Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerUtvikle min 6.sans

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

inanene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 19 Mar 2015 23:39
9

Utvikle min 6.sans

Innlegg av inanene »

Jeg ønsker å komme i kontakt med noen som har erfaring med å bruke sin 6. Sans. Har for kort tid siden mistet noen som står meg veldig nær. Og har etter dette følt et stort behov for både å få kontakt med vedkommende og å utvikle meg som person på et høyere plan. Jeg har ingen erfaring med meditasjon eller lignende og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Hadde satt stor pris på om noen har seriøse tips og råd å komme med.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Utvikle min 6.sans

Innlegg av jeditrond »

inanene skrev:Jeg ønsker å komme i kontakt med noen som har erfaring med å bruke sin 6. Sans. Har for kort tid siden mistet noen som står meg veldig nær. Og har etter dette følt et stort behov for både å få kontakt med vedkommende og å utvikle meg som person på et høyere plan. Jeg har ingen erfaring med meditasjon eller lignende og vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Hadde satt stor pris på om noen har seriøse tips og råd å komme med.
Her finner du mange gode tips for nybegynnere innenfor meditasjon: http://meditasjon.nyttiginfo.no/ Dette er et nyttig verktøy for å utvikle intuisjon osv. Du kan også begynne å høre på magefølelsen din, det er god trening, den vil ta feil noen ganger fordi du fort slår over på det logiske og forsøker å grave etter mer informasjon. Det skjer meg fortsatt og jeg har brukt evnene mine aktivt i tre år nå :)

En øvingsoppgave du kan drive mye med er å "se" hvem som ringer før du løfter opp mobilen og ser nummeret. Altså vente et par sekunder med å løfte opp mobilen og kjenn etter hvem du føler ringer deg. Samme med dørklokka forøvrig, når det ringer på, kjenn etter hvem som står utenfor før du ser etter :)

Etterhvert som du trener på dette, vil andre evner også begynne å manifestere seg, hva slags evner som slumrer i deg aner jeg ikke, men det finner du ut av etterhvert. Men; noen direkte snarvei for å få dem frem finnes ikke. Vet noen har hivd seg ut på litt mer ehm.. helgerelaterte aktiviteter for å låse opp og så har man jo de som drar til det store utland for å få sjokkinnføring via sjamaner i Latin-Amerika f.eks. Her må du egentlig kjenne godt etter hva du selv føler er riktig for deg, ingen kan gå din vei for deg.
Antall ord: 330
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
inanene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 19 Mar 2015 23:39
9

Re: Utvikle min 6.sans

Innlegg av inanene »

Tusen takk for godt svar. Skal sjekke opp nettsiden du foreslår. Gleder meg til å ta fatt på et nytt kapittel i livet mitt:)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Utvikle min 6.sans

Innlegg av jeditrond »

inanene skrev:Tusen takk for godt svar. Skal sjekke opp nettsiden du foreslår. Gleder meg til å ta fatt på et nytt kapittel i livet mitt:)
Bare hyggelig. Lykke til med å finne din vei videre :)
Antall ord: 35
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links