Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerBevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av Asbjørn »

Forskere hevder at kvanteteorien beviser at
bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør!

Image
http://www.spiritscienceandmetaphysics. ... -at-death/

Google translate av artikkelen :

Utdrag via google translate :
En bok med tittelen "biosentrisme: Hvordan liv og bevissthet er nøkkelen til forståelsen av universet" har hisset opp til Internett, fordi den inneholdt en forestilling om at livet slutter ikke når kroppen dør, og det kan vare evig . Forfatteren av denne publikasjonen, forsker Dr. Robert Lanza som ble kåret til den tredje viktigste vitenskaps levende av NY Times, er ikke i tvil om at dette er mulig.
Utenfor tid og rom
Lanza er en ekspert i regenerativ medisin og vitenskapelig direktør for Advanced Cell Technology Company. Før han har blitt kjent for sin omfattende forskning som handlet stamceller, han var også kjent for flere vellykkede forsøk på kloning truede dyrearter.
Men ikke så lenge siden, forskeren ble involvert med fysikk, kvantemekanikk og astrofysikk. Denne eksplosive blandinger har gitt fødsel til den nye teorien om biosentrisme, som professoren har preket siden den gang. Biosentrisme lærer at liv og bevissthet er grunnleggende for universet. Det er bevisstheten som skaper det materielle universet, ikke omvendt.
Lanza peker til strukturen i universet selv, og at de lover, krefter, og konstanter i universet ser ut til å være finjustert for liv, noe som tyder på intelligens eksisterte før saken. Han hevder også at tid og rom er ikke gjenstander eller ting, men snarere verktøy av vår dyre forståelse. Lanza sier at vi bærer tid og rom rundt med oss ​​"som skilpadder med skall.", Som betyr at når skallet løsner (rom og tid), vi fortsatt eksisterer.


Teorien tilsier at døden av bevissthet rett og slett ikke eksisterer. Det eksisterer bare som en tanke fordi folk identifiserer seg med kroppen sin. De mener at kroppen kommer til å omkomme, før eller senere, tenker deres bevissthet forsvinner også. Hvis kroppen genererer bevissthet, da bevissthet dør når kroppen dør. Men hvis kroppen får bevissthet på samme måte som en kabelboks mottar satellittsignaler, så selvfølgelig bevissthet slutter ikke ved døden av den fysiske kjøretøy. Faktisk eksisterer bevissthet utenfor begrensninger i tid og rom. Det er i stand til å være hvor som helst: i menneskekroppen og på utsiden av det. Med andre ord, det er ikke-lokalt i samme forstand at Quantum objekter er ikke-lokal.
Antall ord: 413

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av g.r.y »

Dette syntes jeg er svært interessant! Er det noe vi behøver et vitenskapelig svar på, må det jo være dette!
Først & fremst, kan det jo lette den enkeltes frykt for døden betraktelig. I tillegg, er det sannsynligvis det eneste som kan få folk flest til å droppe disse religiøse forestillingene som danner grunnlaget for majoriteten av de kriger som har herjet planeten i tuse<nvis av år..
Antall ord: 72
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av UFO »

Dette var en veldig interessant artikkel Asbjørn. Den gjenspeiler mye av det jeg tror på ihvertfall, og sikkert mange mange med meg. Tror at for oss paranormalt interesserte så rimer dette mye med hva vi tror på. Bevisshet opphører ikke å eksistere selv om vi dør.
:liker
Antall ord: 48
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av Asbjørn »

Nettopp fordi vi ser saker hvor "spøkelser henger igjen", og vi stadig påminnes om at dette faktisk er mennesker sin bevissthet - selv om vi vet at selve kroppen er død, så er dette en forklaring jeg kan "kjøpe".
Jeg har hatt såpass mange opplevelser de senere år, både fra andre, og via meg selv, så jeg vet at det er "noe" der ute.
Og etter mine begrep, så virker f.ex en "husrens" uansett hvilke trosretning en person har.
Selv en prest som "bare gjør jobben" - kan med de rette ordene faktisk gjøre noe, selv om vedkommende egentlig ikke tror på det selv.

Jeg har selv sett både voksne, barn ( veldig små), hester, hunder og også katter forandre oppførsel etter at jeg har vært der for å "hjelpe en eller flere ånder videre".

Jeg er IKKE religiøs - i den forstand at jeg "må holde den og den lov / regel / bud", eller gjennomføre visse ritualer, følge visse bøkers måter å gjøre ting på, og jeg tar meg lett ei øl, eller noe annet som ikke er kriminelt etter norsk lov - som etter reigionens vei er fyfy.....

