Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerVeien til helvete er brolagt med gode intensjoner sies det..

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Slettet_Fighteren

- Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner sies det

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Hei, jeg skjønner ikke problemstillingen, kan noen forklare meg?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner sies d

Innlegg av jeditrond »

Fighteren skrev:Hei, jeg skjønner ikke problemstillingen, kan noen forklare meg?
Kort fortalt: alternativmiljøet liker å anse seg selv for fordomsfri og åpen for alt og ugleser litt de som står utenfor fordi disse rakker ned på de som er inne i miljøet. Så langt greit. Men flere innenfor miljøet ser ikke alltid at de går i samme fella sjøl når de mener at deres måte å gjøre ting på er den eneste riktige, alt annet er enten fake eller grøss og gru ondskap. Som oftest reagerer de slik fordi de enten ikke skjønner eller vil skjønne at andre kan få til samme resultat som dem med helt andre metoder som ikke står i siste bok av superkjendisklarsynt som tom. har vært på tv flere steder.

Det er kanskje dette jeg ville ha en diskusjon på, fordi man ikke forstår noe, er det juks og bedrag eller ondskap. Mens man egentlig er harmløs, men foretrekker å pusle med sitt i det stille og skjulte (okkulte! :D ), fordi man omtrent dømmes til å brennes på bålet av sine egne i alternativmiljøet fordi man velger å ikke bruke metodene anbefalt i ymse new age litteratur utenom den greia med å følge hjertet/intuisjonen :mrgreen:
Antall ord: 215
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner sies det

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Men hindrer de deg fra å pusle med ditt i det stille og skjulte da?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner sies d

Innlegg av jeditrond »

Fighteren skrev:Men hindrer de deg fra å pusle med ditt i det stille og skjulte da?
Både og. De skaper dårlig stemning kan man si. Men det er klart, jeg kan jo kutte ut slike som venner/ bekjente og bare pusle med mitt og la de andre seile sin egen sjø :)
Antall ord: 53
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links