Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerHva var det jeg observerte?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
trimsi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Mai 2015 23:57
8
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av trimsi »

Foreløpig bilder fra Google earth som viser posisjon og streetview. Oversiktsbilde er fra 2013. Streetview er fra høst ukjent år. Vegetasjon er lik og lysning som jeg beskrev tydelig, men noe tettere vegetasjon i dag. Rekker ikke tur før i morgen for egne foto og undersøkelse.

[rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20 ... dtuotx.jpg[/rimg]

[rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20 ... iikmxy.jpg[/rimg]

[rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20 ... xuviep.jpg[/rimg]
Endret: Har vært inne og justert bildetagger ( rimg )
A
Sist redigert av trimsi på 26 Mai 2015 10:24, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Asbjørn »

Bra dokumentasjon !
Spennende å se hva du finner ut når du kommer så langt .

A
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av lightwave »

Man skal nok være ganske observant for å oppdage noe mellom disse trærne med tanke på hastigheten på bilen man kjører, ser ikke ut som om det er noen annen adkomst til området annet enn fra E6 så jeg tviler på om det er noen som har vært ute og gjort filmopptak, hvorfor velge et så vanskelig tilgjengelig sted?
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trimsi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Mai 2015 23:57
8
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av trimsi »

Hei Asbjørn,

Jeg kjørte "rimg" på bildene etter at jeg la de inn, men ser at du får endret dem til mindre format. Det er vel bedre at bildene er "stacked" mao ligger oppå hverandre, for ellers er formatet på denne tråden veldig bred og litt merkelig....?

Lightwave,

Ja det er temmelig utilgjengelig og et merkelig sted for filmlokasjon/fotografering. Også et underlig sted for performance eller pracital joke i og med at det er en fare for trafikken.

Ellers gjorde jeg noen søk i går kveld på "gold body suit". (heldekkende gull fargede drakter) Det er ikke tvil om at med litt kreativ innsats er det mulig å lage noe tilsvarende det jeg så. Ved å legge en forhøyning på toppen av hode som også inneholder et par servoer som styrer smale og runde øyne er den delen løst. Ved å bruke meget slanke personer vil man kunne oppnå en temmelig lik effekt. Fargene på de draktene som selges er mer gull i fargen og mer skinnende enn det jeg observerte.

For å gi en så god beskrivelse som mulig av fargene slik jeg opplevde de, var farger veldig lik en gammel Gibson Les Paul goldtop gitar med gulnet lakk på toppen av gullfargen og med kremgul aldret plast på plekterbrett og pickup ringer. Duse og harmoniske farger. Se bilde: http://www.vintageandrare.com/uploads/p ... iginal.jpg
Sist redigert av trimsi på 26 Mai 2015 10:28, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Terra »

Ja, enig med de andre at det skal bli spennende å se hva du finner ut.
Trimsi, noe som er litt pussig er at når jeg ser bildet av åstedet som du nå har lagt ut, så er det akkurat sånn jeg så det for meg i hodet da du beskrev hendelsen. Jeg fikk opp et bilde som er nesten nøyaktig likt. Moro.
Antall ord: 65
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trimsi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Mai 2015 23:57
8
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av trimsi »

Terra skrev:Ja, enig med de andre at det skal bli spennende å se hva du finner ut.
Trimsi, noe som er litt pussig er at når jeg ser bildet av åstedet som du nå har lagt ut, så er det akkurat sånn jeg så det for meg i hodet da du beskrev hendelsen. Jeg fikk opp et bilde som er nesten nøyaktig likt. Moro.
Da har jeg beskrevet observasjonen brukbart skjønner jeg. ;)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Terra »

trimsi skrev:
Terra skrev:Ja, enig med de andre at det skal bli spennende å se hva du finner ut.
Trimsi, noe som er litt pussig er at når jeg ser bildet av åstedet som du nå har lagt ut, så er det akkurat sånn jeg så det for meg i hodet da du beskrev hendelsen. Jeg fikk opp et bilde som er nesten nøyaktig likt. Moro.
Da har jeg beskrevet observasjonen brukbart skjønner jeg. ;)
Ja, det var en veldig god beskrivelse :)
Antall ord: 85
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Bearchild »

trimsi skrev: Ja det er temmelig utilgjengelig og et merkelig sted for filmlokasjon/fotografering. Også et underlig sted for performance eller pracital joke i og med at det er en fare for trafikken.
Fikk du inntrykk av at det forstyrret trafikken på noe vis? Eller at det var noen andre som i det hele tatt så det samme som deg..? Noe trafikk utenom deg selv må det jo ha vært på strekningen de 3 gangene du passerte?

