Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerDrøm blir virkelighet.

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Falch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 14 Mai 2010 16:38
13

Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Falch »

Jeg er helt ny her på paranormal. Jeg drømte for noen dager siden om en demon, som stod og lo av meg, og jeg følte meg redd. Utseende er litt vagt, men jeg husker at utifra mørket, så var det to kalde, svarte øyne som stirret på meg. Kroppen var stor, mørkerød og den hadde skjellete hud.

Jeg regnet bare med at dette var et helt vanlig mareritt, men jeg våknet presist klokken 03:00, og da stoppet klokken. Jeg syns dette var døds skremmende. Når jeg våknet så jeg den så klart som jeg ser på skjermen mens jeg skriver dette. Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Jeg studerer tysk, og den sa på tysk at "Jeg skal dra deg med meg til helvete." Deretter forsvant den. Dette har jagd meg hele tiden, i tankene mine. Jeg er konstant forvirret, og redd. Jeg snakket med en psykolog, men ingenting er galt med meg psykisk. Er det noen av dere som vet hva jeg skal gjøre? Jeg gjorde litt research, og jeg så at det gikk an å kaste den ut i Jesu navn, men dette funket overhode ikke. Skikkelsen lo av meg, og sa:"Hold kjeft ditt svin. Ingenting kan hjelpe deg," så lo han kaldt. Jeg snudde meg i redsel og sovnet. Vær så snill, gi meg litt hjelp her, for jeg er totalt rådvill. Dette er dag nummer 3 hvor jeg har sett dette. Jeg holder på å bli gal.
Antall ord: 258
Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Moonstone »

For det første, hvordan vet du at det var en demon?
Hva tror du demoner er, om du i det hele tatt tror på de?

Det kan være fantasien som spiller deg et puss, eller at skikkelsene du ser kan representere noe anet i deg, en traume, en redsel for noe, en negativ hendelse.

Også er det meget bra om du legger fra deg alle forestillinger du måtte ha om et "helvete"
Det bilde vil bare gjøre deg redd og påvirke deg negativt.
Prøv heller å overbevise deg om at det ikke eksisterer, uansett hva skikkelsene i drømmene forteller deg.
Helvete er bare religioners oppfinnelse for å holde mennesker i sjakk med frykt, intet mer.
Det religiøse rituale du prøvde hjelper ikke med mindre du er 100% overbevist om at det gjør det, uavhengig om religionen er sann eller ikke.
Placebo-effekt altså.
Kvitt deg med denne frykten, og bli født på ny.
Antall ord: 162
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av RaggSokken »

interessant, kan jo hende denne er ute etter og "settle an old score" fra et tidligere liv f.eks
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Purka »

nå kan je ikke huske hvordan jeg fant versene på latin som skal drive ut ånder. men jeg klarte iallefall en gang å finne dem, og lure meg inn på noen såkalte hemmelige sider som vistnok bare prester har tilgang til :) men du kan jo søke på åndeutdrivelde gjennom google, og gå derfra, så kanskje du finner noe.
vær også klar over at det som kalles vievann, bare er vanlig vann som er velsignet.
Jeg tok saken i egne hender og leste verset opp på latin, fordi presten stakk av .
Det funket. Og idag er iallefall den ånden borte :)
la ingenting være uprøvd, så sant ingenting annet virker .
Antall ord: 112
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Falch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 14 Mai 2010 16:38
13

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Falch »

Vel, jeg har lest litt om demonisk mythos, siden jeg så dette. Mesteparten har jeg lest på nettet, men beskrivelsen treffer ingenting annet jeg har hørt om. Jeg har aldri hørt om noe gjenferd eller om noen energi som har mørkerød skjellet hud og svarte øyne. Siden jeg er helt ny på emnet, kan jeg veldig gjerne ta feil, det er bare det navnet jeg valgte å gi det siden at det passet utrolig mye til utseende og uttalelsene til vesenet.

Spørsmålet om det finnes et helvete eller himmel, demon eller engel er enda ikke besvart, men siden at jeg er vokst opp i et kristent hjem og finner kristendommen mer logisk enn et tomt hinsidige, syns jeg konklusjonen om en demon fra et helvete (som det refererte fra) virker mer logisk.

Spørsmålet er bare, hvordan blir jeg kvitt det//hun/han.
Antall ord: 149
Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Moonstone »

