Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerMessias?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Messias?

Innlegg av Svartepus »

Opp gjennom årene har det jo vært snakk om at en Messias skal komme tilbake og det har også vært mange påstander og teorier om hvem han (?) er og hvordan man skal kjenne denne storheten igjen. For ikke å snakke om hva han skal gjøre for menneskeheten. Det er jo også velkjent at en så viktig og enestående person klarer ting vi vanlige dødelige ikke klarer. Så da slår det meg, kan han allerede være blant oss? I form av en representant for det som ofte blir sett på som motsatsen til religion; vitenskapen?

Det er ingen tvil om at denne karen er noe helt for seg selv på mange måter:

http://www.washingtonpost.com/news/morn ... ?tid=sm_fb

Har vi hatt selveste frelseren under nesa hele tiden men bare avblåst ham som en superintelligent men svakelig raring i rullestol? Årets villeste tanke og teori men jeg synes det kunne være gøy å lufte tanken ;) Han har enorm intelligens og kunnskap, han snakker ofte rett fra levra og har trosset flere dødsdommer fra leger. Han er i hvert fall et unikum, det skal han ha!
Antall ord: 197
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Messias?

Innlegg av TomL »

Jeg tror ikke Messias vil kommet såpass anonymt. Det skal jo visstnok bli slik at alle skal kunne erkjenne Messias' komme, og at vi skal vite det er han.

Hawkins er nok bare et seigt menneske, som imponerer oss med sin livsvilje.
Antall ord: 43
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Messias?

Innlegg av Isan »

Svartepus, jeg har stor sans for at du lufter en slik tanke!

Nå har ikke jeg så veldig mye tro på konseptet messias i det hele tatt, men jeg syns du absolutt fortjente en "liker".

Det kan bli spennende å se hvaslags tanker som dukker opp i tråden.
Antall ord: 48
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Messias?

Innlegg av UFO »

Når man ser på hvor ille det er i verden idag, så synes jeg det kan virke som om det har kommet en viss annen mann på besøk. :666 :(
Antall ord: 30
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Messias?

Innlegg av Svartepus »

ufo skrev:Når man ser på hvor ille det er i verden idag, så synes jeg det kan virke som om det har kommet en viss annen mann på besøk. :666 :(
Det kan man si men jeg tror ikke det vil komme en messias som feier inn over jordkloden og redder hele verden med et trylleslag. Jeg tror det er snakk om en person som kanskje ikke fremstår som noen typisk messias, som går litt mer stille i dørene og skaper oppvekkelse og en bølge av kunnskap og holdningsendringer ved å spre råd. Vedkommende gir oss verktøy og vi må gjøre reparasjonsjobben, for å bruke en småteit metafor ;)
Antall ord: 115
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Messias?

Innlegg av Bearchild »

Enig i at en Messias nok ville gått litt stille i dørene. Noen som har lest "Bibelen 2" av Kalvø og Kverneland? :lol:
Dersom Messias hadde flagret rundt i kjortel og sandaler og fortalt at han hadde kommet for å redde menneskeheten ville nok veien til lukket avdeling blitt kort. Jeg mistenker at det sitter en del messiaser innesperret med daglig påfyll av rosa og grønne piller allerede.

Jeg har dessverre sett og lest alt for lite av Hawkins til å mene stort om eventuelle gudommelige egenskaper. Men han har vel en grei posisjon hvis det skulle være tilfelle.
Antall ord: 101
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Messias?

Innlegg av Asbjørn »

Hawking har GOD TID til å tenke, og siden han i utgangspunktet var ( og er ) Fysiker og matematiker, sier det seg selv at han derfor tenker myye på slikt.
En med høy kunnskap.
Men skriften SIER JO at kunnskapen skal bli stor ;) Og da må vi vel ha noen kloke hoder for å få det til ;)
Men Hawking ER materialistisk, -dvs en som kun aksepterer det en "kan ta og føle på", og bevise matematisk og eller fysisk.
Jeg velger derfor å fjerne ham fra lista over potensielle (anti)krist - figurer.

Når det gjelder antikrist, så tror jeg nok "den energien" er i full gang i denne verden vi lever i,
se bare på hvordan makt og penger faktisk styrer og gjennomsyrer samfunnet.
Og vi er alle bundet av "penger". på en eller annen måte. Iallfall så å si alle...
Er jo noen stammer som fremdeles lever adskilt fra resten av verden....

