Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerBigfoot

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Eksempel på at Bigfoot av og til har vært fienden som man ikke kjente til før det var for sent.

I dette tilfellet; Ta ikke med deg hunden/ hundene!

(Men hvordan skulle de vite det? - de trodde jo ikke på det de jaktet på , engang....)

https://www.youtube.com/watch?v=IwLptDeRyvI
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Bigfootlyder.


Det er blitt reist spørsmål om hvordan Bigfoot lyder.

Hvordan har man funnet ut det? Det har skjedd ved at folk har hørt lyder de ikke har kunnet knyttet til andre dyreslag - og at stedet dessuten er kjent for å være et sted der vesenet skal være observert. Eller folk har vært på et sted der de vet at det skal forekomme Bigfoots for å etterforske og har hørt vesenet.
Jeg har hørt på utallige opptak av bigfootlyder og jeg har for lengst siden begynt å kjenne igjen de forskjellige lydene i flere forskjellige opptak.
De mest høylydte ulene runger som sirener gjennom landskapet og er nok den mest skremmende vokaliseringen. Det finnes også opptak av flere som uler samtidig.
Folk har dessuten rapportert om høylydte skrik, nærmest som å høre en kvinne som blir drept. Jeg har ved noen tilfeller hørt eksempler på slike skrik på opptak.
Hva disse vokaliseringene skal tjene til kan man vel bare spekulere i. Der må man sikkert bevege seg litt over i dyreverden for å få svar; hvorfor uler for eksempel ulven?
Så Bigfoot - ul brukes vel når lyden skal signalisere noe og eller at lyden skal rekke langt. (?)
De bruker ikke mobiltelefon som oss og en del av de høylydte vokaliseringene er vel forskjellig kommunikasjon dem i mellom.
De signaliserer også til hverandre med å slå steiner sammen og å slå med trestokker mot trestammer.
En litt dagligdags kommunikasjonsmåte virker de berømte WHOOOP' ene å være som kanskje er en diskre måte for dem å si "her er jeg" (?).

Janice Carter har vokst opp med en bigfootklan som naboer. Det oppstod et tillitsforhold mellom Janice og hennes familie og Fox (mannlig bigfoot) som av og til kom på døren og spurte om å få forskjellige ting de trengte.
Hun beskrev i en dokumentar at Fox hadde en veldig dyp, guttural stemme. Det har jeg hørt fra andre øyevitner også. Så det er nok et karakteristika for den voksne mannlige bigfoot. Jeg foreslår at dere går til videoer fra "Sasquatch Ontario". Ved å høre Nephatia snakke, skjønner vi hva de mener. Det finnes faktisk et par av disse videoene i min tråd.

Folk har ved flere tilfeller rapportert om knurring knyttet til bigfootopplevelser.
Det er jo en vokalisering som vi mennesker ikke er så gode på :)
(Som Keawaunee Lapseritis har sagt; De er høyt utviklede skapninger men de er "fanget" i disse store dyrekroppene).

Den kvinnelige bigfoot i lydopptaket fra Ron Morehead postet tidligere her i tråden høres litt ut som en transvisitt men jeg har hørt om mere kvinnelige stemmer også.

Dersom dere lyttet på videoen med familien som ble plaget av bigfootaktivitet hørte dere kanskje dessuten blant annet at hun prøvde å etterligne "bigfootchatter" som hun hadde hørt ved huset. Det kunne visst minne litt om når Donald Duck snakker i disneyfilmene på TV!

Noen vil vel føle trang til å le rått igjen, går jeg ut i fra, men de

uler, hyler, skriker, brøler som få, "whooper", knurrer, roper og snakker og mange av disse lydene er dokumentert med lydopptak på internett.

=D>
Antall ord: 538

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Må få med denne historien mens jeg husker det!


https://www.youtube.com/watch?v=WS7cuqxLY2k


Den sjokkerende historien til en friluftsmann. Han er fortsatt opprømt etter opplevelsen og har problemer med å få det ut på en rolig måte. Man skjønner det har gjort et sterkt inntrykk!


PS Han forteller noe om flere "lik" han ser når han kommer til campen deres; her er det nok mest snakk om dyrekadaver etter dyr som de har hatt som måltid.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Isan »

I det nyeste Illustrert vitenskap står det en artikkel om Yeti og Bigfoot. Folk har jo sendt inn prøver av hår, skinn og annet, som de mener stammer fra slike vesner. DNA-analysene fra disse prøvene viser det mange nok vil betrakte som kjedelige resultater. Prøvene viser seg å være fra bl.a. bjørn, vaskebjørn, hest, hund, rev, menneske, ku, tapir og enda noen til.

Det mest interessante kommer fra Himalaya, der to prøver er fra en 40.000 år gammel isbjørntype. Så kanskje lever det fortsatt en bjørneart i disse områdene i dag, som hittil ikke er vitenskapelig beskrevet.

