Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerPyramider (Igjen)

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:
ufo skrev:Det er mange pyramider i verden. Visste de om hverandre disse som bygget disse mon tro ?
Ja, det er mye som tyder på at det lå en slags plan bak plasseringen av ymse oldtidsbyggverk. Så selv om jeg står i fare for å bli som hr Tsoukalos over her, bare med Atlantisfortegn, mener jeg vel at atlanterne i samarbeid med lokalbefolkninger rundt om på kloden bygde pyramider m.m. som lå på linje med hverandre attpåtil. Ingeniøren Christopher Dunn har jo en interessant hypotese om at pyramidene var kraftverk, basert på en litt annen tankegang enn den vi bruker i dag, men det var elektrisitet som ble produsert og at man attpåtil hadde muligheten for trådløs overføring av samme. Det samme som Nikola Tesla jobbet med, men ikke fikk nok midler til å utvikle ferdig.

Dokumentaren Revelation of the pyramids tar opp dette, fant den ikke på youtube, men den ligger på vimeo: http://vimeo.com/32828241
Ja det at de ligger slik de gjør, må jo tilsi at de ikke ble bygget/plassert random. Kanskje vi ikke ser hemmeligheten med pyramider, at de virkelig skjuler noe helt spesielt. Selve formen kanskje. Ikke godt å si. Det blir jo bare spekulasjoner. Jeg tror fortsatt at Tesla ble for farlig for makthaverne, de som tjente godt med penger på tradisjonell energi. Det var nok sterke krefter igang for å stoppe ham på flere måter.

Flott, gleder meg til å se atter en dokumentar. Like spennende hver gang. :P
Antall ord: 254
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:
ufo skrev:Det er mange pyramider i verden. Visste de om hverandre disse som bygget disse mon tro ?
Ja, det er mye som tyder på at det lå en slags plan bak plasseringen av ymse oldtidsbyggverk. Så selv om jeg står i fare for å bli som hr Tsoukalos over her, bare med Atlantisfortegn, mener jeg vel at atlanterne i samarbeid med lokalbefolkninger rundt om på kloden bygde pyramider m.m. som lå på linje med hverandre attpåtil. Ingeniøren Christopher Dunn har jo en interessant hypotese om at pyramidene var kraftverk, basert på en litt annen tankegang enn den vi bruker i dag, men det var elektrisitet som ble produsert og at man attpåtil hadde muligheten for trådløs overføring av samme. Det samme som Nikola Tesla jobbet med, men ikke fikk nok midler til å utvikle ferdig.

Dokumentaren Revelation of the pyramids tar opp dette, fant den ikke på youtube, men den ligger på vimeo: http://vimeo.com/32828241
Ja det at de ligger slik de gjør, må jo tilsi at de ikke ble bygget/plassert random. Kanskje vi ikke ser hemmeligheten med pyramider, at de virkelig skjuler noe helt spesielt. Selve formen kanskje. Ikke godt å si. Det blir jo bare spekulasjoner. Jeg tror fortsatt at Tesla ble for farlig for makthaverne, de som tjente godt med penger på tradisjonell energi. Det var nok sterke krefter igang for å stoppe ham på flere måter.

Flott, gleder meg til å se atter en dokumentar. Like spennende hver gang. :P
Vel, man kan jo tenke seg et globalt nettverk av kraftstasjoner for trådløs overføring av energi? Jfr. Edgar Cayce sine readinger om Atlantis hvor det bla. kom frem at de hadde trådløs overføring av energi direkte til ymse fartøy, dermed trengtes ingen drivstofftank eller lignende så lenge de var innenfor rekkevidden til nærmeste kraftstasjon/relé :)
Antall ord: 319
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:
ufo skrev:
jeditrond skrev:
Ja, det er mye som tyder på at det lå en slags plan bak plasseringen av ymse oldtidsbyggverk. Så selv om jeg står i fare for å bli som hr Tsoukalos over her, bare med Atlantisfortegn, mener jeg vel at atlanterne i samarbeid med lokalbefolkninger rundt om på kloden bygde pyramider m.m. som lå på linje med hverandre attpåtil. Ingeniøren Christopher Dunn har jo en interessant hypotese om at pyramidene var kraftverk, basert på en litt annen tankegang enn den vi bruker i dag, men det var elektrisitet som ble produsert og at man attpåtil hadde muligheten for trådløs overføring av samme. Det samme som Nikola Tesla jobbet med, men ikke fikk nok midler til å utvikle ferdig.

Dokumentaren Revelation of the pyramids tar opp dette, fant den ikke på youtube, men den ligger på vimeo: http://vimeo.com/32828241
Ja det at de ligger slik de gjør, må jo tilsi at de ikke ble bygget/plassert random. Kanskje vi ikke ser hemmeligheten med pyramider, at de virkelig skjuler noe helt spesielt. Selve formen kanskje. Ikke godt å si. Det blir jo bare spekulasjoner. Jeg tror fortsatt at Tesla ble for farlig for makthaverne, de som tjente godt med penger på tradisjonell energi. Det var nok sterke krefter igang for å stoppe ham på flere måter.

