Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerBigfoot

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

MystiqueAkasha skrev:
Mystical skrev:
MystiqueAkasha skrev:Jeg tror at bigfoot og alle disse andre " monsteret" finnes men samtidig så sier logikken i hodet mitt at hvis de finnes hvorfor finner man da ikke benrester, jeg synes det faktisk er mer mystisk enn at de eksisterer. Tror nok de bare er veldig sky og stortsett ikke farlig for oss mennesker. Men tror nok de forsvarer seg hvis de føler seg truet. Og vi mennesker kan være veldig slemme.
Klem
En grunn til at det ikke finnes beinrester kan være at de visstnok skal begrave sine.


http://www.youtube.com/watch?v=c3eu11Ia61k


Men jeg lurer faktisk på om jeg har sett et innslag på internett der det vises et mulig skjelett.

Ja det kan nok være en grunn. Det betyr nå at de er mer menneskelig enn de fleste dyr. Jeg vet veldig lite om dette evnet, men vil gjerne lære mer
Klem
Planen er å legge inn stoff som jeg synes er interessant etter hvert.

Her og nå kan jeg komme med "observasjonen"/ inntrykket jeg har av at vesenet har alle varianter av hårfarger/ struktur( Krøllet visavis glatt)på håret som oss selv bare at vesenet det er snakk om har hår på størstedelen av kroppen og ikke bare på hodet som oss. Det finnes f.eks. grå - og hvithårete Bigfoot også. Går ut ifra at det har sammenheng med aldring akkurat som oss.
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Mytestatusen som Bigfoot har i vår verden har jo en del av skylden for at han/ hun ofte fremstår som et monster i mange fortellinger fra mennesker som har støtt på vedkommende. Monster og monster; det kommer jo an på øyet som ser.
Om det faktisk meget sannsynlig finnes eksempler på kidnappinger/ drap av mennesker så er det nok sannsynligvis faktisk utallig flere mennesker (inkl. barn) som blir drept av andre mennesker i verden. Ofte er de som er blitt drept blitt drept som følge av selvforsvar. De ser jo at mennesket kommer med et gevær og som regel er de intelligente nok til å vite at de er i fare når de står foran et geværløp. Eventuelle aggressive utgaver av Bigfoot ser vel sikkert på oss mennesker som vi ser på Aliens; Det som er fremmed for oss kan sees på som en trussel som må tilintetgjøres.

Hørte på en interessant video i helgen der den amerikanske forfatteren av "Missing 411" Bigfoot og at de var kommet frem til at Bigfoot er mere menneskebasert enn apebasert som jeg egentlig lenge har trodd selv.
Men vi mennesker er jo fortsatt i slekt med aper så jeg tror bare at Bigfoot har en litt annen miks av kombinasjonen menneske/ ape enn oss + muligens en eller annen forbindelse med bjørn (????).

En konsekvens av Bigfoots stilling i vår verden er at for å overleve så må han jevnlig bytte bosted. Vi mennesker har jo f.eks. en tendens til å ville drepe den. Han skjønner at han i forhold til de fleste mennesker må holde seg skjult sette bort i fra de klanene som bor i årevis nærmest i noens bakhage forskjellige steder i USA i alle fall og de har en tendens til å komme, om ikke så ofte på døren, så kommer de og titter inn i vinduer antagelig bare for å studere de rare hårløse vesenene i huset.

Vi kan skjønne denne litt snåle (he - he) Bigfootens frustrasjon når han nok en gang må flytte! sukk;

http://www.youtube.com/watch?v=eD8XSQbayXs

Stakkar!



PS
Kommentar fra en bruker på You Tube( i forbindelse med en Bigfootvideo)som jeg syntes var litt interessant;
This in fact may be a Brownie, which is a Race of Sasquatch that have an interest in humans and may be trying to communicate like they did with the Natives, but with that said, the Blackies of the southern parts of North America are very Dangerous. The Tribal elders of many nations have told stories of the Black ones stealing and killing there children. Just like humans, you also have Sasquatch that are bad and do mean humans serious harm.
Antall ord: 460

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Chimera »

Når begynte Bigfoot å bruke klær og sko? Det går vel ganske tydelig frem av videoen at dette er et menneske.

Bilde
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Chimera skrev:Når begynte Bigfoot å bruke klær og sko? Det går vel ganske tydelig frem av videoen at dette er et menneske.

Bilde

Jeg kommer ikke til å gjøre det til en vane å forsvare stoff jeg kommer med.
Akkurat denne videoen er vanskelig å se om er ekte eller ikke.
Jeg så mye på den for et par år siden og kom vel frem til at i alle fall jeg velger å anerkjenne den som ekte.
Jeg er overbevist om at Bigfoot eksisterer men det betyr jo ikke at selv jeg kan bli lurt av og til av enkeltvideoer/ bilder og historier.

Jeg kommer til å poste stoff som jeg mener er ekte.

