Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerSyner fra åndeverdenen eller hallusinasjoner?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Syner fra åndeverdenen eller hallusinasjoner?

Innlegg av Mystical »

Hvordan kan man egentlig skille mellom hallusinasjoner og andre åndelige opplevelser i det øyeblikket man holder på å sovne inn (fortrinnsvis på kvelden)?

Jeg har av og til opplevd å se "ting" når jeg ligger og venter på å sovne.

For noen år siden opplevde jeg en stund ganske ofte å få slike syner eller hallusinasjoner når jeg lå der så til slutt var det nesten så jeg var redd å åpne øynene der jeg lå.

Kan fortelle at jeg ikke går på noen medisiner eller andre stoffer som tilsier hallusinasjoner. Jeg har heller ikke fått noen diagnose på sykdom som kan forårsake hallusinasjoner.
(Har hørt at scizofreni og sovesyke skal kunne gi symptomer som hallusinasjoner.)
Jeg har sett både skikkelser og enkle figurer som f.eks. ligner på snøkrystaller som svever over meg. Samme hva det er man ser så skvetter man skikkelig i. De siste årene har jeg ikke sett så mye. Det siste jeg husker var et mannsansikt bortenfor sengen som liksom snudde seg mot meg med et "vitende" (vil jeg kalle det) uttrykk. Det var for 4 til 5 måneder siden. Man skvetter da. Da hadde jeg ikke sett noe på lenge.
Men det er vel noe med den bevissthetstypen man har rett før man sovner som skal kunne gi hallusinasjoner?
Men er det ikke dette bevisshetsnivået som klarsynte "mediterer" seg til når de skal kunne "se" også?
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Syner fra åndeverdenen eller hallusinasjoner?

Innlegg av Nattstjerne »

Hmm godt spørsmål! har selv sånne "syner" og bilder uten at jeg er syk av den grunn og ja det kan ligne på hallusinasjoner.Men da hadde jeg regna med du hadde dem hele tiden?og når en også har sjekka seg for psyk sykdom og det ikke er det så kan en vel være trygg på den biten.Hørest ut for meg som det tredje øyet ditt er åpent.Når vi er i "mellomtilstanden" mellom søvn og hvile så går en ofte ut av kroppen ..astral nivå..derfor er det vanlig at bilder og event besøk blir registrert lettere enn når en er våken.Iallefall min teori.;O).

Snøkrystallene hørest ut som høye energier/engler.Er ofte dem som blir orber på kamera.Iallefall det er ikke noe ondt..prøv å slappe helt av og når du skal sove så kan det hjelpe å bare gi beskjed at nå skal det være ro for nå er det nattatid.Det er noe så hjelper her.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Syner fra åndeverdenen eller hallusinasjoner?

Innlegg av Isan »

Bare angående hallusinasjoner:
Det er ikke noe som behøver å være tilknyttet verken psykisk sykdom eller evt. rus. Hallusinasjoner kan visst hvem som helst av oss få uten nødvendigvis noen åpenbar årsak.
Antall ord: 35
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Syner fra åndeverdenen eller hallusinasjoner?

Innlegg av g.r.y »

Slik jeg ser det, er det alt for lett å avfeie sanseopplevelser som ikke følger boken som 'halliser'. Med tanke på hvor liten del av den totale virkeligheten vi i utgangspunktet er istand til å sanse, blir det for meg noe innmari sneversynt å avfeie alt av oppfatninger som faller utenfor disse snevre rammene for hva som har en 'rasjonell' forklaring, som det så fint heter, for innbildninger og tull.
Når det er sagt, mener jeg ikke at en dermed skal ta alt som sies for god fisk, for det er nok av både svindel og galskap der ute. Jeg mener bare at en burde være varsom med å avfeie folks paranormale opplevelser som halusinasjoner når vi kun er gitt å oppfatte en begrenset del av en tredimensjonal verden..
Antall ord: 129
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links