Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerAntichrist?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Antichrist?

Innlegg av Mystical »

(inspirert av tråden "Messias")

Det er mange som begynner å lure på om det er noe i diverse spådommer som er gjort i Bibelen og at det kan virke som om mye av det stemmer.
Jeg må innrømme at jeg startet livet med innstillingen at Bibelen var noe som var veldig fjernt fra meg og bare myter - men nå har jeg begynt å lure........

I alle fall virker det som om Bibelhistorien faktisk er alt annet enn kjedelig og omtaler blant annet muligens aliens.
Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt særlig tid og anledning til å gå bibelen nærmere i etter i sømmene og er ingen ekspert.

Vil bare nevne at mange tror at en skikkelse som kalles Antichrist som er en sterk motstander til Messias skal komme.
Eller har han allerede kommet på banen?
Jeg har sett at det er flere som peker ut Obama som denne Antichrist :)
En litt snedig sammentreff kan i den anledning er være, synes jeg, at det visst kan settes likhetstegn mellom demonen Antichrist og "guden" Apollon.
Obama er født i løvens tegn og dette tegnet er faktisk knyttet til (den romerske)guden Apollon på samme måte som stjernetegnene vekten og tyren er "styrt" av gudinnen Venus!

.....så hvem vet; Man vil vel tro at skikkelsen Antichrist vil komme som en ekstra sterk og karismatisk person, noe som Obama vel kan karakteriseres som?

Det er mye snakk om "falske profeter" som er et uttrykk som kommer fra Bibelen.
Slike personer kan vi vel identifisere mange av i verden i dag.
Antichrist vil vel komme som en person som "tar kaka" av alle disse falske profetene.

Spekulasjoner blir vel dette, men det er i alle fall interessant.
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av TomL »

Jeg får inn bare gode signaler fra Obama. Og han har da heller ikke forført så mange. Som president er han vel på det jevne. Da var jo Bill Clinton mye mer sjarmerende. Det var vel før sigaren.

Jeg tror ikke vi skal lete etter tegn i tiden og hos personer. Når tiden kommer og om Antikrist kommer - så er det nok tydelig for de fleste. Jeg vet heller ikke hvor bokstavelig vi skal ta det som omhandler dette, i skriften.
Antall ord: 85
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Mystical »

Men jeg mener å huske at Antichrist nærmest vil gi seg ut for å være selveste Kristus når han kommer Toml. En eller annen kilde presenterte "Antichrist" slik. Jeg vet jo selvsagt ikke om det stemmer.
Obama gjør utvilsomt et veldig godt inntrykk på de fleste.

Selv så har jeg en grunnleggende skepsis til alle mennesker som har utpreget vilje til makt.
Og han er vel en av de desidert mektigste personer på jorden. Jeg sier ikke at Obama utvilsomt er Antichrist men jeg går heller ikke god for ham heller.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Isan »

Om jeg tror lite på konseptet messias, tror jeg enda mindre på konseptet Antikrist :)

Tror ikke det er noen grunn til å ta Bibelen bokstavelig på det der.
Antall ord: 27
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av jeditrond »

Om noen evt. er antikrist ville jeg heller sett mot øst, onkel Vanja i Moskva stoler jeg overhodet ikke på. Jeg sier ikke at han er antikrist, men tegnene er der. Maktglad, tildels karismatisk, forfører sitt eget folk osv.

Evt. kilder om hr Antirkrist kommer vel hovedsakelig fra Nostradamus som skrev såpass vagt at tom. jeg antageligvis kunne med en stor dose godvilje gjøres til å være denne antikrist :lol3
Antall ord: 72
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Svartepus »

jeditrond skrev:Om noen evt. er antikrist ville jeg heller sett mot øst, onkel Vanja i Moskva stoler jeg overhodet ikke på. Jeg sier ikke at han er antikrist, men tegnene er der. Maktglad, tildels karismatisk, forfører sitt eget folk osv.

Evt. kilder om hr Antirkrist kommer vel hovedsakelig fra Nostradamus som skrev såpass vagt at tom. jeg antageligvis kunne med en stor dose godvilje gjøres til å være denne antikrist :lol3
Du må ikke glemme at du er en nephilim, for det sa jo Hjørdis. Ergo er du en antikrist på ein måda.
Antall ord: 98
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av jeditrond »

Svartepus skrev:
jeditrond skrev:Om noen evt. er antikrist ville jeg heller sett mot øst, onkel Vanja i Moskva stoler jeg overhodet ikke på. Jeg sier ikke at han er antikrist, men tegnene er der. Maktglad, tildels karismatisk, forfører sitt eget folk osv.

