Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerDenne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige liv.

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:
Bearchild skrev: Det ligger en fortelling et eller annet sted på forumet som jeg ikke finner igjen i farta.. om en jente/ dame som forteller detaljert om sitt forrige liv og tilogmed finner igjen mannen hun var gift med. Fengende historie! (Skal lete litt i arkivene..)
Har prøvd å finne igjen denne men greier det ikke. Noen andre som husker den? :(
Jeg mener det ble opprettet en tråd der denne historien lå som "nettbok"(?). Begynte å lese den litt halvhjertet men endte opp med å ikke klare å stoppe før siste side. :lol:

.. kan historien ha vært fra India? Var ihvertfall denne jenta som helt fra hun lærte å snakke fortalte om sitt forrige liv i en annen landsby. Etterhvert rømte hun (..?) til denne landsbyen. I tillegg til å finne igjen huset "sitt" og familien sin fant hun noe som var gjemt i et hulrom i en vegg. Dessuten husket hun hva som skjedde når hun døde i sitt forrige liv og også hva som skjedde i mellomtiden.

Utrolig irriterende at jeg ikke finner den igjen! :x
Det var fra India, ja og tilgjengelig som nettbok som du skriver, men jeg husker heller ikke tittelen. Men den var på norsk såvidt jeg husker.
Antall ord: 206
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Kiara »

Bearchild skrev:
ufo skrev: Jeg tror egentlig ikke at små barn tuller eller fantaserer om slike opplevelser.
Det jeg allltid er litt skeptisk til, er om noen barn kan ha bli manipulert av voksne som ville forsøke
å oppnå opmerksomhet /profittere på dette. I så tilfelle er det trist.
Det er neppe til å unngå at manipulasjon er tilfellet i noen av disse historiene. Spesielt(?) hos sånne som tror innbitt på reinkarnasjon,- det forventes jo nesten at de som går bort kommer tilbake og jeg ser fint for meg at små barn blir oppdratt til å være andre enn de er.. satt på spissen kanskje, men det kan være lett å se for seg at sånt vil påvirke barn.

Men det finnes jo mange tilsvarende historier og jeg klarer ikke helt å tro at alt er oppspinn. DEt ligger en fortelling et eller annet sted på forumet som jeg ikke finner igjen i farta.. om en jente/ dame som forteller detaljert om sitt forrige liv og tilogmed finner igjen mannen hun var gift med. Fengende historie! (Skal lete litt i arkivene..


Det er generelt spennende hvordan "minner" overlever og kan oppstå hos de som ikke egentlig har dem. ;)
Ta organtransplantasjon,- mennesker som får nye organer forteller at de etter transplantasjonen brått begynner å spise/ drikke ting de aldri har likt, hører på musikk de aldri har hatt sansen for osv for så å finne ut at disse tingene var favoritten til donoren.
Leste også om et barn som etter transplantasjon fikk mareritt gjentatte netter og etterhvert kunne beskrive drapsmannen til organdonoren sin.. og at beskrivelsen faktisk førte til at personen ble pågrepet. :shock:



Den ble lagt ut på link av ?, den 22.mars -12. Jeg har levd før. Shantia Davi. Fikk ikke til å kopiere hit, for jeg er elendig med data! ;) Men jeg fikk heller ikke opp linken til boken lenger..
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Denne gutten (3) husker at han ble drept i sitt forrige

Innlegg av Bearchild »

Kiara skrev: Den ble lagt ut på link av ?, den 22.mars -12. Jeg har levd før. Shantia Davi. Fikk ikke til å kopiere hit, for jeg er elendig med data! ;) Men jeg fikk heller ikke opp linken til boken lenger..
Takk Kiara! :D
Som du sier funker ikke lenken til nettboka.. Men det står ihvertfall en del om denne historien på nettet.

- Shanti forsto ikke hva hun gjorde i en barnekropp når hun følte at hun egentlig var gift med Kedarnath og bodde i den indiske byen Mathura, eller Muttra, som hun og folk flest kalte byen. Hennes navn var da Lugdi Devi Chaubey.

Lugdi Devi ble født i Mathura 18. januar 1902. 25. september 1925 fikk hun en sønn, og noen dager senere døde hun i barselseng. Drøyt ett år senere, 11. desember 1926, ble hun angivelig gjenfødt i Dehli og fikk navnet Shanti Devi.

Den lille jenta sa mye rart, noe familien bortforklarte som fantasier, men etter hvert forsto faren at hun antagelig husket sitt tidligere liv. Foreldrene prøvde å få henne vekk fra disse idiotiske tankene, men Shanti holdt på sitt, og da hun var ni år kom selveste Mahatma Ghandi hjem til dem og sa at hun måtte få reise til Mathura, og slik ble det.

Selv om Kedarnath prøvde å lure henne til å tro at broren hans var ham, bet hun ikke på det og kjente hele sin forrige familie ved navn og familiehemmeligheter.
Antall ord: 248
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links