Og skal vi da se etter en ( eller et flerhodet antikrist,) så kan vi bare se på verden, eu, usa, russland, china, nordkorea, osv osv....

Og siden vi har flere hoder, så kan de forskjellige hodene krangle seg imellom, eller samarbeide,
avhenig av hva som tjener dem best.....

Ikke tror jeg på at vi får oppleve en "Jesus" som kommer tilbake, eller noen andre "profeter" heller.

Derimot ser jeg ikke vekk fra at vi på ett eller annet tidspunkt virkelig får oppleve hva Aliens / Ufo,
Engler eller hva som "blir sendt fra oven" dukker opp etterhvert.
Rett og slett fordi hele menneskeheten er ute å kjøre.... på sykkel - på feil jorde....og i 2 meter dyp snø...

Vi snakker ikke om å trampe i klaveret lenger, men heller å droppe det fra 13 etasje og ned i en nysgjerrig folkemengde....

Og alle vil synes at DETTE VAR KJEKT; DETTE MÅ VI GJØRE MER....

Iallfall virker det slik når man ser på selvmordsbombere, og andre måter å utføre religiøs krig.
For det er jo det terroren egentlig er - religiøs fanatisk krig.
"Hvis ikke du tror på Jesus så skal du dø" - var jo omkvedet ved kristninga av Norge.
Og derved oppstod og hykleriet / en side utad, og en annen innad....
I våre dager har ikke (den norske) kirken den makten den engang hadde.
Så derfor importerer vi "hellig krig" - og passer på å ikke få den ut av landet, - slik at vi skal se penest mulig ut for de andre "hodene" rundt i verden ...
Og viser hvor dumme idioter Ola Nordmann egentlig er ...
Ikke bare slipper vi det inn, men vi nekter å sende det ut igjen....

Ok, kom litt på avveie her, men det er energien bak vi ser her, "antikrist".

Jeg ser frem til den dagen at vi får det reelle besøket fra "lyset" , om det er i form av "ufo" eller "engler", det får tiden vise.

Men egentlig spiller det ikke så stooor rolle, da vi alle skal reinkarnere videre til andre planter - hvor vi skal høste de erfaringer vi ikke har fått høstet her på jorden...
( bibelen sier jo det, "en ny himmel, og en ny jord" )

Og det har vi Hawking og andre som bekrefter for oss, hvor mange planeter i "gullhårsonen" har vi funnet til nå ? Når vi ser hvor enormt universet er, så har vi et brukbart antall å velge mellom....

Messias energien ?
Jo , den finner vi i mange vanlige folk. Noen av de ser vi, som Moder Theresa, andre er mer i det skjulte, og virker lokalt i sine områder, usett....

Eller ?


A
Antall ord: 594

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Messias?

Innlegg av Isan »

Ja, Asbjørn, her var du tidvis temmelig langt på viddene, ja. Og i en annen debatt skulle jeg nok ha kommet med ganske andre innfallsvinkler til problemstillingene i "på-vidda"-avsnittene dine :)

Forøvrig, lyset har jeg på besøk hver dag: Sola, venner, klem fra kjæresten, gode samtaler, enkelte egne tanker, såing og planting, yte noe til andre, få muligheten til å forstå mer om andre - gjerne fra langtvekkistan.
Antall ord: 72
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Messias?

Innlegg av Svartepus »

