Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerBigfoot

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Terra skrev:Ser ikke bort fra at såkalte Bigfoot kan finnes. Både hvitpelsede og brunpelsede. I fjellene og i skogene i enkelte områder. Hvorfor skulle de ikke finnes når det er så mye vi ikke kan forklare på vår jord og der imellom? Menneske eller dyr, tja en ting der imellom han hende? Kloke nok men lukter som dyr... :mrgreen:
Spennende tema er det i alle fall og jeg utelukker ikke at de er virkelige skapninger enten de lever i denne eller en dimensjon parallellt med vår.
Ja - og den fysiske virkelighet kan være en flyktig manifistering det også sett i et større perspektiv!
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Mystical skrev:
Mystical skrev:Noen Bigfoot ser mer mennesklige ut enn andre Bigfoot. Det har vel først og fremst med rase å gjøre.

http://www.youtube.com/watch?v=dRuc_pSuoqg


Kan tenke meg at Mr. Karaskevicus Bigfoot så noenlunde slik ut som denne;



( Bildet er som dere hører blir stemplet av poster som en forfalskning. Men nå er jo saken den at de som setter seg selv som dommere over om et bilde eller en video er ekte eller ikke faktisk ikke vet med sikkerhet at det faktisk er falsk. De er jo bare et menneske selv og mennesket er som regel feilbarlig. Selv så her jeg følelsen av at kjempen de har drept er ekte. Det ser ut som en ekte kropp, flott sådann forresten. Men helt mennesklig ser dog ikke kroppen ut. Tror nok at man i skepsisens slørete blikk faktisk kan rote seg ut på viddene også. Man er jo i utgangspunktet overbevist om at slike vesen ikke finnes. Dimensjonen på vesenet stemmer veldig bra på en gjennomsnittlig Bigfoot for de er store karer!)

Beklager glemte YouTubevideoen som jeg beskrev; Her er den;

http://www.youtube.com/watch?v=Ec23H9r871w
Ekte eller ikke, jeg synes denne Bigfoot beskriver to trekk ved ansiktet som øyevitner flere ganger har beskrevet;

- De sier ofte brune eller til og med svarte øyne og at det hvite i øyet ikke synes på samme måte som hos oss.

- Munnen beskrives ofte som "enorm".
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:
Mystical skrev:Ingen vanlig mann i apekostyme kan bevege seg så atletisk i skogen.
Beklager, men akkurat det var et elendig argument. Bevegelsene til apefiguren i videoen er på ingen måte så atletisk at det utmerker seg på noe vis og jeg ser ingen grunn til at et helt ordinært menneske kan bevege seg på samme måte. Hva er det du mener er så eksepsjonelt med apefiguren og dens bevegelser som gjør videoen overbevisende?
Siden du og andre lar deg/ dere imponere av "break downs" på You Tube. Se denne! Her får jeg faktisk støtte for min mening om denne filmede røde villmann.

http://www.youtube.com/watch?v=gbcC5xGPb6Y
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Denne "søte, gamle bestefaren" vil du nok ikke ha besøk av (Jeg mener han som blir beskrevet);


https://www.youtube.com/watch?v=0waaPsgrdH0
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

https://www.youtube.com/watch?v=Uu-bzA6PwQU

Siden jeg startet denne tråden er jeg blitt presentert for nye og til dels fantastiske teorier om Bigfoot.
Sterke indisier tilsier at Bigfoot allikevel har en sterk paranormal karakter eller er en slags ET.

Minst to typer slags åndelige ledere jeg har hørt snakke på Internett påstår dessuten til og med at vi mennesker kommer fra Bigfoot fra før istiden men at vi ble genmanipulerte av Aliens slik at vi mistet det meste av hårveksten og ikke lenger ble store som kjemper.
Interessant teori, men nok en stor og vanskelig nyhet å fordøye for de fleste!
Jeg har nå i alle fall lagt vekt på hvordan Bigfoot har fremstått i vår virkelighet og synes det er det interessante og vil fortsette med det.

