Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakervet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Skyler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Jul 2011 19:46
12

vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Skyler »

Hei.

er ny i forumet.

Er ikke så mye inne på åndeverden, men har oppigjennom tiden følt en slags nervær om natten fra eg var liten.

Kunne voktne midt på natten og føle at det var noe i rommet, eller at eg ikke turde å snu meg i sengen rett etter eg var lagt meg, for eg følte at eg da ville se rett på ett eller annet som ikke skulle være det.

Så alldri noe, det kom alltid i form av følelser og drømmer, men for en ca 5 år siden, så flyttet eg til en annen del av huset, ca 2 uker etter, så voknet eg 3-4 om natten og så rett på en dame med slik gammel grønn skjole kansje fra 30 eller 40 årene, så alldri ansiktet hennes.

klarte ikke å bevege en muskel i kroppen, og 30 sec etter var hun borte, og da fikk eg kontroll på musklene mine igjen, og klarte å bevege meg.

Fortalte dette til familien min, og min mor gikk inn der eg hadde sett det, alstå på soverommet, og sa noe slikt om at "hun må gå mot lyset, og slutte å plage oss, for vi blir redde" etter det så følte eg ikke noe særlig mer av dette.

Men for noen uker siden, om mnorgningen, like før eg skulle stå opp, var i en tilstand mellom våken og søvn, så hoppet eg til, av en eller annen lyd.

Er vandt til lyder på soverommet av radio og slikt, og har alldri hoppet til av den grunn, men denne gangen var det akkurat som om lyden kom på en annen måte, ikke direkte i ørene, men at det var hjernen som reagerte på det.

tenkte ikke mer over det.

Men her forleden, så for morro skyld så satte eg ipoden min på opptak i soverommer mens eg var ute en tur, var borte i ca 1 time.

Da eg kom tilbake, så lyttet eg på den, og da fikk eg høre noe som ikke skulle vært der, det kom et smell, som om noen enten åpnet en dør, og så 2 mindre lyder, som KUNNE minnet om fot trinn, eller at en ball gikk i gulvet vor den først small 1 gang kraftig og så 2 rolige etter på.

Ingen andre hadde mulighet å komme inn der uten at det ville bli hørt på opptaket heller.

Dagen etter så leste eg litt om å kontakt ånder, og bestemte meg for å se, satte ipoden på opptak, og umiddelbart hørte eg noen svake elektro magnetiske lyder som kom og gikk, som umulig kunne være støy fra ipoden, fir det kunne være borte i flere minutter, og så kom det kansje 2-3 slike lyder rett etter verandre, før det ble stille igjen en stund, og slik drev det på.

og dagen før, så hørte eg ingen slike lyder, da den hadde opptak i nesten 60 min.

Prøvde et nytt opptak, og fikk samme type lyder, men ettervert som eg laget nye opptak, så ble det ferre og ferre ganger at lydene kom.

Har lagt i stuen de 2 siste nettene lol

Men i dag når eg voknet, da voknet eg svimmen, og har vært svimmel siden.

Prøvde å legge meg i sengen min noen timer etter at det var blitt lyst for å se om det hjalp, siden en hard søvn KAN gjøre oss svimmel, men etter noen timer, så var eg fremdeles svimmel.

Begynner å lure på om dette kan være et resultat av at man har hatt kontakt med ånder, og man blir tappet for energi ?

Satte opp laptopen min med ekstern mic til soverommet, slik at eg kan ta opptak hele tiden, og etter 40-50 min, så hørte eg none nye lyder igjen som eg ikke har hørt før, de drev på i noen minutter før de forsvant i ca 20 min og kom tilbake, de har kommet og godt slik noen ganger, men en del min mellom.

lyden høres ut som forstyrrelser fra en radio med veldig dårlig signal, del er ikke skraping fra den,

Kan forklares som om en flue eller lignende er på innsiden av et vindu og flyr rundt og vil ut og man da hører vingene blaffre mot vindus glasset.
Antall ord: 740

