Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerAura eller hva??

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

tullami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jan 2011 09:57
13

Aura eller hva??

Innlegg av tullami »

Hei!

Det er et viktig spørsmål fra meg, som jeg gjerne vil høre deres mening om!

Jeg satt og snakket med en person i dag, og plutselig så såg jeg et lys rundt henne, som aura lys. Det har helt vannvittig, har aldri sett det før, og snakket med personen flere ganger uten at det har kommet fram. Har sett lys blink hele tiden og fra jeg var liten, men ikke som dette at det var direkte med denne personen.... Jeg såg rett ved ansikte da var ikke lyset rundt personen, men når jeg såg direkte i ansikte så var det der....

Det jeg lurer veldig på er: hva var det jeg såg, hva betyr det lyset, og hva er egentlig aura?

på forhånd takk!
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- Aura eller hva??

Innlegg av Joline »

Jeg vet ikke hva det er, men jeg ser det jeg også. Ser alltid først et sånn hvitlig lys rundt hodet og skuldrene til personen, og det kan være så bredt som 5 cm. Hos noen veldig veldig få personer, ser jeg et sinnsykt sterkt gulhvitt lys, som er så skarpt at jeg får vondt i øynene nesten. Av og til ser jeg grønt lys, ser lilla på meg selv, men det krever en del konsetrasjon. Alle gjenstander har lys rundt seg (aura om du vil). Er sikkert på grunn av det elektriske feltet som omgir alt :)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Dette høres ut som aura, ikke alle ser farger på auraer og spesielt ikke i begynnelsen. Generelt sett så betyr sterkt lys at personen er veldig sunn og frisk, veldig oppstremnt eller er veldig Åndelig slik at auraen er vel utviklet.
Antall ord: 42
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tullami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jan 2011 09:57
13

- Aura eller hva??

Innlegg av tullami »

Ok, takk for svar!

Men hvorfor kan jeg se auraen? Jeg har aldri gjort det før...
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Diffusa »

For meg så virker det ut som det er omrisset av personen dere prater om, det som vises før fargene viser utenforbi igjen liksom. Husker ikke hva det heter. Dette er det som er det enkleste å se.

Jeg har ofte når jeg har vært på kurs, skole o.l der det er foredrag studert den som står fremme å prater. Er ikke ofte jeg ser farger men jeg har sett at det varierer mye fra person til person hvor mye dette første legeme som kommer før fargene lyser . Noen har så vidt et omriss mens på andre stikker det nesten fem cm utforbi kroppen, jeg har lagt merke til at desto mer utadvent og trygg vedkommende er i foredragssituasjonen desto sterkere lyser de.

Jeg tror at vi alle ser aura men at vi er så vandt til det at vi ikke registrere det bevisst. Ubevisstheten vår registrerer det og gjør det enkelt for oss å vite hvordan andre føler seg når vi møter dem, om de har en god dag, om de er syke osv. Jeg tror også at dette spiller sterkt inn når vi møter ukjente som får oss til å ville styre unna.
Antall ord: 206
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Ok, takk for svar!

Men hvorfor kan jeg se auraen? Jeg har aldri gjort det før...
Hvorfor kan du puste, på et tidspungt hadde du ikke gjort det før heller. Jeg tror at å se Aura er en evne vi alle kan lære, hos noen oppstår bare denne evnen, helt eller delvis, spontant, det er bare noe i deg som har voknet, nå kan du velge om du vil utvikle det videre eller ikke.
Antall ord: 77
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tullami
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jan 2011 09:57
13

- Aura eller hva??

Innlegg av tullami »

Yes!
Men hvordan kan jeg utvikle det? jeg vil gjerne utvikle det å ta vare på det, for det bekrefter at jeg har utviklet mitt inntrykk av hvordan folk er begynner å bli vist i auraen...

Men vær så snill gi meg tips til å ta vare på det og utvikle det
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Vel en måte er jo å gå på kurs. Det finnes også mange bra bøker om å se auraer, å lese de og gjøre øvelsene i dem er nyttig. Her er noen eksempler på slike bøker menn det finnes haugevis av dem.



Antall ord: 43
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OnlyOne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 21 Jul 2011 14:42
12
Kjønn (valgfri): (reindrift)same
Lokalisering: Bor i et hus, jeg.
Har takket: 21 ganger
Blitt takket: 13 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av OnlyOne »

Jeg vet en side :

http://learn-telekinesis-training.com/t ... -1.php#top
http://learn-telekinesis-training.com/h ... -auras.php

Det er en side som jeg ser ofte, veldig bra side :mrgreen:
Antall ord: 32
-i'm OnlyOne

Haha, jeg greide å få deg til å lese denne..!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Aura eller hva??

Innlegg av Bearchild »

