Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerAura eller hva??

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Bearchild »

Jeg tror nok også aksept for det paranormale er en grunn som dere sier. At man ikke lenger behøver å "holde igjen" fordi det nå er mer godtatt. Men dette alene er ikke nok.. jeg kjenner mange som så gjerne vil tro- og alltid har trodd- på det "overnaturlige", men som aldri har opplevd å se eller høre noe som helst. Ihvertfall ikke i den grad at de har klart å pinpointe en "paranormal opplevelse". Hvis dette er noe som ligger latent i oss alle, hvorfor skal det da oppleves som umulig for enkelte å hente fram disse primitive instinktene,- hvis det er det det er?

.. eller er det noe som våkner til live på et visst punkt i livet, og man må ta tak i og holde det fast der og da, ellers forsvinner det for alltid..?
Jeg har fått inntrykk av at dette (altså paranormale "evner") er noe som gjerne "blomstrer opp" i tenårene. Kanskje grunnen til at man hører om og ser mer til dette er fordi det ikke lenger er tabu, at de som får opplevelser tør å si det høyt, og at det av den grunn virker som at det er mer av det nå enn før.

Jeg synes uansett at forumet vårt er flott i så måte! At folk, unge som gamle, spør om og ikke blir latterliggjort for sine "rare egenskaper"..! :D
Antall ord: 236
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror nok også aksept for det paranormale er en grunn som dere sier. At man ikke lenger behøver å "holde igjen" fordi det nå er mer godtatt. Men dette alene er ikke nok.. jeg kjenner mange som så gjerne vil tro- og alltid har trodd- på det "overnaturlige", men som aldri har opplevd å se eller høre noe som helst. Ihvertfall ikke i den grad at de har klart å pinpointe en "paranormal opplevelse". Hvis dette er noe som ligger latent i oss alle, hvorfor skal det da oppleves som umulig for enkelte å hente fram disse primitive instinktene,- hvis det er det det er?
Hvorfor kicker overlevelsesinstrinktene inn hos noen under en natur katastrofe men ikke hos alle? Fordi vi ikke er roboter, det finnes ikke noen på bryter, insta paranormale evner. Evenene ligger begravet dypt inne i oss, for noen er det nok å gi slipp på hemninger for å de skal komme frem, for andre er det nok å tenge dem, andre må jobbe for dem. Og i tilegg ikke alle vil bli flinke til de samme tingene, ikke alle ha talent for å eksempel se auraer, jeg tror alle kan lære det, men noen vil det gå tregt for, ikke fordi potensialet for evene ikke ligger der, men fordi de har talenter på andre ting. I tilegg så er det en del som jobber for å utvikle paranormale evner som har blokkeringer i sitt eget sinn som holder dem tilbake, alt i fra at de sammenligner seg med andre og har en oppfatning av hvordan ting burde være til gamle traimer. Det er ikke så enkelt som en på knapp, det betyr ikke at dette ikke er gamle instrinker som er begravet i oss alle.

Eller for å si det på en annen måte, vi kan alle føle kjærlighet, faktisk så ligger sinstrinktet til romantisk kjærlighet i genene våre, det er vitenskapelig bevist, men det er alikevel en del folk som bare ikke greier å skaffe seg et fungerende kjærlighets forhold, er det fordi de ikke har disse instinktene? Eller er det kanskje andre blokkeringer og problemer de har som står i veien?
.. eller er det noe som våkner til live på et visst punkt i livet, og man må ta tak i og holde det fast der og da, ellers forsvinner det for alltid..?
Jeg tror ikke det forsvinner for alltid, men hvis man ikke tar tak i det så vil man jo ikke utvikle det, og du vet hva de sier, use it or loose it. Jeg tror at hvis man ikke tar tak i evene og gjør noe med dem når de først dukker opp så vil det kreve mer arbeid å utvikle dem senere. Skjønt noen fortsetter å ha evner de ikke en gang vil ha resten av livet uten å gjøre noe med det, noe som får meg til å lure på hvor enormnt potensiale de må ha hvis de bare utnyttet det.
Jeg har fått inntrykk av at dette (altså paranormale "evner") er noe som gjerne "blomstrer opp" i tenårene. Kanskje grunnen til at man hører om og ser mer til dette er fordi det ikke lenger er tabu, at de som får opplevelser tør å si det høyt, og at det av den grunn virker som at det er mer av det nå enn før.
Man kan få evner på et hvilket som helst tidspungt i livet, det er en boom i tenårene, men evner kan oppstå, enten spontant eller via at man utvikler dem når som helst. Jeg var 10 år gammel når jeg begynte å jobbe med dette, skjønt jeg hadde brukt min mor sin pendel lenge før dette. Det er også et boom rundt 30 årene, men som sagt det kan skje når som helst.
Jeg synes uansett at forumet vårt er flott i så måte! At folk, unge som gamle, spør om og ikke blir latterliggjort for sine "rare egenskaper"..! :D
Det har du helt rett i :D
Antall ord: 679
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 21 Jul 2011 14:42
12
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av OnlyOne »

Jeg har sett auraer så lenge jeg kan huske :mrgreen: :mrgreen:
Antall ord: 9
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tullami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jan 2011 09:57
13

- Aura eller hva??

Innlegg av tullami »

Jeg har aldri sett det før, og forstår ikke helt hvorfor jeg fikk se det nå??
Kan det være jeg har sett det før men ikke vært oppmerksom på det?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Jeg har aldri sett det før, og forstår ikke helt hvorfor jeg fikk se det nå??
Kan det være jeg har sett det før men ikke vært oppmerksom på det?
Ja du kan ha sett auraer før og ikke lagt merke til det. Du vet når du møter folk og øyeblikket vet at dette er en trivelig person eller motsatt du stoler ikke på en prson selv om de ikke har gjort noe som helst for å indikere at de ikke er til å stole på? Mange mener det er at man kjenner en person sin aura spontant. Ellers så kan det være at du utviklet dette nå fordi ditt indre bare bestemnte seg for at du trengte det nå, ellers så utvikler slikt seg ganske tilfeldig også til tider, paranormale evner kan bare plutselig oppstå enda men vil det eller ikke.
Antall ord: 149
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tullami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jan 2011 09:57
13

- Aura eller hva??

Innlegg av tullami »

Jeg vet at jeg alltid har hatt andre gaver enn andre, for det jeg har drømt har skjedd, og jeg har sett døde folk og snakket med de. også har det alltid vært en mørk mann som har skremt meg hele livet litt :( vet ikke hvem det er, og vil gjerne vite det.

Men jeg har alltid vist som du sier at jeg kan si om personen er snill eller at jeg skal holde meg vekke, og stolt på det jeg fikk, og det har alltid stemt merkelig nok...

Syns dette høres ut som?
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Jeg synes det høres ut som at du har evner og at det å se auraer bare er en naturlig videreutvikling av de evnene.
Antall ord: 24
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links