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Prismia »

klarte ikke å bevege en muskel i kroppen, og 30 sec etter var hun borte, og da fikk eg kontroll på musklene mine igjen, og klarte å bevege meg.
Det kan ha vært en søvnparalyse, jeg har hatt mange av de. Søvnparalyse er at man fortsetter å drømme etter man våkner og man trur at man ser noe i rommet, samtidig som at man ikke kan beve på seg, alle musklene er paralysert. Det kan være kjempe ekkelt når man ikke vet hva det er, jeg pleier å se mange edderkopper, skumle monstrer eller mørke sikkelser som jeg ikke kan tyde helt. Heldigvis lenge siden sist! Greia er at når man sover og drømmer så er kroppen paralysert, det er så man ikke skal bevege seg som i drømmen og feks gå i søvne. Men noen går i søvne i blant for det. Les her: http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

At du våkner på natten og trur at det er noen i rommet kan være at du nettopp har hatt et mareritt uten at du husker det, vi drømmer mye som vi ikke husker. Lyden du våknet av kan også være fra en drøm. At du føler at det er noe i rommet før du sovner kan være fantasi, pga veldig trøtt, sliten eller noe annet.

Vi mennesker kan blir svimmel av mange grunner. Pga sliten, stress, sovet for mye/for lite, for lite jern i blodet, for lite blod i kroppen, medisiner, lavt blodtrykkk, lavt blodsukker (lenge siden spist) osv. Men også som du sier så kan sikkert ånder suge til seg vår energi :(

Men selvsagt kan det hende at jeg tar feil, kanskje du har ånder i huset :) Jeg har opplevd merkelige ting selv, så trur på ånder, men det betyr ikke at alt man opplever kan være ånder, noe har sine naturlige forklaringer. Lydene er jo merkelig! Det kan ikke være lyder som kommer uten i fra, som blir litt annerledes på opptaket? Du kan ikke filme med webcamera? Jeg har et webcamera med bevegelsessensor, dvs at den starter å filme når noe beveger seg foran den. Det skulle jeg brukt i min forrige leilighet, tenkte ikke på det da, hehe :P

Spennende med lydene :)
Antall ord: 393
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skyler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Jul 2011 19:46
12

- vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Skyler »

Har hatt en del andre ting i tankene for tiden.

Men lurte på om noen kunne sjekke sjekke http://www.youtube.com/watch?v=BqYe91ec3Nw denne videoen og fortelle meg hva de hvite skyggene er som flyr over rommet.

det eneste eg vet det ikke er, det er flygende insekt, for var i rommet og styrte kameraet mens eg sjekket tven samtidig, så eg så nøyaktig hva som var i rommet og va som ble spillt inn.

opptaket er tatt med et IR overvåknings kamera.

Det ble tatt litt før kl 14, og da var det mye aktivitet av denne skyggen.

spisste kl 14:30, og var vel tilbake ca 1 liten time seinere, og når eg da sjekket rundt i rommet, da ser eg ingen ting mer.

har forøvrig alldri sett støvpartikler oppføre seg på denne måten, heller ikke at sol lys oppføre seg på denne måten når det treffer en kamera linse, forøvrig så er gadinene trukket helt for vinduet, så selve solstrålene slipper ikke igjennom, det er bare lyset som trenger igjennom selve gardinen man ser borte ved vinduet.

Så noen idé ?

Eg har sluppet opp for noen ide annet enn noe overnaturlige greier

Fikk en del skygger i går formiddag også, men da stod kameraet konstant og filmet på et punkt i rommet, og en stund seinere, så var det stille intil ca 12 timer seinere, da skyggene kom tilbake og var der en liten stund før de forsvant igjen.

Men i dag ønsket eg å bevege kameraet litt rundt, og da så eg det bedre.
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Prismia »

Jeg har sett støv oppføre seg sånn, det er ganske normalt :) Jeg trur at det kan være det, et insekt er det neppe. Et støvkorn i lufta veier jo ingenting så det skal ingenting til for at det påvirkes av våre bevegelser. Enten så ble støvkorna påvirket av deg, dine bevegelser eller pust, eller kanskje et lite lufttrekk som du ikke kjenner. Det er sikkert det IR-lyset som treffer støvpartiklene så de lyses opp.

