Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerDenne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige liv.

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige liv.

Innlegg av Asbjørn »

Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige liv. Så lokaliserer han sitt tidligere lik!

I Golan Heights-regionen nær grensen til Syria og Israel, har en 3 år gammel gutt foralt at han husker å bli drept i sitt tidligere liv. Gutten har sagt at han ble drept med en øks, og at han husker hvor kroppen ble begravet. Det de fant når gutten viste de andre stedet, var et skjelett.

Det ble også funnet drapsvåpenet, en øks, når de begynte å grave. Gutten var en del av en druser-etnisk gruppe, der reinkarnasjon er akseptert uten form for tabu. Gutten visste også hvilken landsby han var fra, så de tok han med dit. Da han kom, så husket den tre år gamle gutten navnet han hadde i sitt forrige liv.

I landsbyen har «mannen» gutten hevdet å være i sitt tidligere liv forsvunnet for fire år siden. Gutten husker til og med navnet på morderen, og konfronterte drapsmannen selv. Når han konfronterte drapsmannen, ble han sjokkert over påstanden – men ville ikke innrømme drapet.

Senere tok gutten de andre med til stedet han ble begravet. Der fant de øksen med et stort kutt i hodet som førte til døden.

Når bevisene med tiden ble klare og tydlige, innrømmet morderen drapet. Han ble selv drept for å ha innrømmet å drept en annen person.


Kilde :
http://viraltube.no/denne-gutten-3-husk ... igere-lik/
Kildens kilde :
http://www.tweaktown.com/news/37999/3-y ... index.html
Så, Så hva synes du om dette, er det troverdig ?
Eller er dette oppspinn ?
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Mystical »

Interessant i alle fall.

Har lest historier før om barn som hevder de har minner fra det forrige liv.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av UFO »

Slike historier er alltid fascinerende synes nå jeg. Men det er kanskje fordi jeg tror på reinkarnasjon.
Ikke godt å si sannhentsgehalten i dette. Mye måtte jo planlegges på forhånd for å fake noe slikt.
Men det er sikkert mulig. I beste fall er det IKKE noe fake.
Antall ord: 48
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Borte.. »

Koselig...
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Terra »

Jeg tror dette kan være mulig. Men nå tror jeg på reinkarnasjon da. ;)
Antall ord: 14
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Asbjørn »

Personlig tror jeg både på reinkarnasjon, men også på det å "Kunne sanse" den "andre siden".
Dersom reinkarnasjon er tilfelle, - forutsetter vi at sjelen er evig.
Og det vil og gjøre at "ånder / spøkelser" også teoretisk sett er mulig.

Et "bilde" jeg bruker endel, for å gi enslags forklaring på reinkarnasjon, er å sammenligne kroppen med en bil !

Altså ; En bil slik vi kjenner den til hverdags kan ikke kjøre av seg selv, den er i praksis i "koma" sålenge det ikke er en sjåfør tilstede. Sjåføren er i dette tilfelle det vi kaller "ånd" eller "sjel".
Jeg sier og ofte at sjelen/ånden er sammenlignbart med vår bevissthet - det som gjør hver og en av oss unike.

Når sjelen kontrollerer kroppen - blir det på samme måte som når sjåføren kontrollerer bilen.

Sjåføren setter seg inn, starter opp ( om motoren ikke allerede går på tomgang), og ved hjelp av pedaler/hendler/ratt setter bilen seg i bevegelse, og kjører dit sjåføren vil.

Ånden / bevisstheten kontrollerer kroppen, når da kroppen ikke sover.
( om ånden er ute av kroppen, vil kroppen gå på tomgang. )
En som er i koma - da er ofte ikke ånden tilstede i det heletatt, enten er den på tur, eller den er reist videre uten kroppen.
På samme måte som en bil stopper når den er tom for bensin, eller deler i motoren ryker, vil kroppen stanse når den ikke lenger har næring nok til å "kjøre på tomgang" - eller blir frakoblet ekstern livsoppholdelse.

Poenget mitt er at sjelen / ånden lever videre , og skal innom "lyset" før ett nytt liv kan startes.
Spøkelser er slik sett ånder som har forlatt kroppen, men ikke gått inn i lyset.
Og åndelig sett snakker vi også om et utall av det man kaller "energier" og "avtrykk".

I utgangspunktet tror jeg at alle har disse evnene, men omgivelser / foreldre / skole etc, for å ikke snakke om at verdens sanseinntrykk - overdøver det åndelige.

Noen har likevel disse evnene hele livet, andre får en "oppvåkning" hvor slike evner dukker opp og etterhvert er så kraftige at man ikke kan avvise de.
Andre har blitt så stengt at de ikke klarer å åpne opp for dette.