Likevel bruker jeg begreper som "Vår Herre" , og "Erkeenglene" - fordi disse begepenes mening mye forteller hvaslags energier jeg tror er tilstede, og som jeg selv bruker ved "husrens".

Noen av dere vet at jeg ikke liker det ordet "husrens" - fordi jeg tror vi har med bevisstheter å gjøre, - med den forskjell at de ikke har en fysisk kropp.
Man går liksom ikke bare inn i et hus, og kaster et menneske ut på gata, fordi "det nå bor nye folk der".
Istedet forteller man den personligheten/spøkelse/bevisthet det gjelder at vedkommende ikke har en fysisk kropp, og nå bør reise videre inn i lyset, for så å starte planlegging for sitt neste liv.
Det siste fordi jeg etter å ha lest, og sett mange saker hvor små barn forteller fra sine tidligere liv,
- så indikerer det meget sterkt at reinkarnasjon faktisk eksisterer.
Noe også noen religioner påstår.

Kvantemekanikken / kvanteteorien forteller om en helt egen verden i så små skala - hvor alle våre fysiske lover og regler ikke lenger gjelder.
En kvantecomputer kan regne med verdier vi her finner totalt ulogiske.
I vår computerteknologi har vi JA ELLER Nei ( 1 ELLER 0 ),
mens i kvantemekanikken, har vi både ja, nei, kansje, 7%, 90% og et utall andre muligheter samtidig.
OG - vi har energier som vi ikke kan forstå - iallfall idag....
Samtidig er denne energien intelligent, på en måte som overgår vår forstand.

Og det er her jeg tror vi har det vi kaller GUD - den intelligente allesteds nærverende og utrolige altomfattende energien.
Og siden elektroner, protoner, osv bygger på kvanteteorien, så kan man trygt si at den energien også er alle steds nærværende.

Alle relegioner har fått et glimt av hva det Gudommelige er,
omtrent som man finner en etpar spiker, en skrue og et døhåndtak.
Dette bruker man da til å beskrive et 10 etasjers hus, med alle facaliteter....
Dermed BLIR det mange løsninger man kommer frem til.
Det blir og at man finner ut regler, bud osv, for å "tekkes" det guddommelige.

Jeg tror ikke det er slik at vi skal "tekkes" en gudommelighet.
Jeg tror heller vi er her for å lære, og siden ett enkelt liv alene ikke kan gi oss nok variasjoner, så får vi mange liv. Det er eneste måte å få med seg alle slags erfaringer.
Å være lutfattig, syk og samtidig spise bortimot daglig ved kongens bord, er ikke enkelt å få til.
Er man i kongens omgangskrets, vil jeg anta man er eller blir rik.
Ergo må man ha mange liv for å oppleve alle slags roller på jord.

Jeg nevnte og Erkeenglene.
Dette er og etter mitt syn energier ( med intelligens og egen bevissthet), men samtidig en del av det gudommelige.
Men de forskjellige egenskapene til disse energiene, er det som gjør at man kan sette navn på de.
Erkeengelen Michael - er den energien som beskytter, og som "arresterer" en bevissthet som ikke vil reise videre - om det trengs.
Erkeengelen Raphael er energien som gir healing,
Erkeengelen Uriel og Erkeengelen Gabriel gir forståelse, og retter opp skakkjørte tanker.

Vi kan ikke se de, eller ta å føle på de, men en kan faktisk merke at de er tilstede - i noen tilfeller.

Og jeg har sett at ved å spørre disse energiene om hjelp ( jeg ber til Gud og ber om å låne Erkeengel-energiene), så skjer det ting.
Og det selv om jeg faktisk banner i kjerka... ( veldig sjeldent men det har hendt...)
Og resultatene ser jeg på dyr, og småbarn.
Voksne og barn over 2-3 års alder - de kan "manipuleres" - slik at de blir overbevist - men små barn ( under 2-3 år ) og dyr overtales ikke av at jeg kommer med noe "mumbo-jumbo"...
Sånn sett er det ikke jeg som "gjør jobben", jeg er mer en mellommann som spør i de rette kanaler - og får hjelp.

Ellers tror jeg at synskhet, og andre paranormale evner også er en del av kvanteverdenen.

Kansje vi kan bruke en kvantecpmputer som detektor for det overnaturlige ?
Og på den måten få vitenskapelige bevis ?

A
Antall ord: 896

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av Isan »

Emnet om universet og bevissthet er fantastisk interessant.

