Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerChemtrails

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Isan »

Bearchild skrev:Ikke overraskende(?) er jeg helt enig med deg, vi har alle et ansvar. Og matproduksjonen her hjemme er jo minst like viktig som på verdensbasis.
Men ser man til andre land finner man at ikke bare skal arbeideren produsere eksportvarer. De er også bundet på hender og føtter da arbeidsgiveren også eier husene de bor i og legene de går til når de blir forgiftet av sprøytemidler. Arbeiderne blir satt i livsvarig gjeld til sjefen sin og har ingen muligheter til å bare finne seg et nytt levebrød. Dokumentaren "BANANAS*!" er et svært godt og langt i fra enestående eksempel for de som måtte gidde å google og se.
Støtter deg fullt ut her! :liker
Antall ord: 123
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Chemtrails

Innlegg av Asbjørn »

Global oppvarming, derom strides de Lærde...

- Global oppvarming - tidenes største svindel
Professor i fysikk i åpent brev. Nå har han fått nok.

http://www.dagbladet.no/2010/10/10/nyhe ... /13777180/
(Dagbladet): Harold «Hal» Lewis har vært medlem av American Physical Society (APS) i 67 år, men i et åpent brev forlater professoren organisasjonen for amerikanske fysikere på grunn av «svindelen om global oppvarming» som har «korrumpert organisasjonen».

- Global oppvarming er den største og mest suksessrike pseudovitenskapelige svindelen jeg har sett i mitt lange liv som fysiker, heter det i et åpent brev fra den pensjonerte professoren til lederen for APS.

- «Ubestridelige» bevis
APS er en svært mektig organisasjon når det kommer til å rådgi myndigheter og det internasjonale klimapanelet. For tre år siden kom de med en uttalelse om menneskeskapte klimaendringer som opprørte klimaskeptikere, som mener menneskelige utslipp av klimagasser ikke har noen stor innflytelse på klimaet.

- Menneskeskapte utslipp av klimagasser forandrer atmosfæren som igjen påvirker klimaet på jorda. Bevisene for dette er ubestridelige: Global oppvarming skjer. Hvis man ikke begrenser utslippene, vil det føre til alvorlige forandringer i jordas fysiske og økologiske systemer, heter det i uttalelsen fra APS.

Formuleringen «Bevisene for dette er ubestridelige» får Lewis til å reagere.

- Den grusomt tendensiøse uttalelsen om klimaforandringer var tilsynelatende skrevet av noen få mennesker, i all hast over en lunsj, og er absolutt ikke representativt for talentene til APS' medlemmer slik som jeg kjenner dem, skriver Lewis.

- Ikke vitenskap
Brevet har seks begrunnelser for å forlate APS, her er en kort oppsummering:

1. En gruppe forskere i APS sendet ut en epost til noen medlemmer, der de ønsket debatt om klimaspørsmål. Dette førte til at ledelsen i APS etterforsket hvor de hadde fått epostadressene.

- I sine bedre dager oppfordret APS til debatt om viktige saker, og det har også vært organisasjonens viktigste hensikt. Ikke nå lenger. Alt som er gjort det siste året, har vært for å stilne debatten, skriver Lewis.

2. Uttalelsen om klimaforandringer fra 2007 som er nevnt ovenfor, var ikke forankret i organisasjonen, ifølge Lewis. Spesielt ordet «ubestridelig» om grunnlaget for å vite at menneskeskapte utslipp forandrer klimaet. Lewis reagerer også på at uttalelsen inneholder råd til verdens regjeringer, som at «APS er universets herrer».

- Det er de ikke, og jeg er flau over at lederne våre tror at de er det. Dette er ikke lek og moro, men et svært alvorlig tema der ryktet til hele det vitenskapelige samfunn står på spill.

3. - ClimateGate, da løgnene til klimaalarmistene ble avslørt for verden, hadde det ingen innvirkning på APS sitt syn på klimaforandringene. Ingen innvirkning overhodet. Det er ikke vitenskap, men andre krefter som er i sving. Det var en svindel av en slik dimensjon jeg aldri har sett. Jeg mangler ord for å beskrive hvor stor skandale det er.

De siste tre punktene går ut på hvordan klimaskeptikerne er blitt motarbeidet i organisasjonen.

- Trenger penga
Grunnen til at det har gått så ille med vitenskapsforeningen, er ifølge Lewis pengene som ligger i forskningen.

- Det er pumpet inn tusenvis av milliarder dollar i klimaforskning - bokstavelig talt. Dette advarte president Eisenhower om for 50 år siden. Hvis global oppvarming-bobla sprekker, taper dere millioner av dollar. Hvis man leser ClimateGate-epostene, ser man at dette ikke er en akademisk diskusjon, men det handler om penger og det er korrupt.

- Jeg ønsker ikke å ha noe mer med dette å gjøre, så vennligst aksepter min oppsigelse. APS representerer meg ikke lenger, men jeg håper vi fortsatt kan være venner, avslutter Lewis brevet og underskriver med kallenavnet «Hal».

Harold Lewis virket som professor i fysikk ved Universitetet i California, Santa Barbara. Han har vært leder for en rekke komiteer og forskningsgrupper innenfor atomenergi og -sikkerhet.
Antall ord: 642

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Isan »

At man er fysikkprofessor, innebærer ingen automatisk garanti for at alt man sier er klokt.

Og "climate-gate" var i stor grad en bløff. Det er en liten kjerne sannhet i det i form av at det ble skrevet noen e-poster som aldri burde ha vært tenkt og skrevet. Men grundige undersøkelser viste at de løse tankene aldri ble til handlinger. De som hadde skrevet e-postene fikk, såvidt jeg husker, fullt fortjente irettesettelser.
Antall ord: 81
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Mystical »

Apropos konspirasjonsteorier;

Mye sjokkerende info. særlig et stykke ut i videoen(dersom det er sant da!) :)


https://www.youtube.com/watch?v=o-TFz6teM3M
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av ludoburgero »

Hvis man lyver stort og backer det opp med et utall etablissementer, er det jo det samme som sannhet.
Antall ord: 19
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Isan skrev:
Horus skrev:Jeg tror også folk undervurderer jordens egen evne til å overleve. Den såkalte globale oppvarmingen og alt det der, er ikke noe nytt. Når jorden ble formet, så var det ikke en gresstust på planeten, men se på den nå. Jorden har overlevd langt større naturkatastrofer enn denne globale oppvarmingen f.eks.
Den menneskeskapte globale oppvarmingen er ikke farlig for jorda. Den er problematisk for oss mennesker og en del av det øvrige livet, som i sin tur igjen øker problemene for oss mennesker. Gjennom at det f.eks. kan bli vanskeligere å dyrke mat noen steder, og at flere soppsykdommer og skadeinsekter kan overleve vinteren her hos oss, for å nevne to ting.
Bearchild skrev:Vi kan vel være enige i at denne globale oppvarmingen kan bli skummel, men det er plenty med annen skit som bevisst blir sprøytet ut, deponert og brukt verden over som både tar livet av folk og dyr og planter. Økonomisk vinning. Kortsiktig tenking. Da er det vanskelig å forstå at noen sitter og påstår at "ledelsen" ikke vil gjøre noe som skader oss?
"Ledelsen" er nok for det meste verken verre eller bedre enn "folk flest" (bevares, det fins nok av unntak!) Problemet er at ledelsen langt fra gjør tilstrekkelig med disse uakseptable forholdene. For det ligger i deres posisjon, enten de er valgt - mer eller mindre demokratisk - eller har posisjonene sine ad andre veier, å ha stor nok makt til å iverksette tiltak. Derfor har de et større ansvar, enig med deg i det.

Men neppe noen kan fraskrive seg delansvar. Når Svein Olsen og Marianne Hansen absolutt skal kjøpe det billigste, bidrar de til at vi har et kyllingoppdrett, som er så ufyselig at ingen burde være bekjent av det, akkurat som når Siv Jensen og Erna Solberg kjøper tilsvarende. Men Siv Jensen, Erna Solberg og Sylvi Listhaug er per idag i roller, der de har større mulighet til å få i gang endringer i slike ting enn Svein Olsen og Marianne Hansen. Det betyr likevel ikke at de to sistnevnte ikke har ansvar for å gjøre sine valg. Om de ikke kan få kjøpt annen kylling enn den billige og mishandlete, har de i det minste valget om å mase på f.eks. politikerne eller andre relevante instanser.
Asbjørn skrev:Som tidligere nevnt i tråden, er det mange bevis på at jorden både har vært (mye) varmere, men og kaldere igjennom historien. Variasjoner i sykluser er en del av naturen, og ikke noe vi kan styre.
Såvidt jeg vet: Så godt som ingen forskere avviser de naturlige syklusene, som får jordas temperatur til å svinge både opp og ned, med både større og mindre utslag. Men de aller fleste forskerne, som holder på med slike ting, har altså funnet ut at det de siste 200 årene foreligger en ekstra oppvarming, som ikke lar seg forklare med disse naturlige svingningene, mens den stemmer skremmende godt overens med menneskenes bruk av fossile energikilder i samme tidsrom. Og det er denne ekstra globale oppvarmingen vi mennesker kan - og etter mitt syn, skal - gjøre noe med. De naturlige endringene må vi bare tilpasse oss.

Slik jeg ser det, så har vi som mennesker(individ) flere alternativer i denne verdenen.
1: Vi kan være oss selv, leve det livet vi har fått og ikke engasjere oss for mye i hva alle andre driver med.
2: Vi kan sette oss inn i problematikken og prøve å gjøre en forandring til ("vår") fordel.
3: Vi kan prøve å lete etter feil i alt som skjer rundt oss og prøve å leve ett liv etter disse forholda.

Slik jeg ser det, så skaper vi vår egen realitet i den forstand at det du gjør, tenker og tror på, vil føre deg til det stedet du vil. Vil du tro at menneskeheten er ond og fæl, så går du nedover en vei, som jeg (personlig) ikke tror er bra. Den vanlige "mannen/kvinnen" i gata, hører på media og danner seg meninger om verden rundt seg og bastant føler at det trenger å påpekes.
Media derimot har KUN 1 hensikt, nemlig å skape "katastrofer", for det er det som trekker "kunder". Ja, det finnes rike og maktsyke personer der ute, som styrer veldig mye, men det er fordi de har en fordel på de ressursene jorden har gitt oss og som pr dags dato er den "beste" måten å gjøre ting på. Vi kan ikke gjøre noe med det heller, for dette blir som en "bilderamme", du ikke bare kan rive istykker og erstatte med noe nytt til enhver tid. Enhver person med "IQ" over 50 vil skjønne at man skaper ikke liv, forandring eller fremgang, ved å ha slike holdninger. Vi går fremover faktisk, selv om det vi ser på som mennesker, kanskje en dag blir erstattet av noe "fysiske" mer passende for vår "sjel". Vi som menneskehet er en pulserende effekt av utvikling. Vi må aldri la vårt ego tvile på ett annet menneskes evne til å gjøre noe godt, selv om vi ikke skjønner den "store rammen" selv.
Antall ord: 881
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Det er mulig jeg misforstår deg Horus, jeg håper egentlig jeg gjør det. :)
Sånn som jeg leser og forstår det du skriver er det ikke så nøye hva som skjer rundt oss, vi vil alle (eller sjelene våre?) tilpasse oss. Alt som skrives om "gift" er noe media dikter opp, egentlig er alt som det skal/ bør være og de som mener noe annet er konspirasjonsteoretikere som går på medias limpinne? Sånn veldig kort oppsummert.

Altså, det er lett å få inntrykk av at du ikke tror på noe av det som fremlegges i tråden. At det bare er sånn tinnfolievås alt sammen.
Antall ord: 116
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Bearchild skrev:Det er mulig jeg misforstår deg Horus, jeg håper egentlig jeg gjør det. :)
Sånn som jeg leser og forstår det du skriver er det ikke så nøye hva som skjer rundt oss, vi vil alle (eller sjelene våre?) tilpasse oss. Alt som skrives om "gift" er noe media dikter opp, egentlig er alt som det skal/ bør være og de som mener noe annet er konspirasjonsteoretikere som går på medias limpinne? Sånn veldig kort oppsummert.

Altså, det er lett å få inntrykk av at du ikke tror på noe av det som fremlegges i tråden. At det bare er sånn tinnfolievås alt sammen.
Det jeg prøver å formidle til deg og andre her i denne tråden Bearchild, er at uansett hva det er som foregår(på ett globalt plan), så har vi vel ikke de aller største forutsetningene for å vite hva "sannheten" er, uansett hva vi gjør, eller?
Vi leser ting ifra forskjellige kilder og danner oss ett bilde over situasjonen.
Vi har fått ett liv tildelt på jorden, og man har faktisk muligheten til å prøve å leve det livet, istedenfor å henge seg opp i alle mulige konspirasjoner, som man til syvende og sist ikke kan gjøre stort med uansett, som den "vanlige" mannen/dama i gata. Tro meg, jeg har lest og trodd på en hel del slike "teorier" selv, men etterhvert som tiden har gått, så har jeg egentlig sett hvor dumt det blir. Jeg prøver ikke å si at jeg vet noe om dette stemmer eller ikke, men jeg har funnet ut at (for min egen del), så er det viktigere ting å bruke tiden på.
Antall ord: 290
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Jaja. At du synes det er dumt å bry seg, at alt som ikke passer inn i ditt verdensbilde er konspirasjoner og at du velger å se på fra sidelinja er vel realt nok. Deg om det.

Men å prøve å framstille de som er uenige i hvordan moder jord og mennesker og dyr og planter blir behandlet som konspirasjonsteoretikere blir rent ut for dumt. Enhver står selvsagt fritt til å lukke øynene, men heldigvis finnes det fortsatt de som bryr seg. Det finnes tilogmed de som utgjør en forskjell, de som har innsett at de har mulighet til å påvirke.

Nå husker jeg ikke akkurat ordlyden, men det sies noe sånt som at hvis du tror du er for liten til å kunne gjøre en forskjell, prøv å sove en natt i samme rom som en mygg.
Antall ord: 137
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Bearchild skrev:Jaja. At du synes det er dumt å bry seg, at alt som ikke passer inn i ditt verdensbilde er konspirasjoner og at du velger å se på fra sidelinja er vel realt nok. Deg om det.

Men å prøve å framstille de som er uenige i hvordan moder jord og mennesker og dyr og planter blir behandlet som konspirasjonsteoretikere blir rent ut for dumt. Enhver står selvsagt fritt til å lukke øynene, men heldigvis finnes det fortsatt de som bryr seg. Det finnes tilogmed de som utgjør en forskjell, de som har innsett at de har mulighet til å påvirke.

Nå husker jeg ikke akkurat ordlyden, men det sies noe sånt som at hvis du tror du er for liten til å kunne gjøre en forskjell, prøv å sove en natt i samme rom som en mygg.
Synd at du tror dette handler om å ikke bry seg Bearchild. Hvis jeg har sagt noe som har fornærmet deg som person tidligere, så beklager jeg så mye. Jeg føler en litt fiendtlig innstilling ifra deg, etter tidligere innlegg.

Men hvis du mener at vi skal bry oss om alt som skrives, fortelles og kommer utav enhver kjeft, uten å blunke, så handler det ikke lengre om å "bry" oss, men heller at vi selv ikke vet hvor vi står her i livet.
Antall ord: 223
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Jeg føler meg ikke spesielt fiendtlig. At uenigheten lyser igjennom er vanskelig å unngå, men det er- i min verden- ikke det samme som fiendtlighet.
For min del dreier det seg heller ikke om å høre på alt som kommer ut av enhver kjeft. Hvis man har så lite tiltro til menneskene rundt seg- at de ikke klarer å sile informasjon og fokusere på det essensielle- er det kanskje ikke rart man velger å lukke øyne og ører? Og som jeg sa, det er realt nok å velge som man gjør, men det betyr ikke det samme som at jeg er enig i valget.

Selv om vi står på forskjellige steder i livet er ikke det ensbetydende med at man står feil. Hvem er egentlig du til å avgjøre hvem som vet hvor de står i livet?
Antall ord: 138
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Horus^ »

Bearchild skrev:Jeg føler meg ikke spesielt fiendtlig. At uenigheten lyser igjennom er vanskelig å unngå, men det er- i min verden- ikke det samme som fiendtlighet.
For min del dreier det seg heller ikke om å høre på alt som kommer ut av enhver kjeft. Hvis man har så lite tiltro til menneskene rundt seg- at de ikke klarer å sile informasjon og fokusere på det essensielle- er det kanskje ikke rart man velger å lukke øyne og ører? Og som jeg sa, det er realt nok å velge som man gjør, men det betyr ikke det samme som at jeg er enig i valget.

Selv om vi står på forskjellige steder i livet er ikke det ensbetydende med at man står feil. Hvem er egentlig du til å avgjøre hvem som vet hvor de står i livet?
Jeg har aldri sagt at noen står feil :)
Folk er i fosrskjellige faser, osv i livet. Jeg kan kun snakke utav egen erfaring, og jeg håper du skjønner det nå, og ikke prøver å gjøre dette til en personlig vendetta :)
Hvis du leser hva jeg har skrevet før, både i dette innlegget og i andre :)
Antall ord: 201
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Chemtrails

Innlegg av Bearchild »

Nå var det strengt tatt du som kom trekkende med illuminati og tinnfoliehatter som svar til meg ut av det blå, uten at jeg mistenker eller beskylder deg for noen personlig agenda av den grunn. :)
Antall ord: 35
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links