Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerRussland angriper?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av ludoburgero »

Det er oss selv og verden det er noe galt med.
Det er ikke dyrene eller barna som blir drept.

For å sette poenget litt på spissen.

Kapitalkjærlighet, kontrollbehov, ressursfrarøvelse, maktbegjær, grådighet, misunnelse, ideologi, imperialisme, religiøse overbevisninger, suverenitetsfølelser, overlegenhet, arroganse, sosiopati. Det går til helvete.
Antall ord: 51
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av UFO »

ludoburgero skrev:Det er oss selv og verden det er noe galt med.
Det er ikke dyrene eller barna som blir drept.

For å sette poenget litt på spissen.

Kapitalkjærlighet, kontrollbehov, ressursfrarøvelse, maktbegjær, grådighet, misunnelse, ideologi, imperialisme, religiøse overbevisninger, suverenitetsfølelser, overlegenhet, arroganse, sosiopati. Det går til helvete.
Er redd du har helt rett.
Antall ord: 59
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av Mystical »

Nå vil sikkert noen kalle meg hysterisk, men litt skremmende er utviklingen, da?
(Selv så er jeg en smule for fryktløs til å være hysterisk).

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/0 ... autoplay=1

Det jeg mener jeg husker av de Lebesbymann - spådommene er at det var nettopp i nord at russerne skulle angripe og at de deretter skulle gå nedover etter kysten.
Jeg mener ikke at det trenger skje det nærmeste året eller om to år........

Beklager dersom jeg skremte noen.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av TomL »

Jeg har gjennomlevd flere tiår med Sovjet. Og den gang var Sovjet sterkt, og man hadde ikke den oversikt fra vestlig side, som i dag. Det var stundom både usikre og dystre tider. Men det var en helt annen trusselbalanse enn vi har i dag. Det var mange som da "var sikre på" at det ville bli krig da. Men se - det gikk bra, og ting gled over.

Det Putin driver på med er markeringspolitikk. Han vil gjenreise Russland som stormakt. Derfor retorikken, derfor Ukraina og derfor sabelraslingen. Han har egentlig ikke noe som helst ønske om å angripe verken Norge eller andre land. Fordi da vet han at det bærer feil vei for han og landet. Natos slagkraft er i dag tifold det Russlands er, mye pga mer våpenmakt, avansert materiell og teknologi, men også pga det vi IKKE kjenner til - Svært hemmelige ting som bare blir brukt i virkelig krig.

Det er ikke lett å skjønne russisk tenking for oss i vesten. De sitter for det meste fast i gamle idéer som ble til på 40-tallet. Russerne har aldri opplevd ekte demokrati og frihet. Derfor klarer de ikke tenke som vi gjør - anno 2015.

Putin kan være mye, men han er ikke gal. Vladimir Shirinovski, derimot... Putin har kontroll på landet sitt. Det er mye bedre det, enn en ustyrlig gærning i et land som er i oppløsning. Da Jeltsin var som fullest, og Shirinovski var som mest krigersk, var det mange som var usikre.

Jeg tror vi kan sove godt og rolig i våre senger. Nato har øyne alle steder, og Nato er garantisten for at ingen skal invadere oss. Moderne teknologi kan være mye, men å ha total oversikt over planeten gjør jo at ingen kan slippe en fjert, uten at noen hører det. Ja, de ser det nesten. Det er også en betryggelse for oss. En angriper vet at stikker han en tå innpå feil land, får han bank.

Ingen grunn til å mane opp krigsfrykt.

Så det er nevnt - disse tingene kan jeg en god del om.

En god del mennesker var jo nærmest sikre på at verden skulle gå under 1/1-2000. Det hadde de lest ut av "skrifter" og en gammel kalender. Og en viss spåmann (Nostradamus) for noen hundre år siden hadde spådd stor krig sist på nittitallet. Vi skriver 2015 og intet av de spådde skjedde. Vi skal ikke tro så mye på spådommer, hvor de enn kommer fra. Husk at et menneske er bare et menneske, og alt fra mennesker er usikre greier.
Sist redigert av TomL på 17 Mar 2015 11:19, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 443
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av UFO »

"TomL"
Hva med Sverige og Finnland, trenger de å bekymre seg for Putin tror du ?
Antall ord: 14
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av TomL »

ufo skrev:"TomL"
Hva med Sverige og Finnland, trenger de å bekymre seg for Putin tror du ?
Nei. De ikke ble angrepet av Sovjet under den kalde krigen, selv så kald den var. Den gang var Sovjet sterkt og truende. Nå er Russland stort sett alene.
Hvis Russland skulle forsøke seg på frie land som Sverige og Finland - ville det i realiteten betydd verdenskrig, selv om Sverige og Finland ikke er med i Nato. Det ville Russland ha gått tapende ut av (se hva jeg skrev om det i mitt forrige innlegg). At Russland spionerer og styrer i Østersjø-området er slik det også var under den kalde krigen.