Kanskje det var noen syklister som hadde tissepause. En del av disse sykkelfolka drar på seg disse kondomdraktene i tillegg til hjelm i matchende farge som kan se ut som kuppelhoder, smekk på noen fancy sykkelbriller og man får "smale øyne" ihvertfall når man ser dem "i øyekroken". Bare for å slenge inn enda et alternativ.
Antall ord: 135
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Bearchild »

.. eller et par som liker å gjøre ting offentlig i spennende klær?
Når man snakker om performance er vel sånne morph- suits noe som blir brukt en del(?), har ikke sett sånt annet enn på TV.
Image

Googler man gold lycra spandex er det en del klær for kanskje mer spesielt interesserte.. :lol:
Image
Image
Antall ord: 56
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Asbjørn »

trimsi skrev:Hei Asbjørn,
Jeg kjørte "rimg" på bildene etter at jeg la de inn, men ser at du får endret dem til mindre format. Det er vel bedre at bildene er "stacked" mao ligger oppå hverandre, for ellers er formatet på denne tråden veldig bred og litt merkelig....?
Ja, - men saken er at du allerede hadde IMG tagger på bildene, og slik det så ut, antar jeg at du fikk bildelink og nettsidelink der bildene var lagret i en og samme kopiering.
Jeg legger inn i "kode" - format her, så en ser hva koden er :

Dette er slik det ser ut etter at jeg fikset :

Kode: Velg alle

[url=http://s284.photobucket.com/user/trimsi1/media/Observasjonssted_zpskadtuotx.jpg.html][rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20/trimsi1/Observasjonssted_zpskadtuotx.jpg[/rimg][/url]
og slik så det ut før :

Kode: Velg alle

[rimg][url=http://s284.photobucket.com/user/trimsi1/media/Observasjonssted_zpskadtuotx.jpg.html][img]http://i284.photobucket.com/albums/ll20/trimsi1/Observasjonssted_zpskadtuotx.jpg[/img][/url]
[/rimg]
Siden IMG taggene som fulgte med linkene, styrer visningen av bildet, ble RIMG taggene uvirksomme.
Som du ser i første kodefelt ( slik det er nå ), endret jeg IMG til RIMG, ( la kun til en "r" ),
og da ble ikke siden så bred.
URL taggen som følger med, vil åpne bildet hos photobucket istedet.
( dersom du klikker på bildet i tråden, ser du hva som skjer.)

mvh Asbjørn
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trimsi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Mai 2015 23:57
8
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av trimsi »

Bearchild skrev:.. eller et par som liker å gjøre ting offentlig i spennende klær?
Når man snakker om performance er vel sånne morph- suits noe som blir brukt en del(?), har ikke sett sånt annet enn på TV.
Nettopp, og som jeg skrev så er det fullt mulig å lage noe som ligner med en såkalt "Goldsuit" også de laget for spesielt interesserte. ;) Som jeg også skrev, så var fargene mer nedtonet.

Syklister på motorvei med fartsgrense 110km timen....tvilsomt. Vedr. trafikk, så har jeg beskrevet det i mitt første innlegg. Det var selvsagt biler på veien i begge rettninger og har derfor søkt om noen har sett noe tilsvarende noe sted....noe jeg vil anta, men kanskje man er redd for å fremstå som litt "ga-ga" ved å fortelle om det, noe jeg også føler.

