Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerTime traveler

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Time traveler

Innlegg av UFO »

Denne videosnutten har kanskje vært diskutert på forumet her tidligere, ikke vet jeg.
Klippet er utvilsomt interessant. Mange ulike "forklaringer" florerer selvsagt, så det blir jo opp
til den enkelte å bruke fantasien.

Jeg tror ikke klippet er faket. Det er vel heller en naturlig forklaring uten at jeg
har noen.

http://www.youtube.com/watch?v=Gj3qesTjOE8

Man kan se helt på slutten at dama ser ut til å snakke i "noe", og jeg synes også at hun smiler. :oops:
Antall ord: 79
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Time traveler

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ufo skrev:Det er vel heller en naturlig forklaring uten at jeg
har noen.
Ja, jeg vet ikke om du har sett denne, men det ligner jo.
WwTbUfaPcLo
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Time traveler

Innlegg av UFO »

Fighteren skrev:
ufo skrev:Det er vel heller en naturlig forklaring uten at jeg
har noen.
Ja, jeg vet ikke om du har sett denne, men det ligner jo.
WwTbUfaPcLo
Jo det ligner. Men, vet ikke om det er bare jeg som ser det - at det ser ut som hun
snakker, og smiler litt. (Helt på slutten).

99.9% er det nok en rimlig forklaring. 8)
Antall ord: 65
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - Time traveler

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ufo skrev: vet ikke om det er bare jeg som ser det - at det ser ut som hun
snakker, og smiler litt. (Helt på slutten).
Ja jeg ser det, men jeg har ikke en forklaring eller en formening.
Kanskje høreapparatet svikta og hu følte for å teste om hu kunne høre seg selv? Jeg vet ikke jeg.

Uansett, siden du har laget en tråd om det,
har du hørt om Al Bielek?
This is the personal testimony of one member of the USS Eldridge, a ship used in 1943 for the purpose of creating invisibility, which turned into a gigantic time machine
Three brothers volunteered for the Philadelphia Experiment and only two of them survived, by jumping off, when things went wrong, very wrong, indeed! There were men who went insane and some had become part of the ship, embedded into the metal
Ed Cameron and his brother Duncan Cameron dived off this ship and woke up in hospital beds with radiation burns, memories wiped clean. There was no color television in 1943 and when they saw a big color television on the wall, they had their first discrepancy and knew that something wasn't right. On TV, they saw maps of the USA and it had changed, dramatically, with much of California gone, along the lines of the San Andreas Fault which goes to the Salton Sea and then into Mexico. Al describes the cities he remembers and the changes that took place. Is this our future? World population has been reduced to slightly over 300 million and the USA is just 50 million. No more national boundaries, no more states, only reference boundaries.
YfFjHJ7tY7Q

Jeg greier ikke å tro på , men det er morsomt å høre på uansett.
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Time traveler

Innlegg av UFO »

Fighteren skrev:
ufo skrev: vet ikke om det er bare jeg som ser det - at det ser ut som hun
snakker, og smiler litt. (Helt på slutten).
Ja jeg ser det, men jeg har ikke en forklaring eller en formening.
Kanskje høreapparatet svikta og hu følte for å teste om hu kunne høre seg selv? Jeg vet ikke jeg.

Uansett, siden du har laget en tråd om det,
har du hørt om Al Bielek?
This is the personal testimony of one member of the USS Eldridge, a ship used in 1943 for the purpose of creating invisibility, which turned into a gigantic time machine
Three brothers volunteered for the Philadelphia Experiment and only two of them survived, by jumping off, when things went wrong, very wrong, indeed! There were men who went insane and some had become part of the ship, embedded into the metal
Ed Cameron and his brother Duncan Cameron dived off this ship and woke up in hospital beds with radiation burns, memories wiped clean. There was no color television in 1943 and when they saw a big color television on the wall, they had their first discrepancy and knew that something wasn't right. On TV, they saw maps of the USA and it had changed, dramatically, with much of California gone, along the lines of the San Andreas Fault which goes to the Salton Sea and then into Mexico. Al describes the cities he remembers and the changes that took place. Is this our future? World population has been reduced to slightly over 300 million and the USA is just 50 million. No more national boundaries, no more states, only reference boundaries.
YfFjHJ7tY7Q