Diffusa skrev:Jeg tror at vi alle ser aura men at vi er så vandt til det at vi ikke registrere det bevisst. Ubevisstheten vår registrerer det og gjør det enkelt for oss å vite hvordan andre føler seg når vi møter dem, om de har en god dag, om de er syke osv. Jeg tror også at dette spiller sterkt inn når vi møter ukjente som får oss til å ville styre unna.
Tror du er inne på noe der. Og jeg tror dette gjelder veldig mye annet også som ansees som "paranormalt". Urinnstinkter og skjerpede sanser..
Rart egentlig, at man av en eller annen grunn "legger fra seg" disse evnene på et eller annet tidspunkt? Har det noe med at vi lever så komfortabelt å gjøre? Og hva er det som gjør at det tidvis dukker opp igjen..?
Det finnes vel neppe noen statistikk på det heller. Men mitt inntrykk er at stadig fler opplever sånne ting, og jeg undres litt på hvorfor disse urinnstinktene ser ut til å vekkes til live igjen. :)
Antall ord: 182
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Når jeg var 11 år gammel så ble jeg lurt til en øde strand av en fremmed mann som begynte å ta på brystene mine, gamle overlevelsinstinkter voknet og jeg fikk revet meg løs og flyktet selv om han kom etter meg, jeg klatret opp en bratt skrent og gjorde masse jeg ellers ikke ville ha turt å gjøre, sinnet blanket ut til alt jeg kunne tenke på var å komme meg hjem til den lille valpen vår som ventet hjemme, plutselig trenkte jeg overlevelses instrinkter som jeg aldri hadde brukt eller trengt og de ble aktivert, jeg tror det er det samme med Paranormale evner, plutselig så trenger man dem, for noe viktig eller noe trivielt, men man trenger dem og så våkner de til livet fordi vi alltid har hatt dem. Nå selvfølgelig de vokner enklere i noen folk enn i andre, men jeg mener disse evnene er naturlige og er tilgjengelige for alle som er åpene for dem.
Antall ord: 164
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - - Aura eller hva??

Innlegg av Diffusa »

Bearchild skrev:
Tror du er inne på noe der. Og jeg tror dette gjelder veldig mye annet også som ansees som "paranormalt". Urinnstinkter og skjerpede sanser..
Rart egentlig, at man av en eller annen grunn "legger fra seg" disse evnene på et eller annet tidspunkt? Har det noe med at vi lever så komfortabelt å gjøre? Og hva er det som gjør at det tidvis dukker opp igjen..?
Det finnes vel neppe noen statistikk på det heller. Men mitt inntrykk er at stadig fler opplever sånne ting, og jeg undres litt på hvorfor disse urinnstinktene ser ut til å vekkes til live igjen. :)
Ja, det er rart men som du sier så tror jeg at det har med behov å gjøre, at vi ikke trenger det med tanke på at vi har det for enkelt og komfortabelt, kampen om tilværelsen er liksom blitt en brøkdel av det den en gang var. At behovet forsvinner fordi vi for eksempel stoler blindt på hvordan samfunnet fungerer, at vi stoler på at vi blir sett etter av familie og venner, istedet for det å virkelig se hvem som er rundt oss og hva som skjer i samhandlingen med de som vi er rundt.
Ofte så tåler en for meget fra andre mennesker og en må svi seg kraftig for å sette foten ned, på grunn av det så tror jeg at behovet igjen vokser. Mange sitter med vonde opplevelser med andre mennesker som de ville vært uten, andre igjen trenger ikke ha de ubehagelige erfaringene selv men ser hva som skjer andre. Ønsket og behovet for å beskytte seg blir sterkere.

Selv så funderer jeg litt på det at når jeg tenker på de menneskene jeg har blitt veldig såret av, at når jeg ser dem for meg og tenker tilbake på situasjoner så har de en aura som ikke er så veldig innbydende. Om det er mine følelser som spiller inn ( noe jeg ikke tviler på) eller om det faktisk er slik at dette jeg ser i minnet også var der i disse situasjonene bare at jeg ikke fikk det med meg bevisst det aner jeg ikke, men jeg synes det er litt rart.

Uannsett, jeg tror også at siden det blir mer vanlig å prate om slikt gjør at folk aktivt går inn for å vekke evnen. Det er jo ey genialt verktøy å ha i bruk.
Antall ord: 402
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Nephandi »

Det kan vel også kanskje være litt slikt at siden Paranormale evner er blitt mer normalt å snakke om, og selv om ikke alle tror på det så forteller du naboen din at du er synsk så i beste fall tror hun deg eller bare trekker på skuldrene og i værste fall så rister hun på hodet og sier å ja, du er en av de fjollete New Agerene ja, det forklarer krystallene jeg fikk i gresslipperen i fjord sommer, mens før i tiden å risikerte du å bli sendt på galehuset. Snakk om synske evner er overalt, det er masse TV programmer om det, og TV serier og filmer som ikke er science fiction, fantasy eller horror men som er ganske standard serier begynner oftere og oftere å ha synske karakterer. De fleste om enn de ikke tror på synske evner akkespterer at andre gjør det (selv om noen synes dette er noe dumnt å tro på.) Og siden aksepten for synske evner begynner å bli større kan det henne at blokkeringene mange har satt opp mot det minskes fordi de ikke underbevist er så redd for å være sære lenger fordi det å være synsk eller i det minste tro at man er synsk ikke lenger blir sett på som så sært.
Antall ord: 214
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Aura eller hva??

Innlegg av Diffusa »

Ikke minst tiden da en ble fyrt opp på bålet har nok satt sine spor også.
Antall ord: 17
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Joline

- Aura eller hva??

Innlegg av Joline »

Jeg må bare fortelle hva som skjedde her om dagen. Jeg var på jobb, og satt å hadde en diskusjon med sjefen og et par andre kolleger. Mens jeg snakket med sjefen min, jeg var uenig med ham, lyste han opp Han fikk et skarpt ganske hvitt og bredt (5-10 cm( lys rundt hodet og skuldrene sine. Og det var også det samme hvite lyset langs øvre kanten av sofaen hvor han hadde armen slengt over. Jeg fortsatte å snakke med ham, mens jeg tenkte: hva er det som skjer her? Dette er jo helt sprøtt he he. Samtidig er jeg jo blitt vant med å se lys rundt folk. Og det kan godt være at jeg har sett en viss aura alltid, men det er iallfall mye mer fremtredende nå. Men så er jeg jo mer bevisst på det også sikkert. :)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links