Dersom disse "figurene" eller utkledde personene ruslet avgårde over åkeren etter at jeg observerte dem, ville jeg sett dem på tur/retur jeg tok i minuttene etterpå i tillegg ville mange andre bilister se det samme og jeg ville da anta at noen andre fortalte om det? Det er selvsagt fullt mulig at en bil har plukket dem opp før jeg rakk å snu og kjøre tilbake, men er det ikke da sannsynlig at noen forteller om to personer i gylden fantomdrakt som går inn i en bil på motorveien?....det er dette jeg googler etter da, for mest sannsynlig har dette en logisk forklaring. :)
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Bearchild »

trimsi skrev:Syklister på motorvei med fartsgrense 110km timen....tvilsomt.
Tja. Synes ikke disse syklistene tar hensyn til noe som helst jeg. Men det blir jo uansett bare gjetting med utgangspunkt i hva som er mest sannsynlig; syklister eller aliens? Altså forslag til alternativer. Det er jo bare du som vet hva du så (enn så lenge ihvertfall), og sier du at det ikke var syklister må jeg jo bare ta ditt ord på det. :)

.. men kanskje man er redd for å fremstå som litt "ga-ga" ved å fortelle om det, noe jeg også føler.
...men er det ikke da sannsynlig at noen forteller om to personer i gylden fantomdrakt som går inn i en bil på motorveien?
Å legge inn hendelsen på forumet her er kanskje første skritt i retning å få noen treff? Mange av de som oppsøker forumet for første gang gjør det nettopp fordi de har opplevd noe "rart". Andre holder opplevelsene hemmelig for evig og alltid for å ikke oppleves som.. "ga-ga". Og så er det kanhende lurt å ha i mente de som har sett "noe", men langt i fra så detaljert som deg, som kan fortelle deg at "jeg har sett akkurat det samme! (tror jeg.. ihvertfall noe som kanskje lignet litt, nok til at jeg er sikker på at jeg har løsning på gåten)". Basert på dine beskrivelser.

Det du forteller at du har sett er ihvertfall fengende nok til at jeg kikket litt ekstra rundt meg når jeg var ute sent i går kveld. Hvem vet hva eller hvem som beveger seg rundt i ingenmannsland? Jeg hadde sannsynligvis gjort i buksa om jeg hadde sett noe lignende, men man blir litt ekstra nysgjerrig når man hører sånt.. og ønsker man fikk oppleve noe tilsvarende selv, om ikke annet for å komme nærmere en forklaring. :)
Antall ord: 312
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trimsi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Mai 2015 23:57
8
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av trimsi »

Bearchild skrev:
Tja. Synes ikke disse syklistene tar hensyn til noe som helst jeg. Men det blir jo uansett bare gjetting med utgangspunkt i hva som er mest sannsynlig; syklister eller aliens?

Det du forteller at du har sett er ihvertfall fengende nok til at jeg kikket litt ekstra rundt meg når jeg var ute sent i går kveld. Hvem vet hva eller hvem som beveger seg rundt i ingenmannsland? Jeg hadde sannsynligvis gjort i buksa om jeg hadde sett noe lignende, men man blir litt ekstra nysgjerrig når man hører sånt.. og ønsker man fikk oppleve noe tilsvarende selv, om ikke annet for å komme nærmere en forklaring. :)
He, he enkelte syklister kan nok være litt mangefulle i sin hensyntagende, men ofte er bilister ikke helt veloppdratte heller... Tja syklister eller aliens? Jeg foretrekker syklister, men akkurat det tviler jeg på for jeg har mange tidligere kolleger som legger ut bilder på FB over hvor flinke de er til å sykle Birken mm, og ingen av selv de mest outrerte har så hippe drakter som likner det jeg så. Det nærmeste er disse speedski utforløperne som setter fartsrekorder. Jeg heller mer i mot noen som gjør gags i så tilfelle.

Jeg lar meg ikke vippe av pinnen så lett, så underbuksa var ren og fin den ved hjemkomst. ;)

Jeg er godt kjent med vitneforklaringer og feilkilder/dårlig husk og er bevisst det i min egen "vitneforklaring".... Som sagt dette er noe jeg har jobbet med i mange år og er nok rimelig nøktern.

Har tatt lunsjtur i bilen sammen med kona nettopp og knipset bilder som jeg legger ut senere. Veldig vanskelig å komme til området uten å krysse masse oppløyd åker. E6 er ikke noe godt alternativ pga sikkerhetsrisiko. ....fortsettelse følger....
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trimsi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 23 Mai 2015 23:57
8
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av trimsi »

OK, her er bilder tatt kl 1230 i dag. Litt andre lysforhold og lett regn. Vegetasjon ganske likt Google Earth. Dokumenterer godt det at jeg startet observasjon av bevegelser på god avstand pga fri sikt. Første bilde er faktisk mer enn 300m fra stedet, og det må ha vært omkring her jeg startet å se bevegelser som jeg først tok for å være et rådyr.