Evt. kilder om hr Antirkrist kommer vel hovedsakelig fra Nostradamus som skrev såpass vagt at tom. jeg antageligvis kunne med en stor dose godvilje gjøres til å være denne antikrist :lol3
Du må ikke glemme at du er en nephilim, for det sa jo Hjørdis. Ergo er du en antikrist på ein måda.
Åja, stemmer det, jeg er en neffis, da er jeg jo en slags antikrist iht. Hjördis sitt verdensbilde, ja :lol3
Antall ord: 120
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Antichrist?

Innlegg av Ankh »

Det som får diskusjoner om messias vs antikrist til ofte å skli ut er at mange religioner skiller veldig skarpt mellom dem uten å forstå symbiosen de lever i. Det tok meg også tid å endre synspunkt på dette, men kom over endel materiale som gjorde at jeg skjønte det.

Grunnleggende så er lys og mørke gjensidig avhengig av hverandre. Uten mørke, ikke noe lys som kan lyse opp nettopp mørket. På samme måte, fjerner man ondskapen så går godheten med i dragsuget. Går man inn i religionshistorien så ser man tydelig hvordan denne yin/yang symbiosen er gjennomgående. Hvordan Jesus f.eks lot Lucifer gjenopplive Lasarus, hvordan Jesus brukte demoner til å teste folks tro, hvordan Salomon fikk en ring til å kontrollere demonene slik at de kunne bygge Salomons tempel osv osv. Følger man skapelseshistorien så er alt skapt av samme guddom, også ondskapen (ihvertfall det vi kaller ondskap).

Ved å gi menneskene valgmuligheter så kan menneskene velge hvilken vei de vil gå, på godt og vondt. Kabbalah har en god vinkling på dette. Man kan velge å ha det bra med enkle løsninger osv som "antikrist" tilbyr, men skal man utvikles og stige i hierakiet så må man ta de tunge valgene for å få erfaringene som bringer en videre. Med andre ord velge den smale veien som bringer en videre fremfor den brede vei som stopper men er best å gå på så lenge det varer.

Jeg mener derfor at innfallsvinkelen ofte blir feil. Antikrist for meg er menneskenes mulighet til å skape et paradis, men som de velger å kaste bort og isteden tømmer jorden for ressurser, overbefolker, utnytter, plyndrer, misbruker, og på ethvert vis aktivt går inn for å ødelegge jorden raskest mulig. Dette igjen drar historien mot døddsyndene grådighet, fråtseri, osv. Skal man fortsetet tankerekken vil da falske nyheter som feilinformerer befolkningen, markedsføring, reklame osv som spiller på grådighet og fråtsing være nærmest det man kan kalle antikrist.

Dette er igjen oss, så alt i alt er vi vår egen messias og antikrist basert på de valg vi gjør.
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Svartepus »

Glem det, ble litt feil tråd og sånn...

:dobbelt
Antall ord: 10
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Isan »

Ankh skrev:Dette er igjen oss, så alt i alt er vi vår egen messias og antikrist basert på de valg vi gjør.
Ja, det var ikke noe dårlig utsagn.

Tror i hvert fall det kan være mer fruktbart å tenke sånn enn å være så opptatt av ytre messias og antikrist.
Antall ord: 56
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Mystical »

I helgen så jeg en dokumentar eller hva man skal kalle det fra History Channel der de "identifiserer" den første og den andre Antichrist iht Nostradamus spådommer.

1. Napoleon

2. Hitler

og tilslutt holder åpent om hvem som kan være den tredje og aller verste.

Spekulasjoner, det er vel alt det kan bli men de vet i alle fall å gjøre det interessant og spennende.
Jeg fant ikke tilbake til videoen selv ved å sjekke min logg - men fant her slutten på programmet et annet sted;

https://www.youtube.com/watch?v=e9To_oEvuVY

Oppdager nå at det kryr av teorier på internett men selv så synes jeg de nevnte teorier (Napoleon, Hitler og .....) er interessante!
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av TomL »

Som før sagt - menneskene tror, synser og spekulerer. Og alle disse spåmennene har ikke fått påviselig rett i noe særlig av det de spådde. Vi må ikke legge for mye i tolkninger av eldgamle ting, kalendre og "sannsigelser".
Dette med Antikrist vet vi heller ikke om det er tilfelle.