Kansje har det og med den enkeltes forutsetninger å gjøre også;
noen bare "er" matematikk, mens andre knapt kan legge sammen 1sifra tall.
Eller musikk ( noen er overhodet ikke musikalske, mens andre kan gjengi en symfoni på klaver, etter å ha hørt den EN gang...)

At det er noe mer, en sjel / ånd / overmenneske / whatever du vil kalle det- tror jeg på .
Eller tror, - den troen er så sterk at den er visshet.....

Og reinkarnasjon er en del av den vissheten. Med alt det medfører.

Hva DU tror er opp til deg, hva JEG tror er mitt departement ;)
Og om du ikke tror, - vel - da tror du ikke.
Enkelt og greitt ;)

Uansett - ett eller annet sted tar barna slike historier fra, og dette er bare en av mange jeg har hørt... eller lest om ;)

A
Antall ord: 526

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av UFO »

Jeg deler din oppfatning. Jeg føler vel også at dette ikke er en tro, heller en visshet om at det er slik
vi alle vil opleve det enten vi liker det eller ei. Svar på dette får vi uansett når vår tid er inne.

At vi lever evig, ja det gjør vi nok. Men hvor ? denne verden, andre dimensjoner ?

Tidligere liv ligger lagret i vår hjerne/bevissthet, men det er få som klarer å få det "avspilt" for å kalle det det. Så - hvor er den nøkkelen ?

Jeg tror egentlig ikke at små barn tuller eller fantaserer om slike opplevelser.
Det jeg allltid er litt skeptisk til, er om noen barn kan ha bli manipulert av voksne som ville forsøke
å oppnå opmerksomhet /profittere på dette. I så tilfelle er det trist.
Antall ord: 137
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Bearchild »

ufo skrev: Jeg tror egentlig ikke at små barn tuller eller fantaserer om slike opplevelser.
Det jeg allltid er litt skeptisk til, er om noen barn kan ha bli manipulert av voksne som ville forsøke
å oppnå opmerksomhet /profittere på dette. I så tilfelle er det trist.
Det er neppe til å unngå at manipulasjon er tilfellet i noen av disse historiene. Spesielt(?) hos sånne som tror innbitt på reinkarnasjon,- det forventes jo nesten at de som går bort kommer tilbake og jeg ser fint for meg at små barn blir oppdratt til å være andre enn de er.. satt på spissen kanskje, men det kan være lett å se for seg at sånt vil påvirke barn.

Men det finnes jo mange tilsvarende historier og jeg klarer ikke helt å tro at alt er oppspinn. DEt ligger en fortelling et eller annet sted på forumet som jeg ikke finner igjen i farta.. om en jente/ dame som forteller detaljert om sitt forrige liv og tilogmed finner igjen mannen hun var gift med. Fengende historie! (Skal lete litt i arkivene..)

Det er generelt spennende hvordan "minner" overlever og kan oppstå hos de som ikke egentlig har dem. ;)
Ta organtransplantasjon,- mennesker som får nye organer forteller at de etter transplantasjonen brått begynner å spise/ drikke ting de aldri har likt, hører på musikk de aldri har hatt sansen for osv for så å finne ut at disse tingene var favoritten til donoren.
Leste også om et barn som etter transplantasjon fikk mareritt gjentatte netter og etterhvert kunne beskrive drapsmannen til organdonoren sin.. og at beskrivelsen faktisk førte til at personen ble pågrepet. :shock:
Antall ord: 275
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av UFO »

Bearchild skrev:...Ta organtransplantasjon,- mennesker som får nye organer forteller at de etter transplantasjonen brått begynner å spise/ drikke ting de aldri har likt, hører på musikk de aldri har hatt sansen for osv for så å finne ut at disse tingene var favoritten til donoren.
Leste også om et barn som etter transplantasjon fikk mareritt gjentatte netter og etterhvert kunne beskrive drapsmannen til organdonoren sin.. og at beskrivelsen faktisk førte til at personen ble pågrepet. :shock:
Jøss, dette var jeg ikke klar over. Er ikke det litt merkelig at noe bevisst kan finnes i organer fra en donor og overføres til mottaker. Et organ (Utenom hjernen) har vel ikke noe "avtrykk" fra dens eier ? Men, man slutter aldri med å bli overrasket. Og moro er det.
Antall ord: 130
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Terra »

