Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerØyne skifter farge..

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Øyne skifter farge..

Innlegg av nergalrofocale »

Hei.har opp igjennom tiden lagt merke til at jeg på bilder ofte har forskjellig øyenfarge fra tid til annen.

så de siste månedene har jeg fått samboer til og sjekke, om selv sjekket med speil hva slags øyenfarge jeg har.

blå/grå er hva som står i passet mitt, og som er den daglige fargen på øynene.
men ved kvelds/natt tid er de dypt mørkegrønne(nesten svarte) eller ekstremt grønne.nesten glødende.

Har hatt samme bakgrunn og omgivelser ved sjekk men det hender også at folk rundt meg spør om jeg bruker linser pga de mørke eller sterke fargene.
Dette er forøvrig også ett fenomen som oppstår under mitt *paranormale* arbeid, feks healing.

noen tips til hvorfor? det er samme om jeg bruker hvite eller sorte klær, øyenfargen endrer seg uansett, så det har ikke påvirkning fra klærne eller andre ting som evt skulle fremheve noe.
Antall ord: 162
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Lilja »

Mulig det er mye ulike pigmenter i grå/blå øyne? Jeg har nemlig også det i følge passet, men fargen skifter etter vær, vind og humør! Alt fra knallblått via blått til grått og grønt. Har også en gul ring rundt pupillene, og en brun prikk på det ene øyet.

Kanskje grå/blå egentlig betyr "denne fargen er så diffus at vi vet jammen ikke hva det bør stå i passet" :roll:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Isan »

Ja, øyenfarge er en kompleks greie. Det er mange ulike gener involvert. Dermed vil jeg ikke påstå at det er det som er årsaken til det dere skriver, men jeg vil absolutt ikke utelukke det - syns til og med det er nokså sannsynlig.
Antall ord: 44
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Diffusa »

Jeg har en bok ( den ligger selvfølgelig på loftet nå :roll: ) om Iris analyse.

I forhold til den så er den en øyenfarge som kalles multicolor ( mener det var det), det betyr at iris er flerfaget.

For å si det slik, i mitt pass så står det at jeg har brune øyne. Men de er flerfarget med mest brune pigmenter, og pigmeneter som sammen får dem til å se brune ut. Dette betyr at når jeg for eksempel er i sydligere strøk så blir de grønne pga lyset som er der, grønnfargen varierer i forhold til døgnet og belysningen. Også her hjemme varierer de i fargen, her ser de brune ut med mørke grønt omriss/ ring rundt.

Nå i mai når jeg fikk meg nytt pass så kommenterte jeg dette ( litt redd for å sitte fast i et annet land fordi jeg ikke passer beskrivelsen i passet mitt :lol:) men dette fnøs bare damen av og mente det skulle stå brune øyne i passet mitt.

I forhold til boka så er det som beskrives som brune øyne det som kalles for homogent brune øyne, disse er jevnt brune med brune pigmenter.

Når du Nergalrofocale beskriver dine øyne så virker det ut som om du er lik meg men bare med en anderledes pigmentsammensetning.
Antall ord: 221
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Atmi »

Jeg har også sånne øyne. Egentlig er de vel flerfargede, med hovedvekt på grønt. De fleste tror likevel jeg har brune, helt til de ser etter.

I tidligere pass sto det også på meg at jeg har grå/blå, men nå er det endret til flerfargede - og det kan jeg like.

Jeg tror ikke jeg har like mye endringer som trådstarter sier, selv om jeg har fått høre at øynene lyser grønt eller blir mørke. Kanskje jeg har, jeg er ikke så flink til å legge merke til slike detaljer, ser mer helheter.

Men for hva det er verd - de gangene jeg har fått beskjed om at øynene mine lyser grønt så har det somregel vært en mann inni bildet, og det har vært når jeg har vært fandenivolsk. Så sånn er det, kanskje det har å gjøre med humørsvingninger?
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Mei987 »

Ja øyen farger er no snodige greier må jeg si. Dere har allerede nevnt de mest logiske og vitenskapenlig beviste om hva som kan påvirke øyen fargen. Jeg vet også at energi arbeider som med healing. Kan skifte fargen på øynene til en "frekvent farge" for eksempel hvis etter en healing session ser du at du plutselig are mørke blå øyne når du vanlig vis har blå-grå.

Mine egne øyne er tri color. Mørke blå sirkel, lyse grønt med gylden brune "stråler" utifra iris og innimellom det grønne. Når jeg var liten hadde jeg lyse blå øyne. Er ikke sikker på hvordan øynene mine blir under emosjonelt stress og lignende, veit bare at når jeg skulte å freste mot tidligere klassekamerate backa de fort unna...

Jeg advarte de til og med att jeg blei skikkelig sint. Men de måtte bare tøye grensene...
Antall ord: 153
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Prismia »

Mine øyne er mørkeblå men jeg har en gul (lysebrun) ring rundt begge pupiller og en liten brun prikk på det ene øyet. Denne gule ringen syns jeg varierer i størrelse. Noen ganger stråler den litt ut og noen ganger nesten helt ut. Men om det er innbilning eller om det faktisk er sånn vet jeg ikke fordi jeg har ikke fulgt med. Noen mener at jeg har blå øyne mens andre mener at jeg har grønne. På litt avstand kan øynene mine se grønne ut, men når jeg studerer de så er de ikke grønne.

