Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerDødsvarsel

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

nimue
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Jun 2011 02:20
12
Kjønn (valgfri): kvinne
Har takket: 2 ganger

Dødsvarsel

Innlegg av nimue »

Er ikke helt sikker på om det er her jeg burde poste dette eller under en annen kategori, men gjør det likevell. På forhånd undskylle meg hvis denne tråden allerede eksisterer.

Død fugl, er det et varsel for noe vondt?
Kan huske fra barndommen at jeg og ei venninne dreiv å prata om at fugler som fløy inn i ruter var et varsel for en dårlig nyhet eller hendelse, og slike ting.

I hvert fall, for omtrent 5 dager siden så skulle jeg rusle hjem fra en kompiss, og i det jeg nærmet meg huset vårt så jeg en død fugl liggende i veikanten. Kunne minne om en kjøttmeis, er ingen fugleekspert men så ut som en gul kjøttmeis. Jeg koblet selvfølgelig med de tidligere samtalene jeg og venninna mi hadde hatt, og fikk en guffen følelse. I å med at min mormor er ganske så syk, så svevde det en del tanker omkring henne, og jeg trodde kanskje at det var ett tegn på at hennes tid var omme, men jeg tror jeg tok feil der.

For dagen etterpå fikk jeg vite at tanta til bestevennen min hadde dødd, å dagen derpå døde en gutt jeg gikk i klasse med året før. Så nå lurer jeg virklig på om den fuglen var et varsel, et slags tegn på at noe skulle skje?

Vil gjerne høre andres opplevelser, tanker eller viten om dette.
Antall ord: 247
''For of all sad words of tongue or pen,
the saddest are these, 'It might have been!' ''

- John Greenleaf Whittier

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Dødsvarsel

Innlegg av Bearchild »

Hei, og velkommen til forumet! :)

Litt vanskelig å "gjette" om du faktisk fikk et varsel eller ikke.. Altså, det kan ha vært helt tilfeldig. Hvis en tilsvarende episode gjentar seg flere ganger derimot ville jeg kanskje tenkt på det som et "varsel".
Fugler er fra gammelt av ofte tenkt som en forbindelse mellom "himmel og jord" og har blitt sett i sammenheng med varsler og bud fra "den andre siden".
Men i ditt tilfelle kan det jo være at underbevisstheten din gjorde at du så denne fuglen, nettopp fordi mormoren din er syk. For døde fugler er det svært mye av.. hvis hver eneste døde fugl skulle symbolisere en bortgang i nær omgangskrets ville vi desverre mistet mange på kort tid.

Til sammenligning ser jeg døde fugler nesten daglig på denne tiden av året (fugleunger som nettopp har forlatt redet har en lei tendens til å sitte midt i veien f.eks). Men så har jeg heller ingen oppfatning om at døde fugler betyr noe spesielt.. i såfall hadde jeg slitt fælt, dersom jeg trodde disse fuglene varslet død! :?

Men; dersom du sjelden ser/ registrerer døde fugler så kan det jo tenkes at nettopp denne fuglen betød noe for deg..? At du på en måte ubevisst la merke til akkurat denne fordi underbevisstheten din "visste" at noe var i gjære? Hvis du skjønner hva jeg mener.. :)

Men i utgangspunktet ville jeg ikke lagt så mye vekt på det så lenge det er snakk om en engangshendelse. Om det gjentar seg derimot.. ;)

Kan forøvrig fortelle en liten historie om litt spesiell oppførsel fra fugl;
I min bestemors begravelse var vi i en kirke med vindu ut mot en liten hage. I det bisettelsen startet kom det en svarttrost og satte seg på en gren rett utenfor vinduet. Der satt den under hele seremonien. Men den oppførte seg "rart".. Den satt og skakket på hodet, og ved to anledninger strakk den ut den ene vingen, akkurat som om den vinket til oss.

Jeg trodde det var bare meg som så dette, men i ettertid er det flere som har snakket om denne fuglen og den snodige oppførselen dens, og som fleiper om at det var bestemor som "tok farvel".

Generelt tror jeg vi ser det vi vil se. ;)
Antall ord: 394
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dødsvarsel

Innlegg av Nephandi »

Jeg har aldri hørt noe om døde fugler som dødsvarsel, men jeg har hørt at de skal bety ulykke. Overtroisk som jeg er så gjør jeg gjerne små lykke ritualer, som å kaste salt over skulderen eller hviske en bønn om lykke om ejg kommer over ulykkes symboler, det kan ikke skade iallefall.
Antall ord: 58
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links