Bearchild skrev: Ta organtransplantasjon,- mennesker som får nye organer forteller at de etter transplantasjonen brått begynner å spise/ drikke ting de aldri har likt, hører på musikk de aldri har hatt sansen for osv for så å finne ut at disse tingene var favoritten til donoren.
Leste også om et barn som etter transplantasjon fikk mareritt gjentatte netter og etterhvert kunne beskrive drapsmannen til organdonoren sin.. og at beskrivelsen faktisk førte til at personen ble pågrepet. :shock:
Skikkelig kreepy greier det der ja.
Antall ord: 85
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Bearchild »

ufo skrev: Jøss, dette var jeg ikke klar over. Er ikke det litt merkelig at noe bevisst kan finnes i organer fra en donor og overføres til mottaker. Et organ (Utenom hjernen) har vel ikke noe "avtrykk" fra dens eier ? Men, man slutter aldri med å bli overrasket. Og moro er det.
Har også blitt diskutert før, og denne gangen fant jeg igjen tråden.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... andonasjon

Her står også historien om drapsmannen som ble tatt;
“An eight-year-old girl received the heart of a ten-year-old girl who had been murdered. After the transplant, the recipient had horrifying nightmares of a man murdering her donor. The dreams were so traumatic that psychiatric help was sought. The girl’s images were so specific that the psychiatrist and the mother notified the police. According to the psychiatrist, “. . .using the description from the little girl, they found the murderer. He was easily convicted with the evidence the patient provided”
http://bobsnewheart.wordpress.com/2008/ ... -of-donor/

Ligger mange historier om sånt på nettet og mye av det virker overraskende "ekte". :)
Antall ord: 190
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Slettet_Fighteren »

fra et forum som har diskutert det samme, men tenkte kanskje det var greit å dele her og,:
[b]Re: 3-year-old remembers he was murdered in a past life, locates old body Tuesday, May 27, 2014 5:45 PM (permalink)[/b] skrev: let's check the sources a bit, the article on tweaktown gives their source as the poch times: http://www.theepochtimes.com/n3/681034- ... n-of-body/
that in turn gives it's source as a book called "Children Who Have Lived Before: Reincarnation today" by Trutz Hardo

and the book's source seems to credit the report of this story to "Dr. Eli Lasch" who reported that they witnessed the events first hand.
http://www.amazon.com/Children-Have-Liv ... 1844132986
In this book, children from all around the world remember their past lives, and eminent scientists explain how many of these children's stories have been followed up to verify whether their statements have any foundation in fact. Incredibly, when subjected to scientific investigation, children's memories about their past lives can invariably be confirmed in every detail. Supported by overwhelming scientific evidence, the children's stories in this book suggest that reincarnation is a reality for us all. Whether they are from England, Europe, the USA, Lebanon, South Africa, Israel, India, Brazil, Sri Lanka, or Turkey, children who have lived before offer us insights into our global future, as well as profound messages from our collective past.
får lyst til å lese boken
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Bearchild »

Bearchild skrev: Det ligger en fortelling et eller annet sted på forumet som jeg ikke finner igjen i farta.. om en jente/ dame som forteller detaljert om sitt forrige liv og tilogmed finner igjen mannen hun var gift med. Fengende historie! (Skal lete litt i arkivene..)
Har prøvd å finne igjen denne men greier det ikke. Noen andre som husker den? :(
Jeg mener det ble opprettet en tråd der denne historien lå som "nettbok"(?). Begynte å lese den litt halvhjertet men endte opp med å ikke klare å stoppe før siste side. :lol:

.. kan historien ha vært fra India? Var ihvertfall denne jenta som helt fra hun lærte å snakke fortalte om sitt forrige liv i en annen landsby. Etterhvert rømte hun (..?) til denne landsbyen. I tillegg til å finne igjen huset "sitt" og familien sin fant hun noe som var gjemt i et hulrom i en vegg. Dessuten husket hun hva som skjedde når hun døde i sitt forrige liv og også hva som skjedde i mellomtiden.

Utrolig irriterende at jeg ikke finner den igjen! :x
Antall ord: 177
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av sliten »

"Et organ (Utenom hjernen) har vel ikke noe "avtrykk" fra dens eier ?"

Tja. Nye undersøkelser om doping viser at musklene husker,
http://www.aftenposten.no/viten/Musklen ... 53461.html
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Bearchild »

sliten skrev:"Et organ (Utenom hjernen) har vel ikke noe "avtrykk" fra dens eier ?"

Tja. Nye undersøkelser om doping viser at musklene husker,
http://www.aftenposten.no/viten/Musklen ... 53461.html
Anbefaler å google "cellular memory" hvis man er nysgjerrig på emnet. :)
Det er ikke så veldig lenge siden forskere la fram en avhandling som viser at adferd kan nedarves via cellehukommelse,- laboratoriemus viste medfødt frykt for stressfaktorer moren var utsatt for før hun ble drektig til tross for forløsning med keisersnitt etterfulgt av avliving av mora. Altså fysisk umulig at det var snakk om tillært adferd.
Antall ord: 101
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links