Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerPyramider (Igjen)

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

Here we go again :roll:

http://www.dagbladet.no/2014/05/01/nyhe ... /33072678/

Alt må jo forklares med en menneskelig løsning selvsagt.
Det sitter hardt inne at det kanskje har skjedd på en måte vi ikke forstår (Enda).

Det mest provoserende er vel overskriften som så kjekt PÅSTÅR at :
"Vi har løst den største pyramidegåten"
Antall ord: 63
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Pyramider (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

:loool :haha :haha

Uff, ikke pent å le kanskje, men nå fisker de virkelig. Bløtlegge sanden? Artikkelen inneholder også en gedigen faktafeil, 2,5 tonn er de minste steinene, de største steinene veier opp mot 70 tonn.... :D

Rent personlig holder jeg en knapp på at man har hatt tilgang på teknologi som har gått i glemmeboken, noe muntlige overleveringer i Egypt forsåvidt bekrefter.

Noe av teknologien som ble brukt for å skjære ut steinen er faktisk velkjent i "moderne" tid, man finner spor etter kutt som ser ut som om de har blitt gjort med sirkelsag med diamantblad her og der f.eks. Og det er ingeniører som påpeker disse funnene, ikke bare new age gjengen :mrgreen:
Antall ord: 118
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Pyramider (Igjen)

Innlegg av Isan »

ufo skrev:Det sitter hardt inne at det kanskje har skjedd på en måte vi ikke forstår (Enda).
Er det noen grunn til at det ikke skal ha foregått på en måte som vi per nå kan forstå? Hvorfor skal ikke den sledeløsningen kunne være svaret? Vil du (og flere andre) at løsningen skal være noe vi til nå ikke kjenner til?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er provoserende dersom det foreslåtte er løsningen. (For all del, jeg vet at du skrev at det var overskriften som provoserte deg.)
Antall ord: 100
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

Isan skrev:
ufo skrev:Det sitter hardt inne at det kanskje har skjedd på en måte vi ikke forstår (Enda).
Er det noen grunn til at det ikke skal ha foregått på en måte som vi per nå kan forstå? Hvorfor skal ikke den sledeløsningen kunne være svaret? Vil du (og flere andre) at løsningen skal være noe vi til nå ikke kjenner til?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er provoserende dersom det foreslåtte er løsningen. (For all del, jeg vet at du skrev at det var overskriften som provoserte deg.)
Du vet disse forskerne sier jo som regel at "NÅ!! har vi løst gåten!!". Dette har de jo ment noen år nå mildt sagt. Det virker så panisk at de hele tiden skal tenke/ressonere slik de gjør.
Kan det rett og slett være flaut å tenke annerledes, at man ikke blir tatt seriøst i det faglige miljø?

Støtter meg til Jeditrond sin teori. Ser ikke bort i fra at Egypterne kunne ha hatt en avansert teknologi. Hvor de hadde den fra er en annen diskusjon. Men i motsetning til disse "JEG VET" forskerne så sier nå jeg at mine tanker rundt dette kun er en teori. Selvsagt. :mozilla_wink:
Antall ord: 217
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev::loool :haha :haha

Uff, ikke pent å le kanskje, men nå fisker de virkelig. Bløtlegge sanden? Artikkelen inneholder også en gedigen faktafeil, 2,5 tonn er de minste steinene, de største steinene veier opp mot 70 tonn.... :D

Rent personlig holder jeg en knapp på at man har hatt tilgang på teknologi som har gått i glemmeboken, noe muntlige overleveringer i Egypt forsåvidt bekrefter.

Noe av teknologien som ble brukt for å skjære ut steinen er faktisk velkjent i "moderne" tid, man finner spor etter kutt som ser ut som om de har blitt gjort med sirkelsag med diamantblad her og der f.eks. Og det er ingeniører som påpeker disse funnene, ikke bare new age gjengen :mrgreen:
Joda, vi må le litt. Det er viktig det. 70 !! tonn ja. Det visste jeg ikke faktisk. Ja det er jo rimelig tungt å flytte på. Det er imponerende å se dimensjonene over dette, og ikke minst presisjonen.
Det er noe imponerende over disse byggverkene.

