Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerOkkult Vitenskapelig Diktatur

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Glaubenskrieg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 23 Mar 2011 01:59
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hic et ubique

Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Glaubenskrieg »

De har skapt myten om 2012; informasjon er ammunisjon. Den nye slagmarken er i din bevissthet, persepsjons krigføring.

Problem:
Verden er i elendig fatning, fragmentert. Gamle dogmer holder oss fanget i en primitiv og paranoid kultur.
Reaksjon:
Noen burde gjøre noe.
Løsning:
Zeitgeist, Venus prosjektet! En bærekraftig utvikling.

Den kollektive tidsalder betyr individets død. Ateist paradis.
Elektronisk utstyr gjør menneske til data. Z/VP er siste fase,
som er utslettelsen av menneskerasen ... globalt folkemord.

http://www.youtube.com/watch?v=L30VL4IFzkw
Antall ord: 87
The robots revolt with dire thoughts.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av ? »

Glaubenskrieg skrev:De har skapt myten om 2012; informasjon er ammunisjon. Den nye slagmarken er i din bevissthet, persepsjons krigføring.

Problem:
Verden er i elendig fatning, fragmentert. Gamle dogmer holder oss fanget i en primitiv og paranoid kultur.
Reaksjon:
Noen burde gjøre noe.
Løsning:
Zeitgeist, Venus prosjektet! En bærekraftig utvikling.

Den kollektive tidsalder betyr individets død. Ateist paradis.
Elektronisk utstyr gjør menneske til data. Z/VP er siste fase,
som er utslettelsen av menneskerasen ... globalt folkemord.

http://www.youtube.com/watch?v=L30VL4IFzkw
dårlig dag i dag?
Antall ord: 94
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Divine Spirit »

Myten om 2012 er vel etter det jeg skjønt skapt av Hollywood? Som promo for filmen med samme navn. Er usikker her siden 2012 også var et samtale-emne før filmen, men filmen har fått det over styr.

Ifølge Carl Johan Calleman, verdens fremste forskere innen Maya-kalenderen så er denne "sluttdatoen" helt feil. Mayafolket brukte ikke jordelige fenomener som grunnlag for kalenderen (21 desember=vintersolverv) men gallaktiske fenomener.
Antall ord: 73
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av DamageDone »

Glaubenskrieg skrev: Løsning:
Zeitgeist, Venus prosjektet! En bærekraftig utvikling.
Var dette en spøk?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av ? »

altså, nå var det ikke hollywood som skapte dette, men det er lavere entiteter som påvisker de som vil fage opp og benytte slik informasjon.
mayaene hadde riktignok en siste dag på kalenderen sin, men ifølge joker landhandel så er verden slutt 31. desember 2011.
altså, det kommer seg nok mye an på hva du selv setter fokus på.

og så kommer den evindelige teorien om at jorden blir avfolket, og her kommer på samme måte høyere entiteter inn i bildet og påvirker oss fra å gjøre slike ting.

jorden er i en fødselsprosess, og den tiden vi lever i er bare et pyttelite glimt i evigheten, og vi bør nok sette oss ned og forsøke å lære litt om perspektivtenking, før vi ksn uttale oss for mye om dette.
Antall ord: 139
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Glaubenskrieg
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 23 Mar 2011 01:59
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hic et ubique

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Glaubenskrieg »

? skrev:dårlig dag i dag?
Nei. Hvorfor spør du om det?
Divine Spirit skrev:Myten om 2012 er vel etter det jeg skjønt skapt av Hollywood? Som promo for filmen med samme navn. Er usikker her siden 2012 også var et samtale-emne før filmen, men filmen har fått det over styr.

Ifølge Carl Johan Calleman, verdens fremste forskere innen Maya-kalenderen så er denne "sluttdatoen" helt feil. Mayafolket brukte ikke jordelige fenomener som grunnlag for kalenderen (21 desember=vintersolverv) men gallaktiske fenomener.
Definitivt ikke skapt av hollywood, men brukt.
DamageDone skrev:Var dette en spøk?
Nei. Venus prosjektet er et okkult vitenskapelig diktatur.