Jeg har lest at egentlig så finnes det bare fargene brun og blå i øyne. Men i forskjellig styrke, lys eller mørk. Og blandet. De som har blandet har ofte grønne øyne, men det er en illusjon, blander man blå og gul på et papir så får man grønn. At grønne øyne faktisk ikke finnes. Om det er sant vet jeg ikke :) Men det stemmer på meg.

Øynene skifter farge i solen, akkurat som huden. I tillegg påvirket lyset størrelsene på pupillene og det påvirker også fargene der og da. I tillegg til hvor fuktige øynene er, er man feks sint så blir øynene ekstra fuktig og mørkere. Men også når man er sliten eller lei seg. Medisiner kan også påvirke øynene.

Men når det blir en så stor endring at folk spør om du bruker linser så er det merkelig :)
Antall ord: 258
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Øyne skifter farge..

Innlegg av Mei987 »

Prismia skrev:Mine øyne er mørkeblå men jeg har en gul (lysebrun) ring rundt begge pupiller og en liten brun prikk på det ene øyet. Denne gule ringen syns jeg varierer i størrelse. Noen ganger stråler den litt ut og noen ganger nesten helt ut. Men om det er innbilning eller om det faktisk er sånn vet jeg ikke fordi jeg har ikke fulgt med. Noen mener at jeg har blå øyne mens andre mener at jeg har grønne. På litt avstand kan øynene mine se grønne ut, men når jeg studerer de så er de ikke grønne.

Jeg har lest at egentlig så finnes det bare fargene brun og blå i øyne. Men i forskjellig styrke, lys eller mørk. Og blandet. De som har blandet har ofte grønne øyne, men det er en illusjon, blander man blå og gul på et papir så får man grønn. At grønne øyne faktisk ikke finnes. Om det er sant vet jeg ikke :) Men det stemmer på meg.

Øynene skifter farge i solen, akkurat som huden. I tillegg påvirket lyset størrelsene på pupillene og det påvirker også fargene der og da. I tillegg til hvor fuktige øynene er, er man feks sint så blir øynene ekstra fuktig og mørkere. Men også når man er sliten eller lei seg. Medisiner kan også påvirke øynene.

Men når det blir en så stor endring at folk spør om du bruker linser så er det merkelig :)
Ja jeg kan fortstå den der. Øyen farge er no merkelig greier, det er så lett påvirkelig. Klart hvis du spør litt rundt i familien kan du kanskje finne en annen som har hatt/har like øyne som dine.

Jeg veit at lyse øyne ligger på begge sider av min familie. Men i min nåværende familie krets er det store broren min og jeg som har samme farge på øynene. Men han har ikke de gul/gyldne flekken inni det grønne da.
Antall ord: 347
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 17 Sep 2008 13:11
15
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av MissCoffee »

Jeg har grågrønne øyne med brune, små prikker i. Og brunt hår. De fleste tror at jeg har enten brune eller grønne øyne. I tillegg til lyset ute tror jeg også at det spiller en stor rolle hvordan farge man har på tøyet også. Har jeg f.eks. grønn genser på meg, så fremhever det den grønne tonen i øynene mine.
Antall ord: 68
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mystery_me
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Aug 2011 01:31
12
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Øyne skifter farge..

Innlegg av mystery_me »

jeg har grønn / blå / grå farge på øynene mine.. på avstand ser de gråe eller grønne ut, studerer jeg de så er de enten grønn med hint av blått innimellom , eller helt grønne med en grå ring rundt pupillen..
rare greier
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror mine veksler fra å være mørke, mørke, mørkeblå (slik noen ikke helt klarer å definere dem), til å være ganske krystallklare blå til tider. Har ofte hørt noen tror de er brune utifra bilder.
Antall ord: 39
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Upadiel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 30 Jul 2011 21:15
12
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Aller helst under dyna
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Upadiel »

Jeg har også merket at øynene mine skifter farge, da fra lys lys lyse blå, nesten ikke noe farge, til dyp blå. Etter humør og sollys. Men de skifter ikke fra blått til grønt osv. Noe interessant er vel at mammaen min hadde blå øyne til ti års alderen, så ble de grønne :-)
Antall ord: 57
Ikke bar vær i live, men lev! :sunny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
bittemu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 07 Apr 2011 01:10
12
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: i skogen
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av bittemu »

Sånn har jeg også alltid hatt det, fra jeg var liten av har folk kommentert øynene mine..
helt ærlig vet jeg ikke hvilken farge jeg har på øynene...er de grå? Blå? Grønne?

For meg så er det følelsene mine som bestemmer...også lys... og øynene som ser ;)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Øyne skifter farge..

Innlegg av helgemann »

Har det slik jeg og. På sesjonen sa de at jeg hadde brune øyner/pupiller. Men det stemmer jo ikke. For de er en blanding av gul og grønn. Skjønner ikke hvorfor det ikke blir mer nøyaktig gjort, enn å bare stirre deg i øynene, for så å trekke en konklusjon.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Axwya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 03 Des 2011 00:45
12
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Rena
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Øyne skifter farge..

Innlegg av Axwya »

Blå øyne kan nok ha mange forskjellige pigmentfarger i øynene, selv har jeg vanligvis mellomblå øyne, men etter min far har jeg grønnfarge som stort sett gjemmer seg bak pupillene mine, og når de trekker seg sammen kan øynene mine se grønne ut, så spesielt når det er veldig lyst ute ;) men utenom det har jeg merket at graden av blåfarge endrer seg veldig, fra lysende, nesten hvitblå, til mørke, mørke blå =)
Antall ord: 79
We are but angels with one wing - we need to embrace each other to fly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !