Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale saker- Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

- Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv
Image
Kommunelege Hans Holger Ahlsdorff sier han hjelper pasientene sine med regresjonsterapi.
Foto: Colourbox/privat/colourbox.com
NRK : Lise Sørensen Karin Jegtvik

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.7658881
På samme måte som traumer i barndommen kan føre til symptomer og sykdom, kan hendelser i tidligere liv prege helsen vår, ifølge kommunelege Hans Holger Ahlsdorff.

Finner traumer

– Gjennom hypnose fører jeg pasienten tilbake til disse traumene. I alle bor det minner fra tidligere liv. Denne terapien kan brukes på angst og depresjoner, men også fysiske smerter, sier Hans Holger Ahlsdorff.

Denne hypnoseformen kalles regresjon. Pasientene blir ledet inn i hypnosen gjennom en guidet meditasjon.

– En pasient trodde han fikk hjerteinfarkt, men det som skjedde var at han ble drept. En annen gang opplevde jeg at en person i hypnose begynte å snakke et annet språk, sier Ahlsdorff til Adresseavisen.

Skjønner at folk er skeptiske
Han skjønner at folk er skeptiske, han var selv veldig kritisk før han selv var tvunget til å være med på en regresjon da han tok hypnoseutdanning. I dag har han Norges første master i hypnoterapi.

– Jeg opplevde at jeg var en ridder i middelalderen, etter behandlingen var smerter jeg hadde i mage og ører borte. Det er det mest fascinerende jeg har opplevd i hele mitt liv.

Ahlsdorff er ikke redd for å bli oppfattet som useriøs, for han mener resultatene av behandlingen er så bra.

– Jeg spør meg selv hver eneste dag hvorfor dette ikke brukes mer av leger i behandlingen av pasienter. Det kan hjelpe pasienten veldig mye.

Bruker også tradisjonell medisin
Selv bruker han hypnose daglig, han mener kombinasjonen mellom tradisjonell medisin og regresjonsterapi er en god kombinasjon.

Les mer : http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.7658881

Hva mener DU om dette ???
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Arven »

Veldig spennende !! Jeg tror at vi lever flere liv og tenker at det er helt naturlig at store traumer setter seg fast som ekko i sjelen og manifisterer seg i den neste kroppen man bor i som smerter, fobier og psykiske plager.
Jeg har alltid slitt med smerter i nakken som ingen kan gi meg noen grunn for. I tillegg føler jeg et voldsomt ubehag ved å ha noe rundt halsen, som smykker eller skjerf, selv om disse er lette og romslige. Jeg føler jeg blir kvalt og får "hetta" og må bare ta det av igjen. Jeg tror jeg ble hengt,- henrettet i mitt forrige liv og at dette er årsaken. Har lyst til å prøve regresjonsterapi for å se om jeg har rett, men har ikke kommet så langt ennå.
Antall ord: 133
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

Arven skrev:Jeg har alltid slitt med smerter i nakken som ingen kan gi meg noen grunn for. I tillegg føler jeg et voldsomt ubehag ved å ha noe rundt halsen, som smykker eller skjerf, selv om disse er lette og romslige. Jeg føler jeg blir kvalt og får "hetta" og må bare ta det av igjen.
Ubehaget ved å ha noe "trangt" i halsen, kan ha en annen årsak også ;
Dersom navlestrengen har viklet seg rundt halsen, - kan dette ha medført plager på slutten av svangerskapet. Dette kan ha medvirkende årsak til en slik reaksjon.
Men - man skal aldri si aldri.... ;)

A
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Isan »

Kommer Ahlsdorff til å møte samme reaksjoner som psykologen Rune Amundsen møtte?
Antall ord: 13
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 30 Mai 2011 02:42
12
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av nightshadow »

Har så lyst til å gå til regresjonsterapi! Høres utrolig spennende ut! men er kanskje ikke noe alle kan gjøre....??

Har forsåvidt hørt fra forskjellige steder at fødselsmerker kan vise hvordan du har dødd i et forrige liv.
F.eks. om du har et fødselsmerke på magen, så kan du kanskje ha blitt knivstukket eller noe lignende :) interessant teori i hvertfall! Noen som har noen meninger om dette?
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Arven »

Isan skrev:Kommer Ahlsdorff til å møte samme reaksjoner som psykologen Rune Amundsen møtte?
Skulle ikke forundre meg. Fylkeslegen og legeforeningen holder vel et øye med hva Ahlsdorff gjør og han hadde fått beskjed om at han fikk drive regresjonsterapi på fritiden for å skille dette fra sin ordinære praksis.
Rune Amundsen er sikkert dyktig men han tråkket jo over noen grenser han burde visst at han skulle holdt seg unna. Det var vel ei dame fra Stavanger om jeg ikke husker feil, som gikk ut og forlangte erstatning fordi hun ble ufør etter behandling av han. Hun kom til han med psykoser og hadde dype depresjoner og han tok henne tilbake og viste henne at hun hadde vært SS-soldat og torturert masse folk i konsentrasjonsleirene i Tyskland bla.a. ! Ikke noe sjakktrekk i karrierestigen !
De som driver regresjonsterapi må jo forsikre seg om at pasienten er mentalt frisk nok til å bære det som kommer.
Antall ord: 163
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

I saka om Rune Amundsen bør dere være obs på følgende :

Høgsterett-medhald til Amundsen
Kjæremålsutvalet i Høgsterett har avvist ein anke frå tre kvinner som saksøkte Florø-mannen Rune Amundsen.