Codex Alimentarius
The In Vitro Meat Consortium
Agenda 21
? skrev:altså, nå var det ikke hollywood som skapte dette, men det er lavere entiteter som påvisker de som vil fage opp og benytte slik informasjon.
mayaene hadde riktignok en siste dag på kalenderen sin, men ifølge joker landhandel så er verden slutt 31. desember 2011.
altså, det kommer seg nok mye an på hva du selv setter fokus på.
Energi flyter der fokus går. Det er nettopp derfor det er ønskelig (for dem) at mennesker projiserer sin frykt og usikkerhet til en spesifikk dato.
? skrev:og så kommer den evindelige teorien om at jorden blir avfolket, og her kommer på samme måte høyere entiteter inn i bildet og påvirker oss fra å gjøre slike ting.
Mennesket (i sin nåværende inkarnasjon) har ikke lenger livets rett. Noen få vil bli "oppgradert" men folk flest vil dø.

Has the Earth's sixth mass extinction already arrived?
Mass Animal Deaths
Population bottleneck
? skrev:jorden er i en fødselsprosess, og den tiden vi lever i er bare et pyttelite glimt i evigheten, og vi bør nok sette oss ned og forsøke å lære litt om perspektivtenking, før vi ksn uttale oss for mye om dette.
Jorden er i en fødselsprosess, hva menes med det?
Insinuerer du at jeg ikke ser ting i et stort nok perspektiv? Eller for stort?
At jeg har ervervet meg meniger på feilaktig grunnlag?
Antall ord: 358
The robots revolt with dire thoughts.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av ludoburgero »

Selv synes jeg trådstarter refererer til noe svært interessante teorier, og jeg har hørt mye om noe av det, men ikke alt. Deler også noe av det samme perspektivet.

Det viktigste, mener jeg likevel, oppi alle disse eventualitetene - det er å ikke føle avmakt.
Antall ord: 47
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Isan »

Glaubenskrieg skrev:Nei. Venus prosjektet er et okkult vitenskapelig diktatur.

Codex Alimentarius
The In Vitro Meat Consortium
Agenda 21
Det var nå litt av en blanding du hadde satt sammen her, da. Disse går i minst to høyst forskjellige retninger.

Dessuten beviser jo det at du her kan linke til fenomenene, at de ikke er så utilgjengelige og umulige å protestere og kjempe mot dersom man mener de er skremmende, skadelige og ødeleggende. Og da er det viktig det ludo sier til slutt: At det er om å gjøre å ikke bruke bort kreftene på å kjenne seg avmektig. :battl1
Antall ord: 99
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av ludoburgero »

Isan: Vedrørende to forskjellige retninger, så er fremdeles gamle tradisjoner som "order out of chaos" gjeldende. Noe vi også ofte hører er Problem-Reaction-Solution.

Det er ikke så dumt rent logisk sett, selv om det ikke trenger å være 100% sannhet i teoriene.

Tar for meg følgende tekst, jeg har lyst å dele. Engelsk, men det forstår vi ;)
Experience has proven that the simplest method of securing a silent weapon and gaining control of the public is to keep the public undisciplined and ignorant of basic systems principles on the one hand, while keeping them confused, disorganized, and distracted with matters of no real importance on the other hand.

This is achieved by:

(1) Disengaging their minds, sabotaging their mental activities, by providing a low quality program of public education in mathematics, logic, systems design, and economics, and by discouraging technical creativity.

(2) Engaging their emotions, increasing their self-indulgence and their indulgence in emotional and physical activities, by:

(a) unrelenting emotional affrontations and attacks (mental and emotional rape) by way of a constant barrage of sex, violence, and wars in the media - especially the T.V. and the newspapers.

(b) giving them what they desire - in excess - "junk food for thought" and depriving them of what they really need.

(3) Rewriting history and law and subjecting the public to the deviant creation, thus being able to shift their thinking from personal needs to highly fabricated outside priorities.
These preclude their interest in and discovery of the silent weapons of social automation technology.

The general rule is that there is profit in confusion; the more confusion, the more profit. Therefore, the best approach is to create problems and then offer the solutions.

DIVERSION SUMMARY

MEDIA: Keep the adult public attention diverted away from the real social issues, and captivated by matters of no real importance.