Men kan jo hende at jeg tar feil igjen, kanskje det er energi/ånder :) Film mer :D
Antall ord: 101
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skyler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Jul 2011 19:46
12

- vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Skyler »

Var en annen som sa at det var støv også, men han tror ikke på at det kan være noe annet uansett.

Men da dette ble tatt opp, da var både vinduer stengt og AC avslått.

etter at andre person påstod konstant at dette var støv, da slod eg på AC på 18 grader.

fikk vinden fra viften helt bort til meg for å teste dette.

Kan også nevne at eg da før dette hadde filmet i flere timer, uten å få noe som helst unormalt, fik kun EN ting i formiddag, startet i stuen, og der var det ingenting, og snudde meg 180 grader mot soveromsdøren som stod åpen, og rett forran meg svevde det et av disse før den forsvant igjen, etter det så var det ingenting mer.

Så tilbake til AC som eg da prøvde, denne ville da blåst opp alt som var av støv i stuen, spesielt med tanke på at det ikke har vært vasket eller støvsuget siden forige mandag.

men fikk ingen ressultater, filmet i flere minutter, begynte ettervert med krigsdans og sveive opp det som skulle vært av støv på gulvet.

men fremdeles ingenting.

Har kameraet påslått mye av tiden, og første dagen da var det ca 10-11 tiden første gangen eg oppdaget det, og gikk ca 12 timer før det kom tilbake igjen.

Er en liten leilighet, så støv som ligger her, det virvler jo eg opp hele tiden når eg går rundt omkring.

så synes det er rart5 at det er borte i timer for så å komme tilbake i kansje 10-15 min for så å være borte igjen.

Tok også kameraet inn i naborommet, et rom eg alldri har filmet i før, og som alldri blir bruk, det er kun til oppbevaring.

Bestemte meg for å teste i det rommet siden eg ikke fikk napp i stuen og soverommet mitt lengre, og under 1 min etter, så var det tilsvarende der inne også.

flyttet litt rundt på kameraet, og var flere steder, prøvde å feste kameraet i en potteplante som stod der, men hadde problemer med å få det til å stå riktig retning, det falt ned mot gulvet i stedet, og mens eg fiklet med det, så føltes det som noen tok meg på baklommen.

Tok den ene hånden i refleks bak for å skjenne, men var jo ingenting.

Gikk inn å sjekket videoen litt seinere, og tilfeldigvis så filmet eg meg selv i det dette skjedde, og ca 1/2 sek før eg tar hånden bak, så hører eg en eller annen lyd, noe slik som "tut" slik lyd som kan komme vis noen flytter en stol på gulvet uten å løfte den.

Det var nå det, lyden KAN ha kommet utenfor, uten at eg selv har hørt det, men synes det var rart at det skjedde nøyaktig samtidig som eg følte at noen kniper meg i r*ven lol.

En annen ting som også skjedde i dag, det var at eg satte ipoden min på lyd opptak når eg gikk for å spise middag, har hørt en del lyder på både den og laptopen min tidligere når eg har gjort det.

Var bort i ca EN time, da eg kom tilbake, så fant eg ut at lydopptaket var stoppet, og ipoden hadde godt tilbake til hovedikonene etter ca 19-20 min.

Hadde bestemt meg for å ligge ipoden i sengen, for der ville den mest sannsynlig ikke ta til seg alle mulige knirke lyder fra vegger og materialer.

De andre gangene når eg har hørt noen kneppe/dunke lyder, så har Ipoden lagt oppå et bord, og da har den alldri stoppet før eg har kommet og stoppet den selv.

Men en gang tidligere når eg la den i sengen, så stoppet den også under opptak mens eg var å spiste.

Men tilbake til video opptak, så har eg tatt en del opptak, men de ligger på DVD opptaker, og tar sykt stor plass.

tror eg skal gå til ansfaffelse av IR kamera som kan kobles til PC, eller som bruker minne kort.