Falch skrev:Vel, jeg har lest litt om demonisk mythos, siden jeg så dette. Mesteparten har jeg lest på nettet, men beskrivelsen treffer ingenting annet jeg har hørt om. Jeg har aldri hørt om noe gjenferd eller om noen energi som har mørkerød skjellet hud og svarte øyne. Siden jeg er helt ny på emnet, kan jeg veldig gjerne ta feil, det er bare det navnet jeg valgte å gi det siden at det passet utrolig mye til utseende og uttalelsene til vesenet..
Mytologi er skrevet og konstruert av mennesker, og hva de tror de "vet" om fenomenene.
Man må huske å ikke tro blindt på andre menneskers overbevisninger og konsepter, og ta det for fakta for alle.
Siden du har sett slike i forbindelse med søvn, høres det mistenkelig ut som søvnparalyse.
Sjekk ut den muligheten også, så har du flere mulige årsaker.
Falch skrev:Spørsmålet om det finnes et helvete eller himmel, demon eller engel er enda ikke besvart, men siden at jeg er vokst opp i et kristent hjem og finner kristendommen mer logisk enn et tomt hinsidige, syns jeg konklusjonen om en demon fra et helvete (som det refererte fra) virker mer logisk.
Det scenario er mer logisk nettopp fordi du har vokst opp i et religiøst hjem ja.
Menneskesinnet drar automatisk paraleller fra hendelser til ideer og konsepter som er innlært før hendelsen fant sted, og trekker umiddelbart en konklusjon om det. Det betyr likevel ikke at det du opplevde faktisk ER det konkluderte med at du så.
Folk som ikke er oppvokst med et Himmel/Helvete scenario som sannhet i livet sitt, ser gjærne andre ting i søvnparalyse, som andre mytologiske vesener fra samfunnet DE har vokst opp med, som Aliens, Ganesh, Krishna, Medusa, osv.
Falch skrev:Hvordan blir jeg kvitt det//hun/han.
Slutt å være overbevist om at alt omhandler en kamp om Himmel/Helvete.
Dette er bare noe noe du har blitt innlært til å tro, noe som kan føre til depresjoner og angst.
Det tror jeg er en bra begynnelse.
Antall ord: 353
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Ankh »

http://www.thingsthatgobumpinthenight.c ... ation.html

Sitat:
6) Diabolicals: This is a touchy subject because this usually gets into the realm of religious belief. Most western religions call them “Demons”, Islamic religions call them “Djin”, Celtic beliefs call them “Elementals”. Whatever you believe in, these entities have never been human and therefore cannot really be called “ghosts”. They are mean and powerful and will usually disguise themselves to hide their intentions (at first). It is STRONGLY recommended that you do not attempt to study this type of entity unless you are a seasoned investigator. Even then you should have some pretty strong spiritual assistance for these ones.

Med mindre du har hatt en eller annen form for søvnparalyse eller lignende så er det ikke bra.
Det som jeg umiddelbart bet meg merke i var klokkeslettet.
Klokken 0300 blir regnet som den egentlige "spøkelsestimen" i motsetning til Hollywoods oppheng i klokken 0000. Dette fordi Jesus ifølge bibelen døde på korset klokken 1500 om dagen, så de onde vesenene skal da komme frem nøyaktig motsatt tid på døgnet.
Om du har lest litt om dette eller sett noen skumle filmer så er det ikke usannsynlig at du har dratt det du så inn i en livaktig drøm.
Hvis du kan utelukke at det er søvnparalyse eller lignende bør du være ytterst forsiktig med dette.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Falch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 14 Mai 2010 16:38
13

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Falch »

Jo lengre tiden har gått, desto mer har demonen forandret seg. Før var den stor og skremmende, men nå ser det ut som en fantastisk pen mann med en snill stemme. Jeg trodde at diplomati fungerte bedre, for å unngå en åpen konfrontasjon. Dette har hjulpet litt, men tanken på at den har forandret seg så drastisk over tid, finner jeg også skremmende. Vi har snakket mye om himmel og helvete, og jeg syns at mye er skremmende logisk av hva han sier. Diskusjonene går mer på om ikke jeg skal vurdere å prøve ut satan. Han truer litt, og sånn, men ting har ikke gått galt enda. Bør jeg ta dette seriøst?

Jeg ser ikke denne typen filmer eller leser sånne bøker. Jeg leser en del kristne bøker og romantiske bøker. Det samme gjelder forsåvidt filmer, så dette er helt nytt for meg. Jeg lastet ned noe som het "Paranormal State" på anbefaling av ei venninne som er mer inn i dette. Jeg har også sett en del filmer og gjort mer internett research. I det siste syns jeg det er vanskeligere å sove, så jeg har hatt en del søvnløse netter.
Antall ord: 205
Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Ankh »

Fra sitatet:
"...and will usually disguise themselves to hide their intentions (at first)."

Passer vel bra?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Eaglespirit »

Kommer tilbake til tråden her, da den er intressant.
Antall ord: 10
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Isan »

Falch, jeg lurer på om ikke dette heller er en prosess som foregår inne i deg sjøl? Nei, jeg tenker ikke på sykdom. Mer på eventuelt en utviklingsprosess.

Nå vet ikke jeg hvaslags kristent hjem du er vokst opp i, men vi vet jo at i mange kristne hjem kan det være ganske strenge grenser for hvaslags legninger og atferd det er godtatt å ha. Så da du fortalte om endringene som var skjedd med denne skikkelsen og "samtalene", fikk jeg idéen om at kanskje du trenger å stille deg sjøl noen spørsmål om egen identitet og legning?

P.s.: Omtanke er sendt deg.
Antall ord: 109
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Falch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 14 Mai 2010 16:38
13

Re: Drøm blir virkelighet.

Innlegg av Falch »

Hehe :) Jeg er helt sikker på min legning. Jeg er hetrofil, og det vil jeg alltid være :) Jeg er veldig klar over min egen identitet, så det er vel ikke noe problem. Foreldrene mine var alltid veldig strenge, men det syns jeg egentlig er helt greit. Jeg syns iallefall at det var koselig av deg å sende en omtanke, men jeg er redd at problemet ikke ligger der, så vidt jeg vet.
Antall ord: 72
Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links