Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerHvem påstod at havfruer ikke finnes?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Mystical »

Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror ikke havfruer finnes og må nok ha mye bedre "bevis" enn dette for å skifte mening. En youtubefilm med tillaget nyhetssending om en åpenbar filmeffekt der kommentatoren er en syntetisk datastemme? Får ikke meg til å skifte mening i hvert fall.
Antall ord: 42
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Mystical »

Jeg tror de finnes.
(Etter en dokumentar for et par år siden)

Har selv sikkert 10 til 20 innslag på You Tube som hevder at de finnes.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Mystical »

At de muligens er eksempler på multidimensjonelle skapninger får så være.

På samme måte som for eksempel Aliens så eksisterer de antagelig allikevel.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Svartepus »

Mystical skrev:Jeg tror de finnes.
(Etter en dokumentar for et par år siden)

Har selv sikkert 10 til 20 innslag på You Tube som hevder at de finnes.
Det hevdes veldig mye på Youtube så hovedregelen er å ta ting med en stor klype salt. Husk at hvem som helst kan hevde og påstå hva som helst på youtube. Man kan også ganske lett manipulere filmer og bilder til å vise det man vil.

Hvilken dokumentar så du? Denne på Animal Planet (link)? I såfall kan det være verdt å få med deg disse også:

http://www.digitaljournal.com/article/351217

http://www.slate.com/articles/health_an ... ocean.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -EVER.html
Antall ord: 120
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Mystical »

Svartepus skrev:
Mystical skrev:Jeg tror de finnes.
(Etter en dokumentar for et par år siden)

Har selv sikkert 10 til 20 innslag på You Tube som hevder at de finnes.
Det hevdes veldig mye på Youtube så hovedregelen er å ta ting med en stor klype salt. Husk at hvem som helst kan hevde og påstå hva som helst på youtube. Man kan også ganske lett manipulere filmer og bilder til å vise det man vil.

Hvilken dokumentar så du? Denne på Animal Planet (link)? I såfall kan det være verdt å få med deg disse også:

http://www.digitaljournal.com/article/351217

http://www.slate.com/articles/health_an ... ocean.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -EVER.html
Dette overbeviser ikke meg.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Svartepus »

Mystical skrev: Dette overbeviser ikke meg.
Det burde overbevise deg om at dokumentaren til Animal Planet var intet annet enn en sci-fi underholdningsfilm med en bitteliten seriøs undertone, for det er fakta. Det er også fakta at flesteparten av filmene på Youtube er fri fantasi og billige filmtriks. Ellers er det opp til hver enkelt hva man vil tro, så jeg ser ingen grunn til å prøve å overbevise deg om at havfruer/havmenn ikke finnes. Så engasjert i temaet er jeg nok ikke ;)
Antall ord: 85
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Mystical »

Det finnes sterke skeptiske krefter i vår verden som stempler alt som ikke stemmer overens med det "verdensbildet" den delen av befolkningen har som "hoax".

Jeg har latt meg overbevise om at Rick Dyers Bigfoot var en forfalskning. Faktisk så hadde jeg vanskelig for å tro på hans døde Bigfoot i utgangspunktet. Så det er ikke slik at jeg tror på absolutt alt jeg ser på internett.

Innrømmer at det antagelig var dokumentaren fra Animal Planet som fikk meg til å tro i utgangspunktet.

Nå er dokumentaren ute - samt, som du påstår, at noen har kommet ut og erklært at det er oppspinn! (Dette har jeg ikke hørt noe om)

Når det er slik at de er tilbøyelige til å komme med oppspinn i første omgang hvem kan da være trygg for at ikke den siste erklæringen er oppspinn også.

Kanskje er de også blitt truet av myndighetene/ militæret eller "men in black"? :)
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Mystical »

Havfruer er vel ikke det jeg interesserer meg for men jeg kan vel gidde å slenge på en video til;

https://www.youtube.com/watch?v=FPVsy43qVPs

Det skal vel gå an å se om noe er photoshoppet skulle man tro - og jeg har sett mye som ser ekte ut.
Jeg så en gang en video som var tatt fra avstand fra en båt der vannet var så blankt at man kunne skjelne at det faktisk var havfruevesener (tro det var minst to, slik jeg husker). Det som skilte dem fra mennesker som kler seg ut var den utrolige farten de beveget seg med. Det var dessuten langt ute på dypet (men de svømte nær overflaten) og de svømte en lang strekke noe som hadde vært vanskelig å kopiere for et vanlig menneske ikledt kunstig spol.
Det hadde dessuten vært så og si umulig å photoshoppe det inn slik at det så så naturlig ut.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av jeditrond »