Jeg utelukker på ingen måte at bevisstheten eksisterer videre etterat vi dør, for det aner jeg rett og slett ingenting om. Og for alt jeg vet, kan det godt hende at fenomenet intelligens/bevissthet er det som ligger bak universet. Men like fullt begår dr. Lanza en klassisk tankefeil når han hevder at kvanteteorien og det at universet har akkurat de lovene og forholdene som _dette_ universet har, og som gjør det mulig for liv, beviser at intelligens ligger bak.

Gitt at mange univers kan eksistere, eller kunne ha eksistert (hvilken av disse mulighetene som stemmer, aner vi ikke per nå), kan det være tilfeldig at dette universet gjør liv mulig. Ettersom det jo beviselig finnes liv i dette universet, vil det vi oppdager om universet, naturlig nok innebære at vi finner faktorer som gjør liv mulig. :)
Antall ord: 154
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av ludoburgero »

Interessante tanker, men jeg holder fremdeles en knapp på at kroppen kompletterer og muliggjør den type bevissthet vi har og er kjent med i dette livet. Om den tar en annen form er jo det som er mest interessant og kanskje ikke usannsynlig heller. Vår oppfatning av døden er kanskje på samme nivå som vi før trodde at jorden var flat... nei, vent, vi trodde aldri det. Men uansett, det kan hende at vi er begrenset av vår egen forståelse fordi svært få har vendt tilbake fra døden og beskrevet den.
Antall ord: 99
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av Asbjørn »


New Research Confirms Consciousness Survives the Death of the Body


Image

Source: http://themindunleashed.org

New Research Confirms Consciousness Survives the Death of the Body

The greatest question of all time may very well be, ‘what happens to us when we die?’
While many, individuals, religions and spiritual traditions have come to their
own conclusions about the ever-lasting nature of the soul, it takes a great deal
of faith to be certain about the after life. To the scientific mind, this won’t do,
and the question looks a little more like, ‘what happens to human consciousness after clinical death?’

A team of researchers at Southampton University in the UK recently conducted one of
the largest ever studies about what happens to consciousness after death.
The conclusion: We still don’t know what happens, but consciousness and awareness appear
to linger for sometime after physical death, suggesting that consciousness and the body
are entangled actors somehow, and that may unravel and follow seperate paths after what
we refer to as death.

"Scientists at the University of Southampton have spent four years examining more than
2,000 people who suffered cardiac arrests at 15 hospitals in the UK, US and Austria.

And they found that nearly 40 per cent of people who survived described some kind
of ‘awareness’ during the time when they were clinically dead before
their hearts were restarted."

We are accustomed to thinking of this issue in terms of ‘near-death experiences,’
which have very little scientific appeal as by their very nature these experiences
are entirely subjective and impossible to quantify. Attempting a more objective look
at what happens to the mind/conscious apparatus of our being, the multi-disciplinary
team was led by Dr. Sam Parnia, who in an interview related to the study, remaked:

"The evidence thus far suggests that in the first few minutes after death,
consciousness is not annihilated. Whether it fades away afterwards,
we do not know, but right after death, consciousness is not lost.
We know the brain can’t function when the heart has stopped beating.
But in this case conscious awareness appears to have continued for up to
three minutes into the period when the heart wasn’t beating, even though
the brain typically shuts down within 20-30 seconds after the heart has
stopped. This is significant, since it has often been assumed that
experiences in relation to death are likely hallucinations or illusions,
occurring either before the heart stops or after the heart has been
successfully restarted. but not an experience corresponding with ‘real’
events when the heart isn’t beating. Furthermore, the detailed recollections
of visual awareness in this case were consistent with verified events"

The scientists admit that they still don’t know at all what is going on
with human awareness after death, even though the study gives concrete
evidence that some portion of our consciousness is able to survive at
least the first few minutes of bodily death, and maintain sufficient
awareness to somehow observe the clinically dead body and its surroundings
while awaiting resuscitation.

The research is a scientific clue that consciousness survives clinical death,
and while not all that conclusive, the study certainly opens the door for
an expanding understanding of the relationship between the body and the spirit.
The singularity point between science and spirit may be approaching
more rapidly than ever.

