Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerBilde med død jente

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Bilde med død jente

Innlegg av TomL »

Image
(Bildet er bedre på Facebook-siden) Image

Om vi skal vi tro på dette, det får bli opp til en hver. Men dette er i alle fall et bilde som får oss til å reflektere. Ut fra det jeg kan bedømme så er det en jente med flettet hår som er festet med hårnåler til hodet, vi ser. Det var vel en vanlig hårstil for 100 år siden?

I alle fall er det lov til å stoppe og undres når slike bilder dukker opp.
Antall ord: 89
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Mystical »

Virker som om de døde vil være med på leken også. Søtt på en måte!
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Asbjørn »

Fikk ikke sett bildene over her, så her er en versjon ( fra facebook) :
Image

Det vi ser her er et bilde som er kraftig overeksponert,
og jenta bak som er "spøkelse" på bildet, får sollys reflektert fra vedkommende
rett til høyre fra seg som også lyser opp det av ansiktet som ellers
ville ligge i skygge.
Hvis vi ser på de andre ansiktene, ser vi at de er like hvite der sola skinner rett på.

Min konklusjon: Bildet er overeksponert, og fantasien til de som
ikke vet hvem personene på bildet er - er de som "konstruerer " spøkelset.

Det er rett og slett bare et fototeknisk dårlig bilde.

A
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Bearchild »

Usikker på om jeg forstod hva du mente nå Asbjørn.. jeg sier meg ikke uenig, men skjønte ikke helt forklaringen? Synes ikke det ser ut som et menneske en gang jeg. Heller en alien. :666 Hvis vi snakker om samme figur vel og merke?
Image
Antall ord: 45
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Asbjørn »

Sammenlign hvitfargen på mannen til venstre ( der sola skinner....) med fargen på
den du har merket med pil....

Ingen nyanser, bare helt hvitt. Altså overeksponert ( har fått for mye lys inn på filmen...)

A
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Mystical »

Tekst under bildet til det angivelige Facebook - bildet:

"SMIL TIL KAMERAET: Kim Davison la i begynnelsen av mars ut dette bildet på Facebook. De var bare fem som badet i vannet – men en sjette person (?) dukket opp bak dem. Foto: Kim Davison"

Dobbelteksponering kan sikkert ikke forklare at det er kommet på en ekstra person (dersom det er sant da).
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av TomL »

Ja, mulighetene er mange, som nevnt.

Bildet er av dårlig kvalitet, og overeksponert, som Asbjørn nevner. Jeg tipper bildet er tatt med dårlig mobiltelefonkamera, så dårlig kvalitet som det har.
Men skal ikke spøkelser være hvite i ansiktet, da? :) De har jo ikke normal hudfarge?

Dobbelteksponering var noe som hørte film-fotografering til. Dette bildet er formodentlig tatt med digital elektronikk, og da kan man ikke få dobbelteksponering. Når man tar et bilde lagrer kameraet det i en egen "pakke", i kamaraets eget "språk". Så blir dette omgjort til JPEG e.a. via en prosess i kameraet. De bedre kameraene lagrer også bildet i RAW (som råfil). Uansett kan det ikke dyttes inn mer i et bilde som er prosessert, som feks. dobbelteksponering. Det kan gjøres utenfor kameraet, da i en datamaskin. Men da snakker vi om avansert tilleggskoding.

En tredje mulighet er bildebehandling via et bildebehandlings-program. Men i så tilfelle skulle man tro det ville vært gjort bedre, og med et bedre fotogrunnlag. Det er en enkel sak å legge inn et ekstra ansikt i et bilde. Det tar 10 minutter. Dog skulle jeg klart gjøre det mer troverdig enn dette.
Antall ord: 205
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Mystical »

Mystical skrev:Tekst under bildet til det angivelige Facebook - bildet:

"SMIL TIL KAMERAET: Kim Davison la i begynnelsen av mars ut dette bildet på Facebook. De var bare fem som badet i vannet – men en sjette person (?) dukket opp bak dem. Foto: Kim Davison"

Dobbelteksponering kan sikkert ikke forklare at det er kommet på en ekstra person (dersom det er sant da).
Svaret mitt var med forbehold fordi jeg (he - he) nok ikke er helt sikker på hva dobbelt eksponering er. Har nok dessverre dårlige fotokunnskaper selv om jeg var med på et lite fotokurs i min ungdom. Man glemmer ting når man ikke holder kunnskapene ved like.
En gang, med et tidligere kamera med "gammeldags" film i, klarte vi å ta bilder over bilder tatt tidligere på samme film slik at det var to forskjellige motiver som fløt inn i hverandre på de samme bildene. Kanskje er det det som er dobbelteksponering?
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Asbjørn »

Dobbelteksponering er som du sier, at et bildet har blitt tatt over et allerede tatt bilde.
Dette er normalt bare mulig på "gammeldagse" kamera med film som må fremkalles.
Noen eldre kamera har den "feilen" innebygget - konstruksjonsmessig, med eller uten vilje.

Digitale kamera kan ikke dobbelteksponere, dersom det ikke er laget en egen funksjon for det i kamera. Noe jeg ikke tror vi kan finne på rimelige kamera.

Bildet kan være tatt med kamera med fotofilm, og så avfotografert i ettertid.
eventuelt med dårlig mobilkamera.
Spesielt om kamera står innstilt på "Innebelysning", vil overeksponering lett skje,
og jeg tror ikke på at det er kun 5 personer med på bildet.

"Spøkelset" her er nok et lyshåret barn. Vi ser og at det er litt skygge på hodet, på "skyggesiden", men at den siden blir lyst opp av refleks fra lys hud på den siden, og derfor ser så lys ut.

Overeksponering betyr enkelt at det har kommet for mye lys inn i bildet, og vi dermed får mye hvite flater istedet for detaljer.

A
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Bearchild »

Asbjørn skrev:Sammenlign hvitfargen på mannen til venstre ( der sola skinner....) med fargen på
den du har merket med pil....

Ingen nyanser, bare helt hvitt. Altså overeksponert ( har fått for mye lys inn på filmen...)

A
Jeg er inneforstått med (over)eksponering og sånt, jeg forstod bare ikke helt "refleksjon fra personen til høyre" som en del av forklaringen. Skjønner også hva du mener, men får det ikke til å stemme at ansiktet til moren(?) skal ha en så distinkt speileffekt at personen vedsiden av omtrent blir flombelyst.
Antall ord: 94
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Asbjørn »

Bearchild skrev: får det ikke til å stemme at ansiktet til moren(?) skal ha en så distinkt speileffekt at personen vedsiden av omtrent blir flombelyst.
Det er ikke bare ansiktet, siden barnet står litt bakenfor, reflekteres lys fra ansikt, skulder, og arm som er over vannet, og faktisk barnets egen arm ( og kansje flyteballong ? )
Det gjør at siden på ansiktet til barnet blir lyst delvis opp.
Til forskjell fra gutten fremst, hvor ene siden er overeksponert, og barnet som moren holder, hvor ansiktet ligger i skygge, og detaljene kommer bedre frem.
Såvidt jeg ser, er det ikke grunnlag for å tro det er refleksjoner i vannet som gir den "merkede" figuren sitt utseende.
Jeg er fremdeles overbevist om at bildet er overeksponert, og derfor ser vi barnet som helt hvitt...
I vannet foran barnet, ser vi og en "bølge" eller en arm hvor vi ser lyset overeksponeres,....
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Bearchild »

Det er jo ingen tvil om at det er overeksponert. :) Men jeg er ikke overbevist om at det er et menneske i det hele tatt. Kan like gjerne være noe annet (kan faktisk ligne litt på en hund), om det er aldri så overeksponert burde detaljer (hårfeste, ansiktsfasong, nese, munn) vært noe mer synlige?

Prøver å forstørre det men oppløsningen blir uleselig.. men blås det opp på egen skjerm og se om du også ser hunden! ;) Er noe med skallefasongen (innsving på høyre side). "Håret som er festet med spenner" ører? Snuten ned i vannet..?
Image
Antall ord: 103
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1382 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Bilde med død jente

Innlegg av Asbjørn »

Jepp... Kan være ... Kanskje...
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av UFO »

Dette må være en hund som svømmer i land. (Se på krusningene på vannet). Vekk fra de andre ?
Antall ord: 20
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Bilde med død jente

Innlegg av TomL »

Liten hund, ja - ser det som kan ligne på det.
Hvis den svømmer, da flyter den i alle fall lett. Omtrent hele hunden er jo over vannet. Jeg ville heller ment at den vadet mot land. Men så er det jo det at da at de andre er jo til halsen i vann, og fargen på vannet bak dem ser ut til å være noenlunde tilsvarende dypt. Jeg vurderer alltid vanndybde ut fra hvor dypt fisken står, som ihuga stangfisker...hehehe..

Nei, slike bilder gir ofte mange tolkninger. Tenker man paranormalt KAN det være et gjenferd. Tenker man jordnært kritisk er det ikke det, men kan være mye annet.
Mange muligheter er nevnt gjennom tråden.
Men det som er sikkert er at bildet er elendig (tar virkelig noen så dårlige bilder i dag..?).
Antall ord: 140
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links