Jeg greier ikke å tro på , men det er morsomt å høre på uansett.
Jeg leste boka om Philadelphia eksperimentet for mange år siden, om hva som skulle ha skjedd med uss Eldridge. Om Einstein's rolle i dette osv. Det ble vel filmatisert en versjon også, og laget en del dokumentarer. Denne generatoren i skipet, den enorme magneten osv. Det bygget vel på Eistein's forenede felt-teorier om jeg erindrer rett.

Det du har linket til her har jeg ikke sett. Det var jo interessant.
Men, hva skal man tro ? Det er jo bare FOR fantastisk til å tro rett og slett. Om dette skulle ha noen sannhet i seg så måtte jo tiden ligge foran oss/lagt allerede. Det er jo endel teorier om det også. Jeg slutter aldri å forundre meg over paranormale fenomener.
Antall ord: 418
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Time traveler

Innlegg av Asbjørn »

Tidsreiser, ja....
Min mening er at fortiden er ferdig skrevet, mens fremtiden har mange mulighe retninger.

Og om tidsreiser er mulig, vil vi ved å reise bakover i tid, se verden slik som den var dengang. Om vi kan gjøre endringer der, er en annen sak....

Men - en reise til fremtiden - blir litt mer komplisert, dersom vi HAR valgfrihet.

Dersom vi KAN velge - og at alt ikke er planlagt i minste detalj, vil vi ha mange fremtider å velge mellom.

Og en reise til fremtiden vil å såfall være til en mulig fremtid, gjerne slik tidsløpet ser ut til å bli akkurat ved avreise.
Men dersom en politiker / president tar et valg som vi ikke forutser, vil fremtiden endres. ( skal / skal ikke trykke på knappen).

Om den fremtiden en tidsreisende forandrer seg, eller kansje forsvinner når et slikt valg tas, er jo en annen sak, kansje fortsetter den tidsreisendes fremtid frem til han returnerer til avreise-tidspunkt..

Eller kansje eksisterer alle mulige fremtider, men i paralelle dimensjoner som utvikler seg forskjellig.
Isåfall vil de ha lik fortid inntil de splittes, og at den enkelte fremtids historie er avhengig av hvilke valg som ble gjort for å danne en ny fremtid...

Noe å tenke på , ikke sant ?

A
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Time traveler

Innlegg av UFO »

Jeg så nylig en dokumentar hvor det å reise tilbake i tid ville være vanskelig, mens derimot det å reise frem i tid ville være mye enklere. Det var også en engelsk forsker som mente at man kunne sammenligne tiden som enkeltbildene på en filmrull. Hvert minste tidspunkt var naglet - for å si det slik.

Jeg er litt tilhenger av teorien om at hvert enkelt individ med bevissthet har fått livet sitt
bestemt før man blir født. Men, at man kan ta ørsmå valg, men ikke endre hoved-"linjen" i livet
sitt. Jeg tror derimot ikke at vi selv velger et liv vi fødes til. Det strider mot logikken at noen da velger å leve en vondt liv som jo mange dessverre har gjort/gjør.

Dog ville jeg KUN valgt å gå tilbake i tid. Tanken på fremtiden er for skremmende.
Det hadde unektelig vært rart å kunne være tilstede og f.eks. se sin egen oppvekst, ta seg en tur rundt i sin egen by for 100 år siden. Jeg tror det er mulig. Vi må bare vite hvordan :mrgreen:

Men som Asbjørn sier, det å endre noe som har skjedd tror jeg vel ikke hadde vært mulig,
og bra er vel det.