("Ismannen" kvalifiserer i alle tilfeller til å være en Bigfoot)
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Isan »

Mystical skrev:Minst to typer slags åndelige ledere jeg har hørt snakke på Internett påstår dessuten til og med at vi mennesker kommer fra Bigfoot fra før istiden men at vi ble genmanipulerte av Aliens slik at vi mistet det meste av hårveksten og ikke lenger ble store som kjemper.
De åndelige lederne der aner ikke hva de snakker om, og jeg ville ikke ha benyttet dem som ledere for noe som helst.

Hvis du med "Ismannen" tenker på Øtzi, så er han akkurat like mye menneske som deg og meg :)
Antall ord: 96
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - Bigfoot

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Isan skrev:De åndelige lederne der aner ikke hva de snakker om, og jeg ville ikke ha benyttet dem som ledere for noe som helst.
Svært få åndelige ledere vet hva de egentlig prater om og med svært få mener jeg egentlig ingen.
Jeg ville aldri benyttet meg av noen åndelige ledere for noe som helst noen sinne.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Isan skrev:
Mystical skrev:Minst to typer slags åndelige ledere jeg har hørt snakke på Internett påstår dessuten til og med at vi mennesker kommer fra Bigfoot fra før istiden men at vi ble genmanipulerte av Aliens slik at vi mistet det meste av hårveksten og ikke lenger ble store som kjemper.
De åndelige lederne der aner ikke hva de snakker om, og jeg ville ikke ha benyttet dem som ledere for noe som helst.

Hvis du med "Ismannen" tenker på Øtzi, så er han akkurat like mye menneske som deg og meg :)
Vet ikke hvem Øtzi er. Er han ikke fra Russland eller Østen et sted?

Jeg brukte denne som eksempel;

https://www.youtube.com/watch?v=Uu-bzA6PwQU

(Minnesota Iceman)

Vet du forresten hvor du kommer fra i betydelsen av å være en del av menneskeheten (dvs. hvor kommer menneskeheten fra?)
Legg merke til at jeg bruker uttrykket vet.
Jeg tror det er veldig mange som ikke vet det, inkludert meg selv.
Det er jo mange som benytter seg av Paranormal.no som sikkert anerkjenner at synske folk finnes. Forskjellige åndelige ledere hevder vel å ha synske evner.
Den ene jeg tenker på er en mann som har jobbet med Bigfootfenomenet i flere tiår og han hevder å kommunisere med vesenene.
Om vi f.eks. sverger til Darwins utviklingslære så har vi jo ikke noe bevis for at det faktisk stemmer. Det er nå en teori som en eller annen Darwin klekket ut i sin levetid.
Den kristne lære er en del av vår grunnskoleutdanning, var i alle fall når jeg var barn. Men her handler det også om det å tro vis a vis det å vite. Selv så forkaster jeg ikke den kristne tro sånn uten videre men jeg tror ikke at man skal ta alt i Bibelen bokstavelig.
Jeg sier ikke at jeg uten videre anerkjenner det de "åndelige lederne" har sagt om Bigfoot. Men jeg mener at det også kan være en mulighet. Og jeg forsøker meg ikke på en aprilspøk her.

Og det er veldig mange storvokste vesener (dyreriket) i verden. Kanskje er det vi som er små. Slengte til det siste der for at vi skal skjønne f.eks. hvor mektig DNA er!
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Vedrørende "The Minnesota Iceman".

Denne nedfryste skapningen er egentlig ikke så veldig gammel - men jeg syntes den var så fin å illustrere med i den siste saken jeg tok opp der Istiden og Bigfoot var emnet.

En Bigfoot ville i alle fall være min første gjetning på hva skapningen var da jeg ikke har sett mennesker med hår over hele kroppen på denne måten.
Jeg har jo hørt om de som er fullstendig hår dekte i ansiktet blant annet noe som andre årsaker, det være seg en sykdom (syndrom) eller noe annet. (Husker ikke her og nå og har heller ikke tid til å komme mere inn på det).
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - - Bigfoot

Innlegg av Isan »

Fighteren skrev:
Isan skrev:De åndelige lederne der aner ikke hva de snakker om, og jeg ville ikke ha benyttet dem som ledere for noe som helst.
Svært få åndelige ledere vet hva de egentlig prater om og med svært få mener jeg egentlig ingen.
Jeg ville aldri benyttet meg av noen åndelige ledere for noe som helst noen sinne.
:lol: Jeg ler rått her jeg sitter.
Jeg er veldig nær å være enig med deg. Vil riktignok ikke gå så langt; det fins åndelige ledere med mye klokskap, som kan mye om en god del. Som prøver å være bra mennesker så godt de kan, de også.
Antall ord: 112
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - - Bigfoot

Innlegg av Isan »

Mystical skrev:
Isan skrev:Hvis du med "Ismannen" tenker på Øtzi, så er han akkurat like mye menneske som deg og meg :)
Vet ikke hvem Øtzi er. Er han ikke fra Russland eller Østen et sted?