Flott, gleder meg til å se atter en dokumentar. Like spennende hver gang. :P
Vel, man kan jo tenke seg et globalt nettverk av kraftstasjoner for trådløs overføring av energi? Jfr. Edgar Cayce sine readinger om Atlantis hvor det bla. kom frem at de hadde trådløs overføring av energi direkte til ymse fartøy, dermed trengtes ingen drivstofftank eller lignende så lenge de var innenfor rekkevidden til nærmeste kraftstasjon/relé :)

Ja trådløs overføring av energi er et interessant emne. Jeg slutter aldri å la meg forbløffe over hva som kan ha vært her på jorden tidligere av high tech. Dessverre har jeg ikke rukket å sette meg inn i alt for mye av tema Atlantis. Det er jo så mye heftig å ta tak i av "unsolved mysteries".

Har snart sett hele dokumentaren du sendte link til "JediTrond". Den er bra!, Den anbefales alle å se! 8)
Antall ord: 380
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:....
Ja trådløs overføring av energi er et interessant emne. Jeg slutter aldri å la meg forbløffe over hva som kan ha vært her på jorden tidligere av high tech. Dessverre har jeg ikke rukket å sette meg inn i alt for mye av tema Atlantis. Det er jo så mye heftig å ta tak i av "unsolved mysteries".

Har snart sett hele dokumentaren du sendte link til "JediTrond". Den er bra!, Den anbefales alle å se! 8)
Jo, Atlantis er et nokså omfattende emne som jeg har interessert meg for over lenger tid, såpass interessert at jeg holder på med bok om dette :)

Ja, Revelation of the pyramids er en interessant dokumentar, satt og gliste som en tulling når jeg så hvordan ymse oldtidsstrukturer lå på linje med hverandre :D
Antall ord: 133
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - - - - - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:
ufo skrev:....
Ja trådløs overføring av energi er et interessant emne. Jeg slutter aldri å la meg forbløffe over hva som kan ha vært her på jorden tidligere av high tech. Dessverre har jeg ikke rukket å sette meg inn i alt for mye av tema Atlantis. Det er jo så mye heftig å ta tak i av "unsolved mysteries".

Har snart sett hele dokumentaren du sendte link til "JediTrond". Den er bra!, Den anbefales alle å se! 8)
Jo, Atlantis er et nokså omfattende emne som jeg har interessert meg for over lenger tid, såpass interessert at jeg holder på med bok om dette :)

Ja, Revelation of the pyramids er en interessant dokumentar, satt og gliste som en tulling når jeg så hvordan ymse oldtidsstrukturer lå på linje med hverandre :D
Ja ser at du er heftig inne i Atlantis. Men som du sier det er ganske omfattende materiale. Med alle "kanaler" man har idag for info, så klarer man ikke å få med seg alt rett og slett. Jeg har og har alltid hatt - nesten en besettelse - for mystikk /uløste mysterier. :D Lurer på hvor mye man har lest og sett av dokumentarer opp gjennom. Det er ikke få timer..ehh..år.

Det blir endel matematiske begrep å holde orden på i den dokumentaren, men man får prøve å henge med så langt man kan. Jeg makter ikke å tro at tingene som beskrives her er tilfeldige. Det er et system i det hele. Hva, hvorfor osv. Vel, det kommer man sikkert til å skjønne en eller annen gang. Men når ? Jeg er bare så imponert hvordan de steinblokkene er satt sammen. Det er ubegripelig. (Nei, jeg tror ikke på håndverktøy). Se bare på statuene. Symmetri. WOW! Amazing.
Antall ord: 294
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Pyramider (Igjen)

Innlegg av Isan »

Blir et slags hopp tilbake i tråden, dette, men.
ufo skrev:Men i motsetning til disse "JEG VET" forskerne så sier nå jeg at mine tanker rundt dette kun er en teori. Selvsagt. :mozilla_wink:
Vel, det er nå helst avisene når de populariserer, som framstiller ting så forferdelig bastant. Forskere liker helst å ta både det ene og det andre forbeholdet når de presenterer resultatene sine :)

Så til en tanke _jeg_ har lekt meg med: At den fysiske formen på de mest markante byggverkene i en sivilisasjon gjenspeiler formen på den sosiale strukturen i samfunnet. Men det er bare en tankelek; jeg har ikke undersøkt om det stemmer med virkeligheten. Men at det egyptiske samfunnet var temmelig pyramidalt, det må vi vel si at det var.
Antall ord: 131
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

Isan skrev:Så til en tanke _jeg_ har lekt meg med: At den fysiske formen på de mest markante byggverkene i en sivilisasjon gjenspeiler formen på den sosiale strukturen i samfunnet. Men det er bare en tankelek; jeg har ikke undersøkt om det stemmer med virkeligheten. Men at det egyptiske samfunnet var temmelig pyramidalt, det må vi vel si at det var.
Synes vel faktisk at hele verdenssamfunnet sosialt sett er ganske så "pyramide-strukturert" egentlig.
Antall ord: 77
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !