som har ventet på at store ting skulle skje... Det blir som alle de tullingene som har spådd dommedag, flere ganger,,, og tilhengerene venter, og venter...

Men en ser jo tydelige tegn på at ting forandrer seg nå.. Er ikke mange en kjenner til, som ikke tror på "spøkelser". Ja, de nevner de støtt og stadig, selv om jeg ikke nevner noe sånnt først da.. Veldig mange er åpne for at det finns ånder, hjelpere, og kanskje tilogmed engler.. Vi ser åpningen, i veldig mye overallt! Men tenkt hvor vi var 10-15 år tilbake..

Ting tar tid.. og vi er en jordklode av et mangfold, og garantert overveldende flertall av mennesker, som aldri vil innrømme at det finns noe mere allmektig enn Allah,, gud, osv... som står over oss! Før.. det evnt. slår ned i hodet på dem... så de ikke har noe annet valg enn å godta,,,, eller ende der de tror de kan ende, hvis de står imot... Så tar dette litt lenger enn vår levetid for å vende alle til å tro det samme. Med mindre vi er utryddet før den tid..

Jeg har vanskelig for å tro at vi får noen voldsom opplysning, sånn i nermeste fremtid.. selv om jeg tror at flere.. blir åpne. For det ser jeg allerede! Så får vi se hva som skjer... jeg har iallefall god nytte av allt jeg har erfart, og lært hitill.. :D
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

- - Det store løftet

Innlegg av Gjest »

Kiara skrev:Tror ikke bevisthetsskiftet går så raskt, at du får oppleve den største forandringen,, av alle som har ventet på at store ting skulle skje... Det blir som alle de tullingene som har spådd dommedag, flere ganger,,, og tilhengerene venter, og venter...

Men en ser jo tydelige tegn på at ting forandrer seg nå.. Er ikke mange en kjenner til, som ikke tror på "spøkelser". Ja, de nevner de støtt og stadig, selv om jeg ikke nevner noe sånnt først da.. Veldig mange er åpne for at det finns ånder, hjelpere, og kanskje tilogmed engler.. Vi ser åpningen, i veldig mye overallt! Men tenkt hvor vi var 10-15 år tilbake..

Ting tar tid.. og vi er en jordklode av et mangfold, og garantert overveldende flertall av mennesker, som aldri vil innrømme at det finns noe mere allmektig enn Allah,, gud, osv... som står over oss! Før.. det evnt. slår ned i hodet på dem... så de ikke har noe annet valg enn å godta,,,, eller ende der de tror de kan ende, hvis de står imot... Så tar dette litt lenger enn vår levetid for å vende alle til å tro det samme. Med mindre vi er utryddet før den tid..

Jeg har vanskelig for å tro at vi får noen voldsom opplysning, sånn i nermeste fremtid.. selv om jeg tror at flere.. blir åpne. For det ser jeg allerede! Så får vi se hva som skjer... jeg har iallefall god nytte av allt jeg har erfart, og lært hitill.. :D
For min del handler det ikkje om at alle skal tro på det samme, me er alle forskjellige aspekt av ein helhet. Det handler meir om at me kjem inn og opplever ein høyere kjærlighetsfrekvens. Tror ikkje det handler om tro i det heiletatt, men ein direkte opplevelse av ein virklighet, som få opplever enda.

Eg heller trur ikkje bevisthetsskiftet går så fort at alle snart blir opplyst, men for søkere, og det som er bevist dette og vil inn i den nye bevistheten trur eg det går fortere.

Me kan ikkje bli opplyst alle på ei gong, tipper det ville hengt med litt forvirring da.
Antall ord: 378

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Det store løftet

Innlegg av jeditrond »

Jeg merker vel at ymse "evner" har forsterket seg det siste året, så ting er i gjære. Det er også strømninger i samfunnet på kloden som f.eks. Occupy Wall Street o.l. protestbevegelser. Fra tid til annen møter disse veggen, men det virker som om budskapet når frem til flere og flere. Akkurat som med Kiaras bekjente som nå plutselig er åpne for spøkelser o.l. Merker denne tendensen selv at fler og fler blir åpne for det paranormale :D
Antall ord: 85
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Det store løftet

Innlegg av zind »

Det slo meg nå at det egentlig er litt trist hvis vi går å venter på noe bedre i den tro at vi ikke allerede sitter i besittelse av alt, samtidig som det er drivet etter å komme dit som i seg selv vil føre til at vi finner nøkkelen (eller nøkkelhullet, hah). Har nettopp snakket timesvis om dette rundt kjøkkenbordet, og vi fant ut at bilde på en pendel som svinger frem og tilbake passer ganske godt på situasjonen vi befinner oss i. går man ting i sømmene så ser vi at ting ofte svinger fra en ekstrem til en annen før vi oppnår balanse. og en ting er sikkert, og det er at pendelen svinger fortsatt, sant?

på en side har vi den prosessen som foregår inni oss selv og som kan være veldig individuell, i tillegg har vi det kollektive. jeg har ingen fasit på dette, og ikke noe formening annet enn at det går i en riktig retning og at det skjer når det skjer. men jeg får si som jeg sa når jeg var liten "det er mange her fra andre planeter for å hjelpe oss", og de styrkene begynner virkelig å komme sammen nå. så får vi se hva morgendagen bringer, og nyte dagen i dag så godt vi evner, fordi det i seg selv har en del av de ringvirkningene vi søker

er det egentlig opplysning denne prosessen går ut på? og hvis ja, hva legger dere i opplysning?
Antall ord: 260
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WHY
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 28 Mai 2012 16:24
11
Blitt takket: 8 ganger

- Det store løftet

Innlegg av WHY »

Skal være veldig forsiktig med å være bastant med hva jeg mener. For det første er jeg fersk her på forumet. For det andre kan jeg ikke si at det jeg føler/merker/gjør/ er sannhet, da jeg bare de siste få år har visst om/erfart det paranormale, og slik sett er "selvlært" og med lite erfaring.

