Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerSkikkelse

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Skikkelse

Innlegg av UFO »

http://www.vgtv.no/#!/video/118465/moey ... aa-vallset

Denne hadde ikke jeg sett tidligere. Hva tror dere dette er ?
Ja skal være enig i at det er en artig sak, men kan dette være et eller annet dyr ?
Antall ord: 41
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av Vortex »

Jøss dette var snodig. Hva det enn er, så er det ikke videre redd mennesker. Noe som egentlig utelukker det dyrelivet som er vanlig å finne ute i naturen vil jeg tro. Kanskje Sandemo var inne på noe?
Antall ord: 38
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av Bearchild »

Hæ? Har dere ikke sett den før?? :lol3

Det er en liten nisse med sekk og ski ser dere vel. Den bare sklir avgårde bak ryggen på skihopperen. :) Synes det er en artig historie, og til tross for at den har vært offentlig/ vist hundrevis av ganger på "lokale" medier samt sikkert tusenvis av ganger på youtube er det altså ingen som har klart å forklare hva det er. Ei heller har den blitt avslørt som juks. Så sånn sett hadde Margit ihvertfall litt rett; en liten verdenssensasjon. ;)
Antall ord: 91
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Skikkelse

Innlegg av Terra »

Ja, der har vi vel en av småfolket som lever i en annen dimensjon. På et sideplan som jeg har hørt det har blitt sakt. Stilig kar med både lue og klær. Synes det så ut som den lille fyren også gikk på ski :)
Antall ord: 48
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av UFO »

Kan hende jeg har sett det klippet, men at mr. alzheimer light har vært innom her ;-) Men ja det kan se ut som en liten "fyr" med ryggsekk og ski på beina. Kan det være en rømling fra Flåklypa tro ??

Men fra spøk til alvor - det er et svært interessant opptak. Tror ikke dette er noe juks. Enten så finnes småfolket, og eller så er det en "interferens" fra en annen dimensjon - kanskje ? Eller noe helt annet.. hm. Spennende!
Antall ord: 86
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av Bearchild »

Kanskje en som har vært blindpassasjer i et svart hull?
(Bare fordi sjefen sjøl- Hawking- nå påstår at svarte hull er passasjer til andre dimensjoner. http://www.independent.co.uk/news/scien ... 71397.html)

Ikke umulig det var en nisse på gjennomreise, men kanskje det burde vært satt opp noen viltkameraer i området. :)
Antall ord: 59
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av Vortex »

Muligens et dumt spørsmål, men hvis dette vesenet "skinner" igjennom fra en annen(parallel) dimensjon, ser den skapningen oss? Vet den at vi ser den siden den virker helt uanfektet til de menneskene på videoen?
Antall ord: 37
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av UFO »

Bearchild skrev:Kanskje en som har vært blindpassasjer i et svart hull?
(Bare fordi sjefen sjøl- Hawking- nå påstår at svarte hull er passasjer til andre dimensjoner. http://www.independent.co.uk/news/scien ... 71397.html)
Denne mr. Hawking har stadig noe å komme med. :-)
Jeg har noen ganger tenkt at "når man dør, så sier de som har opplevet ndo at man går inn i lyset, i en lys tunnel". Kan det være at inngangen til et annet univers er lys og utgangen, den svarte, er den andre enden? Tror på teorien om multivers, så kanskje det er slik det fungerer ? Kanskje det er en uendelighet av univers, noe over vår fatteevne ?
Bearchild skrev:Ikke umulig det var en nisse på gjennomreise, men kanskje det burde vært satt opp noen viltkameraer i området. :)
Skal se det var det - og kanskje de stadig er innom ? Absolutt en god ide BC. Viltkamera, og ikke bare der, men mange plasser. Det vil alltid dukke opp noe tror jeg. Dog har jeg aldri sett noe paranormalt på mine kameraer rundt her. Aldri på IR heller. Ikke noe paranormalt som har trigget alarm. Kun en eller annen dritings nabo i IR lys som har surra rundt huset her :-) :-) Og det var ikke mye paranormalt - gikk vel under kategori normalt. hehe.
Antall ord: 226
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av UFO »

Vortex skrev:Muligens et dumt spørsmål, men hvis dette vesenet "skinner" igjennom fra en annen(parallel) dimensjon, ser den skapningen oss? Vet den at vi ser den siden den virker helt uanfektet til de menneskene på videoen?
Godt spørsmål. Jeg vet ikke.

Tror litt på dette med "interferens" mellom dimensjoner. Kan hende vi lever på mange "frekvenser" og derfor ikke synes for hverandre, kun når frekvensene fader over i hverandre og møtes i korte øyeblikk - blir synlige. Om de døde's sjel endrer frekvens så kanskje de til tider kan fade inn i vår verden. Om det er ønsket fra de eller ei er jo håpløst å si. ;-) Er moro å filosofere rundt det her.

Mest sannsynlig så er det noe helt annet som vi ikke engang har et begrep om :dontknow
Eller fremtidens mennesker flirer godt og har funnet svaret på det vi lurte på. Det var ikke så paranormalt allikevel. Det hadde en fysisk forklaring - en fysikk vi ennå ikke vet eksisterer ?
Antall ord: 171
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av Vortex »

Enig i at det er fryktelig spennende å filosofere om dette. :) Når det gjelder denne "interferensen" som da muligens oppstår, så er det også en stor sjanse for at vi mennesker kan være synlige i en annen dimensjon uten at vi selv er klar over det? Små rift i tid og rom på en måte.
Antall ord: 58
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2806
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1495 ganger
Blitt takket: 1118 ganger
Kjønn:

Re: Skikkelse

Innlegg av Terra »

Vortex skrev:Enig i at det er fryktelig spennende å filosofere om dette. :) Når det gjelder denne "interferensen" som da muligens oppstår, så er det også en stor sjanse for at vi mennesker kan være synlige i en annen dimensjon uten at vi selv er klar over det? Små rift i tid og rom på en måte.
Ja, det vil jeg tro er mulig. Tror ikke alltid at når vi ser inn i andre dimensjoner at de vi ser er oppmerksomme på oss, men noen ganger kan de sikkert også være det tenker jeg. Og vise versa da vil jeg tro. Enig i at dette er et spennende tema :)
Antall ord: 114
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av Bearchild »

Vortex skrev:Enig i at det er fryktelig spennende å filosofere om dette. :) Når det gjelder denne "interferensen" som da muligens oppstår, så er det også en stor sjanse for at vi mennesker kan være synlige i en annen dimensjon uten at vi selv er klar over det? Små rift i tid og rom på en måte.
Sånn som i filmen "The others". :)
Antall ord: 67
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Skikkelse

Innlegg av UFO »

Vortex skrev:Enig i at det er fryktelig spennende å filosofere om dette. :) Når det gjelder denne "interferensen" som da muligens oppstår, så er det også en stor sjanse for at vi mennesker kan være synlige i en annen dimensjon uten at vi selv er klar over det? Små rift i tid og rom på en måte.
Ja, og kanskje det er noe som skjer når vi drømmer ?? :dontknow
Antall ord: 73
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links