Jeg vil mene at Putin tross alt er en smart og forutseende mann. Han begir seg neppe inn i noe som han ikke vet utgangen av. Alt styret han har satt i gang siste årene, er som sagt for å markere at Russland fortsatt er en stormakt. Hva angår Ukraina har Russland tradisjonelt "eid" og styrt øst-Ukraina tidligere. Det er dette Russland mener skal være slik også i vår tid. De velger da å se bort fra nyere trukne grenser.
Antall ord: 193
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av UFO »

TomL skrev:
ufo skrev:"TomL"
Hva med Sverige og Finnland, trenger de å bekymre seg for Putin tror du ?
Nei. De ikke ble angrepet av Sovjet under den kalde krigen, selv så kald den var. Den gang var Sovjet sterkt og truende. Nå er Russland stort sett alene.
Hvis Russland skulle forsøke seg på frie land som Sverige og Finland - ville det i realiteten betydd verdenskrig, selv om Sverige og Finland ikke er med i Nato. Det ville Russland ha gått tapende ut av (se hva jeg skrev om det i mitt forrige innlegg). At Russland spionerer og styrer i Østersjø-området er slik det også var under den kalde krigen.

Jeg vil mene at Putin tross alt er en smart og forutseende mann. Han begir seg neppe inn i noe som han ikke vet utgangen av. Alt styret han har satt i gang siste årene, er som sagt for å markere at Russland fortsatt er en stormakt. Hva angår Ukraina har Russland tradisjonelt "eid" og styrt øst-Ukraina tidligere. Det er dette Russland mener skal være slik også i vår tid. De velger da å se bort fra nyere trukne grenser.
Ja tenker med gru på alle fylle-lederne der borte i det gamle Sovjet. Det er vel nesten et mirakel at det ikke ble atomkrig den gangen. Cuba-krisen sterkt i minne. Og gudene vet hvor mange andre kriser det har vært. Vi hadde jo den med spionflykrasjet på Bjørnøya også. Da var det ganske hett eller skal jeg si kaldt mellom Norge og Sovjet iflg. dokumentene.

Nei ikke godt å si. Russland blir etter sigende mere og mere venner med nord Korea leser jeg.
Ja de spiller kanskje på godt lag? Nå finnes det jo alltid noen galemattias'er rundt i verden. Hitler var jo en av de, og flere kommer. Man skal vel ikke tro på alt man leser i pressen, men slik det fremsto så var "atomknappene" gjort klare hos mr Putin i Ukraina konflikten. Så jeg vet ikke helt. Stoler ikke på den mannen. At han dog skal være så dum å angripe Finnland og Sverige tror jeg heller ikke er særlig aktuelt. Og om så skjer så er det vel ragnarok så det holder. Det eneste jeg kan tenke meg er om han etter sigende kan være alvorlig syk, vil starte det hele før han "vipper av pinnen". Men igjen, man skal ikke tro på alt som skrives i pressen.
Antall ord: 415
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Russland angriper?

Innlegg av TomL »

Det som engang var mht. Sovjet og det som skjedde i den sammenheng - er historie. Det gikk bra, og da skal vi la det viskes ut.

Alt som skjer nå må leses i den sammenheng at Russland forsøker å bli en "stormakt" igjen. Propaganda er en del av det. At Putin minner om at Russland er en atomvåpenstat - det er en del av propagandaen. Russerene tror at det løfter deres rolle i verden. Det er så typisk russisk tenkning. Vi i demokratisk del av verden rister på hodet av slikt.

At Putin fikler med atomknappen pga Ukraina, er ikke tilfelle. Det er jo ingen krigstilstand mellom Russland og Nato eller andre. Ukraina er ingen trussel mot Russland. Putin vet at om han skulle røre knappen i alvor, vil han og hans land bli tilintetgjort.
Det var dette som også holdt Sovjet fra å prøve seg.

Som sagt - alt som skjer fra russisk side må ses som bakteppe for Putins og Russlands forsøk på å løfte Russland inn igjen i verdens oppmerksomhet, etter at landet har vært i en bølgedal siden ca 1990.
Antall ord: 188
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links