Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerDen merkelige saken om Elisa Lam

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Svartepus »

Jeg husker sånn vagt en sak for en stund siden i media om denne jenta som ble funnet druknet i en vanntank på et hotelltak, men hadde forlengst glemt det. Så kom jeg tilfeldig over noen filmer på youtube i dag som fikk meg til å fatte interesse igjen. Blant annet denne:

4dYHzblg84A

Innlegg fra The Ghost Diaries om saken (inkludert noen filmer og teorier):
http://theghostdiaries.com/the-case-of- ... ossession/
http://theghostdiaries.com/new-bizarre- ... elisa-lam/

Elisa slet visstnok med depresjon og var bi-polar men kan det virkelig forklare denne rare historien? Som om ikke oppførselen hennes og hele saken er rar nok, har hotellet dette skjedde på en meget spesiell historie... The Cecil Hotel er kjent for mange rare hendelser med mord og selvmord.

Kanskje er dette bare historien om en ung dame med store psykiske problemer som enten tar selvmord på en helt merkelig måte eller var veldig uheldig (falt i vanntanken ved et uhell), eller er det kanskje noe rart med historien. Muligheten for at det er noe paranormalt involvert her er jo faktisk til stede. Spesielt på grunn av oppførselen hennes og det faktum at dette hotellet omtrent er hjemsøkt av både rare folk og stygge hendelser opp gjennom tidene.

Hva tror dere? Spennende historie i hvert fall :D
Antall ord: 221
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Borte.. »

Ja den saken husker jeg! Det er definitivt en av de mest bisarre sakene der ute. Hodet mitt eksploderte når det kom frem at de tydeligvis hadde en tuberkolose test på gang som ble kalt LAM ELISA i samme området.

Btw, det finnes en annen youtube video der noen drar paralleller mellom den hendelsen og en film som heter Dark Water. Jeg tror at konklusjonen var - illuminati.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Svartepus »

Uansett om man ser helt bort i fra paranormale årsaker, er denne saken utrolig creepy. En ting er den rare oppførselen hennes i og utenfor heisen men hvordan kom hun seg opp på taket? Det var jo låst dør med alarm. Og det er jo også imponerende å flytte bort tanklokket, hoppe nedi og stenge lokket etter seg. Klærne ble funnet flytende ved siden av henne i vannet, så man kan jo lure på om hun har bedrevet en form for bisarr nakenbading, helt alene i en vanntank på et hotelltak.

Og ja, tuberkulosetesten og det der med den filmen... Rare greier 8-[
Antall ord: 105
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Mystical »

Ja - en meget bisarr sak. Jeg har sett videoen.

Jeg så faktisk filmen "Dark Waters" som ble omtalt i videoen, var det ikke det den het ,som hadde visse likheter med Elisa Lamsaken i ettertid da jeg ble nysgjerrig.

Et merkelig hotell det hotellet Elisa Lam forsvant fra og ble funnet i vanntanken på taket med tanke på alle selvmordene og andre dødsfallene som har hendt der eller i tilknytning til stedet.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2808
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Terra »

Merkelige greier det der og creepy hotell. Husker godt den historien.
Antall ord: 11
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magos
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 08 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 211 ganger
Blitt takket: 32 ganger

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Magos »

Det var veldig rart alt sammen.
Antall ord: 6
"Ikke vann i min whisky!"
- kaptein Haddock

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Bearchild »

Æsj, den videoen var rett og slett creepy. :shock:
Har ikke hørt denne historien tidligere og trodde først den var mye eldre.. at dette skjedde før Dark Water- filmen. Men det får da være måte på "tilfeldigheter"!