Synes slike ting er interesangt å finne ut av samtidig som det skremmer liv av meg :shock:

Vet om et annet hus det muligens er noe overnaturlig i, flere som påstår det, og selv om eg er åpen om slikt, så bare fniste eg når eg hørte om det, skulle sove i det rommet det gjaldt.

Kan si at det ikke ble mye søvn den natten, ca kl 3 eller noe, da var det noe som skjedde slik at eg ikke turde å være der mer.

Hadde MP3 spiller på helle natten også for at ikke alt skulle være stille rundt meg, men en eller annen tid på natten, så følte eg at musikken var blitt stille.

Mobil telefonen min hadde stått på lading hele natten, men den var nesten ikke strøm på dagen etter
Antall ord: 850

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Prismia »

Spennende :) Spesielt det med lyder og bukselommen. Har du prøvd å få kontakt med det som er der?
Antall ord: 18
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skyler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Jul 2011 19:46
12

- vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Skyler »

Ja har prøvd å få kontakt.

men føler meg mer som en idiot der eh snakker med meg selv.

Kan også si at eg har problem med en dimme bryter til en 4 spott lamper i taket.

Denne bryteren har vært byttet ut en gang tidligere for den sluttet å virke, den gangen var det en slik touch bryter som følte varmen av handflaten for å dimme.

Plutselig så forvant lyset, andre ganger, så hadde eg problemer med å slå lyset av eller på, eller å dimme det, tilslutt, så skiftet eg like godt hele greien men en skru dimmer.

koblet den selv, klarte å få støt, ikke 220 V, for da hadde eg merket det, snakket med en i familien som driver med svakstrøm, og han sa at eg sikkert har vært borti en av lederne eller noe slik at den ga meg støt med halv spenning, sa vertfall drrr i hånden før eg hoppet til.

Men tilbake til saken.

Denne dimmeren funket en stund, før også denne har begynt å fuske, når eg skrur på den, så blinker lyset, når dimmeren er satt helt opp eller helt ned, så står lyset å blinker.

Hadde tatt dimmeren helt ned på minimum her for en tid tilbake, og lurte på etter en stund va som blinket forran meg.

Da var det altså lyset som stod å blinket med lav spenning og ga gjennskinn i veggen forran meg.

Muligens noen av de skyggene eg har sett på kameraet kan være støv partikler, men i dag tok eg et nytt opptak, og da så eg et veldig veldig veldig svak tåke sky over kles skapet, det gikk sideveis og forsvant, det så ut som røyk søyle, var så vidt eg så den, at eg hadde problemer med å finne tilbake til den når eg skulle spole tilbake.

Ang. lydene, så har eg en god del lyd opptak som eg ikke klarer å finne ut hva er for noe.

Det ene tatt med ipod og andre med laptop, den med laptop høres ut som en flue på et vindue, og den med ipoden høres ut som elektro magnetisk støy.

Og klassisk med begge lydene, det er at de kommer og går, de er ikke konstant der hele tiden.

den ene dukket vel opp i går en ca 5 minutter før ipoden min stoppet lyd opptak av seg selv i går, men har ingen spesiell lyd når selve ipoden stopper, hadde det vært meg som stoppet den, da hadde det vært klikk før den stoppet, her bare suser det, og eventuellt var denne magnetiske lyden i bakgrunnen og så stopper opptaket og programmet ble stengt.

Synes dette var en rar oppførsel av en ipod, selve lydopptaket måtte stoppes via LCD skjermen, så det blir jo varme følelsen igjen, men for å stenge selve programmet, da må man fysisk trykke på knappen neders på apparatet.

Tilfeldigheter igjen ? kansje.

Ellers så vet ikke eg helt hvordan man skal komme i kontakt med det HVIS det er noen her.

ønsker ikke å komme i kontakt med gud å hverman, men OM det er noen her, så jadde det vært fint å få bekreftet det.

Kan også fortelle at foreldrene sin hund, den liker ikke å være her når eg passer den, vi bor i samme adresse, men flere leiligheter på adressen, de har en liten terrier, og den er redd for alt mulig, spesielt når eg skal passe den, så skal hun apsolutt ligge ligge oppå meg når eg sitter ved PCen, hadde det vært opp til hun, så hadde hun lagt der hele dagen, tar eg hun ned, da står hun nedenfor å piper å krafser å vil opp igjen.