Uten at jeg ønsker å gjøre dette mer mystisk enn det er, så er vel beste beskrivelse av det jeg så og som jeg beskrev for min kone, at det var litt som å se på et slags hologram eller en projektering av figurer i bevegelse....figurene var tydelige men allikevel gled de så godt inn i omgivelsene. Ikke ulikt hvor man legger noe gjennomskinnlighet i bilder oppå hverandre. Dette kan ha med lysforhold å gjøre. "Øyekontakten" og endringen fra strek øyne til kulerunde sorte øyne siste par sekunder er allikevel krystallklar.

Det nest siste bildet viser at det ligger en liten UFO på åkeren som ved å zoome inn viser en hjulkapsel. ;) Det er som sagt vanskelig å komme til stedet og jeg har dessverre ikke tid til noen "ekspedisjon" før senere denne uken.

[rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20 ... knv8u4.jpg[/rimg]

[rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20 ... gboojx.jpg[/rimg]

[rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20 ... yqt2os.jpg[/rimg]

[rimg]http://i284.photobucket.com/albums/ll20 ... k9kwpy.jpg[/rimg]
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva var det jeg observerte?

Innlegg av Asbjørn »

Dem "ga-ga" feelingen er ikke ukjent, har selv hatt den for mange år siden.
Jeg er fagutdannet elektronikk-tekniker, med spesialisering i digitalteknikk,
samt meget teknisk og vitenskapelig interessert.
I utgangspunktet en som "kan" logikk, og også bruker logikk i mye av det jeg jobber med også idag.
Det paranormale / overnaturlige / og eventuelt utenomjordiske - har vi pr idag ikke vitenskapelige bevis for. Men vi har indisier, i bøtter og spann.
Men vi har og mange som "lager saker" for å gjøre seg spennende eller for å tjene penger.
Derfor er det dessverre mye humbug og lureri innenfor disse områdene.
Alle som indikerer at de er ute etter penger for å fortelle, faller langt langt ned på troverdighetsskalaen her hos meg iallfall.
Somregel vil en som er kjent i disse "fagfeltene" som det paranormale er, også ganske fort plukke vekk endel av de som seiler under falskt flagg.

Historien du har kommet med, Trimsi , har så langt ikke reist slike flagg.
Derfor er det interessant å følge med i hva som kan oppdages etterhvert om dette,
både når det gjelder dine oppdagelser, men og hva andre eventuelt kan komme med etterhvert.

Vi skal ikke mange årene tilbake før vi ikke visste om planeter i andre deler av verdensrommet enn rundt vår sol.
Nå vet vi om tusenvis, selv om de fleste ( om ikke alle) sålangt ikke er egnet for liv slik vi kjenner det.
Nå behøver nødvendigvis ikke liv på andre planeter være likt våre livsformer, og vi har store variasjoner både når det gjelder krav for livsoppholdelse, og miljø.
I mange av de steder på jorden hvor man skulle tro det ikke fantes liv, - joda det er der likevel, men med sine spesielle egenarter.

Derfor er tanken på at man kan ha besøk fra andre planeter ikke lenger så ulogisk, iallfall ikke når man ser på hvor vitenskapen er på vei når det gjelder dimensjoner, ormehull, osv.

Somsagt var jeg selv det jeg vil kalle "skeptiker" i mange mange år, selv om jeg likevel hadde opplevet ting hjemme som barn/ungdom..
Det "var bare sånn det var, men spøkelser og slikt er fantasi".... liksom.
I de senere år har jeg opplevet så mye, så mange ganger, at indisie-vekta etterhvert ble så stor at jeg bare måtte innrømme at det var noe mer enn bare fantasi.
Og når jeg etter mye om og men fant en for meg logisk forklaring på hva som skjer, og hvorfor, så har aksepten blitt mye enklere.
Idag har slike ting blitt hverdagskost, jeg har stadige opplevelser som jeg ikke lenger løfter på øyenbrynene av engang.

Men - "man tror det ikke før man får se det selv", er noe som går igjen hos de fleste som har snudd frakken og nå aksepterer at det er mer mellom himmel og jord enn noe annet sted.

mvh Asbjørn
tekniker som bruker sjamanmetoder ;)
Antall ord: 500

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links