Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerHolografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av jeditrond »

It is claimed by author Peter Moon that in 2003, the Pentagon discovered, through the use of state-of-the-art satellite technology, an anomaly within the Bucegi Mountains. The Pentagon was able to secure an alliance with the most secret department of the Romanian Intelligence Service which is known as Department Zero.

The Romanians and the Americans used a Pentagon secret technology to penetrate a chamber inside of the mountain had been inaccessible to humans. There they discovered a holographic Hall of Records left by an advanced civilization near three mysterious tunnels leading into the Inner Earth.
Image

Historien er visst opprinnelig fra 2003 og har blitt delvis bekreftet av rumenske aviser.

Altså USA skal ha via ymse spionsatelliter ha oppdaget noe mystifistisk i Bucegifjellene i Romania i 2003. I samarbeid med Romanias egne superhemmelige tjenester skal de ha tatt seg inn i en hule i fjellet hvor de fant et kammer som inneholdt holografisk teknologi som fortalte menneskehetens historie fra ekstrem oldtid. Det var også tre tunneler i kammeret som førte til hhv. Egypt, Jordas indre og Tibet. Hvordan de vet hvor tunnelene gikk hen sier artikkelen ingenting om, man får anta at soldater har spanet innover i disse tunnelene.

Det hele høres litt for fantastisk ut, men en kommentator under artikkelen bekrefter at området visstnok er sperret av amerikanere og at rumenske aviser skrev om dette i 2003.

Les og bedøm selv: http://beforeitsnews.com/beyond-science ... 46252.html
Antall ord: 246
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av UFO »

Interessant "JediTrond".

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Mange ganger så blir ting så fantastisk at det umulig kan være sant. Og utrykket "Er det for fantastisk til å være sant, så er det mest sannsynelig IKKE sant". MEN, som den godtroede jeg er så velger jeg etter å lest (ikke sett video's) å være helt nøytral. Kanskje det er sant kanskje ikke. ? Og ja, jeg hadde selvsagt ønsket at det kunne vært en sannhet.
Problemet i kommentarfelt for slikt er jo alltid latterligjøring igjen og igjen. Den biten har for lengst
prellet av meg ihvertfall. 8)
Antall ord: 102
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Isan »

Overskriften virket spennende og interessant. Men da jeg leste teksten (sitatet, jeg har ikke lest hele artikkelen), hørtes det temmelig lite troverdig ut. Tunnel til jordas indre, liksom :p Man trenger ikke mer enn ungdomsskolens eller videregåendes første trinns naturgeografi for å vite at man kommer ikke akkurat til noe oppholdssted hvis man borer seg innover.
Antall ord: 57
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av jeditrond »

For å si det slik: magefølelsen min sier meg at mesteparten, om ikke alt i den artikkelen, er oppspinn. Hadde jo vært fantastisk å funnet en slik "hall of records" etter en tapt avansert sivilisasjon, men tunnel til Jordas indre.... mja, hva er vitsen? Skal man bore seg nedover for å glane på magma? Tunneler til Egypt og Tibet er jo mer spennende :mrgreen:
Antall ord: 62
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:... men tunnel til Jordas indre.... mja, hva er vitsen? Skal man bore seg nedover for å glane på magma?
Nei, nemlig :D
(Ikke for det, det er mange ting som gjenstår å forske på når det gjelder magma og forståelsen av Jordas indre, magnetstrømmene m.m., men det er en helt annen historie.)

Og tunneler til Egypt og Tibet ville vært forferdelig lange - for å si det sterkt underdrevet. Skal disse agentene ha gått hele veien fram, de, da, for å finne ut at man havnet i Egypt og Tibet? Det ville ha tatt atskillige uker, og man måtte ha latt tunnelen tjene som avtrede diverse ganger underveis - bare for å trekke fram én praktisk konsekvens.

Dessuten er det ganske symptomatisk at det akkurat er Egypt og Tibet som nevnes. To myteomspunne områder som typisk appellerer til alternativ/åndeligflørtende mennesker.

Alt dette, og enda mer, peker i retning av at troverdigheten er langt under null.