Joda, pyramidene holder godt på sin hemmelighet. Hadde vært kult å sett de ved selvsyn. Kanskje følt noe der også. He he.
Antall ord: 186
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Pyramider (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:
ufo skrev:Det sitter hardt inne at det kanskje har skjedd på en måte vi ikke forstår (Enda).
Er det noen grunn til at det ikke skal ha foregått på en måte som vi per nå kan forstå? Hvorfor skal ikke den sledeløsningen kunne være svaret? Vil du (og flere andre) at løsningen skal være noe vi til nå ikke kjenner til?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er provoserende dersom det foreslåtte er løsningen. (For all del, jeg vet at du skrev at det var overskriften som provoserte deg.)
Rent personlig synes jeg sledeløsningen er urimelig fordi det er snakk om å transportere opp til 70 tonn tunge steiner på slede. Rent mekanisk er det ikke noe i veien med teorien, med nok muskelkraft går det meste det er ikke det. Men den mangler elegansen som gjennomsyret det egypterne foretok seg. Ikke noe konkret bevis, jeg vet det. Nå er jeg ute i filosofi og myteland. Men jeg er av den mening at mytene om at gudene sang/spilte for steinene og fikk dem til å fly, forteller om en virkelig hendelse. Det er bare det at hva som egentlig foregikk har blitt misforstått av all gjenfortellingen opp gjennom tusenårene :)

Det forskes i dag på en slags "antigravitasjon" basert på kryssende ultralydbølger. Inntil videre har forskerne ikke fått noe tyngre enn en ping-pong ball til å sveve, men teorien er bevist. Det som gjenstår er å finne ut av hva slags maskineri man må ha og hvordan kontrollere bølgene slik at gjenstanden man løfter "flyr" dit man vil :)

Så hva om man i oldtiden allerede kjente til og hadde slik teknologi tilgjengelig? Forklaringen om lyd har blitt forvrengt til sang/musikk i gjenfortellinger og ingeniørene og byggherrene har blitt til guder som sang eller spilte musikk. Og nei, jeg tror ikke det var aliens som bygde pyramidene :mrgreen:
Antall ord: 327
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev: Men jeg er av den mening at mytene om at gudene sang/spilte for steinene og fikk dem til å fly, forteller om en virkelig hendelse. Det er bare det at hva som egentlig foregikk har blitt misforstått av all gjenfortellingen opp gjennom tusenårene :)

Det forskes i dag på en slags "antigravitasjon" basert på kryssende ultralydbølger. Inntil videre har forskerne ikke fått noe tyngre enn en ping-pong ball til å sveve, men teorien er bevist. Det som gjenstår er å finne ut av hva slags maskineri man må ha og hvordan kontrollere bølgene slik at gjenstanden man løfter "flyr" dit man vil :)


Akkurat dette har jeg lest om, og også sett dokumentarer om.
Veldig interessant.

Men du "Jeditrond". Kan Egypterne fått sin teknologi (den gangen) overbragt fra "noen/noe" ?
Eller har de rett og slett forsket ut teknologien på egenhånd uten noen innblanding ?
Hva tror du om det ?
Antall ord: 157
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev: Men jeg er av den mening at mytene om at gudene sang/spilte for steinene og fikk dem til å fly, forteller om en virkelig hendelse. Det er bare det at hva som egentlig foregikk har blitt misforstått av all gjenfortellingen opp gjennom tusenårene :)

Det forskes i dag på en slags "antigravitasjon" basert på kryssende ultralydbølger. Inntil videre har forskerne ikke fått noe tyngre enn en ping-pong ball til å sveve, men teorien er bevist. Det som gjenstår er å finne ut av hva slags maskineri man må ha og hvordan kontrollere bølgene slik at gjenstanden man løfter "flyr" dit man vil :)


Akkurat dette har jeg lest om, og også sett dokumentarer om.
Veldig interessant.

Men du "Jeditrond". Kan Egypterne fått sin teknologi (den gangen) overbragt fra "noen/noe" ?
Eller har de rett og slett forsket ut teknologien på egenhånd uten noen innblanding ?
Hva tror du om det ?
He, he, jeg er av den oppfatning av at det var en "modersivilisasjon" et sted som av ymse årsaker hadde "kolonier" eller sivilisasjoner startet av flyktninger derfra. Denne sivilisasjonen var teknisk avansert, minst på samme nivå som nåværende "vestlig" sivilisasjon og på noen områder langt forbi, men også teknologi basert på en litt annen tankegang som dermed får arkeologer til å klø seg i hodet fordi det ikke er kuttmerker etter meisler o.l. på steiner.

Egypterne hadde jo legender om at gudene kom fra et land ute i havet i vest, som ble utsatt for en eller annen katastrofe. Mayaene mfl. hadde legender om guder som kom fra øst.... India har også legender om et legendarisk øyrike befolket av "soltilbedere" som muligens er samme øyrike som det "demonene" kom fra i Mahabharata.

Etter min mening peker dette mot Atlantis, ikke aliens :) Kort fortalt ble Khem (Egypt), Ramaimperiet og store deler av pyramidesivilisasjonene i Amerika (nord, mellom og sør) grunnlagt med hjelp fra Atlantis. Det bodde folk der fra før av og til å begynne med var det heller ikke snakk om noen form for erobring. Vi snakker nå en god del tusen år tilbake i tid, lenge før dynastisk Egypt. Muntlige tradisjoner forteller at de store pyramidene på Gizaplatået er ca 70 000 år gamle og Sfinksen rundt 50 000 år :mrgreen:

edit: flyttet på en s :)
Sist redigert av jeditrond på 02 Mai 2014 17:07, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 392
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Pyramider (Igjen)

Innlegg av Mystical »

Håper ikke dette er en altfor stor digresjon, men jeg har vært veldig undrende til dette en stund;

Nemlig pyramiden som et satanistisk symbol, og lurer på hva egentlig sammenhengen er?


http://www.nyhetsspeilet.no/2010/08/ill ... yet-gjesp/


Noen som vet noe om dette?

