Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerKnivblader

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Knivblader

Innlegg av UFO »

Da jeg var på reise til familie i helga så ble jeg fortalt at de to ganger hadde funnet tapet-kniv-blader i en sko, og i en bukselomme mannen i huset bruker. Han hadde skåret seg på bladet i skoen da han skulle ha den på seg. De har ikke engang slike kniver i huset, og ikke har det vært andre som har hatt tilgang til huset heller.

Noen som har vært borte i et slikt fenomen - og eller har en ide om hva dette kan være ? :?

(Ja jeg sjekket mine egne sko hver dag for sikkerhetsskyld ;) )
Antall ord: 102
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Knivblader

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Da jeg var på reise til familie i helga så ble jeg fortalt at de to ganger hadde funnet tapet-kniv-blader i en sko, og i en bukselomme mannen i huset bruker. Han hadde skåret seg på bladet i skoen da han skulle ha den på seg. De har ikke engang slike kniver i huset, og ikke har det vært andre som har hatt tilgang til huset heller.

Noen som har vært borte i et slikt fenomen - og eller har en ide om hva dette kan være ? :?

(Ja jeg sjekket mine egne sko hver dag for sikkerhetsskyld ;) )
Muligens en tidligere huseier av åndetypen som ikke liker dem og vil ha dem vekk? Jeg vet at ånder kan få tak i fysiske objekter, tenker ikke på poltergeist, mer som her, ting som dukker opp av løse lufta så og si. Her hjemme er det langt hyggeligere ting som dukker opp, en øredobbe min mor mistet for tjue år siden lå plutselig på baderomsgulvet hennes en dag f.eks. Og fra tid til annen dukker det opp enkroninger fra 2007 på gulvet her og der. Ikke nok til å bli rik av akkurat, mer som et lite hint fra min far som døde i 2007 :) Antageligvis han som sto bak øredobbehendelsen også :D
Antall ord: 218
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Knivblader

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Muligens en tidligere huseier av åndetypen som ikke liker dem og vil ha dem vekk? Jeg vet at ånder kan få tak i fysiske objekter, tenker ikke på poltergeist, mer som her, ting som dukker opp av løse lufta så og si.

Mannen i huset har bodd i dette huset siden 1975, og hans nå avdøde far bygget det da.

Nå skal de denne mnd. flytte etter nesten 40 år i huset. (Ikke pga. knivblader dog) men det skjedde da de satte inn annonse for hussalg. Jeg har tenkt litt på at det kanskje kunne vært faren hans som er sterkt imot salget ? og viser det på denne måten. Uasett spennende at slike ting skjer selv om det egentlig ikke var så hyggelig med sylskarpe kniver. tydelivis en harm person.
jeditrond skrev:Her hjemme er det langt hyggeligere ting som dukker opp, en øredobbe min mor mistet for tjue år siden lå plutselig på baderomsgulvet hennes en dag f.eks. Og fra tid til annen dukker det opp enkroninger fra 2007 på gulvet her og der. Ikke nok til å bli rik av akkurat, mer som et lite hint fra min far som døde i 2007 :) Antageligvis han som sto bak øredobbehendelsen også :D
Jøss.. ja sånt er rart. Hvordan kan slik skje. Ting må jo fysisk flyttes, og enda rarere er det når gjenstander som har vært borte så lenge plutselig dukker opp igjen.
At det skjer paranormale ting er det ingen tvil om. Spennende
Antall ord: 255
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Knivblader

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:Muligens en tidligere huseier av åndetypen som ikke liker dem og vil ha dem vekk? Jeg vet at ånder kan få tak i fysiske objekter, tenker ikke på poltergeist, mer som her, ting som dukker opp av løse lufta så og si.

Mannen i huset har bodd i dette huset siden 1975, og hans nå avdøde far bygget det da.

Nå skal de denne mnd. flytte etter nesten 40 år i huset. (Ikke pga. knivblader dog) men det skjedde da de satte inn annonse for hussalg. Jeg har tenkt litt på at det kanskje kunne vært faren hans som er sterkt imot salget ? og viser det på denne måten. Uasett spennende at slike ting skjer selv om det egentlig ikke var så hyggelig med sylskarpe kniver. tydelivis en harm person.
Det er en viss mulighet for at det er faren som ikke har gått helt over som er harm over at noen skal selge "livsverket" hans, ja. Han kan ha forsøkt andre måter å kommunisere sin misnøye først og når det ikke funker, går han mer drastisk til verks :?
ufo skrev:
jeditrond skrev:Her hjemme er det langt hyggeligere ting som dukker opp, en øredobbe min mor mistet for tjue år siden lå plutselig på baderomsgulvet hennes en dag f.eks. Og fra tid til annen dukker det opp enkroninger fra 2007 på gulvet her og der. Ikke nok til å bli rik av akkurat, mer som et lite hint fra min far som døde i 2007 :) Antageligvis han som sto bak øredobbehendelsen også :D
Jøss.. ja sånt er rart. Hvordan kan slik skje. Ting må jo fysisk flyttes, og enda rarere er det når gjenstander som har vært borte så lenge plutselig dukker opp igjen.
At det skjer paranormale ting er det ingen tvil om. Spennende
Ja, veldig rart når det er fysiske objekter som dukker opp sånn mer eller mindre ut av det blå :) Hos meg var det vel en 17.mai sløyfe som dukket opp sånn helt uten videre i fjor, jeg kunne ikke finne den nemlig. En dag lå den plutselig på gulvet i stuen :) Nå trenger jo ikke min far å minne meg på at han er rundt meg ved å "bombardere" meg med enkroninger fra året han døde, jeg kan jo kjenne tobakkslukten hans når han er ekstra tilstede :)
Antall ord: 406
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - - - Knivblader