Har også merket at når hun har vært ute å luftet seg, og eg tar hun inn igjen, og idet hun passerer inngangsdøren min, så snur hun seg rask ca 180 grader med halve kroppen og snuser under bakbeina før hun entrer døren.

Dette drev hun på med nesten vær gang eg passet henne i ca 2 uker for en tid tilbake når hun hadde vært å luftet seg.

Og når eg tok hun ned i leiligheten til foreldene mine, da slod hun seg helt til rod, selv om hun var aleine hele dagen.

Har ikke tenkt over hvorfor, bare forbannet meg på at hun bare maser og ikke slår seg til rod hos meg, men nå begynner teorien min å gå inn på at hun kan ha merket noe som ikke eg har
Antall ord: 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Lilja »

Skyler skrev:Kan også si at eg har problem med en dimme bryter til en 4 spott lamper i taket.

Denne bryteren har vært byttet ut en gang tidligere for den sluttet å virke, den gangen var det en slik touch bryter som følte varmen av handflaten for å dimme.

Plutselig så forvant lyset, andre ganger, så hadde eg problemer med å slå lyset av eller på, eller å dimme det, tilslutt, så skiftet eg like godt hele greien men en skru dimmer.
Sånne dimmere lever gjerne sitt eget liv. Jeg har ei taklampe i stua, ei stang med fem lamper på, som man justerer lysstyrken på ved å ta på stanga. Den virker akkurat når den selv vil, og da helst når jeg sitter i andre enden av stua :roll: Har fått noen støkk, når den plutselig har dimmet helt ned, for så å skru seg opp på full styrke noen sekunder senere. Forklaringen jeg fikk på dette, er at denne typen elektronikk er ekstremt følsom for spenningsforskjeller på el-nettet, og at f.eks en panelovn som slår inn og ut på termostat kan påvirke den.

Sier ikke at dette nødvendigvis er forklaringen hos deg, men ta muligheten med i betraktningen.
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skyler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Jul 2011 19:46
12

- vet ikke om jeg har hatt kontakt med ånder

Innlegg av Skyler »

Akkurat det er ikke problemet.

Problemet er heller at de ryker i ett sett.

den eg har nå, den blinker lyset når eg skrur på den, må nermest finne en passende stilling for at lyset skal slutte å blinke.

Vis eg ønsker her og nå, så kan eg få lyset til å blinke bare ved å vri bryteren opp på maks styrke.

Har en annen bryter på kjøkkenet, og den funker uten problemer, men den i stuen, den har da som sagt vært byttet EN gang allerede, den forige hadde en tendens til å sprenge sikringen i selve bryteren.

Men nå er det et gammel strøm anlegg og gammelt hus, er før min tid, og eg e 35.

Huset var oprinnelig bygget der hvor tine meierier i bergen ligger nå, og måtte rives for tine skulle komme, og besteforeldrene mine fikk huset billig hvis de påtok seg å gjøre hele rivnings arbeide og oppbyggningen selv.

Så huset er bygget opp av de opprinnelige materiallene og slik det så ut på oprinnelsens tomt en gang i tiden.

Men så har leiligheten her vært pusset opp for en del år tilbake, eneste rommet som ikke er pusset opp, det er soverommet mitt, og et rom vedsiden av som blir brukt til oppbevaring, men det er ikke lengre tilhørende i denne leiligheten.

Men en annen ting eg lurte på.

er det noen som har erfaring med http://appshopper.com/utilities/ghost-hunter-evp for ipod/iphone ?

det er lyd opptaker, har ikke prøvd det ut noe særlig, forstår det ikke helt.

Noen ganger når eg har testet det ut, så vil det ikke starte opptak, og andre ganger når eg tester det ut, så tar den opptak, slik som nå, da starter den ikke å spille inn, men sist eg prøvde, da spillte den inn.

Den står fremdeles på opptak, men ingen framdrift.

Er det bare et tulle program som funker når det vil for å lure oss til å tro at det er noe her ?
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links