Jeg brukte denne som eksempel;

https://www.youtube.com/watch?v=Uu-bzA6PwQU

(Minnesota Iceman)
Da misforstod jeg deg. Øtzi er den steinaldermannen, som smeltet fram fra en isbre i Alpene for en del år siden. Jeg trodde du mente ham.
Vet du forresten hvor du kommer fra i betydelsen av å være en del av menneskeheten (dvs. hvor kommer menneskeheten fra?)
Legg merke til at jeg bruker uttrykket vet.
Jeg tror det er veldig mange som ikke vet det, inkludert meg selv.
Jeg vil vel i grunnen si at jeg kan bruke ordet vet, der ja. Menneskeslektas forfedre og menneskeslekta har utviklet seg på det afrikanske kontinentet og utvandret derfra i flere omganger og til dels utviklet seg videre dit de kom - for å si det veldig forenklet. Vi har funnet såpass med fossiler og i senere tid også kunnet sammenlikne med DNA av nålevende mennesker til å kunne føle oss sikre på det.
Det er jo mange som benytter seg av Paranormal.no som sikkert anerkjenner at synske folk finnes. Forskjellige åndelige ledere hevder vel å ha synske evner.
Den ene jeg tenker på er en mann som har jobbet med Bigfootfenomenet i flere tiår og han hevder å kommunisere med vesenene.
Men hvis det nå skulle vise seg at bigfoot-vesner ikke finnes, da vil jo denne mannen ikke være særlig mye å stole på.
Om vi f.eks. sverger til Darwins utviklingslære så har vi jo ikke noe bevis for at det faktisk stemmer. Det er nå en teori som en eller annen Darwin klekket ut i sin levetid.
Utviklingslæren er den best dokumenterte _vitenskapelige_ teorien i verden - sammenliknet med tyngdekraften, som ikke er skikkelig forklart. Om du stod på kanten av et stup, som gikk f.eks. bare 10 m rett ned, tviler jeg på at du ville ta sjansen på at tyngdekraften ikke fungerte og hoppe uti det for moro skyld, enda den ikke er særlig dokumentert. Utviklingslæren er til de grader bedre dokumentert. :)
Antall ord: 371
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Jeg går videre....

Denne fremstillingen av Bigfoot/ Sasquatch har jo litt interessant informasjon selv om dette heller ikke er den hele og fulle "sannhet".

Ikke alle raser skal ha de karakteristiske ekstra lange armene og minst en rase (The Ancient Ones?) har antagelig litt mindre hårvekst og ser ekstra mennesklige ut.


https://www.youtube.com/watch?v=RS3DBQe7Lbg
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

- Bigfoot

Innlegg av Terra »

Kom bare til å tenke på første gang jeg i det helt tatt kom over dette med Bigfoot, det var Tintin og kapteinen som var i Himalaya. Riktignok er det bare en tegneserie men tenkte at de hadde fått fart på fantasien fra sagn og slikt. Jeg tror de finnes der ute et sted. Og i Tintin bladene fikk denne Bigfooten så herlig rolle, han var jo så snill og tok vare på dem og reddet dem. :D
Antall ord: 78
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Et få hundretalls personer i verden skal visstnok kommunisere med vesenene.
Mike fra Sasquatch Ontario og Alex fra BFResearchSE på YouTube har spesialisert seg på, begge to, å ta opp lyd fra dem.

De ( folk som Mike og Alex) trenger å finne en fin balansegang i det de driver med for det har antagelig å gjøre med vesener som er like stolte og dominante som oss selv.

De skal vissnok ikke finne seg i å bli utnyttet ifølge en som hevder å kjenne dem bedre enn de fleste.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Politiet lyver da vel ikke........


https://www.youtube.com/watch?v=ubx-j4hmiro
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links