Hvordan initierer man en time travel ? Finnes det noen gode "byggetegninger". :oops:
Det hadde jo vært svært spennende.

Er det noen som har noen meninger om denne svenske mannen som skulle reparere noen rør
under oppvaskbenken og plutselig havnet sammen med seg sjøl som 70 åring.
(Gjorde opptak med mobilkamera).

Hvorfor filmet han ikke da litt i omgivelsene. Det var en nøytal bakgrunn på det opptaket.
Kanskje det var hans far som sto sammen med ham. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE
Antall ord: 294
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - Time traveler

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ufo skrev: Er det noen som har noen meninger om denne svenske mannen som skulle reparere noen rør
under oppvaskbenken og plutselig havnet sammen med seg sjøl som 70 åring.
(Gjorde opptak med mobilkamera).
Jeg synes tattisen ser litt for fersk ut på den eldre versjonen av ham selv.
Kan far og sønn ha skaffet seg lik tattis og hatt det litt moro? :dontknow
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Time traveler

Innlegg av UFO »

Fighteren skrev:
ufo skrev: Er det noen som har noen meninger om denne svenske mannen som skulle reparere noen rør
under oppvaskbenken og plutselig havnet sammen med seg sjøl som 70 åring.
(Gjorde opptak med mobilkamera).
Jeg synes tattisen ser litt for fersk ut på den eldre versjonen av ham selv.
Kan far og sønn ha skaffet seg lik tattis og hatt det litt moro? :dontknow
Enig, jeg tror de har hatt det litt moro her.
Jeg var inne og sjekket rørene i benken her i dag, men fikk dessverre ingen time travel. Hm ;)
Antall ord: 97
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - - Time traveler

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ufo skrev: Jeg var inne og sjekket rørene i benken her i dag, men fikk dessverre ingen time travel. Hm ;)
Haha :).
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Time traveler

Innlegg av påtide »

ufo skrev: Hvorfor filmet han ikke da litt i omgivelsene. Det var en nøytal bakgrunn på det opptaket.
Kanskje det var hans far som sto sammen med ham. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE
Det der er en reklamefilm.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Time traveler

Innlegg av UFO »

påtide skrev:
ufo skrev: Hvorfor filmet han ikke da litt i omgivelsene. Det var en nøytal bakgrunn på det opptaket.
Kanskje det var hans far som sto sammen med ham. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE
Det der er en reklamefilm.
Reklamefilm ?
Antall ord: 45
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - - - Time traveler

Innlegg av påtide »

ufo skrev:
påtide skrev:
ufo skrev: Hvorfor filmet han ikke da litt i omgivelsene. Det var en nøytal bakgrunn på det opptaket.
Kanskje det var hans far som sto sammen med ham. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE
Det der er en reklamefilm.
Reklamefilm ?
Jupp. For pensjon.

http://www.fb.se/work/amf/the-time-traveller
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - - - Time traveler

Innlegg av Bearchild »

påtide skrev:
ufo skrev:
påtide skrev:
Det der er en reklamefilm.
Reklamefilm ?
Jupp. For pensjon.

http://www.fb.se/work/amf/the-time-traveller
Det har blitt lagd en reklamefilm av historien i ettertid, men den som UFO linker til er den opprinnelige historien og ingen reklamefilm..
Antall ord: 49
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - - - - - Time traveler

Innlegg av påtide »

Bearchild skrev:
påtide skrev:
ufo skrev:
Reklamefilm ?
Jupp. For pensjon.

http://www.fb.se/work/amf/the-time-traveller
Det har blitt lagd en reklamefilm av historien i ettertid, men den som UFO linker til er den opprinnelige historien og ingen reklamefilm..
Den snutten er en del av et reklamestunt. Ble lagt ut på en blog som "ekte". Dette har blitt diskutert her på forumet tidligere. Men jeg finner ikke igjen tråden(e).
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links