Asbjørn skrev:Hawking har GOD TID til å tenke, og siden han i utgangspunktet var ( og er ) Fysiker og matematiker, sier det seg selv at han derfor tenker myye på slikt.
En med høy kunnskap.
Men skriften SIER JO at kunnskapen skal bli stor ;) Og da må vi vel ha noen kloke hoder for å få det til ;)
Men Hawking ER materialistisk, -dvs en som kun aksepterer det en "kan ta og føle på", og bevise matematisk og eller fysisk.
Jeg velger derfor å fjerne ham fra lista over potensielle (anti)krist - figurer.
Han er åpen for at det finnes aliens der ute og har vel advart mot å være for ivrig etter å søke kontakt fordi vi ikke vet hva vi får. Mange har vært veldig fastlåst i tanken om at denne reddende engelen/messiasen/figuren skal være åndelig og troende men jeg stiller det åpne spørsmålet "hva om vi har tenkt feil?" Hva om messias er en alien med høyere intelligens enn oss? Et vesen som er sterkt forankret i vitenskap og tror på det håndgripelige mer enn det "åndelige". En rådgiver basert på høy intelligens og kanskje erfaring med at ens egen planet har gått ad undas av samme grunn som jordkloden er på vei til å gjøre.
Det er kanskje vill fantasi og jeg påstår ingenting men hva om Hawkins f.eks. er en alien i forkledning som prøver å fortelle oss noe viktig? Det er jo det perfekte skjul å være på jorden "utkledd" som en supersmart snåling i rullestol. Ingen direkte trussel og for mange sikkert ansett som en skrulling, men for dem som lytter har han mye fornuftig å si. Og mye kunnskap om både materielle ting og de mer alternative tema som annet intelligent liv ute i verdensrommet.

Jeg synes i hvert fall det er en fascinerende tanke :vismann
Antall ord: 320
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Messias?

Innlegg av UFO »

Jeg synes derimot Asbjørn traff godt på innlegget sitt. Mye av de samme tankene har jeg gjort meg opp også.

Jeg tror ikke på Stephen Hawking' "Warning" om ikke å søke kontakt med andre livsformer/aliens. Aliens har kanskje for alt vi vet, vært her FØR menneskene. De er her nå, og de har forhindret atom-utslettelse og har gjort alt som har stått i deres makt for at vi som mennesker har unngått å utslette oss selv. Nå er "klokka noen minutter før tolv" og menneskeheten får omsider vite sannheten som eliten har holdt skjult for oss i så mange mange år. Jeg klarer snart ikke å vente på avsløringen. Man håper å kunne leve så lenge, at man får oppleve at verdenshistoriens største løgn og bedrag bli avslørt.

Såvidt meg bekjent så har aldri Hawking tidligere advart oss mot å søke kontakt med aliens / andre sivilisasjoner. Det er egentlig litt pussig. Han er en svært intelligent mann, og må ha tenkt tanken rundt dette for lengst. Kan Hawking være instruert til å sette dette på agendaen nå, nettopp for at eliten skal kunne fake en invasjon av jorden med fartøy som er gjenskapt / back-engineered siden Roswell krasjet ? Mange vil nok lytte til Hawking, og det vet de.
Antall ord: 223
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Messias?

Innlegg av Mystical »

ufo skrev:Jeg synes derimot Asbjørn traff godt på innlegget sitt. Mye av de samme tankene har jeg gjort meg opp også.

Jeg tror ikke på Stephen Hawking' "Warning" om ikke å søke kontakt med andre livsformer/aliens. Aliens har kanskje for alt vi vet, vært her FØR menneskene. De er her nå, og de har forhindret atom-utslettelse og har gjort alt som har stått i deres makt for at vi som mennesker har unngått å utslette oss selv. Nå er "klokka noen minutter før tolv" og menneskeheten får omsider vite sannheten som eliten har holdt skjult for oss i så mange mange år. Jeg klarer snart ikke å vente på avsløringen. Man håper å kunne leve så lenge, at man får oppleve at verdenshistoriens største løgn og bedrag bli avslørt.

Såvidt meg bekjent så har aldri Hawking tidligere advart oss mot å søke kontakt med aliens / andre sivilisasjoner. Det er egentlig litt pussig. Han er en svært intelligent mann, og må ha tenkt tanken rundt dette for lengst. Kan Hawking være instruert til å sette dette på agendaen nå, nettopp for at eliten skal kunne fake en invasjon av jorden med fartøy som er gjenskapt / back-engineered siden Roswell krasjet ? Mange vil nok lytte til Hawking, og det vet de.
Akkurat det med å advare mot Aliens kunne nok antagelig faktisk være forenlig med Messias/ Jesus.
Han er jo kommet for å fremme sin fars vilje og Gud skal visstnok ha advart mot å ta kontakt med ånder. Aliens er jo ånder på en måte i det de kommuniserer telepatisk med folk.
Jeg har ikke lest bibelen selv men har fått dette presentert gjennom en annen kilde. Man bør i alle fall være oppmerksom på at Aliens ofte har sin egen agenda.
Se min tråd "Den skjulte kampen om jorden".

Men jeg skal være enig i at Aliens er meget interessante og fascinerende!
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Messias?

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:De er her nå, og de har forhindret atom-utslettelse og har gjort alt som har stått i deres makt for at vi som mennesker har unngått å utslette oss selv.
UFO`er har deaktivert atom-missiler som i Malmstrom tilfelle (1967), men det var ikke missiler som sto klare til utskytning så derfor blir det ikke riktig å si at utenomjordiske har forhindret en atom utslettelse.

Hvordan vet du at utenomjordiske har gjort alt for å unngå at vi utsletter oss selv?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Messias?

Innlegg av g.r.y »

Her var det noen innmari interessante refleksjoner syntes jeg! Til tross for mitt ståsted når det gjelder den religiøse tro & lære, gikk jeg 'all in' i dette her.
-- Greia er vel at jeg faktisk tror på personen Jesus, og at vedkommende var i besittelse av paranormale egenskaper av en grad verden skjelden har sett maken til.. Jeg tror faktisk hele den nytestamentariske greia i stor grad bygger på datidens menneskers observasjoner av en mann hvis evner de ikke hadde den minste forutsetning for å kunne forklare/plassere som noe annet enn noe guddommelig. -Og når vi tar med den overdrivelse som normalt følger når historier & opplevelser overleveres, i tillegg til at det mest sannsynlig er blitt hemmeligholdt at fyren var gift og slike verdsligheter, er veien kort til å omfatte både jomfrufødsler & hva det enn måtte være..

Selv om jeg ikke anser Jesus som sønn av den bibelske gudeskikkelsen, var han utvilsomt 'one of a kind kind of guy' som brukte sine evner i det godes tjeneste, for å si det sånn. Hva som er forklaringen på hans unike evner & person, vites desverre ikke, men om ikke det er Gud, kan det godt ha noe med en høyerestående livsform å gjøre..

Om en ny messias skulle entre scenen, kan det være alt fra nevnte Hawkin til Malala til Snåsamannen. -Alt jeg kan si, er at vedkommende neppe vil være en kirkens mann (he, he)..
Antall ord: 249
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Messias?

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:UFO`er har deaktivert atom-missiler som i Malmstrom tilfelle (1967), men det var ikke missiler som sto klare til utskytning så derfor blir det ikke riktig å si at utenomjordiske har forhindret en atom utslettelse.

Det finnes utallige treff på nettet om dette. I stedet for å lenke til et sted, så anbefaler jeg et søk på: "ufo's deactivate nuclear missiles". Det er mye å lese, men svært interessant.
lightwave skrev:Hvordan vet du at utenomjordiske har gjort alt for å unngå at vi utsletter oss selv?
Jeg skriver nok til tider slik noen journalister noen ganger gjør, :type de påstår ofte at: "Nå er ting og tang bevist" basta, Opplest og vedtatt. Slik er det jo ikke alltid. Så jeg skal ikke si at jeg vet, for det gjør jeg jo ikke. Men endrer det jeg skrev og sier heller at: det hadde vært rart om ikke så har skjedd - og kanskje skjer. (Ref lenger opp det jeg skrev "ufo's deactivate nuclear missiles").

Verden har vært på grensen til atomkrig mange ganger, det tror jeg de fleste mener, men jeg mener og tror faktisk ogs at UFO's aliens har forhindret, dekativert, ødelagt missiler med atomstridshode som har blitt skutt ut - enten pga. en tappe, eller rett og slett i hensikt.
Bevis finnes nok, men ikke for offentligheten selvsagt.

(Sorry - ble litt rotete svar til deg, men det er jo fredagskveld da) :salute:
Antall ord: 241
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Messias?

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev: Noen som har lest "Bibelen 2" av Kalvø og Kverneland? :lol:
Cirka halvveis rett etter jeg kjøpte den da den var helt ny, som jo er noen år siden nå, og da lånte ei venninne av søstera mi boka av meg... som jeg aldri har fått tilbake, som jeg nå kommer på... :dontknow
Antall ord: 57
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links