Videoen er allerede veldig omdiskutert på internett.

http://www.cryptomundo.com/bigfoot-repo ... t-video-2/


En ting jeg har oppdaget i de mange opptak av Bigfoot jeg har studert er at han går veldig likt en mann.
Han løper også som en mann men de fleste Bigfoot er atletiske noe som man ikke kan si om oss.
Har en gang hørt at de løper nærmest like fort som en hest.
De har jo også sikkert, som oss, forskjellig helsetilstand og man skal ikke se bort i fra at en trøtt Bigfoot som er snytt for sin hvile vil bevege seg på denne forsiktige omstendelige måten ned den steinete stien.
Det finnes, som hos oss, variasjoner i kroppsbygning.
Han signaliserer i all fall veldig med kroppen hva han synes om de ubudne gjestene!
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Beklager, skriver litt feil innimellom;


Sitat fra mitt forrige innlegg;
"Jeg er overbevist om at Bigfoot eksisterer men det betyr jo ikke at selv jeg kan bli lurt av og til av enkeltvideoer/ bilder og historier"

skulle være


"Jeg er overbevist om at Bigfoot eksisterer men det betyr jo ikke at selv jeg ikke kan bli lurt av og til av enkeltvideoer/ bilder og historier"

:P
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Noen sier at man ikke må vise frykt overfor Bigfoot for det kan han "lukte".

Dette videoopptaket er noe av det mest dokumenterende for fenomenet Bigfoot som jeg har sett på nettet. Ingen vanlig mann i apekostyme kan bevege seg så atletisk i skogen.
Man kan sikkert forstå at videoen ble noe kort for de var vel alle opptatt av å komme seg unna :rasende ganske så fort.


https://www.youtube.com/watch?v=AIIgGtpcG94
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Bearchild »

Mystical skrev:Ingen vanlig mann i apekostyme kan bevege seg så atletisk i skogen.
Beklager, men akkurat det var et elendig argument. Bevegelsene til apefiguren i videoen er på ingen måte så atletisk at det utmerker seg på noe vis og jeg ser ingen grunn til at et helt ordinært menneske kan bevege seg på samme måte. Hva er det du mener er så eksepsjonelt med apefiguren og dens bevegelser som gjør videoen overbevisende?
Antall ord: 78
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Tyrell »

Hva var poenget med den videoen?, var det ment som et svar på det Bearchild spurte om?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Vedr. bigfootgange var det et vitne som fortalte i et innslag jeg så på internett;

"Beklager, men det er akkurat det han ser ut som; en mann i et apekostyme".
Jeg mener altså at det har med den mennesklige gangen å gjøre.


https://www.youtube.com/watch?v=Pc0wrKJuxpI
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Og apropos bevegelser/ gange. I dokumentarer er det ofte brukt "modeller" eller "skuespillere" for å beskrive vesenet. Disse ikler seg kunstferdige kostymer. Men når en mann får på seg en bigfoot- eller apekostyme så virker det som om han får en trang til å overdrive bevegelsene og det blir noe apeaktig over bevegelsene. Mens jeg tør påstå at Bigfoot normalt går som et menneske ville gjort i terrenget men at han vanligvis, om voksen, er mye større enn et menneske og følgelig blir skrittene lengre og mer kraftfulle. (Bigfoot løper også som en topptrent atlet.)
Når jeg nå sammenligner kroppsbevegelsene med våre så ser jeg bort ifra hans adferd ifm jakt/ kamp.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Mystical skrev:Og apropos bevegelser/ gange. I dokumentarer er det ofte brukt "modeller" eller "skuespillere" for å beskrive vesenet. Disse ikler seg kunstferdige kostymer. Men når en mann får på seg en bigfoot- eller apekostyme så virker det som om han får en trang til å overdrive bevegelsene og det blir noe apeaktig over bevegelsene. Mens jeg tør påstå at Bigfoot normalt går som et menneske ville gjort i terrenget men at han vanligvis, om voksen, er mye større enn et menneske og følgelig blir skrittene lengre og mer kraftfulle. (Bigfoot løper også som en topptrent atlet.)
Når jeg nå sammenligner kroppsbevegelsene med våre så ser jeg bort ifra hans adferd ifm jakt/ kamp.

Dette tror jeg kan være ekte;

http://www.youtube.com/watch?v=ivsQFdMiazY
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - Bigfoot

Innlegg av Lilja »

Mystical skrev: Dette tror jeg kan være ekte;

http://www.youtube.com/watch?v=ivsQFdMiazY
En Bigfoot med ryggsekk? Under pelsen?? :dontknow
Eller hva er det med fasongen på ryggen?


Næeh, jeg er skeptisk.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Lilja skrev:
Mystical skrev: Dette tror jeg kan være ekte;

http://www.youtube.com/watch?v=ivsQFdMiazY
En Bigfoot med ryggsekk? Under pelsen?? :dontknow
Eller hva er det med fasongen på ryggen?


Næeh, jeg er skeptisk.
Så du synes det er mye mere sannsynlig at en mann/ et menneske ifører seg et helfigurs pelskostyme utenpå ryggsekk og gir seg i vei på tur i skogen?
:mozilla_wink:

Bigfoothanner er ofte blitt beskrevet av de som har vært vitne til ham som at de har en hump øverst på ryggen.
Har de i tillegg busket hårvekst så vil inntrykket bli ytterligere forsterket.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

En eller flere raser av bigfoot har mere apeaktige ansikter;


http://www.youtube.com/watch?v=mHVFE02NTgU


Hadde et eksempel til men fant det ikke akkurat nå.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links