Men på den annen side kan vel kanskje ingen bevise sine teorier? Hvem sitter med fasit svar?

Så til tråden:
Jeg er 100% enig i de som skriver at jo mer man greier å være tilstede her og nå, jo bedre er det.

Noen tanker:
Å se fram til noe bedre, har vel eksistert siden tidenes morgen.
Hvorvidt det er en "egenskap" som er nedlagt i oss, eller er genetisk- og/eller miljøarvet, blir også en teori. Kanskje det også er en del av de faktorene som er nyttige for at mennesket skal fortsette?
Eller er vi til nytte her på jorda for noen andre?
Sett at "noen" livnærer seg av energien vi skaper ved følelser. For følelser skaper energi, og spesielt negative følelser som fortvilelse, skuffelse, etc, skaper sterke energier. Jo da, gode følelser kan også skape sterker følelser. Som f. eks. ungdommelig forelskelse.

Men uten å ha noen statestikk, tror jeg vel at de negative følelsene/energiene er i flertall.... Vitenskapelig sett, kan vel det kanskje bekreftes: Hjerneforskning sier f.eks. at dersom en person gir oss 1 -en- negativ opplevelse, skal samme person gi oss 12 -tolv- positive opplevelser før den negative er radert bort. Et danskt prosjekt viste at norske og svenske turister fortalte til 1 -en- av sine kjente dersom ferien hadde vært positiv, og til 4 -fire- dersom ferie opplevelsen hadde vært negativ.
Vitenskapen har jo også de som hevder at universet går mot mer kaos. Dette ihht at forskning tyder på at det var orden rett etter BB.
Og om noen synes ting går den rette vei nå, behøver ikke det bety annet enn svingninger over tid. Akkurat som tøvet som blir presentert at global oppvarming skyldes menneske. Se tilstrekkelig
tilbake i tid, så ser man hvordan klimaet har endret seg radikalt fra det ene til det andre.

Nå høres jeg jo veldig pessimistisk ut. Og mullig jeg er det, selv om de som kjenner meg vet at jeg er optimistisk av natur. Men jeg mener at det er viktig å prøve å se helheten, og ikke bare se seg blind i den ene eller andre retningen. (Sparket meg selv nå tror jeg, he, he!)

Har flere teorier rundt dette, men oppsummert tror jeg, at *DERSOM det skal bli bedre i verden, er det å etterstrebe å leve i nuet, det som gir best uttelling!

Why

EDIT: *DERSOM det skal bli bedre i verden, skal være: DERSOM man skal ha det bedre i verden,
Antall ord: 487

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Det store løftet

Innlegg av ludoburgero »

Et meget ærlig og godt innlegg, WHY! :)
Antall ord: 7
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Det store løftet

Innlegg av Isan »

Hei Prana, lys og kjærlighet kommer ikke ved at vi går og venter. Det kommer kun ved at du og jeg tar det i bruk, lar lys og kjærlighet fylle oss i form av at vi tar sosialt ansvar omkring oss, i familien, i lokalsamfunnet, i storsamfunnet, i verden.
Antall ord: 52
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Det store løftet

Innlegg av keke »

Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var selve livet.


Nyt teateret !
Antall ord: 17
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: - Det store løftet

Innlegg av Terra »

Moonstone skrev:Jeg tror folk også forventer for mye,kanskje pga misforståelser eller feiltolkninger av visse New-Age folk, som igjen lovet gull & grønne skoger til et folk som hungrer etter forandring.

Også skjer ikke bevissthetsskifte på et blunk, det er en gradvis forandring over flere hundre år, iværtfall ifølge Antikkens mestre og okkultister.
Siden New-Age kun er en tilbakevending til en slik visdom, velger jeg heller å høre på Mesterne fra Antikken enn en ny bølge fortolkninger fra 70-80 tallet.
Begreper som "Lys-arbeidere" "Ashtar-kommandoen" og "fra 3-5 dimensjon" interesserer meg lite.

Selvom vi offisielt entrer Vannmannens tidsalder,eller Kepher-alderen i desember 2012, så blir det ingen brå forrandring.
Forrandringen har egentlig funnet sted i noen hundre år allerede, og vil fortsette i noen hundre år til.
Det passer fint inn i bildet den gamle Egyptiske Mesteren Ab'Del Hakim Awyan hevder Egypterne observerte i Antikken..
Dette synes jeg er aktuelt igjen nå, det du sier her for jeg var med på meditasjonene til Morten Eriksen i omtrent en tre års tid og der ble det sagt at det skulle bli totalt fred og kjærlighet i 2016-2018 og nå er vi i 2018 og jeg føler at vi er på samme sted som da vi begynte...
Antall ord: 220
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links