Mystical skrev:Havfruer er vel ikke det jeg interesserer meg for men jeg kan vel gidde å slenge på en video til;

https://www.youtube.com/watch?v=FPVsy43qVPs

Det skal vel gå an å se om noe er photoshoppet skulle man tro - og jeg har sett mye som ser ekte ut.
Jeg så en gang en video som var tatt fra avstand fra en båt der vannet var så blankt at man kunne skjelne at det faktisk var havfruevesener (tro det var minst to, slik jeg husker). Det som skilte dem fra mennesker som kler seg ut var den utrolige farten de beveget seg med. Det var dessuten langt ute på dypet (men de svømte nær overflaten) og de svømte en lang strekke noe som hadde vært vanskelig å kopiere for et vanlig menneske ikledt kunstig spol.
Det hadde dessuten vært så og si umulig å photoshoppe det inn slik at det så så naturlig ut.
Uten å rakke ned på din oppfatning av videoene, så er det ikke så vanskelig å fikle til videoer i dag om man har rette kunnskapen og programvaren, inkl. det å lage en film med havfrueliknende vesner som svømmer nær overflaten. Det vil dog koste en del arbeid og tid for å få det til å se ekte ut, men om man greier å selge videoen til en eller annen godtroende tv-stasjon for en hyggelig pris har man jo lagt gullegget samt at man kan selge historien sin til sladrepressen senere med et eksklusivt intervju om hvordan man "lurte verden trill rundt" :D

Det er slike ting jeg har i bakhodet når jeg ramler over videoer som viser "ekte" havmennesker, chupacabraer, aliens osv. At noen av disse finnes ser jeg på som en mulighet forsåvidt, men har ennå til gode å komme over en sak hvor ting overbeviser meg godt nok. Dessverre.
Antall ord: 308
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Chimera »

Det er nok denne:

Image

Image

fra Pirates of the Carribean - On Stranger Tides.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Svartepus »

Mystical skrev:
Kanskje er de også blitt truet av myndighetene/ militæret eller "men in black"? :)
Javisst ja.
Jeg må si jeg begynner å få en viss medfølelse med myndighetene, militæret og disse MiB. De har sannelig mye å holde styr på, dysse ned og holde skjult. De får nok neppe gjort stort annet. :bandit

Dersom havmennesker finnes vil jeg tro de er like intelligente som oss vanlige tobeinte med lunger. Hvorfor er det sannsynlig at disse holdes skjult når alskens stammefolk langt inni jungelen er kjent? Hva er det med havmennesker som må holdes skjult? Hvis de finnes er de vel ikke noe annet enn en egen stamme mennesker som tilfeldigvis bor i havet istedet for i jungelen eller et annet avsidesliggende sted.
Jeg ser bare ikke logikken i at de skal holdes skjult og at folk som prøver å ymte frempå om deres eksistens blir truet av myndighetene, militæret og "men in black". Hadde det fantes mennesker i havet så er jeg temmelig sikker på at de hadde vært oppdaget for lenge siden på lik linje med maoriene, tutsiene o.l. stammemennesker rundt i verden. Hvorfor skulle de ikke det? Hvorfor skulle de holdes skjult?

Mystiske konspirasjonsteorier er sikkert festlig men dette synes jeg går helt over styr.
Antall ord: 214
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av kråke »

Vi har dog kun utforsket 5 % av havet.
http://oceanservice.noaa.gov/facts/exploration.html
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av Svartepus »

kråke skrev:Vi har dog kun utforsket 5 % av havet.
http://oceanservice.noaa.gov/facts/exploration.html
Joda men jeg tenker at havmenneskene selv hadde gitt seg til kjenne dersom de svømte rundt i havet og bodde der. Mennesker har jo en iboende utforskertrang i seg og vil gjerne undersøke nye områder, så for meg er det helt usannsynlig at havmennesker holder seg skjult nede i havet mens de venter på å bli oppdaget. I dagens samfunn med mobiltelefoner og kamera i massevis og folk som reiser rundt til alle verdens hjørner, burde noen ha klart å ta et skikkelig bilde eller film av et menneske fra havet. Og da ikke bare en død dings som er vasket i land, filmet med skjelvne hender og dårlig oppløsning. Eller noe som tydelig er filmeffekter eller photoshop. Eller utydelige skygger i havet. Dessuten ville vel noen av havmenneskene selv kontaktet en tobeint raring på land. Hvorfor skulle de være mindre nysgjerrige enn oss?

Dersom det ikke er snakk om havmennesker snakker man jo bare om en ny dyreart, og da er det kanskje plutselig ikke så mystisk lenger. For all del spennende med nye arter men ikke mystisk eller paranormalt på noen måte.
Antall ord: 209
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Hvem påstod at havfruer ikke finnes?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Svartepus skrev:
kråke skrev:Vi har dog kun utforsket 5 % av havet.
http://oceanservice.noaa.gov/facts/exploration.html
Joda men jeg tenker at havmenneskene selv hadde gitt seg til kjenne dersom de svømte rundt i havet og bodde der. Mennesker har jo en iboende utforskertrang i seg og vil gjerne undersøke nye områder, så for meg er det helt usannsynlig at havmennesker holder seg skjult nede i havet mens de venter på å bli oppdaget. I dagens samfunn med mobiltelefoner og kamera i massevis og folk som reiser rundt til alle verdens hjørner, burde noen ha klart å ta et skikkelig bilde eller film av et menneske fra havet. Og da ikke bare en død dings som er vasket i land, filmet med skjelvne hender og dårlig oppløsning. Eller noe som tydelig er filmeffekter eller photoshop. Eller utydelige skygger i havet. Dessuten ville vel noen av havmenneskene selv kontaktet en tobeint raring på land. Hvorfor skulle de være mindre nysgjerrige enn oss?

Dersom det ikke er snakk om havmennesker snakker man jo bare om en ny dyreart, og da er det kanskje plutselig ikke så mystisk lenger. For all del spennende med nye arter men ikke mystisk eller paranormalt på noen måte.

:like
Antall ord: 212
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links