Sources:

[1] – www.telegraph.co.uk

[2] – https://bioethics.georgetown.edu/

Dersom du vil oversette til Norsk, bruk f.ex https://translate.google.com/?hl=no
Antall ord: 588

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av TomL »

g.r.y skrev:Dette syntes jeg er svært interessant! Er det noe vi behøver et vitenskapelig svar på, må det jo være dette!
Først & fremst, kan det jo lette den enkeltes frykt for døden betraktelig. I tillegg, er det sannsynligvis det eneste som kan få folk flest til å droppe disse religiøse forestillingene som danner grunnlaget for majoriteten av de kriger som har herjet planeten i tuse<nvis av år..
Tja, egentlig rokker det vel ikke ved den religiøse delen av saken, der man kan hevde at det er "ment å være slik fra Skaperens side". I så måte er jo det genialitet bak skaperverket.

Hva angår kriger, så skal det jo sies at disse er menneskers verk, ikke religioners. Det kan være verd å nevne at den ideologi som har ansvar for flest drap - er den anti-religiøse kommunismen. Hvordan vi enn snur og vender på det - mennesket er synderen.
Antall ord: 161
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TomL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 23 Jan 2015 21:42
9
Kjønn (valgfri): Gubbe
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 70 ganger

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av TomL »

Asbjørn skrev:
The scientists admit that they still don’t know at all what is going on
with human awareness after death, even though the study gives concrete
evidence that some portion of our consciousness is able to survive at
least the first few minutes of bodily death, and maintain sufficient
awareness to somehow observe the clinically dead body and its surroundings
while awaiting resuscitation.

The research is a scientific clue that consciousness survives clinical death,
and while not all that conclusive, the study certainly opens the door for
an expanding understanding of the relationship between the body and the spirit.
The singularity point between science and spirit may be approaching
more rapidly than ever.

***************************************************

Interessant. Da må det kanskje være noe i det medier sier om at mange døde ikke er klar over at de er døde.
Antall ord: 142
"Om tusen personer tenker samme tanke, betyr det ikke at denne tanken er tusen ganger bedre"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av Asbjørn »

TomL skrev: Interessant. Da må det kanskje være noe i det medier sier om at mange døde ikke er klar over at de er døde.
Jeg er personlig overbevist om at dette skjer, - stadig vekk.
Siden jeg av og til er borte i slike saker ( såkalt "husrens") har jeg og merket meg at det noen ganger kan virke som om den som "henger igjen", egentlig ikke skjønner at andre ikke kan se eller høre vedkommende.
Så når nye folk kjøper dødsboet og flytter inn,
vil det for disse som ikke har forstått at de faktisk er døde, virke som om noen har brutt seg inn i boligen deres. Og når da den avdødes ting forsvinner, og man kansje tilogmed pusser opp, vil den avdøde da tro at de herper huset hans/hennes.
Selv den snilleste bestemor vil da bli sint...
Og det er når de sterke følelsene kommer frem, at de på en måte skinner igjennom sløret, og vi
opplever "åndelig aktivitet".
Mange har den oppfatning at ånder er onde, men det er i de aller aller fleste tilfeller ikke riktig.
Men at de kan bli sinte, ja, - hvordan ville f.ex DU reagert, om noen tok seg tilrette i din bolig,
og kansje begynte med egne planer om å pusse opp ?
For en som er imellom slørene mellem denne verden og lyset, så får en ikke med seg alt som skjer i denne verden. Man er i en slags døs.... men får likevel med seg endel fysiske forandringer.

Så , ja, artikkelen bekrefter bare det jeg har trodd i de senere år.

A
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Bevisstheten flyttes til en annen dimensjon når man dør

Innlegg av ludoburgero »

Først vil jeg si at jeg er åpen for idéen, men fremdeles kritisk:

Igjen nevner du noen som har kommet tilbake fra å ha vært erklært klinisk død.
Det er jo slike tilfeller all slik forskning tar for seg, for; hvordan ellers? (retorisk spørsmål, ja)

Men akkurat det tenker jeg:

"Tenk hvis deres opplevelse av bevissthet er deres "ønske" eller intensjon, eller kall det hva du vil, overlevelsesinstinkt kanskje også... om å KOMME TILBAKE som forårsaker dette?" En annen ting:

"Hva om de egentlig ikke er helt døde, men vår forståelse av når noen er "komplett død" er veldig begrenset, og at bevisstheten derfor fortsetter i mye lengre tid enn vi har antatt, og at det egentlig bare er det vi har fått avdekket med slik forskning?"

Jeg har egentlig mange andre spørsmål også, men jeg er 100% sikker på at jeg ikke blir 100% sikker på hva som skjer før jeg er død selv. Hvis jeg da gidder å bry meg om hva som skjer.
Antall ord: 181
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links