Jeg har sett at noen dessuten har den teorien om at fortidens Egyptiske herskere egentlig var "falne engler", muligens Aliens? Mange hevder dessuten at Aliens er rene og skjære demoner.

Er det rart at en stakkars nåtidens verdensbeboer blir noe forvirret! :(
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Pyramider (Igjen)

Innlegg av xyrea »

Mystical skrev:Håper ikke dette er en altfor stor digresjon, men jeg har vært veldig undrende til dette en stund;

Nemlig pyramiden som et satanistisk symbol, og lurer på hva egentlig sammenhengen er?


http://www.nyhetsspeilet.no/2010/08/ill ... yet-gjesp/


Noen som vet noe om dette?

Jeg har sett at noen dessuten har den teorien om at fortidens Egyptiske herskere egentlig var "falne engler", muligens Aliens? Mange hevder dessuten at Aliens er rene og skjære demoner.

Er det rart at en stakkars nåtidens verdensbeboer blir noe forvirret! :(
Jepp, faktisk. Jeg vet ikke om noen Satanister som bruker pyramider som symbol, pentagrammer med to spisser opp er det vanlige. Hvis du tenker på "Illuminati" og ikke Satanister, er det vanlig å mistenke dem for å ha en pyramide med et øye, som 'logo'. Den ligner faktisk mistenkelig mye på profilbildet mitt. :bandit

Jeg tror ikke det er den ting ikke NOEN mener er demoner, aliens, illuminati, reptiler etc etc.. man kan heller se på hvorfor de vil at man skal tro det, og hvorfor 'fienden' må være hemmelig og skummel. Sånn til slutt, hvis enkelte av de der som driver og breker om konspirasjoner hadde hatt rett i 5% av sine egne teorier, hadde de vært sendt til resirkulering for lenge siden.

Du kan jo studere forumet til Hjørdis for å få litt perspektiv på hva slags folk som ser demoner over alt. Jeg vil anbefale tråden om dyr som lager seg "avtaler", der er det mange gullkorn. Spesielt maur er visst onde.
Antall ord: 259
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Pyramider (Igjen)

Innlegg av Borte.. »

Aliens lagde pyramidene og illuminati samarbeider med dem.
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Pyramider (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

Vermilion Oriol skrev:Aliens lagde pyramidene og illuminati samarbeider med dem.
Har du snakka med Giorgio Tsoukalos? :)
Antall ord: 17
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av Borte.. »

jeditrond skrev:
Vermilion Oriol skrev:Aliens lagde pyramidene og illuminati samarbeider med dem.
Har du snakka med Giorgio Tsoukalos? :)
Jeg vet ikke hvem han er. Jeg ville bare "bidra" med konspiranoiaen liksom.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Pyramider (Igjen)

Innlegg av UFO »

Det er mange pyramider i verden. Visste de om hverandre disse som bygget disse mon tro ?
Antall ord: 16
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Pyramider (Igjen)

Innlegg av jeditrond »

Vermilion Oriol skrev:
jeditrond skrev:
Vermilion Oriol skrev:Aliens lagde pyramidene og illuminati samarbeider med dem.
Har du snakka med Giorgio Tsoukalos? :)
Jeg vet ikke hvem han er. Jeg ville bare "bidra" med konspiranoiaen liksom.
He, he :) Tsoukalos er denne fyren fra Ancient Aliens dokumentarserien:

Image
ufo skrev:Det er mange pyramider i verden. Visste de om hverandre disse som bygget disse mon tro ?
Ja, det er mye som tyder på at det lå en slags plan bak plasseringen av ymse oldtidsbyggverk. Så selv om jeg står i fare for å bli som hr Tsoukalos over her, bare med Atlantisfortegn, mener jeg vel at atlanterne i samarbeid med lokalbefolkninger rundt om på kloden bygde pyramider m.m. som lå på linje med hverandre attpåtil. Ingeniøren Christopher Dunn har jo en interessant hypotese om at pyramidene var kraftverk, basert på en litt annen tankegang enn den vi bruker i dag, men det var elektrisitet som ble produsert og at man attpåtil hadde muligheten for trådløs overføring av samme. Det samme som Nikola Tesla jobbet med, men ikke fikk nok midler til å utvikle ferdig.

Dokumentaren Revelation of the pyramids tar opp dette, fant den ikke på youtube, men den ligger på vimeo: http://vimeo.com/32828241
Antall ord: 209
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links