Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerSjaman med kurs som funker ?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

merterje
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 08 Mar 2014 08:56
10

Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av merterje »

jeg var på alternativmesse på Lillestrøm, og deltok på foredrag med sjaman Wanvig - Rainbow Reiki, det angrer jeg ikke på, tenkte å gjøre mer utav det, han har også mer omfattende kurs, som jeg kommer til å delta i, han snakket om flere ting, og spesielt 2 ting la jeg meget merke til, jeg har i perioder følt stor tomhet og også følt at jeg bærer på en ryggsekk, dette forklarte han med at hvis en ikke har stor nok bånd til sitt sjelelys, så vil en føle tomhet, og sletting av negativ karma som han foretar, hvis en har negativ karma, tyder det på traumer e.l. tidligere i livet eller i forrige liv, da vil en føle at en går med ryggsekk, jeg skal jobbe med det, men kanskje blir dette mye bedre ved å delta på hans kurs "bli bedre på 90 dager" ?
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av Bearchild »

Har du tid, råd og lyst så hvorfor ikke? Jeg antar at det koster penger og en av vurderingene du burde ta hensyn til er hvorvidt dette er penger du lett gir fra deg. Muligheten er absolutt tilstede for at du blir sittende uten å føle du har lært noe som helst/ hatt utbytte av kurset. På en annen side kan det være verdt hver krone. :)
Antall ord: 69
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
merterje
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 08 Mar 2014 08:56
10

Re: Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av merterje »

Ja det er absolutt sjanser for at en ikke føler at tilstanden blir bedre etter et slikt kurs, men en kan hopp av halvveis og få alle pengene tilbake, en annen ting er eventuelt om det under kurset vil oppstå en slags placeboeffekt, det at en tror og føler, men at det ikke kommer fra annet enn en forestilling en har tilegnet seg, som igjen kanskje ikke er reel, men men.. han fortalte at alle som hadde nytte av kurset, varer det evig.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av Terra »

Synes å huske å ha lest en god del av det han har skrevet og fant mye det interessant hvis det er ham jeg tror det er. Kan nok bli et ok kurs å ta med seg. Håper du får glede og nytte av det hvis du velger å gå dit. ;)
Antall ord: 49
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av tvilerlitt »

"Den som intet våger intet vinner "

Veldig vannskelig å utale seg om ett kurs man selv ikke har gått, har du flaks så kansje noen dukker opp her inne som har gått kurs med denne fyren selv og kan gi deg litt "hands on info".

Har vært på litt forskjellige kurs selv, stort sett har innholdet vært godt, men fremføringen og evnen fra lærer til å lære bort har variert endel...

Uansett, jeg har altid hatt god utbytte av mine kurs, sett det spesiellt i ettertid... Ikke alltid slik jeg hadde forestilt meg, men uansett bra nytte..

Så er det en ting man ikke snakker så mye om, på slike kurs føler jeg at medelevene betyr mye, man skal gjerne trene sammen osv Og det vet man jo intet om på forhånd... Det varierer utrolig mye fra gruppe til guppe hvilke folk man kommer borti, og for meg så har det alltid vært ett springene punkt. F.eks. Elevene fra ett av mine første kurs, ja vi holder fortsatt sammen etter flere år, vi treffes hjemme hos hverandre eller ute på by'n til middag og deler erfaringer mm.

Lykke til :)
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 9 ganger

Re: Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av manitou »

Kort og greit: Stay away fra Wanvig sine greier. Han er en tidligere MLM-selger som har oppdaget at det er god butikk i alternativverden. Han er flink til å snakke for seg og har et vinnende vesen, men hans påstander og skryte-cv er bare tull. Man kan ikke "kjøpe" seg en sjaman-tittel, og man skal heller ikke selge slike ting via kurs. Blir man "kallet" til tjeneste så er det naturen og åndene som snakker til en, ikke pengegriske "frelsere".
Antall ord: 84
Skinwalker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
merterje
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 08 Mar 2014 08:56
10

Re: Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av merterje »

ja det er mye av det innen det alternative som er tvilsomt, og også vanskelig å finne ut hva som er tøv og hva en kan ha nytte av, men etter det jeg skjønner skal visst Wanvig være bra, han har praktisert i over 5 år, og hatt ingen som har krevd pengene tilbake, som de kan gjøre.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Sjaman med kurs som funker ?

Innlegg av Bearchild »

merterje skrev:ja det er mye av det innen det alternative som er tvilsomt, og også vanskelig å finne ut hva som er tøv og hva en kan ha nytte av, men etter det jeg skjønner skal visst Wanvig være bra, han har praktisert i over 5 år, og hatt ingen som har krevd pengene tilbake, som de kan gjøre.
Ok, da blir jeg litt skeptisk med en gang.. hvem påstår at ingen har krevd penger tilbake? Det virker lite sannsynlig at du har kontakt med alle kursdeltagere gjennom 5 år og disse selv har fortalt at de er så fornøyde at de ikke vil kreve tilbake kursavgift. ;)

Og når noen bruker sånt som reklame skurrer det litt hos meg. En som reklamerer med at alle er kjempefornøyde til tross for "penger- tilbake- garanti" virker rett og slett.. desperat?
Den beste reklamen man kan få er fornøyde kunder, men da er det kundene selv som skal fortelle hvor fornøyde de er, ikke selgeren! [-X
Antall ord: 174
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links