Selvfølgelig skjønner jeg at det kunne vært en fascinerende tanke :)
Antall ord: 173
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av UFO »

Var det ikke sovjet?/Russland? som gjorde et storstilt forsøk på å bore seg nedover og nedover, men til slutt så ble det så grusomt hett :666 at de måtte gi opp. Egentlig litt scary at de driver med slike forsøk. Det er vel bare toppen av den berømte Kransekaka. Verden er gal. Ingen tvil.
Antall ord: 57
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:
jeditrond skrev:... men tunnel til Jordas indre.... mja, hva er vitsen? Skal man bore seg nedover for å glane på magma?
Nei, nemlig :D
(Ikke for det, det er mange ting som gjenstår å forske på når det gjelder magma og forståelsen av Jordas indre, magnetstrømmene m.m., men det er en helt annen historie.)

Og tunneler til Egypt og Tibet ville vært forferdelig lange - for å si det sterkt underdrevet. Skal disse agentene ha gått hele veien fram, de, da, for å finne ut at man havnet i Egypt og Tibet? Det ville ha tatt atskillige uker, og man måtte ha latt tunnelen tjene som avtrede diverse ganger underveis - bare for å trekke fram én praktisk konsekvens.

Dessuten er det ganske symptomatisk at det akkurat er Egypt og Tibet som nevnes. To myteomspunne områder som typisk appellerer til alternativ/åndeligflørtende mennesker.

Alt dette, og enda mer, peker i retning av at troverdigheten er langt under null.

Selvfølgelig skjønner jeg at det kunne vært en fascinerende tanke :)
Jepp, ganske langt fra Romania til Tibet selv om tunnelen gikk i rett linje, Egypt er jo noe nærmere, men allikevel. Ville ikke forundre meg om denne forfatteren som nevnes påstår at tunnelene er laget med tanke på kjøretøy av noe slag. Det er jo vel og bra det, men sliter fortsatt med hva tunnelen til Jordas indre skulle være god for. Utvilsomt fascinerende å forske på magma og jordas indre, det er ikke det, men å lage en tunnel fra "biblioteket" sitt og rett ned til magma viser jo bare at hms-ansvarlig ikke var tilstede den gangen tunnelene ble planlagt :mrgreen:
Antall ord: 281
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Bearchild »

Har ikke lest artikkelen, men tenker umiddelbart at "Jordas indre" ikke nødvendigvis behøver å tolkes ordrett. Av flere grunner er det tullete å lese alt man finner på nettet ordrett. Ikke en gang vitenskapelige artikler "henger på greip" etter å ha blitt oversatt en eller flere ganger. :roll:

Uten å ha satt meg inn i det det skrives om blir det jo bare generell synsing men et hull rett ned i bakken kan sikkert også omtales som ned til jordas indre.

Selv om hele greia høres veldig fantastisk ut; ta høyde for at denne tunnelen til jordas indre er en metafor/ feilskriving/ misforstått greie. Hva da med resten, er det i det hele tatt mulig at så lange tunneler kan eksistere?

Mennesker har jo holdt på med tunnelgraving bestandig og det finnes et ukjent antall mil med tunneler verden over. Jeg aner ikke hvor gamle/ nye tunnelene i artikkelen er ment å være, men med tanke på hva de klarte å grave seg igjennom av fjell og bergarter med tresleiver og flintsteiner før i tiden er det lett å se for seg at man sikkert kan komme langt med litt grovere redskap..

Ifht å finne lengde på underjordiske ganger uten å nødvendigvis måtte gå dem opp med egne bein brukes jo ekkolodd og sånt. De kilometerdype forkastningene og revnene på havets bunn f.eks er rimelig godt kartlagt.. jeg tror ikke de har brukt dykkere liksom.
Ekkolodd brukes fra lufta også.
Antall ord: 241
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av jeditrond »

Bearchild: Du har et poeng, det står faktisk "Inner Earth", ikke center/ innermost part of the Earth. Så det kan tolkes mer i retning av "innover"/nedover i jorda. Noe underjordiske greier altså :)

Målingen ble vel gjort med hemmelig Pentagonteknologi i følge artikkelen :)
The Romanians and the Americans used a Pentagon secret technology to penetrate a chamber inside of the mountain had been inaccessible to humans. There they discovered a holographic Hall of Records left by an advanced civilization near three mysterious tunnels leading into the Inner Earth.
http://beforeitsnews.com/beyond-science ... 46252.html
Antall ord: 98
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Asbjørn »

Jeg ser for meg en stor naturlig hule, et stykke ned under jordoverflaten, men ikke dypere enn at man ikke merker den store forskjellen.
Gjerne en naturlig hule i selve fjellet....