Det er ikke slik at jo eldre ting er, jo sannere er de. Det er ikke noe som tyder på at folk for flere hundre år siden var mer synske eller hadde større kunnskaper om framtiden. Alle kan skrive kyptiske spådommer som kan tolkes i alle himmelretninger. Og det mangler ikke på tolkninger og spekulasjoner av gamle ting. Alt i alt - det som kommer av slikt fra mennesker, kan man ikke ta som sannhet.

Mitt syn er at vi ser på hva vi best kan bruke vår nåværende tid på kloden til. Dette er mye mer oppbyggelig enn å spekulere over mange hundre år gamle spekulasjoner.
Og ikke minst - vi kan utforske det paranormale....
Antall ord: 173
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Mystical »

TomL skrev:Som før sagt - menneskene tror, synser og spekulerer. Og alle disse spåmennene har ikke fått påviselig rett i noe særlig av det de spådde. Vi må ikke legge for mye i tolkninger av eldgamle ting, kalendre og "sannsigelser".
Dette med Antikrist vet vi heller ikke om det er tilfelle.

Det er ikke slik at jo eldre ting er, jo sannere er de. Det er ikke noe som tyder på at folk for flere hundre år siden var mer synske eller hadde større kunnskaper om framtiden. Alle kan skrive kyptiske spådommer som kan tolkes i alle himmelretninger. Og det mangler ikke på tolkninger og spekulasjoner av gamle ting. Alt i alt - det som kommer av slikt fra mennesker, kan man ikke ta som sannhet.

Mitt syn er at vi ser på hva vi best kan bruke vår nåværende tid på kloden til. Dette er mye mer oppbyggelig enn å spekulere over mange hundre år gamle spekulasjoner.
Og ikke minst - vi kan utforske det paranormale....
Nostradamus nyter stor respekt i verden han!

Dersom jeg virkelig hadde funnet igjen videoen så skulle jeg delt den. Ikke at jeg tror at du ville sett igjennom hele videoen før du kommer med din mening,da.

Både Napoleon og Hitler er som enkeltpersoner ansvarlig for store mennesklige tap (liv og annet) og var vel de som i sin tid skapte mest lidelser.
Og Nostradamus hadde i sine spådommer med geografiske angivelser av hvor disse personene skulle komme fra og de stemmer godt overens med akkurat Napoleon og Hitler.

Og jeg må få lov til å fortelle om hvor interessant det er.
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av TomL »

Nostradamus er ganske passé i dag. Han var mer populær for 20 år siden. Interessen for han dalte betydelig da det viste seg at det som "var spådd" ikke inntraff.

Jeg har gjennom årene satt meg inn i dette med spådommer - også Nostradamus sine. Det som kommer fra hans skrifter er moderne menneskers tolkninger av det han skriver. Akkurat som med Bibelen og andre kryptiske skrifter kan man tolke dette alle veier.
Nostradamus' skrifter var populære på 1990-tallet, og "alle" mente at han spådde både undergang og kollaps på den tiden. Men hva skjedde?

Å tro at han har omtalt Napoleon og Hitler er en myte. Han omtaler riktignok personer (for de som kan lese det han har skrevet), men det som skrives kan tolkes til å passe på mange. Og ingen vet hva slags ballast og ønsker tolkerne har. Vis en kryptisk tekst til 10 personer - og man får 10 tolkninger. Alle tolker ut fra sin ballast og sine opplevelser.

Hvor kommer dette med Antikrist fra? Jo, fra en eldgammel bok skrevet av mennesker. Hvordan vet vi da at Antikrist er reell?

Alle må gjerne tenke som de vil rundt spådommer. Men husk på at det ennå ikke er dokumentert at noen virkelig har treffsikre spådomsevner.
Etter min mening bør vi ta alt som kommer om slikt med betydelig skepsis.
Jeg tror på ånder, men har betydelig mindre tro på mennesker som fremheves eller fremhever seg selv til å være bærere av sannheten.
Antall ord: 254
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Antichrist?

Innlegg av Mystical »

Selv om noe kun skulle være konspirasjonsteorier - så er det i alle tilfeller spennende og ikke kjedelig.

Så dere; det er bare å komme med andre forslag til Antichrist!
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links