Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerKlarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av TereseBee »

Engler, healing, åpenbaringer og troen på det evige liv er jo en del av kristendommen.. Det er vel ganske paranormalt? :pray
Antall ord: 20
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- - Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av Asbjørn »

TereseBee skrev:Engler, healing, åpenbaringer og troen på det evige liv er jo en del av kristendommen.. Det er vel ganske paranormalt? :pray
Det er ikke bare en del av kristendommen, men ganske mange religioner. Samt endel "fritenkere" - som går sine egne veier,
finner litt av sin sannhet her, og litt der.

Det evige liv, finner du i de fleste religioner, noen med og noen uten reinkarnasjon.
Åpenbaringer / "preofetisk gave" / synskhet går under det samme.
Healing som og foregår i mange religioner.

Jeg er litt innenfor paganisme, litt sjamanisme, litt "religiøs", tror på Gud og Engler, men er ikke kristen.
Likevel skjer ting - ting som vi ikke kan forklare vitenskapelig.

Jeg ser også andre - både innenfor og utenfor religion som gjør ting, av det samme, - ser ting av det samme, healer, osv - som på en måte følger en rød tråd igjennom hele det åndelige spektret.

Jeg tror at ingenting er galt å tro på , det man gjør feil er å fordømme andre, kritisere det man gjør.
Religionskriger kjenner vi til, - den ene religionen forsøker å slå den andre ihjel. Idag er det ekstremmuslimer vi er redde for, - for noen hundreår siden var det inkvisisjonen ( kristendom ),

Religion KAN være farlig, dersom den medfører MAKT.
Og MAKT medfører undertrykkelse, og krig, - du skal ikke få mine til å tro på din tro - derfor må jeg kvitte meg med deg....
Og da er det EGOET som leder an, - vår største fiende er vårt eget ego.

Jeg liker ikke at noen har tros-makt over meg, - og jeg ønsker ikke å ha slik makt over andre.
Derfor sier jeg at din tro er rett for deg. Uansett om du er kristen, muslim, tilhører åsatroa, eller velger å ikke tro på noe som helst. DET er rett for deg.

Uansett hva vi velger å tro på, så er det den samme GUD som er bak alt.
Og da mener jeg skaperkraft, det åndelige som gir oss en følelse av rett og galt. Det vi alle er bygget opp rundt, - det som forårsaket big bang, - det vi kansje kan finne spor av i kvantemekanikken, eller kansje vi må enda noen flere lag nedover ?

Uansett, det er INTENSJONEN i det vi gjør som betyr noe.

Så om din veninne er kristen, og oppdager at hun både ser og hører ting andre ikke kan, - har hun antagelig "profetisk gave " - bibelens versjon av synskhet.
Kansje har hun healergaven også - Jesus sa - "legg hendene deres på dem...."

Jeg tror uansett at det er de samme elementer som kommer igjen, uansett hva vi kaller de, - det er noe som ligger dypere i oss enn vanlig bevissthet - det er sjela....
Og vi taper ikke sjela, den er evig.
Om vi gjør dumme ting, lærer vi av dem, og går videre.
Så gjør også sjela / ånden.
:vismann
Antall ord: 486

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Astray
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Des 2020 00:01
3
Blitt takket: 3 ganger

Re: Klarsynt og religiøs - er det mulig å kombinere?

Innlegg av Astray »

Min mening er at har du EKTE innsikt i kosmos så lever du ikke etter hva et presteskap i en institusjon dikterer for egen makt.
Du vet bedre.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links