Er det bare jeg som synes det ser ut som om hun leker gjemsel? Måten hun hopper ut av heisen på?
Her er forresten lenke til bloggen hennes som påståes å dokumentere at hun ikke bare var deprimert men også bipolar; http://etherfields.blogspot.no/
Antall ord: 89
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2808
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Terra »

Det minner meg litt om en del skrekkfilmer av asiatisk opphav, de er skikkelig creepy...
Tror de var av japansk opprinnelse disse filmene. Grøss og gru, man kunne ikke gå fra før filmene var helt ferdig og de var utrolig langtekkelige på en merkelig måte. Husker ikke hva de het men det var et par tre filmer som virkelig gjorde inntrykk på meg. :oops:
Antall ord: 66
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Borte.. »

Svartepus skrev:Uansett om man ser helt bort i fra paranormale årsaker, er denne saken utrolig creepy. En ting er den rare oppførselen hennes i og utenfor heisen men hvordan kom hun seg opp på taket? Det var jo låst dør med alarm. Og det er jo også imponerende å flytte bort tanklokket, hoppe nedi og stenge lokket etter seg. Klærne ble funnet flytende ved siden av henne i vannet, så man kan jo lure på om hun har bedrevet en form for bisarr nakenbading, helt alene i en vanntank på et hotelltak.

Og ja, tuberkulosetesten og det der med den filmen... Rare greier 8-[
Det er der det skurrer for meg også. At hun kanskje var bi-polar forklarer ingenting. Jeg hadde ikke godtatt det som en forklaring på hva som skjedde. Virker ikke som om vi noensinne kommer til å få en forklaring på det heller.

Angående det som skjedde i heisen...wtf var det med hendene hennes? Det har alltid vært den biten som har stukket seg ut for meg.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Svartepus »

Hun ser ut som at hun enten ser noe i lufta hun kjenner på eller at hun gestikulerer eller noe. Eventuelt er rusa på noe og tror hendene er små monstre eller forvandlet til buskevekster. Som noen kommenterte på youtube: veldig mange rusmidler vil være ute av systemet etter et par uker, så at de ikke fant tegn til noe i kroppen hennes er jo ikke noe håndfast bevis. Det er jo heller ikke helt uvanlig å hallusinere ved sterk psykisk sykdom. Nå har jeg ikke veldig peiling på det å være bipolar men kanskje hun rett og slett var ekstremt dårlig akkurat da. Pluss eventuelt besatt av en ond massemorder-ånd eller et suicidalt spøkelse.

Skeptisk som jeg er måtte jeg sjekke om det virkelig finnes en tuberkulosetest som heter Lam Elisa og sannelig gjør det det!
http://www.mmrp.org/projects/clinical-t ... ction.html

Og nå vurderer jeg sterkt å se Dark Waters bare for moro. Den høres jo ganske spooky ut.
Sist redigert av Svartepus på 05 Nov 2014 14:34, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 170
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Bearchild »

Men hvis man snakker om at rusmidler kan forsvinne ut av systemet i løpet av et par uker forutsetter vel det at kroppens mekanismer holdes i gang? Metabolisme og sånt..? Ser for meg at hva man enn har i kroppen når alt stopper opp forblir der? :dontknow

Men det er vel helheten som gjør heisvideoen ekstra skummel. Historien rundt. Som sagt har jeg ikke hørt om dette tidligere og klikket på videoen først (spolte fram til overvåkingen i heisen). Tenkte først at hun garantert var rusa- noe som jo sies å ikke stemme. Og så ble jeg sittende med inntrykket av at hun "lekte". Ingen panisk trykking på knappene og måten hun kikker ut for deretter å hoppe fram- "peekaboo"..

Men altså, når man får resten av historien blir det skikkelig guffent.
Antall ord: 140
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Svartepus »

Bearchild skrev:Men hvis man snakker om at rusmidler kan forsvinne ut av systemet i løpet av et par uker forutsetter vel det at kroppens mekanismer holdes i gang? Metabolisme og sånt..? Ser for meg at hva man enn har i kroppen når alt stopper opp forblir der? :dontknow
Ja det har du jo rett i!

Synd det ikke ble gravd litt dypere enn å bare konkludere med at det var en ulykke. Skulle gjerne hørt mer om dette.
Antall ord: 81
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2808
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Den merkelige saken om Elisa Lam

Innlegg av Terra »

Ja, for det var helt utrolig snålt å se hvordan hun oppførte seg og alt dette med heisen og det hele. Skikkelig creepy.
Antall ord: 24
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links