I Gulating lagmannsrett vart dei tre kvinnene dømde til å betale Amundsen 450.000 kroner i sakskostnader. Dette anka dei til Høgsterett, men kjæremålsutvalet konkluderer med at anken ikkje kan føre fram, skriv Firdaposten.

Dei tre kvinnene gjekk til sak mot den tidlegare psykologen for feilbehandling. Men saka vart lagd bort, og Amundsen kravde å få dekt 600.000 kroner i sakskostnader. Lagmannsretten avgjorde at han skulle få 450.000 kroner, og denne dommen er no rettskraftig.
Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.3674298

Jeg vet ikke om Rune Amundsen valgte å gå til sivilt søksmål for å få igjen psykologlisensen,
men jeg vet han har funnet annet å gjøre, da denne saka gikk over mange år.
Det er desverre ikke automatikk i at han får igjen lisensen, selv om han rettslig har vunnet.
( Om han ville valgt å gå tilbake til den praksisen er en annen sak..... )
A
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Isan »

Her var det mye informasjon jeg ikke hadde fått med meg den gangen (fikk vel medmeg saken om Amundsen bare i periferien, tror jeg). Takk til både Arven og Asbjørn!
Antall ord: 33
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Metodisten »

Problemet her er vel att mannen er kommunelege som jeg skjønner det ?
Da er det vel forventet att han holder seg til skolemedisin. For om ikke, så spekulerer og gjetter han bare når han sier til en pasient att det kan skyldes ett tidligere liv.
Det kan det jo antageligvis, men det er bare for de som tror på de hypotesene.

Jeg ville ikke fått det som diagnose om jeg gikk til doktor.
Men som jeg forstår det her, så overdriver aviser og media og, for han har aldri gitt det som diagnose. Han har ymtet om det siden han tror på det, og pasienten er dum som har sladret og laget en sak av ingenting.
Har jeg forstått det rett ?
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Arven »

Han benytter seg vel bare av denne behandlingsformen ovenfor pasienter som tror på det og som syns det er verdt å prøve. Kan ikke se noen problemer med at en lege bruker alternative metoder også så lenge pasienten ønsker det
Antall ord: 40
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- - - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Metodisten »

Arven skrev:Han benytter seg vel bare av denne behandlingsformen ovenfor pasienter som tror på det og som syns det er verdt å prøve. Kan ikke se noen problemer med at en lege bruker alternative metoder også så lenge pasienten ønsker det
Jo, men han kan rett og slett miste legelisensen om han går ut over regelverket om hvordan ting skal gjøres. Det vet jo psykolog Amundsen fra Førde allt om. Han var med i ett program på tvnorge der de regregerte folk til ett annet liv. Veldig bra program ,men han mistet så som jeg husker lisensen. Og det selv om dette ikke var pasienter men folk som ved med på ett tvprogram.

Denne legen det er snakk om her reiser tilbake til Tyskland en av disse dager så da er det ikke noen vits i å forfølge den saken.
Men om en pasient har bedt om dette, så syns jeg det er rart og ganske dårlig gjort med og gå ut til media og si att dette var en diagnose. Det er jo og forsøke å sette legen i en klemme.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - - - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

Metodisten skrev: Jo, men han kan rett og slett miste legelisensen om han går ut over regelverket om hvordan ting skal gjøres. Det vet jo psykolog Amundsen fra Førde allt om.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 35#p472735
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Purka »

Jeg synes dette er meget interessant, og meget troverdig terapi-form. Og ikke skader det heller. Tenk på hvor mye skade antidepressive midler gjør på kropp , sjel og psyke.
Nå ert jeg heldig og kommer fra en svært tollerant og åpensinnet familie, så jeg har fått den gleden av å se hvilken effekt hypnose har hatt på de som har forsøkt det.
Samtidig er dette en interessant vei for oss lesere, inn i det Paranormale ;)
Antall ord: 78
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AIL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 05 Jun 2011 12:26
12
Blitt takket: 1 gang

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av AIL »

Kanskje har vi nok med våre byrder i fra dette livet ? Min samvittighet og skyldfølelse ville nok ikke hatt det noe godt med å vite om grusomme ting som jeg gjorde i andre liv...........Kanskje ville jeg ha forstått mere, jaaaa........Men, hvordan ville det bli med min evne til å tenke positivt og glede meg over livet med slike kunnskaper ?

Samtidig forstår jeg nysgjerrigheten. :) Hvem er jeg EGENTLIG ?! :-)
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- - Ryggsmerter kan skyldes knivdrap i tidligere liv

Innlegg av Tyrell »

Hvorfor skulle en ryggplage nødvendigvis skyldes ett drap fra tidligere liv?
Det er vel nok av naturlige årsaker til at man kan få smerter i ryggen uten at det skulle skyldes noe fra tidligere liv? :-k

Når spekulasjoner blir konklusjoner er det på tide å tenke kritisk.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links