Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerNaboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av g.r.y »

Takker så mye for flotte svar her. Jeg aner rett & slett ikke hva som ligger til grunn for denne opplevelsen, men å ta det opp her gir jo iallefall noen alternative teorier som kan være forklaringen.
Er det forresten noen andre som har opplevd at virkeligheten på et eller annet vis har endret seg 'over natten'?..
Antall ord: 56
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Asbjørn »

g.r.y skrev: 28 Feb 2019 18:32 Er det forresten noen andre som har opplevd at virkeligheten på et eller annet vis har endret seg 'over natten'?..
Les denne saken :
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/den-fo ... 1.13512390

A
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Morris »

Hmmm…
Finnes det noen som prøver seg på jamming av hjernesignaler tro? GPS jamming er nå en alvorlig sikkerhetstrussel for flyene der i nord, men dette ble nesten like alvorlig... Fake News?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Artemis »

Pussige greier! Men hvem var det som fortalte deg om Svein i utgangspunktet, kan du ikke spørre vedkommende om h*n husker eller vet hvor det er blitt av Svein?

Er det helt sikkert at begge hørte til i samme hus? Du skriver om en som skulle komme en måned senere … Kanskje du har sett bilen og gått ut fra at han bodde i det huset der det senere viste seg at Arild bodde, men at han egentlig tilhører nabohuset?

Det er jo også to som heter Svein sier du, hvordan ser den andre Svein ut da? Og kan det hende at en av de andre naboene du har tenkt er single ikke er (var) det? Hvis Svein dro av gårde tidlig om morgenen er det jo ikke rart om bilen hans ikke er å se på dagtid heller.

Jeg tenker også at det ikke er så rart om du ikke har sett Arild den første måneden eller to. Det er lettere å omgå hverandre enn man skulle tro …

Du skriver dette:
Da jeg flyttet inn, kjente jeg en av naboene, 2 visste jeg hvem var, en kom først en mnds tid senere, mens det kun var en jeg ikke hadde møtt tidligere og ikke ante hvem var, da det siste huset i utgangspunktet skulle fungere som kontorlokale. - Og det er denne ene ukjente dette dreier seg om..
Men det blir bare fem hus, i tillegg til ditt og din samboers som blir seks … Hva med det sjuende?

Ikke meningen å være inkvisitorisk, men liker å løse gåter og har lest mange krimbøker :lol:
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Terra »

Fant du noe ut av dette her Gry?
Antall ord: 8
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev: 12 Okt 2021 22:57 Fant du noe ut av dette her Gry?


Jeg kan selvsagt ikke si noe sikkert om hva det var jeg opplevde, men ut i fra en kalkulert gjetning, ville jeg satt pengene mine på det som ligger til grunn for 'Mandela-effekten'..
Nå kan imidlertid intet sikkert sies i hht hva som ligger til grunn for denne igjen, så sånn sett så er jeg kanskje like langt *haha*

Men uansett var det en særdeles surrealistisk- og ikke minst forvirrende opplevelse som det uansett er en utrolig lettelse å kunne dele et sted hvor en faktisk blir trodd og tatt på alvor..
Så i den anledning kan jeg bare takke så mye for all hjelp som så langt er blitt meg til del hva angår dette mysteriet :klemme
Antall ord: 135
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links