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Det er en viss mulighet for at det er faren som ikke har gått helt over som er harm over at noen skal selge "livsverket" hans, ja. Han kan ha forsøkt andre måter å kommunisere sin misnøye først og når det ikke funker, går han mer drastisk til verks :?
Ja hvem vet. Kan hende det har vært tegn på paranormale hendelser tidligere også, men nå har "faren" gått heftigere til verks. Blir jo litt spennende å se om disse tingene følger etter dit de flytter. "Time will show".
jeditrond skrev:Ja, veldig rart når det er fysiske objekter som dukker opp sånn mer eller mindre ut av det blå :) Hos meg var det vel en 17.mai sløyfe som dukket opp sånn helt uten videre i fjor, jeg kunne ikke finne den nemlig. En dag lå den plutselig på gulvet i stuen :) Nå trenger jo ikke min far å minne meg på at han er rundt meg ved å "bombardere" meg med enkroninger fra året han døde, jeg kan jo kjenne tobakkslukten hans når han er ekstra tilstede :)
Slike ting tror jeg skjer hos mange. Her forsvinner ting TOTALT og blir borte i lang tid, for så å befinne seg der det opprinnelig lå. Har spekulert på om jeg kanskje går søvne og gjemmer ting ?
men jeg har aldri hatt det med å gå i søvne - så det utelukker jeg.

Du "vet" jo, etter hva jeg har fått med meg, at faren din er tilstede hos deg. Det må være en god følelse da.

Det med lukter er også ganske vanlig skjønner jeg. Faren min døde plutselig i stua. Moren min var der men kunne ikke få gjort noe. Dagen etter begravelsen var jeg hos moren min og vi satt i stua. Plutselig helt ut av det blå kom det en sterk lukt av samme type etterbarberingsvann som han brukte. Både hun og jeg bemerket det samtidig. Det var spesielt. Det skjedde i ettertid også.

Moren min derimot har jeg ikke fått noe tegn fra, bortsett fra skygger i huset her som kommer og går. Det har aldri skjedd før, det skjedde først etter hennes død. Jeg vet ikke, det kan jo være helt andre ting, og det kan jo også selvsagt være innbildning det hele.

Men jeg, som den paranormale troende jeg er, velger å tro på at de nærmeste man hadde kan gi seg tilkjenne med ett eller annet. Kan hende de kan følge oss på en måte vi ikke forstår.
Antall ord: 444
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Knivblader

Innlegg av Bearchild »

ufo skrev:Da jeg var på reise til familie i helga så ble jeg fortalt at de to ganger hadde funnet tapet-kniv-blader i en sko, og i en bukselomme mannen i huset bruker. Han hadde skåret seg på bladet i skoen da han skulle ha den på seg. De har ikke engang slike kniver i huset, og ikke har det vært andre som har hatt tilgang til huset heller.

Noen som har vært borte i et slikt fenomen - og eller har en ide om hva dette kan være ? :?

(Ja jeg sjekket mine egne sko hver dag for sikkerhetsskyld ;) )
Fyda, det hørtes mindre trivelig ut. :? Mynter eller øredobber som Jedi snakker om er nå èn ting, men knivblader?
Det første jeg tenkte var at fyren må ha hatt de i lomma og at det har blitt hull hvorpå de ( knivbladene ) har vandret ned i skoen. Det har jeg opplevd flere ganger,- ikke med knivblader, men med småpenger. :)

Men han hadde vel vært klar over det hvis han hadde lagt noe sånt i lomma selv.

Kanskje han bare sier at han ikke aner hvor de kommer fra? At han egentlig har hjulpet elskerinnen sin med litt handywork. Og selvsagt "ikke aner" hvor knivene kommer fra når han skar seg mens kona var i nærheten. :666
Antall ord: 225
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- Knivblader

Innlegg av UFO »

"Bearchild".
:D Vel, jeg tror han er over det stadiet aldersmessig, men man vet jo aldri. :D
Antall ord: 15
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links