SCHOOLS: Keep the young public ignorant of real mathematics, real economics, real law, and real history.

ENTERTAINMENT: Keep the public entertainment below a sixth grade level.
WORK: Keep the public busy, busy, busy, with no time to think; back on the farm with the other animals.
Antall ord: 355
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Isan »

Jeg burde kanskje ha forklart meg bedre om hva jeg mente med to motsatte retninger. Nemlig: Slik jeg tolker det peker Agenda 21 i stikk motsatt retning av hva de andre to gjør - spesielt in vitro meat-greiene - når det gjelder hvaslags politiske valg det innebærer. Agenda 21 handler jo om å ta vare på verden, inkludert menneskene som bor i den.

Angående den teksten du siterte fra, ludo: Hvem står bak den? Hvem som står bak en tekst, har naturlig nok ofte mye å si for hvordan vi bør forholde oss til den.
Antall ord: 99
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Nephandi »

Myten om 2012 er vel etter det jeg skjønt skapt av Hollywood? Som promo for filmen med samme navn. Er usikker her siden 2012 også var et samtale-emne før filmen, men filmen har fått det over styr.
Neida ikke Hollywood sin feil dette, det er en myte som har vart ganske lenge. Det som er saken er at Incaene sin kalender slutter i 2012 og enkelte tror at den slutter fordi det trengs ikke noe mer kalender da for verden vil gå under. Ja det er litt mer til legenden enn det men det er ting i korte trekk. Andre tror at datoen markerer en overgang til en annen tidsalder, og andre igjen tror at Incanene trnkte at ok folkens vi har nå en kalender for de neste god del hundre år, og når vi går tom for kalender så får vi lage en ny.

Nå vi liker dommedags profitier, de fleste av oss burde ha klart i minne panikken rundt 2000, folk trodde at verden skulle ende, at alt datautstyr skulle gå dukken og at all slags Bibelske profetier skulle opfylles og så videre. Det er god underholdning, akkurat som en skrekkfilm, iallefall for de fleste, det gir en godskummel følelse, men samtidig så tror ikke folk nok på det til å virkelig bli redde. Noen tror med på det og er i panikk nå og det er selfølgelig et problem, men 2012 er populært fordi man får skrekkfilm følelsen, desuten de som vil tjene på datoen må jo få ut fingeren for etter en hvis dato til neste år så er det jo ikke så mange som vil kjøpe bøker og filmer om det, enten man nå tror den ene eller andre veien rundt det, så det hele blir pushet enormnt også akkurat nå, men det hele kommer fra faktiske legender.
Antall ord: 316
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Isan »

Nephandi skrev:Det som er saken er at Incaene sin kalender slutter i 2012 ...
Nei, ikke inkaene, mayaene. _Noen_ av deres sykliske kalendre slutter da - og begynner på ny syklus. Men de ble antakelig ikke regnet ut ettersom det var så lenge til (som du ganske riktig er inne på).
Antall ord: 50
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror jeg blir sprø, jeg har skrevet annet enn det jeg tenkte i flere dager nå, ja selfølgelig er et Mayanene, takker for rettelsen, jeg tror jeg skal sjekke noen andre forumer jeg er på jeg og se om jeg har gjort ligende ting der. :P
Antall ord: 47
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av Moonstone »

At Mystikere har hatt,og kanskje har enda, et ideal om at Amerika skal kunne bli ett nytt Utopia "New Atlantis" er ikke det samme som å si at Benjamin Franklin, Georg Washington og co som bygde opp Amerika hadde ideer om Verdensherredømme.
Det hadde stridd imot enhver Mystikers verdier og mål.
At de var Frimurere er godt kjent.
Det er mest de Amerikanske fundamentalistiske Kristne som er så opptatt av å finne Anti-Krist og Endetid overalt, som er mest optatt av å koble Djevelen med "farlig Okkultisme", med paranoide konspirasjonsteorier..
Antall ord: 91
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Okkult Vitenskapelig Diktatur

Innlegg av ludoburgero »

...og det er uheldig å koble alt til fundamentalisme, for da blir en fundamentalistisk selv.
Antall ord: 14
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links