A
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Tyrell »

Når man er inne på huler i fjell, så er det også en ganske intressant historie fra Slovakia.
Et mystisk objekt ble angivelig funnet i en grotte i Slovakia under andre verdenskrig, en tsjekkisk soldat som ble skadet i kampene ble reddet av en sauebonde og søkte tilflukt i en hule i Tatrafjellene hvor det ble oppdaget en enorm sylinderkonstruksjon på omtrent 25 meter som var forankret i fjellet.

Hele historien her: http://www.virtuallystrange.com/cptr.us/tatra.html
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Bearchild »

jeditrond skrev:Bearchild: Du har et poeng, det står faktisk "Inner Earth", ikke center/ innermost part of the Earth. Så det kan tolkes mer i retning av "innover"/nedover i jorda. Noe underjordiske greier altså :)

Målingen ble vel gjort med hemmelig Pentagonteknologi i følge artikkelen :)
The Romanians and the Americans used a Pentagon secret technology to penetrate a chamber inside of the mountain had been inaccessible to humans. There they discovered a holographic Hall of Records left by an advanced civilization near three mysterious tunnels leading into the Inner Earth.
http://beforeitsnews.com/beyond-science ... 46252.html
Ikke sant, da får det en litt annen mening med en gang. :)
Som sagt høres det jo i overkant fantastisk ut det hele, men skal man plukke fra hverandre sånne historier må man i det minste ha faktiske opplysninger som utgangspunkt.

Jeg har blitt fæl til å synse og mene utifra "sannsynligheten for". Men noen historier er jo spennende nok til at det i det minste er artig å leke med tanke om at det kan være noe i det.. Det hadde blitt fryktelig kjedelig om man bare skulle tro på selvopplevde ting eller sånt som kan forklares med de enkle tingene vi kjenner til.

.. ikke at jeg tror noe som helst om temaet her enda, men det virker spennende nok til at jeg skal lese litt om det ihvertfall. :lol:

Verden hadde blitt en kjedelig plass om man hele tiden skulle utelukke "muligheten for" med "sannsynligheten for" som argument. ;)
Antall ord: 253
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Isan »

At tunnelenes lengde kan måles med diverse teknologi, Bearchild nevnte bl.a. ekkolodd, det er jeg uten videre med på. Men en helt annen ting er å greie å finne ut hvor de munner ut. Da tror jeg vel helst man må befordre folk til munningene - uten at jeg skal kjempe med kniver og sverd for den påstanden.

Men det er hele historien sett under ett, som gjør at jeg ikke greier å tro et sekund på den.
Antall ord: 78
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av jeditrond »

Tyrell skrev:Når man er inne på huler i fjell, så er det også en ganske intressant historie fra Slovakia.
Et mystisk objekt ble angivelig funnet i en grotte i Slovakia under andre verdenskrig, en tsjekkisk soldat som ble skadet i kampene ble reddet av en sauebonde og søkte tilflukt i en hule i Tatrafjellene hvor det ble oppdaget en enorm sylinderkonstruksjon på omtrent 25 meter som var forankret i fjellet.

Hele historien her: http://www.virtuallystrange.com/cptr.us/tatra.html
Den er interessant, ja. Vet du om det har vært noen ekspedisjoner dit etter 1970?
Antall ord: 100
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Holografisk historiearkiv inne i de rumenske fjellene?

Innlegg av Tyrell »

Ja, Ted Phillips var der i 1999 men klarte ikke å lokalisere grotten, så returnerte han tilbake i 2001 og fant visstnok inngangen til grotten, men den hadde rast sammen så han var forhindret i å komme videre inn.

Han har planer om å reise tilbake med assistanse for å få fjernet skredet, men om det har skjedd noe mer her vet jeg ikke.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links