Så altså så langt Bigfoot og Yeti :mozilla_sealed:
Antall ord: 118
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Isan skrev:I det nyeste Illustrert vitenskap står det en artikkel om Yeti og Bigfoot. Folk har jo sendt inn prøver av hår, skinn og annet, som de mener stammer fra slike vesner. DNA-analysene fra disse prøvene viser det mange nok vil betrakte som kjedelige resultater. Prøvene viser seg å være fra bl.a. bjørn, vaskebjørn, hest, hund, rev, menneske, ku, tapir og enda noen til.

Det mest interessante kommer fra Himalaya, der to prøver er fra en 40.000 år gammel isbjørntype. Så kanskje lever det fortsatt en bjørneart i disse områdene i dag, som hittil ikke er vitenskapelig beskrevet.

Så altså så langt Bigfoot og Yeti :mozilla_sealed:
Jeg har nå sett mange innslag om folk som har det de hevder er Bigfoothår som ikke kan identifiseres som noe annet dyrehår.
Det viktigste kjennetegnet ved Bigfoothår er, høres det ut til, at det ikke har noen medula.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Isan »

Så lenge man gjenkjenner DNA som tilhørende en identifisert art, skal du være veldig kreativ for å regne det som noe annet.
Antall ord: 23
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Bigfoot

Innlegg av Terra »

Mystical: kom over denne og tenkte det kunne være noe av interesse for deg.
YETI-en eller DEN AVSKYLIGE SNØMANN
http://www.galactic-server.com/rune/yeti.html
Antall ord: 30
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Terra skrev:Mystical: kom over denne og tenkte det kunne være noe av interesse for deg.
YETI-en eller DEN AVSKYLIGE SNØMANN
http://www.galactic-server.com/rune/yeti.html

Denne er ny for meg. Jeg skal lese igjennom hele etter hvert!

Ja selv om rapportmengden er overveldende i verden vedr. Bigfoot ( betegnelsen som jeg bruker som et samlebegrep på disse hårdekte "skabninger" :)) og det til og med er funnet beviser, så velger skeptikerne å vende det døve øret til og jeg vil tippe at noe sånn som i overkant av 90% av jordens befolkning absolutt ikke tror på dette.
Det virker som om myndighetene i mange land vet at Bigfoot eksisterer, dog.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Her er et nytt intervju med vitne;

https://www.youtube.com/watch?v=9Ll3oMdAv1g

Man skjønner vel at Bigfootresearch ikke akkurat er noen særlig innbringende gesjeft når det gjelder fortjeneste, derfor må vi ofte nøye oss med intervjuer gjort på telefon som gir den minste utgiften for den som gjør intervjuet. Det er nok ikke snakk om noe fond eller noe tilskudd fra myndighetene der i gården!
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Isan »

Mystical skrev:Det virker som om myndighetene i mange land vet at Bigfoot eksisterer, dog.
Og den dagen disse myndighetspersonene i de ulike landene går av fra sine stillinger, så slutter de plutselig å vite at Bigfoot eksisterer og tror ikke lenger på det? :?

Eller holder alle sammen kjeft - bortsett fra enkelte som gir et og annet obskurt intervju?
Antall ord: 59
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

En av de mest interessante historier jeg til dags dato har hørt er historien til Janice Carter som vokste opp med en bigfootklan som naboer.
Hennes far skulle visstnok ha reddet "Fox", som de kalte ham, da han var liten og de fant ham skadet i skogen. Fra da av oppsto det et så sterkt tillitsforhold at denne bigfoot av og til kom på døren for å be om ting de trengte.

Janice Carter er omtalt her blant annet;

https://www.youtube.com/watch?v=_Lfp_NF88hg

Hun var intervjuet i en dokumentar sammen med den russiske forskeren Igor Burtsev. Dokumentaren var fra Animal Planet, National Geographics eller lignende. Jeg så dokumentaren på internett men har dessverre problemer med å finne tilbake til den.
I dokumentaren så beskriver Janice hvordan Fox og kamerater hadde felt et rådyr. Da Janice var yngre var hun ofte ute i skogen og "spionerte" eller observerte fra avstand hva de hårkledte bedrev og ble vitne til jakt. Hun sa også at hun skulle ønske at hun ikke hadde sett akkurat det.
Men hun kunne i dokumentaren komme med interessante opplysninger om hvordan flere enn en samarbeidet om å komme inn på dyret fra flere kanter - og de løp i en slags bue. Vanskelig å forklare da jeg ikke husker akkurat hva hun sa. For å forklare brukte de en plastmodell av rådyret for å vise hvordan den som fanget rådyret holdt fast dyret og knakk nakken på det under albuen. Fremstillingen var veldig troverdig. Synd at jeg ikke finner tilbake til opptaket.

http://www.alamas.ru/eng/publicat/Burtsev2.htm

Så det er jo rart å tenke på at for noen så er et fenomen helt dagligdags som for nesten resten av verden er ikke - eksisterende - i beste fall en myte!
Antall ord: 296

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links